Internet trgovina u korak sa 'offline' kupovinom - uskoro 50-50%

Internet trgovina sustiže ‘offline’ kupovinu – u narednim godinama odnos 50-50%

Kako bi mogla da izgleda budućnost online trgovine uz napredne e-commerce platforme i softvere? Detaljan odgovor na ovo pitanje publici je dao Ivan Grujović, Sales Expert u kompaniji SAP. Ivan je tokom svog predavanja na prvoj OMGcommerce konferecniju u Beogradu prisutne upoznao sa SAP Hybris Commerce Cloud platformom i njenim prednostima, te kako izgledaju trendovi kada je reč o odnosu između 'online' i 'offline' trgovine.

Foto: Marko Đurić

Fokus Ivanovog predavanja bio je pre svega na naprednim e-commerce rešenjima za klijente, te koliko je bitno izgraditi kvalitetno i napredno korisničko iskustvo. On je istakao i važnost prilagođavanja digitalnom svetu i transformaciji kako bi se najlakše došlo do kvalitetnog i željenog proizvoda. Jedan od njih je i SAP Hybris Commerce Cloud Platforma koja se jednostavno implementira i integriše na postojeće sisteme klijenta kada je reč o domenu online trgovine.

Zanimljivo je da pojedine statistke pokazuju da će do 2020. godine kvalitetno korisničko iskustvo biti značajniji parametar od cena i ponuda kada je reč o odabiru davaoca usluga od strane klijenta, a tom prilikom Ivan savetuje:

Konkurencija će vremenom sve više pratiti kada je reč o inoviranju, vreme je vrlo kratko i mora se brzo reagovati. Morate stalno da unapređujete proizvod koji ste stvorili. Pojava pametnih telefona i aplikacija drastično su promenile ponašanje korisnika – što se samo može smatrati izazovom.

Kada je reč o prednostima pomenute e-commerce platforme kompanije SAP, Ivan je prisutnima približio ključne karakteristike koje ista nudi, a koje su u isto vreme ključni elementi online trgovine:

  • Kontekstualno iskustvo
  • Doslednost kroz nekoliko kanala
  • Serviranje relevantnog sadržaja
  • Inteligentno angažovanje

E-trgovina ulazi u svaku poru društva

Štaviše, Grujović napominje da se okolina onih kompanija koje se bave e-commerce segmentom vremenom značajno promenila, istakavši da kompanije na ovakvoj vrsti tržišta moraju pružati konsistentno korisničko iskustvo. Upravo na ovaj način mogu stvoriti korisnika koji će im se uvek vraćati – „preko 90% korisnika će promeniti mobilnog operatera, banku i drugu uslugu ako njihovo iskustvo nije na najboljem nivou“, ocenio je Grujović.

Marko Đurić
„Pojava pametnih telefona i aplikacija drastično su promenile ponašanje korisnika – što se samo može smatrati izazovom“, smatra Ivan.

S obzirom na to da se SAP Hybris vezuje za Omni-Channel business koji omogućava stalne i agline promene korisnicima. Ivan kaže da rešenje ove kompanije u odnosu na konkurenciju nudi lako i jednostavno korišćenje – te da je ova moderna i agilna platforma u isto vreme i lider sa dolaznim rezultatima u mnogim industrijama.

Navodeći samo neke od izazova ukoliko govorimo Omni-Channel Commerce procesu, Ivan kaže da su to složenost korišćenja, kompleksnost procesa, kao i veliki broj podataka. Tom prilikom, on se takođe osvrnuo i na potrebe korisnika za elektronskom trgovinom, te koja je trenutna situacija kada je reč o odnosu offline i online trgovine:

Kontekstualno korisničko iskustvo zasniva se na tome da što bolje upoznate svog korisnika, morate pratiti ono što on radi i čime se bavi. Ono što je veoma važno jeste da sve više u svetu raste potreba korisnika za elektronskom trgovinom. Očekuje se da će odnos offline i online trgovine stići na 50-50% u narednim godinama, a u ovom trenutku možda iznosi oko 70-30% na strani offline-a.

Put ka visokom korisničkom iskustvu

Nastavivši svoje izlaganje, Ivan kaže da je cilj svake moderne e-commerce platforme da omogući korisnicima da se osećaju kao da su u fizičkoj prodavnici, a zapravo kupuju online. Takođe, istraživanja su pokazala da 62% B2B korisnika smatra je da je e-commerce fundamentalno promenio način korisničke interakcije.

Privevši svoje predavanje kraju, Ivan kaže da svaka e-commerce platforma mora biti prilagođena industriji, da obuhvata i B2B i B2C potrebe, dok se do agilnosti na tržištu stiže ukoliko se korisnicima pruže jednostavni i napredni alati, uz smanjenje kompleksnost sa velikim brojem sistema. „SAP Hybris je zasnovan na proverenim primerima i greškama, te nam je cilj da uvek stvaramo nešto što će doprineti visokom korisničkom iskustvu“, zaključio je Ivan.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

Kultura 2.0

Da li je vaša AliExpress porudžbina bezbedna od korona virusa?

Sve oči svetske javnosti okrenute su ka Kini koja se, u ovom trenutku, bori sa širenjem smrtonosnog korona virusa. I dok čekamo da saznamo da li postoji rešenje za ovaj ozbiljan globalni zdravstveni problem, zapitali smo se - da li virus koji je par hiljada kilometara daleko može da se prenese i robom sa AliExpress-a?

E-commerce

Zanateria je nova ‘online’ robna kuća iz Srbije koja okuplja preko 180 zanatlija, malih proizvođača i njihovih unikatnih proizvoda

Domaća scena izrade zanatskih proizvoda je u ekspanziji, pa je sve više manjih proizvođača koji traže svoje mesto na 'online' i 'offline' tržištu. U tome im može pomoći Zanateria - nova Internet robna kuća, čiji su osnivači za Netokraciju podelili svoju poslovnu priču.

Propustili ste

Kultura 2.0

Uputstvo za primenu Testa samostalnosti konačno je objavljeno

Uputstvo za tumačenje kriterijuma Testa samostalnosti pomoći će paušalnim preduzetnicima i poreskim inspektorima da pravilno protumače devet kriterijuma koji određuju da li su ovi preduzetnici u svom poslovanju nezavisni u odnosu na svog nalogodavca ili ne.

Tehnologija

Plaćanje QR kodovima uveliko dolazi u Srbiju – koje prednosti donosi i šta treba da znamo o tome?

Uskoro bi u prodavnicama širom zemlje trebao da bude integrisan sistem instant plaćanja, odnosno instrukcija - NBS IPS QR kod. Mi smo analizirali šta to znači za korisnike i trgovce i koje benefite donosi.

Kultura 2.0

Lako je isključiti Slack i mail, ali kako se gase misli o poslu?

Ako ovaj tekst čitate posle radnog vremena, koliko puta ste pogledali na mail, pomislili na svoj posao ili zadatak koji morate da završite sutra? Ni statistika, a bogami ni praksa vam ne idu u prilog, pa ste verovatno to učinili barem jednom, a u nastavku ćete otkrićete kako (i zašto) bi to trebalo smanjiti na minimum.

Mobilno

Da li ste i dalje spremni da za telefon platite 1.000 evra – kada sličan možete naći za duplo manje novca?

Pre nekoliko meseci, svoj telefon star pet godina, zamenio sam novim, prošlogodišnjim modelom. I dok sam tražio adekvatnu zamenu, prvi put sam se zapitao ima li uopšte razlike između današnjih 'flagship' uređaja i da li nas velike kompanije danas više privlače primamljivim reklamama nego inovacijama koje su nam zaista potrebne.

Kultura 2.0

4 poslovne lekcije koje sam naučio iz druge sezone Narcos Mexico

Oni su trgovci narkoticima, nemaju visoko obrazovanje i fensi MBA programe u svojim CV-jevima. Prodaju 'bijelo' za život, odrasli su na ulicama, nemaju stvarni dodir sa poslovnim svijetom i njegovim trendovim. Ili to samo tako izgleda?

Startapi i poslovanje

Nakon 10 godina u advertajzingu odlučili su da pokrenu restoran u Beogradu – zašto?

Tehnologija i hrana danas su nerazdvojni - kao meso i kiseli kupus. U priči koja sledi, otkrivamo kako je jedna beogradska agencija završila u food-tech vodama i upoznajemo vas sa novim konceptom restorana koji preti da u potpunosti promeni ovu industriju.