Roditelji Gejmera: Mame i tate moraju da promene mišljenje o video igrama - u tome im pomažemo

Roditelji Gejmera: Mame i tate moraju da promene mišljenje o video igrama – u tome im pomažemo

Koliko god gejming danas bio popularan, mnogi roditelji i dalje imaju niz predrasuda o igranju video igara. Projekat 'Roditelji Gejmera' nastoji da promeni tu činjenicu - edukujući roditelje kako da razgovaraju sa decom o video igrama.

Ovaj edukativni program razvijen je uz podršku Kreativnog mentorstva i Prijatelja dece Srbije, a iza čitave priče stoji idejni tvora Milica Crkvenjakov. Sa Milicom smo razgovarali o potrebi za jednim ovakvim programom, sadržaju na sajtu Roditelji Gejmera, ali i važnosti aktivnog učešća roditelja u gejmerskom životu svoje dece.

„Gejming nikada nije bio na dobrom glasu kod ljudi koji i sami nisu gejmeri, a pogotovo kod roditelja koji ne ulaze previše u temu“, kaže Crkvenjakov i dodaje da sa jedne strane postoji dosta neosnovanih tvrdnji o lošim stranama video igara. S druge, ovaj projekat nastoji da prekine krug nepoverenja i nerazumevanja između roditelja i mladih gejmera koji postoji već decenijama:

Roditelji Gejmera je pre svega program edukacije za roditelje, staratelje i bilo koga ko radi sa decom koja su gejmeri. Približiti čari gejminga ljudima koji nikada nisu odigrali igru nije lak zadatak i obično krećemo iz minusa pokušavajući da raspletemo ta negativna mišljenja koja već imaju – kroz seriju tekstova na sajtu. Mislim da je ključno da roditelji nauče kako da pričaju sa decom o gejmingu, kako da im pomognu da izaberu pravu igru i uopšte kako da konzumiraju sardžaj igara na konstruktivan način.

Iako kaže da su Roditelji Gejmera više od hobija, Milica ne može ovaj projekat nazvati poslom:

Kada sam osnovala projekat radila sam kao dizajnerka video igara u jednoj novosadakoj firmi, a sada frilensujem i kao game dizajnerka i kao spisateljica, uz studije na Akademiji umetnosti.

Gejming – predrasuda ili korisna stvar za mlađe generacije

Gejming danas može da bude mač sa dve oštrice. Sa jedne strane ova aktivnost može se shvatiti kao pozitivna stvar za razvoj refleksa i kreativnog razmišljanja kod mlađih, ali se isto tako često dovodi u negativan kontekst. Milica ocenjuje da je igranje video igara sjajan alat i odličan hobi, ali ako se dete ne nauči kako da ovoj aktivnosti pristupa na pravi način, onda se mogu javiti i negativne posledice:

Ja ću prva reći da ima mnogo loših igara na tržištu, ali ako ni dete ni roditelji ne znaju da plivaju kroz to da bi došli do onih dobrih, onda će se zadržati na lošim i to je tragedija kako za te gejmere tako i za industriju. Ove godine je aktuelna tema zavisnosti od video igara, mada većina ljudi koji tvrde da su im deca zavisna ni ne znaju definiciju SZO tog poremećaja.

Kako naša sagovornica smatra, ako dete provodi previše vremena sa video igrama (i ne previše u smislu da njihovi roditelji žele da oni rade nešto drugo, već previše u smislu zapostavljanja drugih obaveza, zdravlja, itd.), to je mnogo češće simptom neke lošije situacije, pre nego njen uzrok.

Iako Milica sama radi na projektu, ona kaže da je veliku mentorsku podršku za osnivanje programa dobila od Ive Eraković, izvršne direktorke organizacije Prijatelja dece Srbije, bez koje, kako kaže, Roditelji gejmera ne bi bili ni blizu onoga što su sada. Sa druge strane, pomoć stručnjaka uvek dobro dođe. „Kad god pišem neki tekst koji izlazi van sfere gejminga, konsultujem se sa pedagozima i psiholozima po potrebi“, otkriva nam Crkvenjakov.

Saradnja sa gejming kompanijama u cilju širenja projekta?

Kako svaki posao sa sobom nosi i niz izazova, Milica kaže da se na početku plašila da će joj ponestati tema za pisanje, shvativši kasnije da su gejming i odnosi roditelj-dete potpuno neiscrpne teme – ali izazovima tu nije kraj:

Ponekad kada se neki od tekstova dovoljno proširi, bude i negativnih komentara od ljudi koji nisu uopšte pogledali o čemu se radi – dešavalo se čak i da me gejmeri optužuju da govorim ljudima kako deca ne treba da igraju video igre, što je potpuno obrnuto od toga što radim. Najteže je pronaći balans i pričati realno o potencijalnim benefitima i opasnostima gejminga, tako da niko ne pomisli da naginjem i na jednu stranu.

Na pitanje Netokracije da li je do sada imala priliku da ostvari saradnju sa određenim gejming kompanijama sa ciljem širenje ove inicijative, Milica ističe da za sada nije napravila ovakav vid saradnje, ali joj je to svakako u planu da uradi. Prema njenim rečima, trenutno projekat nema nijednog sponzora i sve što radi je dosta skromno, te bi vrlo rado prihvatila da sarađuje sa kompanijama čija se politika poklapa sa onim što ona radi.

Milica je krajem prošle godine na UN konferenciji „Youth Rights Talks“ u Beogradu povodom 70 godina univerzalne deklaracije o ljudskim pravima, govorila o video igrama i njihovoj ulozi u problemu prava mladih.

Crkvenjakov ne skriva da je veoma zadovoljna vidljivošću projekta koji je za nešto manje od godinu dana kombinovano kroz blog, Facebook stranicu i radionice došao do nekoliko hiljada ljudi:

Većina čitalaca i posetilaca reaguje dosta pozitivno, ili su barem zainteresovani da vide o čemu je reč. Omiljeni momenat za ovih godinu dana svakako je evaluacija jedne mame koja je napisala da joj je program u potpunosti promenio mišljenje o video igrama – to je najbolji pokazatelj krajnjeg cilja kojem Roditelji Gejmera stremi.

Da li osim radionica postoji i plan za nove vrste edukacija namenjene roditeljima? Milica odgovara:

Ne smem da previše obećavam, mada imam razne ideje za edukacije, kao što su vikend-događaji koje planiram za proleće. U ovoj prvoj fazi projekta mi je bitnije to da sklonimo na stranu negativna mišljenja o gejmingu, pa ćemo posle lako. Za sada imam ceo asortman radionica u planu, ali dok ne bude prilike za realizaciju, tu su tekstovi o ovim temama koji se nalaze na blogu.

Na kraju našeg razgovora, Milica se nada da Roditelji Gejmera kroz desetak godina više neće biti potrebni kao eduaktivni program, obzirom na to da će generacija koja je odrasla uz video igre biti generacija roditelja koja se neće susretati sa predrasudama sa kojima se susreću današnji roditelji tinejdžera.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Propustili ste

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?

Office Talks Podcast

Kako je KK Crvena Zvezda osvojila Evropu najboljom marketing strategijom

Košarkaška Evroliga nije se zasnivala samo na utakmicama u sportskim halama, već i na jednom sasvim drugačijem terenu - u pitanju je digitalni marketing u sportu.

Gaming

Šest godina od Astroids igre i srpski studio Superverse osvaja Steam sa novim naslovom!

Pre šest godina studio Superverse Industries, tada još pod nazivom Industry Entertainment, predstavio je svoju novu igru - Astroids, koja je kasnije postala Superverse, a sa kojom je ovaj game development studio iz Srbije zabeležio uspeh. Mi smo sa osnivačima razgovarali kako je izgledao put od prvog naslova 2002. godine pa sve do jedne uspešne igre na platformi Steam.

E-commerce

Novi vodiči za sigurnu Internet trgovinu pomažu početnicima da kupuju ‘online’

Za potrošače koji još uvek nisu upoznati sa Internet trgovinom, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i USAID obezbedili su digitalne vodiče koji nastoje da korisnicima objasne sve prednosti 'online' kupovine i edukuju ih o toj aktivnosti.

Startapi i poslovanje

City Expert uvodi beskontaktno gledanje nekretnina – direktno sa vlasnikom putem video poziva

Kako bi dodatno osigurali bezbednost svojih korisnika i klijenata usled COVID-19 pandemije, agencija City Expert uvela je mogućnost beskontaktnog pregleda nekretnina putem video poziva između zainteresovanih korisnika i vlasnika.

Startapi i poslovanje

OTP banka i niški NadjiTuru.rs udruženim snagama digitalizuju transportnu industriju u Srbiji

Šta dobijete kada spojite startap koji značajno pojednostavljuje logistiku transporta i banku koja je jedna od vodećih po pitanju inovacija? Sjajno partnerstvo koje omogućava svim učesnicima ekosistema transportne industrije da unaprede svoje poslovanje, te sarađuju efikasnije i lakše.