Internet trgovina u korak sa 'offline' kupovinom - uskoro 50-50%

Internet trgovina sustiže ‘offline’ kupovinu – u narednim godinama odnos 50-50%

Kako bi mogla da izgleda budućnost online trgovine uz napredne e-commerce platforme i softvere? Detaljan odgovor na ovo pitanje publici je dao Ivan Grujović, Sales Expert u kompaniji SAP. Ivan je tokom svog predavanja na prvoj OMGcommerce konferecniju u Beogradu prisutne upoznao sa SAP Hybris Commerce Cloud platformom i njenim prednostima, te kako izgledaju trendovi kada je reč o odnosu između 'online' i 'offline' trgovine.

Foto: Marko Đurić

Fokus Ivanovog predavanja bio je pre svega na naprednim e-commerce rešenjima za klijente, te koliko je bitno izgraditi kvalitetno i napredno korisničko iskustvo. On je istakao i važnost prilagođavanja digitalnom svetu i transformaciji kako bi se najlakše došlo do kvalitetnog i željenog proizvoda. Jedan od njih je i SAP Hybris Commerce Cloud Platforma koja se jednostavno implementira i integriše na postojeće sisteme klijenta kada je reč o domenu online trgovine.

Zanimljivo je da pojedine statistke pokazuju da će do 2020. godine kvalitetno korisničko iskustvo biti značajniji parametar od cena i ponuda kada je reč o odabiru davaoca usluga od strane klijenta, a tom prilikom Ivan savetuje:

Konkurencija će vremenom sve više pratiti kada je reč o inoviranju, vreme je vrlo kratko i mora se brzo reagovati. Morate stalno da unapređujete proizvod koji ste stvorili. Pojava pametnih telefona i aplikacija drastično su promenile ponašanje korisnika – što se samo može smatrati izazovom.

Kada je reč o prednostima pomenute e-commerce platforme kompanije SAP, Ivan je prisutnima približio ključne karakteristike koje ista nudi, a koje su u isto vreme ključni elementi online trgovine:

  • Kontekstualno iskustvo
  • Doslednost kroz nekoliko kanala
  • Serviranje relevantnog sadržaja
  • Inteligentno angažovanje

E-trgovina ulazi u svaku poru društva

Štaviše, Grujović napominje da se okolina onih kompanija koje se bave e-commerce segmentom vremenom značajno promenila, istakavši da kompanije na ovakvoj vrsti tržišta moraju pružati konsistentno korisničko iskustvo. Upravo na ovaj način mogu stvoriti korisnika koji će im se uvek vraćati – „preko 90% korisnika će promeniti mobilnog operatera, banku i drugu uslugu ako njihovo iskustvo nije na najboljem nivou“, ocenio je Grujović.

Marko Đurić
„Pojava pametnih telefona i aplikacija drastično su promenile ponašanje korisnika – što se samo može smatrati izazovom“, smatra Ivan.

S obzirom na to da se SAP Hybris vezuje za Omni-Channel business koji omogućava stalne i agline promene korisnicima. Ivan kaže da rešenje ove kompanije u odnosu na konkurenciju nudi lako i jednostavno korišćenje – te da je ova moderna i agilna platforma u isto vreme i lider sa dolaznim rezultatima u mnogim industrijama.

Navodeći samo neke od izazova ukoliko govorimo Omni-Channel Commerce procesu, Ivan kaže da su to složenost korišćenja, kompleksnost procesa, kao i veliki broj podataka. Tom prilikom, on se takođe osvrnuo i na potrebe korisnika za elektronskom trgovinom, te koja je trenutna situacija kada je reč o odnosu offline i online trgovine:

Kontekstualno korisničko iskustvo zasniva se na tome da što bolje upoznate svog korisnika, morate pratiti ono što on radi i čime se bavi. Ono što je veoma važno jeste da sve više u svetu raste potreba korisnika za elektronskom trgovinom. Očekuje se da će odnos offline i online trgovine stići na 50-50% u narednim godinama, a u ovom trenutku možda iznosi oko 70-30% na strani offline-a.

Put ka visokom korisničkom iskustvu

Nastavivši svoje izlaganje, Ivan kaže da je cilj svake moderne e-commerce platforme da omogući korisnicima da se osećaju kao da su u fizičkoj prodavnici, a zapravo kupuju online. Takođe, istraživanja su pokazala da 62% B2B korisnika smatra je da je e-commerce fundamentalno promenio način korisničke interakcije.

Privevši svoje predavanje kraju, Ivan kaže da svaka e-commerce platforma mora biti prilagođena industriji, da obuhvata i B2B i B2C potrebe, dok se do agilnosti na tržištu stiže ukoliko se korisnicima pruže jednostavni i napredni alati, uz smanjenje kompleksnost sa velikim brojem sistema. „SAP Hybris je zasnovan na proverenim primerima i greškama, te nam je cilj da uvek stvaramo nešto što će doprineti visokom korisničkom iskustvu“, zaključio je Ivan.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.