Kako su brendovi u Srbiji odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Od nacionalnog košarkaškog tima očekivalo se mnogo, zlatna medalja je, takoreći, već bila stavljena oko vrata, a mi smo gotovo videli kako srpski dream team dolazi na najviše postolje.

To ogromno interesovanje za Svetski kup u našoj zemlji je, naravno, predstavljalo idealnu šansu za brendove da zakupe sve moguće termine na TV kanalima, display na Internetu i druge kanale oglašavanja ne bi li plasirali svoje proizvode, što nam je dalo sjajnu priliku da analiziramo jesu li to uradili kako treba.

U nastavku teksta detaljnije se osvrćemo na to koliko su efikasno brendovi iskoristili pomenuti turnir i da li je, možda, bilo prostora za veći broj kreativnijih kampanja – u čemu nam pomaže Bojan Šaptović, Head of Creative u agenciji Pioniri.

Pivo je tu, ali mnogi drugi brendovi nisu – a mogli su

Jedno od najvećih iznenađenja predstavlja skeč za JOSH ribice brenda Bambi u kojem je angažovan jedan od najboljih centara sveta – Nikola Jokić, odmah na početku razgovora ističe naš sagovornik. „Ali, ceo doživljaj ipak se sveo na dobro ispričan vic koji smo već negde čuli, bez preterane doze kreativnosti“, dodaje on.

Na standardnu kartu igrali su i brendovi iza alkoholnih pića, konkretnije piva, među kojima je bio i zvanični sponzor Košarkaškog saveza Srbije – Laško pivo. Ipak, brend Lav pivo, kaže Bojan, pokupio više simpatija stručnjaka:

Ja bih pre pohvalio Lavovu kampanju „Lavovski za orlove“ o kojoj se, verujem, nije razmišljalo preko noći, već unapred, i koja je pohvalno i spremno dočekala Svetsko prvenstvo, iako Lav nije sponzor.

Suština njihove kampanje bilo je očuvanje orlova krstaša što, na prvi pogled, nema veze sa Svetskim prvenstvom, ali bilbordi sa elementima srpske zastave i sam slogan jeste dobar odgovor na domaći zadatak „Kako ući u reket Laškog i zakucati“.

Na pitanje Netokracije da li je, pak, očekivao da se više brendova uključi i iskoristi momentum prvenstva (jer ono nije rezervisano samo za muške brendove i pivo), Bojan odgovara da su servisi za dostavu hrane propustili priliku.

Sa druge strane, ono što je prema njegovom mišljenju takođe falilo jeste više nadmetanja između pivskih brendova, konstatujući pritom da ostaje otvoreno pitanje da li Laško uopšte navija za Srbiju ili je tu prisutan samo zato što reprezentacija Slovenije nije na prvenstvu.

Pogodite ciljnu grupu i dobili ste bingo

Kako je Svetsko prvenstvo samo po sebi predstavljalo idealan poligon za inspiraciju i kasnije realizaciju kreativnih i inovativnih ideja, Bojan posebno izdvaja brend Munchmallow, koji je specijalno dizajniranim pakovanjima napravio mini simulaciju košarkaškog terena, dok loptu predstavlja zgužvani sivi omot koji je odavno postao sinonim za sve ljubitelje ovog slatkiša.

Kako naš sagovornik kaže, ovu mini kampanju posebno izdvaja s obzirom na to da je urađenja u stilu samog brenda, ali je u isto vreme pogodila ciljnu grupu.

Šaptović, između ostalog, smatra da je spominjanje košarke kao prvog sledećeg sporta po popularnosti nakon fudbala, dovoljan motivator i saveznik u lakšem osmišljavanju kreative:

Spomenuti košarku i prilagodili svoju komunikaciju tome jeste dovoljno, ali nije odlično. Ako si kladionica, budi više kao Mocart, pokreni veliku kampanju i daj novac za svaku trojku i poen, a budi manje Meridian sa Svetislavom Pešićem. Nadam se da na košarkašku partiju Raduljice nije uticalo vreme utrošeno za snimanje reklama za skoro sve brendove koji su igrali marketinšku utakmicu Svetskog prvenstva.

I kada su se svi utisci slegli nakon prvenstva (koje je proteklo i brže nego što se očekivalo), vidimo da su se, kao i uvek, izdvojile one kampanje koje su imale društveno-odgovorni aspekt i one koje su tačno u centar pogodile svoju ciljnu grupu odlično osmišljenom kreativom – poput one koje je recimo uradio Sinalco. Brendovi koji su išli upravo u tom smeru pobednici su ove marketinške utakmice, za razliku od onih koji su budžete izdvajali za angažovanje poznatih ličnosti, što bez sjajne kreative ipak nije dovoljno – čak i ukoliko u njemu učestvuje Nikola Jokić.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Kako paušalci mogu pristupiti svom eSandučetu i poreskom rešenju za 2020. godinu?

Januar 2020. za preduzetnike paušalce doneo je još jednu novost – rešenje o porezu direktno u njihovo eSanduče. Međutim, sudeći po reakcijama preduzetnika, taj proces nije jednostavan kao što izgleda. O tome šta vam je sve potrebno kako biste pristupili rešenju o prispelim obavezama analiziramo u nastavku teksta.

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

Kultura 2.0

Da li je vaša AliExpress porudžbina bezbedna od korona virusa?

Sve oči svetske javnosti okrenute su ka Kini koja se, u ovom trenutku, bori sa širenjem smrtonosnog korona virusa. I dok čekamo da saznamo da li postoji rešenje za ovaj ozbiljan globalni zdravstveni problem, zapitali smo se - da li virus koji je par hiljada kilometara daleko može da se prenese i robom sa AliExpress-a?

Propustili ste

Mobilno

Da li ste i dalje spremni da za telefon platite 1.000 evra – kada sličan možete naći za duplo manje novca?

Pre nekoliko meseci, svoj telefon star pet godina, zamenio sam novim, prošlogodišnjim modelom. I dok sam tražio adekvatnu zamenu, prvi put sam se zapitao ima li uopšte razlike između današnjih 'flagship' uređaja i da li nas velike kompanije danas više privlače primamljivim reklamama nego inovacijama koje su nam zaista potrebne.

Kultura 2.0

4 poslovne lekcije koje sam naučio iz druge sezone Narcos Mexico

Oni su trgovci narkoticima, nemaju visoko obrazovanje i fensi MBA programe u svojim CV-jevima. Prodaju 'bijelo' za život, odrasli su na ulicama, nemaju stvarni dodir sa poslovnim svijetom i njegovim trendovim. Ili to samo tako izgleda?

Startapi i poslovanje

Nakon 10 godina u advertajzingu odlučili su da pokrenu restoran u Beogradu – zašto?

Tehnologija i hrana danas su nerazdvojni - kao meso i kiseli kupus. U priči koja sledi, otkrivamo kako je jedna beogradska agencija završila u food-tech vodama i upoznajemo vas sa novim konceptom restorana koji preti da u potpunosti promeni ovu industriju.

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

Tehnologija

Zašto je AI za nas i dalje kao tinejdžerski seks?

U misiji da demistifikujemo AI i konačno isteramo na čistac realne probleme i obesmislimo sav taj AI 'hype' organizujemo prvi internacionalni Brain Summit. Do tada, koje predrasude u vezi veštačke inteligencije vi imate?

Startapi i poslovanje

Beogradski Workpuls analizira efikasnost zaposlenih za preko 1.000 klijenata širom sveta

U trenutku kada se u mnogim kompanijama javlja dodatna potreba za optimizacijom radnih procesa i povećanjem efikasnosti, nameće se i potreba za savremenim alatima koji im u tome mogu pomoći. Jedan od njih je i Workpuls.