Internet trgovina u korak sa 'offline' kupovinom - uskoro 50-50%

Internet trgovina sustiže ‘offline’ kupovinu – u narednim godinama odnos 50-50%

Kako bi mogla da izgleda budućnost online trgovine uz napredne e-commerce platforme i softvere? Detaljan odgovor na ovo pitanje publici je dao Ivan Grujović, Sales Expert u kompaniji SAP. Ivan je tokom svog predavanja na prvoj OMGcommerce konferecniju u Beogradu prisutne upoznao sa SAP Hybris Commerce Cloud platformom i njenim prednostima, te kako izgledaju trendovi kada je reč o odnosu između 'online' i 'offline' trgovine.

Foto: Marko Đurić

Fokus Ivanovog predavanja bio je pre svega na naprednim e-commerce rešenjima za klijente, te koliko je bitno izgraditi kvalitetno i napredno korisničko iskustvo. On je istakao i važnost prilagođavanja digitalnom svetu i transformaciji kako bi se najlakše došlo do kvalitetnog i željenog proizvoda. Jedan od njih je i SAP Hybris Commerce Cloud Platforma koja se jednostavno implementira i integriše na postojeće sisteme klijenta kada je reč o domenu online trgovine.

Zanimljivo je da pojedine statistke pokazuju da će do 2020. godine kvalitetno korisničko iskustvo biti značajniji parametar od cena i ponuda kada je reč o odabiru davaoca usluga od strane klijenta, a tom prilikom Ivan savetuje:

Konkurencija će vremenom sve više pratiti kada je reč o inoviranju, vreme je vrlo kratko i mora se brzo reagovati. Morate stalno da unapređujete proizvod koji ste stvorili. Pojava pametnih telefona i aplikacija drastično su promenile ponašanje korisnika – što se samo može smatrati izazovom.

Kada je reč o prednostima pomenute e-commerce platforme kompanije SAP, Ivan je prisutnima približio ključne karakteristike koje ista nudi, a koje su u isto vreme ključni elementi online trgovine:

  • Kontekstualno iskustvo
  • Doslednost kroz nekoliko kanala
  • Serviranje relevantnog sadržaja
  • Inteligentno angažovanje

E-trgovina ulazi u svaku poru društva

Štaviše, Grujović napominje da se okolina onih kompanija koje se bave e-commerce segmentom vremenom značajno promenila, istakavši da kompanije na ovakvoj vrsti tržišta moraju pružati konsistentno korisničko iskustvo. Upravo na ovaj način mogu stvoriti korisnika koji će im se uvek vraćati – „preko 90% korisnika će promeniti mobilnog operatera, banku i drugu uslugu ako njihovo iskustvo nije na najboljem nivou“, ocenio je Grujović.

Marko Đurić
„Pojava pametnih telefona i aplikacija drastično su promenile ponašanje korisnika – što se samo može smatrati izazovom“, smatra Ivan.

S obzirom na to da se SAP Hybris vezuje za Omni-Channel business koji omogućava stalne i agline promene korisnicima. Ivan kaže da rešenje ove kompanije u odnosu na konkurenciju nudi lako i jednostavno korišćenje – te da je ova moderna i agilna platforma u isto vreme i lider sa dolaznim rezultatima u mnogim industrijama.

Navodeći samo neke od izazova ukoliko govorimo Omni-Channel Commerce procesu, Ivan kaže da su to složenost korišćenja, kompleksnost procesa, kao i veliki broj podataka. Tom prilikom, on se takođe osvrnuo i na potrebe korisnika za elektronskom trgovinom, te koja je trenutna situacija kada je reč o odnosu offline i online trgovine:

Kontekstualno korisničko iskustvo zasniva se na tome da što bolje upoznate svog korisnika, morate pratiti ono što on radi i čime se bavi. Ono što je veoma važno jeste da sve više u svetu raste potreba korisnika za elektronskom trgovinom. Očekuje se da će odnos offline i online trgovine stići na 50-50% u narednim godinama, a u ovom trenutku možda iznosi oko 70-30% na strani offline-a.

Put ka visokom korisničkom iskustvu

Nastavivši svoje izlaganje, Ivan kaže da je cilj svake moderne e-commerce platforme da omogući korisnicima da se osećaju kao da su u fizičkoj prodavnici, a zapravo kupuju online. Takođe, istraživanja su pokazala da 62% B2B korisnika smatra je da je e-commerce fundamentalno promenio način korisničke interakcije.

Privevši svoje predavanje kraju, Ivan kaže da svaka e-commerce platforma mora biti prilagođena industriji, da obuhvata i B2B i B2C potrebe, dok se do agilnosti na tržištu stiže ukoliko se korisnicima pruže jednostavni i napredni alati, uz smanjenje kompleksnost sa velikim brojem sistema. „SAP Hybris je zasnovan na proverenim primerima i greškama, te nam je cilj da uvek stvaramo nešto što će doprineti visokom korisničkom iskustvu“, zaključio je Ivan.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Regruteri nam otkrivaju koje su trenutno najtraženije pozicije u IT-ju

Kako bismo saznali koji kadrovi su trenutno najpotrebniji domaćoj tehnološkoj industriji kontaktirali smo predstavnike agencija FatCat Coders, ManpowerGroup i Omnes Group. U nastavku teksta slede njihova iskustva.

Startapi i poslovanje

Poreska uprava poziva građane da prijave svoje inostrane prilive – posebno ističu programere i influensere

Poreska uprava Republike Srbije poziva sva fizička lica koja su propustila da podnesu poreske prijave priliva iz inostranstva, da to samoinicijativno urade kako bi izbegli prekršajnu odgovornost.

Startapi i poslovanje

Uhapšena dvojica državljana Hrvatske u slučaju ‘privredni registar’ – bespravno prisvojili €50.000

Uhapšenima za ovu prevaru određen je pritvor od 48 sati, dok se za trećim licem i dalje traga.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

LearnUpon sa kancelarijama u Beogradu osigurao $56 miliona investicije

LearnUpon, kompanija koja u Beogradu zapošljava preko 40 developera, osigurala je manjinsku investiciju od 56 miliona dolara od kompanije za globalni rast Summit Partners.

Gaming

Gejming studio Miracle Dojo ušao u svet gejmifikacije likova igrom PopStar Adventure – glavni junak je Željko Joksimović

Miracle Dojo, beogradski gejming studio, uspešno je objavio svoju drugu video igru - PopStar Adventure. Ovaj poduhvat realizovan je u saradnji sa producentom i pevačem Željkom Joksimovićem, o čemu smo razgovarali sa osnivačem ovog studija. 

Kultura 2.0

Spotify imenovao Httpool kao ekskluzivnog zastupnika za oglasna rešenja na Balkanu

Ova agencija biće na raspolaganju brendovima iz Srbije, Hrvatske, Slovenije, Severne Makedonije, Crne Gore, Albanije i BiH koji žele da se oglašavaju na platformi Spotify.

Kultura 2.0

Stiže nam nova Vlada – koliko će se ona baviti digitalizacijom i IT industrijom u Srbiji?

Mnogo je toga urađeno u protekle četiri godine, mahom zbog kontinuiteta prethodne Vlade sa kojim se one pre nje i ne mogu baš pohvaliti. Analiziramo koje su to stvari koje bi se mogle naći u novom ekspozeu, a koje se tiču digitalizacije i IT industrije u Srbiji.

Kultura 2.0

Zbog globalne pandemije zavoleli smo kuvanje, a Klopica.rs olakšava nam sam proces dostavljanjem svežih namirnica

Klopica.rs predstavlja servis za dostavu svežih, domaćih namirnica za pripremu 'restoranskih' recepata. U nastavku teksta otkrivamo kako ovaj servis zapravo funkcioniše i kome je namenjen.

Kultura 2.0

Zašto ništa nije originalno – i zašto je to sasvim ok?

Tekst pred vama predstavlja ilustraciju dinamike tima agencije Flexis, koja se zasniva na jednostavnoj istini: mi odgovore nalazimo u miksu ideja, stavova i različitih perspektiva 'account' i dizajn tima, svesni da jedni bez drugih ne možemo. A i ne želimo.