Sasomange od letos zabeležio 100.000 registrovanih korisnika

Sasomange od letos zabeležio 100.000 registrovanih korisnika u pohodu na udeo u domaćem ‘classifieds’ tržištu

Sredinom godine na tržište Srbije stigao je novi oglasnik koji tehnologijom i dizajnom želi da se bori za svoj deo 'classifieds' kolača. Zanimalo nas je kako je čitava priča zamišljena i šta to novo Sasomange.rs pruža domaćim kupcima i trgovcima.

Kraj je godine, pandemija COVID-19 virusa ne jenjava, a Internet kupovina mogla bi doživeti drugi pik prvog talasa. Sve to govori nam da ćemo i u narednim mesecima kupovati robu putem različitih sajtova, dok odnedavno imamo i novog igrača na tržištu classifieds oglasa koji je privukao pažnju kako prodavaca, tako i kupaca, a koji već sada obećava ozbiljnu konkurenciju na sceni na kojoj prema mišljenju mnogih vlada izuzetno prisutan monopol.

Sasomange.rs lansiran je sredinom juna, a oglasnik je već uspeo da zabeleži oko 100.000 registrovanih korisnika (fizičkih i pravnih lica) koji su postavili oko 500.000 oglasa. Impresivni rezultati za jednu novu priču o kojoj smo imali prilike više da čujemo od Željka Banića (Chief Revenue Officer) i Jelene Popović (Senior Brand Manager) koji su u razgovoru za Netokraciju otkrili kako je nastao novi oglasnik u Srbiji i po čemu se razlikuje od konkurencije, te koji su planovi za sajt koji geslom ima sve! pokušava da osvoji udeo na izuzetno vrednom tržištu.

Kupovna moć u Srbiji u porastu

„Tamo gde posluju medijske kuće koje u svojoj grupaciji imaju print izdanja, news portale sasvim prirodno imaju i classified izdanja ili u printu ili na webu“, započinje razgovor Željko Banić koji je duže od 11 godina radio u najvećem hrvatskom oglasniku Njuskalo.hr. Banić za Netokraciju kaže kako je radio kao konsultant u Adria Media Zagreb, koja je inače u vlasništvu Adria Media Grupe, te je doneta odluka da se njegovo bogato iskustvo primeni i na tržištu Srbije gde mu je povereno lansiranje punokrvnog classifieds portala o kome danas i pričamo.

Govoreći o domaćem tržištu iz ugla Sasomange portala, ali i o procentu fizičkih i pravnih lica koja prodaju robu putem classifieds portala, Željko dodaje:

U svakoj zemlji pa tako i u Srbiji, postoji potreba za classifieds izdanjima i to tržište je onoliko veliko koliko je velika zemlja u kojoj djeluje i koliko je jaka kupovna moć na dotičnom tržištu. Imam iskustvo iz Hrvatske i Slovenije i mogu reći da je tržište u Srbiji veće što je i prirodno s obzirom na broj stanovnika. Poslednjih par godina kupovna moć u Srbiji raste što se vidi i po broju stanova, automobila i ostale robe koja se svake godine proda u Srbiji.

Naš sagovornik naglašava da su classifieds portali mesto gde se susreće ponuda fizičkih lica i pravnih, da je na korisnicima da vrše pretragu prema svojim željama i mogućnostima, dok je na oglasniku da vam prezentuje ponudu – u jednom preglednom i organizovanom formatu.

Iako je krenuo sa radom za vreme leta, Sasomange je za kratko vreme uspeo da okupi značajnu bazu prvih korisnika. Naslovna stranica u prvi mah ističe 18 superkategorija kroz koje je do sada prošlo više od pola miliona oglasa.

Njegova koleginica Jelena Popović, ističe za Netokraciju da je Sasomange nastao pre svega kao rezultat potrebe tržišta da na jednom mestu ima najsveobuhvatniju ponudu proizvoda, te da je cilj bio napraviti classified platformu koja će biti jednostavna i intuitivna za korišćenje uz implementaciju atraktivnih funkcionalnosti proizašlih iz najboljih praksi i trendova u industriji, vodeći se isto tako najsavremenijim UX/UI principima.

Digitalni kanali ključni za dalji rast trgovine

Razgovarajući o Internet trgovini u Srbiji, a posebno u doba COVID-19 pandemije koja je ostavila svog trag na čitav sektor, Jelena kaže da je e-commerce zabeležio ogroman porast u Srbiji i globalno – kako na nivou Internet saobraćaja, tako i u broju novih korisnika i otvorenih stranica od početka pandemije.

Ovoj situaciji bio je prinuđen da se prilagodi i Sasomange tim, prevashodno strateškim pristupom i dobrim planiranjem koje im je omogućilo da lansiraju brend u vreme pandemije i zabeleže značajan rast u broju registrovanih korisnika i broju postavljenih oglasa. „Činjenica da je veliki broj ljudi provodio više vremena na digitalnim kanalima samo je doprinela tome da poruka ovog oglasnika brže i češće dođe do krajnjih korisnika“, kaže Popović i dodaje:

Pandemija je promenila svet i uticala na sve segmente poslovanja, između ostalog na percepciju i kupaca i prodavaca kada je online trgovina u pitanju koja je u uslovima pandemije postala neophodnost i dodatno ubrzala rast online tržišta i classifieds-a.

Online interakcija koja je razvijena između korisnika i kompanija imaće uticaj na sve dalje aktivnosti koje kompanije preduzimaju. Ova situacija može samo da nas podstakne da svoje platforme unapređujemo, da slušamo korisnike i brzo se prilagođavamo svim njihovim novim zahtevima.

Oglasi besplatni, a novi alati napraviće od prosečnog trgovca super-prodavca

Govoreći o prvim reakcijama korisnika, Željko ističe da su one zaista fantastične i dodaje da im se mnogo toga sviđa – počevši od specifičnog naziva, pa do jasnog i lako pretraživog sadržaja. On kaže da Sasomange ujedno donosi i nekoliko novina za poslovne oglašivače koji imaju za cilj da im olakšaju poslovanje i lakše procenjivanje najtraženije robe na tržištu. Pored tehnoloških inovacija, tu su i oglasni savetnici koji nastoje da pomognu fizičkim i pravnim licima (prodavcima) kako bi što pre i što lakše ostvarili prodaju na ovom portalu.

Sa 100.000 registrovanih korisnika i gotovo pola miliona postavljenih oglasa, Sasomange se svakako može pohvaliti šarenolikom ponudom koja i opravdava moto ovog sajta, dok Banić naglašava za Netokraciju kako su svi oglasi podeljeni u 18 superkategorija, 76 kategorija i 401 podkategoriju. Sa rastom broja oglasa raste i broj podkategorija, a sve u cilju jednostavnije pretrage.

Iako nije mogao da izdvoji kategoriju koja najbrže raste, naš sagovornik ističe da je primetan trend postavljanja i skidanja oglasa što znači da se stvari prodaju. Zadovoljni korisnici, zadovoljna i uprava.

Moderan i pregledan dizajn nastoji da se korisnicima obrati u okruženju u kojem najčešće kupuju, ali i u okviru kojeg najčešće pretražuju različite proizvode. Mobilna aplikacija za iOS i Android korisnike dostupna je od samog starta.

Međutim, kada i otvorite sasomange.rs dve su kategorije najprimetnije – auto-moto i nekretnine. Nas je zanimalo koliko je izazovno graditi jedan sveobuhvatan oglasnik sa izraženom ponudom automobila i nekretnina, posebno na tržištu na kome već postoje specijalizovani sajtovi baš za ove proizvode? Banić otkriva:

U svakoj regiji postoji neki classifieds koji oglašava sve: automobile, nekretnine i sve ostalo što je i prirodno. Servisi koji su specijalizirani za pojedine sekcije su uglavnom više nacionalni odnosno možemo reći kontinentalni kao recimo: booking.com, mobile.de, autoscout24.com i drugi. Postavljanje na tržište classifieds portala koji obuhvaća sve je svakako zahtijevnije, složenije, a na kraju i skuplje nego postavljanje jednostavnijih manjih portala koji pokrivaju neko ograničeno područije.

Dotakavši se poslovnog modela novog oglasnika na kojem već primećujemo i prve istaknute rubrike koje podržavaju kompanije kao što su Games i Kids Land, Željko kaže da je Sasomange u ovom momentu u potpunosti besplatan za svoje oglašivače jer poslovni model podrazumeva to da je portal u stanju da svojim oglašivačima osigura mesto na kojem će ostvarivati prodaju. On dodaje:

Tek kada naši oglašivači budu sasvim uvijereni da smo takvo mjesto pružit ćemo čitav niza alata koji će im olakšati prodaju. Osim istaknutih pozicija i mogućnosti obavljanja kupnje / plaćanje / bit će im na raspolaganju čitav niz alata s kojima će im pomoći da plasiraju svoju ponudu. Tu prije svega vidimo određene analize tržišta kao i različite tipove plaćanja, riješavanja dostave i sve ostalo što prati poslovanje na webu.

Ova ponuda, iako primamljiva čak i fizičkim licima, posebno se ističe na radaru malih i srednjih trgovca koji se u ovim izazovnim vremenima okreću digitalnim kanalima prodaje kako bi njihove usluge ili proizvodi došli do što brojnije publike. Jelena za Netokraciju ističe da su predstavnici MSP sektora prepoznali Sasomange kao platformu koja će im pomoći da se dobro pozicioniraju, da što bolje vide i brzo i jednostavno prodaju svoje proizvode:

U industriji kojom vlada jaka konkurencija i budžeti drastično osciliraju, malim i srednjim preduzećima koja nužno nemaju sredstava za ulaganje u svoje Internet trgovine i marketing, potrebna je velika podrška. Zato su naši oglasni savetnici i kompletan prodajni tim uvek dostupni – ne samo na nivou plasmana ideja i rešenja koji dovode do ostvarenja prodaje već i prilagođavanjem potrebama svakog individualnog oglašivača i građenju dugoročnog poverenja i na proizvođače i prodavce ne gledaju kao na klijente već kao na partnere.

Novi projekat iz redova već poznate digital ekipe

Na početku ovog intervjua Željko je istakao kako u posao oglasnika uglavnom ulaze medijske kompanije, oslanjajući se na svoju istoriju štampanih izdanja i malih oglasa. Iako smo papir odavno zamenili ekranom visoke rezolucije, u slučaju Sasomange.rs treba govoriti i o timu koji je razvijao ovaj projekat unutar Adria Media grupe, a koji upravo nosi Wireless Media pečat.

Jelena za Netokraciju otkriva da je pokretanje jednog ovakog projekta zahtevalo ozbiljno strateško planiranje, jasno definisanje procesa i partnera sa kojima će se realizovati plasiranje novog brenda na tržište:

Kao deo Adria Media grupe imali smo značajnu podršku kod obezbeđivanja resursa, sagledavanja tržišta i potencijala i celokupnog know-how koji jedan dugogodišnji sistem ima.

Sa druge strane, imajući u vidu da Sasomange ima za cilj da postane vodeći online oglasnik u Srbiji i pruža superiorno iskustvo online trgovine jako je bitno da iza sebe ima sistem koji može da podrži sve zahteve i potrebe biznisa sa jedne strane i tržišta sa druge. Upravo iz tih razloga logičan izbor je bilo partnerstvo sa Wireless Mediom kao pouzdanim partnerom koji omogućava svu potrebnu podršku brendu, kako na polju UX-a i marketinga, tako i u automatizaciji različitih procesa.

Pored medijskog iskustva tu je svakako i marketinško koje u ovom slučaju isto tako ne trebamo zanemariti, pogotovo ne sada kada je poznato zaštitno ime ovog oglasnika koje stiže upravo u vidu popularnog glumca Andrije Miloševića koji je snimio i veoma zanimljivu reklamu za Sasomange – nove reči, ali stara i dobro poznata pesma. Štaviše, sama reklama zabeležila je i oko 70.000 YouTube pregleda što nije zanemarljivo kada se u prilog uzme priroda takvog sadržaja.

Na pitanje kakve su prve reakcije publike, Popović kaže da su poruke pozitivne – kako na nivou kompletne kreativne kampanje i komunikacije tako i na nivou saradnje sa Andrijom Miloševićem:

Andrija je poznato lice koje svi vole i saradnja sa njim je došla potpuno prirodno. Verujemo da uspeh ove kampanje leži u kombinaciji njegove prirodnosti i duhovitosti sa komunikacijom našeg brenda na topao način što garantuje momentalnu prepoznatljivost.

Za kraj, Banić je za Netokraciju govorio o daljim planovima za Sasomange koji uključuju nastavak potrage za ljudima kojima su Internet i digitalni mediji u centru pažnje. „Nema sumnje da je Internet trgovina svakako budućnost“, dodaje on ističući primer iz okruženja koji vrlo dobro sumira pravac u kojem se e-commerce kreće – put na kom vidi i Srbiju u skorije vreme:

U zadnjih desetak godina Internet trgovina napravila je totalni bum, u Hrvatskoj možete preko Interneta naručiti auto, polovni ili novi, koji Vam sistemom ključ u ruke dostave na željenu adresu, registriran i spreman za put. Očekujem da će vrlo brzo to biti moguće i u Srbiji. Korona kriza je cijeli taj proces još ubrzala tako da svakako vjerujemo da će Internet trgovina još više rasti u narednom periodu. Sasomange je u stvari jedan veliki shopping centar u kojem ćete kupovati iz udobnosti vlastitog doma.

Posetite Sasomange.rs i pogledajte kako izgleda novi classifieds portal na tržištu Srbije.


Ostavi komentar

  1. Tole

    Tole

    9. 11. 2020. u 10:40 Odgovori

    Dao sam šansu ovom portalu jer svakodnevno visim na raznim oglasnicima, ali ništa posebno što bi ga izdvojilo u moru postojećih oglasnika u Srbiji. Ako se ne varam ovo je Kurirov oglasnik, pa je moj utisak da otprilike kakve vesti ima Kurir takvi su i ovde oglasi – iskopirani iz drugih izvora i površni 🙂

    Meni je najviše glavobolje zadala pretraga, redovno sam dobijao rezultate pretrage koji nemaju nikakve veze sa postavljenim upitom. Najveći deo oglasa ima samo 1 sliku, i sve to ostavlja utisak da su cifre o broju oglasa nabudžene na brzinu, tj. da su oglasi prosto iskopirani sa vodećih oglasnika. Broj unikatnih oglasa fizičkih lica je nezadovoljavajući i time sam i napustio korišćenje platforme. Sajt je trenutno negde u rangu Lalafo-a, s tim da Lalafo tu i tamo ima zanimljivije oglase koji se ne mogu naći na drugim oglasnicima. Jedino što mi se stvarno dopada na ovom sajtu je vizuelni izgled.

    Naziv brenda je po mom mišljenju veliko kockanje. Jeste fora, ali uložiti toliko novca i truda pa se posprdati sa svojim imenom? Evo da dam ideju Kurir ekipi za foru za sledeći portal: Osam.rs 🙂 Mene lično fraza saso mange asocira na sitne prevarante…

    Naposletku, vredi pomenuti i kontraverznost Sasomange oglasnika tj. kako napraviti od državnog novca (Telekom) privatnu firmu…po ugovorima koji su kružili po internetu uloženo je nekoliko miliona eura državnog novca u ovaj privatni projekat…mada je to nažalost česta slika na medijskom tržištu Srbije 🙁

  2. Sibinn

    Sibinn

    9. 11. 2020. u 21:34 Odgovori

    Vrlo nadmen ulazak na tržište ali može im se jer su državni projekat. Zanimljivo je da spominju Wireless Media ali ćute o direktnoj vezi sa Telekomom i celoj toj mutnoj vodi na relaciji WM, Mondo, Adria grupa itd. Ljudi zapravo ne vide da je ovo prvi pokušaj države/stranke da ozbiljnije uzme pare na internetu.

    Takođe, baš me interesuje da gospodin odgovori da li bi ovako mogli da nazovu jedan oglasnik u Hrvatskoj? Iz najmanje dva razloga ne bi. Ali kako nas vide, tako su i nazvali sajt. Biće zanimljivo videti šta će biti sa ovako finansiranim oglasnikom kada se i političke okolnosti promene.

    Slažem se gore sa komentarom, dizajn im je dobar.

  3. Marko

    Marko

    9. 11. 2020. u 23:28 Odgovori

    U svakim ekonomskim odnosima među državama je potreban reciprocitet. Bilo kakve srpske investicije u Hrvatskoj su uobičajeno dočekane na nož od medija, svih nivoa vlasti i šireg društva, čak i ako su u pitanju čokoladice u poklonima za decu.

  4. Apartmani u Beogradu

    Apartmani u Beogradu

    15. 11. 2020. u 02:20 Odgovori

    Veoma hrabar poduhvat. Ogroman oglasnik(direktorijum). Prestoji im velika borba sa kupujem prodajem, halo oglasima i ostalim oglasnicima koji su već brendovi u svojoj nisi. Da bi se probili i održali biznis isplatljivim ne verujem da su krenuli da uništavaju konkurenciju koja je dosta jaka bez pomoći država i partija koje su trenutno na vlasti. Jednostavno bili bi osuđeni unapred na propast. Dizajn im je dobar jako.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Analiza

Vodeća udruženja frilensera predstavljaju dalje korake ukoliko nadležni organi ne odgovore na njihove zahteve

Sa predstavnicima Udruženja radnika na internetu i Udruženja frilensera i preduzetnika razgovarali smo o narednim koracima kada je reč o pregovorima sa nadležnim organima zbog najavljenog oporezivanja frilensera.

Kolumna

Filtriranje interneta u Srbiji donosi ozbiljne posledice i nepoznatu korist

Filtriranje interneta je u Srbiji uvedeno radi navodnog sprečavanja dalje štete po republički budžet i ekonomiju i uz zanemarivanje brojnih aspekata koji ovaj opasan presedan nosi sa sobom. U tekstu analiziramo zašto je ta odluka besmislena i do kakvih posledica može dovesti.

Karijere

CENTAR predstavio svoj predlog za rešavanje poreskog pitanja frilensera – Branka Anđelković otkriva detalje

Suosnivačica Centra za istraživanje javnih politika analizira aktuelnu situaciju i predstavlja predlog rešenja koji bi zadovoljio obe strane - i frilensere i državu.

Propustili ste

Gaming

Facebookov ‘cloud gaming’ ponudiće oglašivačima nove mogućnosti za reklamu

'Cloud' gejming je termin koji je u ovoj dinamičnoj godini isplivao na površinu i zainteresovao mnoge. Iako mu je potrebno još vremena da pokaže svoj pun potencijal, velike kompanije polažu ogromnu nadu u ovu oblast. Nakon kompanija Google i Apple, svoj 'cloud' gejming servis predstavio je i Facebook.

Društvene mreže

1.000.000 pregleda kasnije i domaći Extreme Intimo srušio je Instagram svojim humanim gestom

Ovih dana niste mogli da ne primetite video koji je šerovan širom Instagrama: kampanju #stvarnoželim brenda Extreme Intimo koji je za svako deljenje videa poklanjao novčana sredstva za porodilišta širom Srbije. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima ove kompanije.

Internet marketing

TikTok kampanja ‘Teži Ravnoteži’ za 10 dana ima više od 700.000 pregleda – i interesuje tinejdžere širom Balkana

U okviru nacionalne kampanje 'Teži ravnoteži' pokrenut je i TikTok kanal sa ciljem edukacije đaka i studenata na temu zdravih životnih stilova. U nastavku teksta organizatori nam detaljnije otkrivaju o čemu je reč.

Office Talks Podcast

Država ćuti na zahteve frilensera (gost Miran Pogačar)

23. epizodu Office Talks podkasta obeležila je aktuelna tema oporezivanja frilensera. Naš gost bio je Miran Pogačar, predsednik novoosnovanog Udruženja radnika na Internetu.

Startapi i poslovanje

Nakon pritiska javnosti Apple konačno smanjuje App Store naknadu na 15% – ali samo za pojedine developere

Kao deo novog programa za mala preduzeća kompanija Apple najavila je smanjenje stope provizije u App Store prodavnici za 15% - što predstavlja jednu od najznačajnijih promena u procesu u kojem iOS developeri zarađuju na svojim igrama i aplikacijama za Apple uređaje.

Društvene mreže

Snap Inc. imenovao predstavnika za Srbiju – u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti

Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti saopštio je da je i kompanija Snap Inc. imenovala svog predstavnika za Republiku Srbiju.