Kako su brendovi u Srbiji odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Od nacionalnog košarkaškog tima očekivalo se mnogo, zlatna medalja je, takoreći, već bila stavljena oko vrata, a mi smo gotovo videli kako srpski dream team dolazi na najviše postolje.

To ogromno interesovanje za Svetski kup u našoj zemlji je, naravno, predstavljalo idealnu šansu za brendove da zakupe sve moguće termine na TV kanalima, display na Internetu i druge kanale oglašavanja ne bi li plasirali svoje proizvode, što nam je dalo sjajnu priliku da analiziramo jesu li to uradili kako treba.

U nastavku teksta detaljnije se osvrćemo na to koliko su efikasno brendovi iskoristili pomenuti turnir i da li je, možda, bilo prostora za veći broj kreativnijih kampanja – u čemu nam pomaže Bojan Šaptović, Head of Creative u agenciji Pioniri.

Pivo je tu, ali mnogi drugi brendovi nisu – a mogli su

Jedno od najvećih iznenađenja predstavlja skeč za JOSH ribice brenda Bambi u kojem je angažovan jedan od najboljih centara sveta – Nikola Jokić, odmah na početku razgovora ističe naš sagovornik. “Ali, ceo doživljaj ipak se sveo na dobro ispričan vic koji smo već negde čuli, bez preterane doze kreativnosti”, dodaje on.

Na standardnu kartu igrali su i brendovi iza alkoholnih pića, konkretnije piva, među kojima je bio i zvanični sponzor Košarkaškog saveza Srbije – Laško pivo. Ipak, brend Lav pivo, kaže Bojan, pokupio više simpatija stručnjaka:

Ja bih pre pohvalio Lavovu kampanju “Lavovski za orlove” o kojoj se, verujem, nije razmišljalo preko noći, već unapred, i koja je pohvalno i spremno dočekala Svetsko prvenstvo, iako Lav nije sponzor.

Suština njihove kampanje bilo je očuvanje orlova krstaša što, na prvi pogled, nema veze sa Svetskim prvenstvom, ali bilbordi sa elementima srpske zastave i sam slogan jeste dobar odgovor na domaći zadatak “Kako ući u reket Laškog i zakucati”.

Na pitanje Netokracije da li je, pak, očekivao da se više brendova uključi i iskoristi momentum prvenstva (jer ono nije rezervisano samo za muške brendove i pivo), Bojan odgovara da su servisi za dostavu hrane propustili priliku.

Sa druge strane, ono što je prema njegovom mišljenju takođe falilo jeste više nadmetanja između pivskih brendova, konstatujući pritom da ostaje otvoreno pitanje da li Laško uopšte navija za Srbiju ili je tu prisutan samo zato što reprezentacija Slovenije nije na prvenstvu.

Pogodite ciljnu grupu i dobili ste bingo

Kako je Svetsko prvenstvo samo po sebi predstavljalo idealan poligon za inspiraciju i kasnije realizaciju kreativnih i inovativnih ideja, Bojan posebno izdvaja brend Munchmallow, koji je specijalno dizajniranim pakovanjima napravio mini simulaciju košarkaškog terena, dok loptu predstavlja zgužvani sivi omot koji je odavno postao sinonim za sve ljubitelje ovog slatkiša.

Kako naš sagovornik kaže, ovu mini kampanju posebno izdvaja s obzirom na to da je urađenja u stilu samog brenda, ali je u isto vreme pogodila ciljnu grupu.

Šaptović, između ostalog, smatra da je spominjanje košarke kao prvog sledećeg sporta po popularnosti nakon fudbala, dovoljan motivator i saveznik u lakšem osmišljavanju kreative:

Spomenuti košarku i prilagodili svoju komunikaciju tome jeste dovoljno, ali nije odlično. Ako si kladionica, budi više kao Mocart, pokreni veliku kampanju i daj novac za svaku trojku i poen, a budi manje Meridian sa Svetislavom Pešićem. Nadam se da na košarkašku partiju Raduljice nije uticalo vreme utrošeno za snimanje reklama za skoro sve brendove koji su igrali marketinšku utakmicu Svetskog prvenstva.

I kada su se svi utisci slegli nakon prvenstva (koje je proteklo i brže nego što se očekivalo), vidimo da su se, kao i uvek, izdvojile one kampanje koje su imale društveno-odgovorni aspekt i one koje su tačno u centar pogodile svoju ciljnu grupu odlično osmišljenom kreativom – poput one koje je recimo uradio Sinalco. Brendovi koji su išli upravo u tom smeru pobednici su ove marketinške utakmice, za razliku od onih koji su budžete izdvajali za angažovanje poznatih ličnosti, što bez sjajne kreative ipak nije dovoljno – čak i ukoliko u njemu učestvuje Nikola Jokić.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Propustili ste

E-commerce

Lansiran ecommerce4all – nova platforma za podršku razvoja e-trgovine

Mnogi poslovni podaci i informacije vezane za poslovanja e-trgovine od danas su zvanično dostupni na prvoj regionalnoj platformi za e-trgovinu pod nazivom 'E-commerce for all – ecommerce4all.eu' koja je već sada dostupna u Srbiji.

Intervju

Kako su srednja škola i prvi iPhone usmerili Vladimira ka karijeri ‘mobile software’ arhitekte

Dolazak u IT industriju može da krene iz više životnih pravaca. Međutim, kada se još u školskom periodu interesujete za računare i rad na njima, velika je verovatnoća da će buduća karijera biti vezana za tehnologiju. Svoju priču u dolazak u svet IT-ja i kompaniju Levi9, otkriva nam Vladimir Pavlović koji je Mobile Software arhitekta.

Startapi i poslovanje

Britanski Paysend najavio otvaranje kancelarije u Beogradu nakon $125 miliona investicije

Još jedna inostrana kompanija koja je prepoznala domaći tehnološki talenat.

Office Talks Podcast

Šta traže ruske IT firme u Beogradu?

Tri meseca od početka sukoba u Ukrajini vidimo veliki broj IT firmi i programera koji su odabrali upravo Beograd za svoju novu bazu. Kako ove promene na tržištu utiču na lokalni kadar i da li dolazi do skoka cene programera? O ovim temama razgovaramo u 96. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpsko-švajcarski Strong Network podigao €5,1 investicije – širi se na Evropu i SAD

Strong Network, srpsko-švajcarski startap dobio je investiciju vrednu 5,1 miliona evra kako bi ubrzao svoje širenje na teritorije Evrope i SAD-a. Rundu investiranja predvodio je OpenOcean zajedno sa Wingman Ventures fondom.

Startapi i poslovanje

Decentralizovane autonomne organizacije (DAO) – izazovi i perspektive

Džon Lenon je u pesmi 'Power to the people' sumirao koncept slobode i omogućavanja građanima da odlučuju o političkim i društvenim prilikama. Ove ideje stare su koliko i prve teorije o uređenju društva.