Relja Simić: Mojih 5 preporuka knjiga, serija, tekstova, YouTube kanala i muzike

Mojih 5: Relja Simić

U specijalu 'Mojih 5' kolege iz industrije dele svoje preporuke serija, knjiga, YouTube kanala, muzike i članaka koji im trenutno okupiraju pažnju.

U ovonedeljnom članku u okviru specijala „Mojih 5“, svoje preporuke otkriva nam Relja Simić, dvadesettrogodišnji video montažer iz Beograda.

Relja najveći deo vremena radi reklame u advertajzingu, a pored montaže radi i kao DIT na filmovima i serijama. Sa druge strane, kada ne radi, bavi se ekstremnim sportovima i koristi svaku priliku koju može da provede na planini. Ovo su njegove preporuke.

Serija: Mad Men

Sada već kliše, ali je Mad Man serija za svakog ko radi u advertajzingu. Priču o ekipi sa Menhetna trebalo bi da pogleda ne samo svako ko se zanima za advertajzing, već i svi ostali, bez obzira na to iz koje industrije dolaze. Zapravo, nema mnogo toga što se može naučiti o samom advertajzingu, pravljenju kampanja i kreativnim procesima, već više o međuljudskim odnosima, kako se ophoditi sa onima po hijerarhiji iznad i ispod tebe i, naravno, kako postaviti jasnu crtu između privatnog i poslovnog života.

Pored same tematike, ovu seriju treba pogledati jer je na nivou filmske i TV produkcije na zavidnom nivou. Sve je vrlo jednostavno – kadrovi, svetlo, montaža, a opet sve na svom mestu i sve u skladu jedno sa drugim, što ovoj seriji dodaje na vrednosti.

YouTube: Agelast podcast

Galeba pratim već duže vreme, pa sam samim tim počeo da pratim i njegov podcast. Ono što ovom podcastu daje posebnu vrednost, pored Galebovog poznavanja ljudi iz potpuno različitih oblasti, je i sposobnost da vodi razgovor sa svim tim ljudima na istom, zavidnom nivou.

Knjiga: Hegarty on creativity – there are no rules

Za ovu kategoriju bilo je teško odabrati, s obzirom da sam od nedavno korisnik Kindle-a i da trenutno čitam četiri knjige istovremeno. Ipak, iako sam prešao na Kindle, štampana knjiga će uvek imati neku posebnu draž.

Vođen time, knjiga koja se nikad ne završava, koja je uvek na stolu i nikad ne ide na policu je knjiga koju je napisao Sir John Hegarty. Formata džepne, a pritom vrlo nekonvencionalno napisane, na nešto više od 100 strana sa dosta ilustracija, je delo koje treba da pročita svako ko se bavi bilo kojom vrstom kreativnog posla. Jednostavnost govora i preciznost, sa apsolutnim odsustvom filozofiranja i širenja vasione, te teraju da joj se non-stop vraćaš, makar pročitao samo dve, tri strane.

I naravno, legendarni Alan Ford, jer treba se i malo opustiti u ovom karantinu, a ne samo stvarati pritisak da se iz ove situacije mora izaći prosvetljen i produhovljen.

Pored toga, dodao bih i romane Marka Vidojkovića. Za sad sam pročitao Priče sa dijagnozom“ i Hoću da mi se nešto lepo desi odmah“, a od njega trenutno čitam „Kandže“.

Muzika: Chet Baker, Thivery corporation, Laura Pausini

Kako nas sama situacija tera da budemo psihički i fizički pribrani i mirni, tako se i soundtrack ovog marta i aprila sam nametnuo. U pitanju je najčešće neki jazz, recimo Chet Baker, Miles Davis ili neki zvuci koji me podsećaju na leto, recimo Thivery Corporation. A, s obzirom da sam konačno našao vremena za svoj dugo čekani hobi – kuvanje, prija mi i da pustim neke italijanske zvuke, tipa Bocelli, Laura Pausini i ostatak ekipe.

Da budem iskren, pustim nekad i neki punk rock pomešan sa Prodigy-em i Viklerovim albumom „Ortaci ne znaju“ i nekim dobrim drum and bass-om, najčešće dok se trenira ili peru sudovi.

Tekst: Jel može još neki podcast? 🙂

Nemam naviku da čitam na kompjuteru, do tih granica da čak i neki duži mail (a pogotovo brif) moram da odštampam i pročitam. Pročitam tu i tamo poneki tekst, ali ništa spektakularno i vredno pomena. Mnogo više mi leži podcast forma i video predavanja sa raznih konferencija. Podcasti i predavanja raznih ljudi iz filmske i advertajzing industrije su nešto što najviše konzumiram i inače i sada u karantinu.

No Film School i The Cutting Room recimo imaju strava podcaste, kako sa autorima i njihovim radovima, tako i o samoj industriji, njenom napretku, problemima i mogućnostima. Takođe, našao sam i podcast u kom Tarantino 3 sata radi review-ove raznoraznih filmova.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Milica Čalija: Pokrenuli smo ‘Kupujmo iz Srbije’ jer želimo da mali proizvođači prežive pandemijsku krizu

Akcija 'Kupujmo iz Srbije' pokrenuta je sa ciljem da se kroz predstavljanje malih proizvođača putem društvenih mreža doprinese borbi da njihovi biznisi prežive aktuelnu pandemiju. U tekstu koji sledi, sa inicijatorkom projekta razgovaramo o samoj akciji i daljim koracima za pomoć malim preduzetnicima u Srbiji.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.