Internet trgovina u korak sa 'offline' kupovinom - uskoro 50-50%

Internet trgovina sustiže ‘offline’ kupovinu – u narednim godinama odnos 50-50%

Kako bi mogla da izgleda budućnost online trgovine uz napredne e-commerce platforme i softvere? Detaljan odgovor na ovo pitanje publici je dao Ivan Grujović, Sales Expert u kompaniji SAP. Ivan je tokom svog predavanja na prvoj OMGcommerce konferecniju u Beogradu prisutne upoznao sa SAP Hybris Commerce Cloud platformom i njenim prednostima, te kako izgledaju trendovi kada je reč o odnosu između 'online' i 'offline' trgovine.

Foto: Marko Đurić

Fokus Ivanovog predavanja bio je pre svega na naprednim e-commerce rešenjima za klijente, te koliko je bitno izgraditi kvalitetno i napredno korisničko iskustvo. On je istakao i važnost prilagođavanja digitalnom svetu i transformaciji kako bi se najlakše došlo do kvalitetnog i željenog proizvoda. Jedan od njih je i SAP Hybris Commerce Cloud Platforma koja se jednostavno implementira i integriše na postojeće sisteme klijenta kada je reč o domenu online trgovine.

Zanimljivo je da pojedine statistke pokazuju da će do 2020. godine kvalitetno korisničko iskustvo biti značajniji parametar od cena i ponuda kada je reč o odabiru davaoca usluga od strane klijenta, a tom prilikom Ivan savetuje:

Konkurencija će vremenom sve više pratiti kada je reč o inoviranju, vreme je vrlo kratko i mora se brzo reagovati. Morate stalno da unapređujete proizvod koji ste stvorili. Pojava pametnih telefona i aplikacija drastično su promenile ponašanje korisnika – što se samo može smatrati izazovom.

Kada je reč o prednostima pomenute e-commerce platforme kompanije SAP, Ivan je prisutnima približio ključne karakteristike koje ista nudi, a koje su u isto vreme ključni elementi online trgovine:

  • Kontekstualno iskustvo
  • Doslednost kroz nekoliko kanala
  • Serviranje relevantnog sadržaja
  • Inteligentno angažovanje

E-trgovina ulazi u svaku poru društva

Štaviše, Grujović napominje da se okolina onih kompanija koje se bave e-commerce segmentom vremenom značajno promenila, istakavši da kompanije na ovakvoj vrsti tržišta moraju pružati konsistentno korisničko iskustvo. Upravo na ovaj način mogu stvoriti korisnika koji će im se uvek vraćati – „preko 90% korisnika će promeniti mobilnog operatera, banku i drugu uslugu ako njihovo iskustvo nije na najboljem nivou“, ocenio je Grujović.

Marko Đurić
„Pojava pametnih telefona i aplikacija drastično su promenile ponašanje korisnika – što se samo može smatrati izazovom“, smatra Ivan.

S obzirom na to da se SAP Hybris vezuje za Omni-Channel business koji omogućava stalne i agline promene korisnicima. Ivan kaže da rešenje ove kompanije u odnosu na konkurenciju nudi lako i jednostavno korišćenje – te da je ova moderna i agilna platforma u isto vreme i lider sa dolaznim rezultatima u mnogim industrijama.

Navodeći samo neke od izazova ukoliko govorimo Omni-Channel Commerce procesu, Ivan kaže da su to složenost korišćenja, kompleksnost procesa, kao i veliki broj podataka. Tom prilikom, on se takođe osvrnuo i na potrebe korisnika za elektronskom trgovinom, te koja je trenutna situacija kada je reč o odnosu offline i online trgovine:

Kontekstualno korisničko iskustvo zasniva se na tome da što bolje upoznate svog korisnika, morate pratiti ono što on radi i čime se bavi. Ono što je veoma važno jeste da sve više u svetu raste potreba korisnika za elektronskom trgovinom. Očekuje se da će odnos offline i online trgovine stići na 50-50% u narednim godinama, a u ovom trenutku možda iznosi oko 70-30% na strani offline-a.

Put ka visokom korisničkom iskustvu

Nastavivši svoje izlaganje, Ivan kaže da je cilj svake moderne e-commerce platforme da omogući korisnicima da se osećaju kao da su u fizičkoj prodavnici, a zapravo kupuju online. Takođe, istraživanja su pokazala da 62% B2B korisnika smatra je da je e-commerce fundamentalno promenio način korisničke interakcije.

Privevši svoje predavanje kraju, Ivan kaže da svaka e-commerce platforma mora biti prilagođena industriji, da obuhvata i B2B i B2C potrebe, dok se do agilnosti na tržištu stiže ukoliko se korisnicima pruže jednostavni i napredni alati, uz smanjenje kompleksnost sa velikim brojem sistema. „SAP Hybris je zasnovan na proverenim primerima i greškama, te nam je cilj da uvek stvaramo nešto što će doprineti visokom korisničkom iskustvu“, zaključio je Ivan.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Karijere

Kako dobiti posao u Guglu na poziciji programera – otkriva nam Darinka Zečević

Profesionalni put i potraga za poslom može nas odvesti na različite krajeve sveta. Međutim, kako izgleda razvijati karijeru i život u Irskoj, zemlji koja važi za drugu državu na svetu po izvozu softverskih usluga?

Kultura 2.0

Da li su IT firme u Srbiji dovoljno društveno odgovorne?

Kompanija Devtech donirala je 50 računara i propratne opreme neprofitnim organizacijama, što nam je povod da se zapitamo da li na nivou industrije radimo dovoljno da vratimo društvu iz kog potičemo.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Startapi, Demo Day u Solunu čeka vaše prijave – otvorene su do 25. avgusta

Peti po redu Thessaloniki Demo Day u organizaciji grčkog stratap haba OK!Thess održaće se 12. septembra u Solunu, a njegov cilj je povezivanje startapa sa investitorima iz Grčke i jogoistočne Evrope.

Startapi i poslovanje

Želite nekog ko će se brinuti o vašem domu? Podržite ‘crowdfunding’ kampanju domaćeg startapa Uradi-zaradi

Tim iza startapa Uradi-zaradi pokrenuo je 'crowdfunding' kampanju na sajtu Indiegogo u okviru koje potražuju sredstva za unapređenje projekta Home Managera - kako bi do kraja godine zaposlili 20 mladih samohranih majki u Beogradu. 

Gaming

Sport Klub Esports novi je TV kanal koji će popularizovati regionalni gejming – kod ‘offline’ publike

Pitali smo osnivača Fortune Esports zašto su pokrenuli televizijski kanal i kako će on pomoći u razvoju regionalne esport scene.

Startapi i poslovanje

Život posle hakatona

Hakatoni se u domaćoj IT zajednici percipiraju kao prilika za mlade i talentovane timove da pokažu svoje tehničko i biznis znanje prilikom kreiranja novih proizvoda. Međutim, da li je život posle hakatona jednostavan ili pravi izazovi slede tek nakon što tim primi 'veliki ček'?

Digitalni mediji

Instagram dominira – sa njim i želja domaćih izdavača da se približe publici i Generaciji Z

Na koji način domaći mediji koriste Instagram i druge kanale kako bi informisali, zabavili i edukovali mlađu publiku?

Kultura 2.0

Jedan klik u Photoshopu i već smo spremni za Evropu!

Zašto je sve oko nas postalo jednolično, unificirano, predvidljivo i nimalo autentično?