Relja Simić: Mojih 5 preporuka knjiga, serija, tekstova, YouTube kanala i muzike

Mojih 5: Relja Simić

U specijalu 'Mojih 5' kolege iz industrije dele svoje preporuke serija, knjiga, YouTube kanala, muzike i članaka koji im trenutno okupiraju pažnju.

U ovonedeljnom članku u okviru specijala „Mojih 5“, svoje preporuke otkriva nam Relja Simić, dvadesettrogodišnji video montažer iz Beograda.

Relja najveći deo vremena radi reklame u advertajzingu, a pored montaže radi i kao DIT na filmovima i serijama. Sa druge strane, kada ne radi, bavi se ekstremnim sportovima i koristi svaku priliku koju može da provede na planini. Ovo su njegove preporuke.

Serija: Mad Men

Sada već kliše, ali je Mad Man serija za svakog ko radi u advertajzingu. Priču o ekipi sa Menhetna trebalo bi da pogleda ne samo svako ko se zanima za advertajzing, već i svi ostali, bez obzira na to iz koje industrije dolaze. Zapravo, nema mnogo toga što se može naučiti o samom advertajzingu, pravljenju kampanja i kreativnim procesima, već više o međuljudskim odnosima, kako se ophoditi sa onima po hijerarhiji iznad i ispod tebe i, naravno, kako postaviti jasnu crtu između privatnog i poslovnog života.

Pored same tematike, ovu seriju treba pogledati jer je na nivou filmske i TV produkcije na zavidnom nivou. Sve je vrlo jednostavno – kadrovi, svetlo, montaža, a opet sve na svom mestu i sve u skladu jedno sa drugim, što ovoj seriji dodaje na vrednosti.

YouTube: Agelast podcast

Galeba pratim već duže vreme, pa sam samim tim počeo da pratim i njegov podcast. Ono što ovom podcastu daje posebnu vrednost, pored Galebovog poznavanja ljudi iz potpuno različitih oblasti, je i sposobnost da vodi razgovor sa svim tim ljudima na istom, zavidnom nivou.

Knjiga: Hegarty on creativity – there are no rules

Za ovu kategoriju bilo je teško odabrati, s obzirom da sam od nedavno korisnik Kindle-a i da trenutno čitam četiri knjige istovremeno. Ipak, iako sam prešao na Kindle, štampana knjiga će uvek imati neku posebnu draž.

Vođen time, knjiga koja se nikad ne završava, koja je uvek na stolu i nikad ne ide na policu je knjiga koju je napisao Sir John Hegarty. Formata džepne, a pritom vrlo nekonvencionalno napisane, na nešto više od 100 strana sa dosta ilustracija, je delo koje treba da pročita svako ko se bavi bilo kojom vrstom kreativnog posla. Jednostavnost govora i preciznost, sa apsolutnim odsustvom filozofiranja i širenja vasione, te teraju da joj se non-stop vraćaš, makar pročitao samo dve, tri strane.

I naravno, legendarni Alan Ford, jer treba se i malo opustiti u ovom karantinu, a ne samo stvarati pritisak da se iz ove situacije mora izaći prosvetljen i produhovljen.

Pored toga, dodao bih i romane Marka Vidojkovića. Za sad sam pročitao Priče sa dijagnozom“ i Hoću da mi se nešto lepo desi odmah“, a od njega trenutno čitam „Kandže“.

Muzika: Chet Baker, Thivery corporation, Laura Pausini

Kako nas sama situacija tera da budemo psihički i fizički pribrani i mirni, tako se i soundtrack ovog marta i aprila sam nametnuo. U pitanju je najčešće neki jazz, recimo Chet Baker, Miles Davis ili neki zvuci koji me podsećaju na leto, recimo Thivery Corporation. A, s obzirom da sam konačno našao vremena za svoj dugo čekani hobi – kuvanje, prija mi i da pustim neke italijanske zvuke, tipa Bocelli, Laura Pausini i ostatak ekipe.

Da budem iskren, pustim nekad i neki punk rock pomešan sa Prodigy-em i Viklerovim albumom „Ortaci ne znaju“ i nekim dobrim drum and bass-om, najčešće dok se trenira ili peru sudovi.

Tekst: Jel može još neki podcast? 🙂

Nemam naviku da čitam na kompjuteru, do tih granica da čak i neki duži mail (a pogotovo brif) moram da odštampam i pročitam. Pročitam tu i tamo poneki tekst, ali ništa spektakularno i vredno pomena. Mnogo više mi leži podcast forma i video predavanja sa raznih konferencija. Podcasti i predavanja raznih ljudi iz filmske i advertajzing industrije su nešto što najviše konzumiram i inače i sada u karantinu.

No Film School i The Cutting Room recimo imaju strava podcaste, kako sa autorima i njihovim radovima, tako i o samoj industriji, njenom napretku, problemima i mogućnostima. Takođe, našao sam i podcast u kom Tarantino 3 sata radi review-ove raznoraznih filmova.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Propustili ste

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?

Office Talks Podcast

Kako je KK Crvena Zvezda osvojila Evropu najboljom marketing strategijom

Košarkaška Evroliga nije se zasnivala samo na utakmicama u sportskim halama, već i na jednom sasvim drugačijem terenu - u pitanju je digitalni marketing u sportu.

Gaming

Šest godina od Astroids igre i srpski studio Superverse osvaja Steam sa novim naslovom!

Pre šest godina studio Superverse Industries, tada još pod nazivom Industry Entertainment, predstavio je svoju novu igru - Astroids, koja je kasnije postala Superverse, a sa kojom je ovaj game development studio iz Srbije zabeležio uspeh. Mi smo sa osnivačima razgovarali kako je izgledao put od prvog naslova 2002. godine pa sve do jedne uspešne igre na platformi Steam.

E-commerce

Novi vodiči za sigurnu Internet trgovinu pomažu početnicima da kupuju ‘online’

Za potrošače koji još uvek nisu upoznati sa Internet trgovinom, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i USAID obezbedili su digitalne vodiče koji nastoje da korisnicima objasne sve prednosti 'online' kupovine i edukuju ih o toj aktivnosti.

Startapi i poslovanje

City Expert uvodi beskontaktno gledanje nekretnina – direktno sa vlasnikom putem video poziva

Kako bi dodatno osigurali bezbednost svojih korisnika i klijenata usled COVID-19 pandemije, agencija City Expert uvela je mogućnost beskontaktnog pregleda nekretnina putem video poziva između zainteresovanih korisnika i vlasnika.

Startapi i poslovanje

OTP banka i niški NadjiTuru.rs udruženim snagama digitalizuju transportnu industriju u Srbiji

Šta dobijete kada spojite startap koji značajno pojednostavljuje logistiku transporta i banku koja je jedna od vodećih po pitanju inovacija? Sjajno partnerstvo koje omogućava svim učesnicima ekosistema transportne industrije da unaprede svoje poslovanje, te sarađuju efikasnije i lakše.