Kako su brendovi u Srbiji odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Od nacionalnog košarkaškog tima očekivalo se mnogo, zlatna medalja je, takoreći, već bila stavljena oko vrata, a mi smo gotovo videli kako srpski dream team dolazi na najviše postolje.

To ogromno interesovanje za Svetski kup u našoj zemlji je, naravno, predstavljalo idealnu šansu za brendove da zakupe sve moguće termine na TV kanalima, display na Internetu i druge kanale oglašavanja ne bi li plasirali svoje proizvode, što nam je dalo sjajnu priliku da analiziramo jesu li to uradili kako treba.

U nastavku teksta detaljnije se osvrćemo na to koliko su efikasno brendovi iskoristili pomenuti turnir i da li je, možda, bilo prostora za veći broj kreativnijih kampanja – u čemu nam pomaže Bojan Šaptović, Head of Creative u agenciji Pioniri.

Pivo je tu, ali mnogi drugi brendovi nisu – a mogli su

Jedno od najvećih iznenađenja predstavlja skeč za JOSH ribice brenda Bambi u kojem je angažovan jedan od najboljih centara sveta – Nikola Jokić, odmah na početku razgovora ističe naš sagovornik. „Ali, ceo doživljaj ipak se sveo na dobro ispričan vic koji smo već negde čuli, bez preterane doze kreativnosti“, dodaje on.

Na standardnu kartu igrali su i brendovi iza alkoholnih pića, konkretnije piva, među kojima je bio i zvanični sponzor Košarkaškog saveza Srbije – Laško pivo. Ipak, brend Lav pivo, kaže Bojan, pokupio više simpatija stručnjaka:

Ja bih pre pohvalio Lavovu kampanju „Lavovski za orlove“ o kojoj se, verujem, nije razmišljalo preko noći, već unapred, i koja je pohvalno i spremno dočekala Svetsko prvenstvo, iako Lav nije sponzor.

Suština njihove kampanje bilo je očuvanje orlova krstaša što, na prvi pogled, nema veze sa Svetskim prvenstvom, ali bilbordi sa elementima srpske zastave i sam slogan jeste dobar odgovor na domaći zadatak „Kako ući u reket Laškog i zakucati“.

Na pitanje Netokracije da li je, pak, očekivao da se više brendova uključi i iskoristi momentum prvenstva (jer ono nije rezervisano samo za muške brendove i pivo), Bojan odgovara da su servisi za dostavu hrane propustili priliku.

Sa druge strane, ono što je prema njegovom mišljenju takođe falilo jeste više nadmetanja između pivskih brendova, konstatujući pritom da ostaje otvoreno pitanje da li Laško uopšte navija za Srbiju ili je tu prisutan samo zato što reprezentacija Slovenije nije na prvenstvu.

Pogodite ciljnu grupu i dobili ste bingo

Kako je Svetsko prvenstvo samo po sebi predstavljalo idealan poligon za inspiraciju i kasnije realizaciju kreativnih i inovativnih ideja, Bojan posebno izdvaja brend Munchmallow, koji je specijalno dizajniranim pakovanjima napravio mini simulaciju košarkaškog terena, dok loptu predstavlja zgužvani sivi omot koji je odavno postao sinonim za sve ljubitelje ovog slatkiša.

Kako naš sagovornik kaže, ovu mini kampanju posebno izdvaja s obzirom na to da je urađenja u stilu samog brenda, ali je u isto vreme pogodila ciljnu grupu.

Šaptović, između ostalog, smatra da je spominjanje košarke kao prvog sledećeg sporta po popularnosti nakon fudbala, dovoljan motivator i saveznik u lakšem osmišljavanju kreative:

Spomenuti košarku i prilagodili svoju komunikaciju tome jeste dovoljno, ali nije odlično. Ako si kladionica, budi više kao Mocart, pokreni veliku kampanju i daj novac za svaku trojku i poen, a budi manje Meridian sa Svetislavom Pešićem. Nadam se da na košarkašku partiju Raduljice nije uticalo vreme utrošeno za snimanje reklama za skoro sve brendove koji su igrali marketinšku utakmicu Svetskog prvenstva.

I kada su se svi utisci slegli nakon prvenstva (koje je proteklo i brže nego što se očekivalo), vidimo da su se, kao i uvek, izdvojile one kampanje koje su imale društveno-odgovorni aspekt i one koje su tačno u centar pogodile svoju ciljnu grupu odlično osmišljenom kreativom – poput one koje je recimo uradio Sinalco. Brendovi koji su išli upravo u tom smeru pobednici su ove marketinške utakmice, za razliku od onih koji su budžete izdvajali za angažovanje poznatih ličnosti, što bez sjajne kreative ipak nije dovoljno – čak i ukoliko u njemu učestvuje Nikola Jokić.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Ekskluzivno

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’

Izmene i dopune Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, usvojen je u Skupštini Srbije. Mere podsticaja važiće od 1. januara 2020. godine.

Karijere

Otvoren Ladies of New Business program mentorstva – čekamo tvoju prijavu!

Nakon jesenje Ladies of New Business konferencije, sada već tradicionalno, organizujemo i mentorski program koji će ovaj put biti otvoren za devojke koje zanima IT. Program startuje u januaru i trajaće do marta 2020. godine.

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Propustili ste

Gaming

Novosadski 3Lateral razvijao je nastavak svetski poznate igre Hellblade – u ekskluzivnoj saradnji sa Xbox timom!

Gejming kompanija 3Lateral iz Novog Sada koja stoji iza tehnologije za kreiranje realističnih digitalnih modela i animacija, učestvovala je u razvoju nastavka video igre 'Hellblade' za Xbox koristeći najnoviji 'Unreal engine' koji je razvio Epic Games.

Kultura 2.0

Da li će ‘meme’ magija ikada prestati? Sudeći po opsesiji bejbi Jodom – ne

Ima li nekog ko počinje da čitav ovaj tekst, a da nikada nije poslao Džon Travolta mim? Iskreno, ne verujem, jer mimove toliko često srećemo i toliko im se često smejemo da su postali neizbežan deo moderne komunikacije - a mi nismo ni primetili. Ipak, da li su oni samo trend ili su tu da ostanu zauvek?

Gaming

Eipix postaje deo ruskog Playrixa – sledi širenje tima u Novom Sadu

Domaća gejming kompanija Eipix Entertainment akvizirana je od strane ruskog Playrixa, priključujući se tako njegovom novom studiju - Playrix RS. Studio sa sedištem u Novom Sadu, kažu, biće fokusiran na razvoj 'free to play' mobilnih igara najvišeg svetskog kvaliteta.

Kultura 2.0

Kada više pažnje posvetite svojim zaposlenima, a ne kandidatima – vaša Employer Branding strategija će biti mnogo uspešnija

Kuda plovi Employer Branding brod i gde smo grešili, a šta smo uradili dobro kada je ova oblast u pitanju u 2019. godini?

Karijere

Otvoren Ladies of New Business program mentorstva – čekamo tvoju prijavu!

Nakon jesenje Ladies of New Business konferencije, sada već tradicionalno, organizujemo i mentorski program koji će ovaj put biti otvoren za devojke koje zanima IT. Program startuje u januaru i trajaće do marta 2020. godine.

Startapi i poslovanje

Fond za inovacionu delatnost ponovo dodeljuje €380.000 – po prvi put mogu da apliciraju i timovi

Inovativna preduzeća i naučno-istraživačke organizacije imaju na raspolaganju bespovratna sredstva Fonda za inovacionu delatnost za razvoj inovativnih proizvoda, usluga i tehnologija u ukupnom iznosu od šest miliona evra. Sledi novi ciklus dodele novca.