Kako su brendovi u Srbiji odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Od nacionalnog košarkaškog tima očekivalo se mnogo, zlatna medalja je, takoreći, već bila stavljena oko vrata, a mi smo gotovo videli kako srpski dream team dolazi na najviše postolje.

To ogromno interesovanje za Svetski kup u našoj zemlji je, naravno, predstavljalo idealnu šansu za brendove da zakupe sve moguće termine na TV kanalima, display na Internetu i druge kanale oglašavanja ne bi li plasirali svoje proizvode, što nam je dalo sjajnu priliku da analiziramo jesu li to uradili kako treba.

U nastavku teksta detaljnije se osvrćemo na to koliko su efikasno brendovi iskoristili pomenuti turnir i da li je, možda, bilo prostora za veći broj kreativnijih kampanja – u čemu nam pomaže Bojan Šaptović, Head of Creative u agenciji Pioniri.

Pivo je tu, ali mnogi drugi brendovi nisu – a mogli su

Jedno od najvećih iznenađenja predstavlja skeč za JOSH ribice brenda Bambi u kojem je angažovan jedan od najboljih centara sveta – Nikola Jokić, odmah na početku razgovora ističe naš sagovornik. „Ali, ceo doživljaj ipak se sveo na dobro ispričan vic koji smo već negde čuli, bez preterane doze kreativnosti“, dodaje on.

Na standardnu kartu igrali su i brendovi iza alkoholnih pića, konkretnije piva, među kojima je bio i zvanični sponzor Košarkaškog saveza Srbije – Laško pivo. Ipak, brend Lav pivo, kaže Bojan, pokupio više simpatija stručnjaka:

Ja bih pre pohvalio Lavovu kampanju „Lavovski za orlove“ o kojoj se, verujem, nije razmišljalo preko noći, već unapred, i koja je pohvalno i spremno dočekala Svetsko prvenstvo, iako Lav nije sponzor.

Suština njihove kampanje bilo je očuvanje orlova krstaša što, na prvi pogled, nema veze sa Svetskim prvenstvom, ali bilbordi sa elementima srpske zastave i sam slogan jeste dobar odgovor na domaći zadatak „Kako ući u reket Laškog i zakucati“.

Na pitanje Netokracije da li je, pak, očekivao da se više brendova uključi i iskoristi momentum prvenstva (jer ono nije rezervisano samo za muške brendove i pivo), Bojan odgovara da su servisi za dostavu hrane propustili priliku.

Sa druge strane, ono što je prema njegovom mišljenju takođe falilo jeste više nadmetanja između pivskih brendova, konstatujući pritom da ostaje otvoreno pitanje da li Laško uopšte navija za Srbiju ili je tu prisutan samo zato što reprezentacija Slovenije nije na prvenstvu.

Pogodite ciljnu grupu i dobili ste bingo

Kako je Svetsko prvenstvo samo po sebi predstavljalo idealan poligon za inspiraciju i kasnije realizaciju kreativnih i inovativnih ideja, Bojan posebno izdvaja brend Munchmallow, koji je specijalno dizajniranim pakovanjima napravio mini simulaciju košarkaškog terena, dok loptu predstavlja zgužvani sivi omot koji je odavno postao sinonim za sve ljubitelje ovog slatkiša.

Kako naš sagovornik kaže, ovu mini kampanju posebno izdvaja s obzirom na to da je urađenja u stilu samog brenda, ali je u isto vreme pogodila ciljnu grupu.

Šaptović, između ostalog, smatra da je spominjanje košarke kao prvog sledećeg sporta po popularnosti nakon fudbala, dovoljan motivator i saveznik u lakšem osmišljavanju kreative:

Spomenuti košarku i prilagodili svoju komunikaciju tome jeste dovoljno, ali nije odlično. Ako si kladionica, budi više kao Mocart, pokreni veliku kampanju i daj novac za svaku trojku i poen, a budi manje Meridian sa Svetislavom Pešićem. Nadam se da na košarkašku partiju Raduljice nije uticalo vreme utrošeno za snimanje reklama za skoro sve brendove koji su igrali marketinšku utakmicu Svetskog prvenstva.

I kada su se svi utisci slegli nakon prvenstva (koje je proteklo i brže nego što se očekivalo), vidimo da su se, kao i uvek, izdvojile one kampanje koje su imale društveno-odgovorni aspekt i one koje su tačno u centar pogodile svoju ciljnu grupu odlično osmišljenom kreativom – poput one koje je recimo uradio Sinalco. Brendovi koji su išli upravo u tom smeru pobednici su ove marketinške utakmice, za razliku od onih koji su budžete izdvajali za angažovanje poznatih ličnosti, što bez sjajne kreative ipak nije dovoljno – čak i ukoliko u njemu učestvuje Nikola Jokić.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.

Kolumna

Digitalna transformacija banaka nije samo kreiranje aplikacije – to je promena načina razmišljanja

Kada se u jednoj rečenici nađu reči digitalizacija i banka, prva asocijacija je, naravno, Internet bankarstvo. I Internet zaista jeste možda i najznačajniji deo infrastrukture digitalizacije. Da li u tim uslovima tradicionalno bankarstvo uopšte može da opstane?

Netokracija

OMGcommerce ponovo u Beogradu: 20. novembra odgovaramo na pitanja koja najviše muče domaće e-trgovce

Treću godinu zaredom Netokracija Srbija organizuje OMGcommerce Beograd. Ove godine bavimo se novom regulativom koja bi trebalo da unapredi poslovanje web trgovaca u Srbiji, ali i novim digitalnim proizvodima koji aktivno oblikuju našu digitalnu ekonomiju.

Startapi i poslovanje

Fond za inovacionu delatnost dodeljuje bespovratno €380.000 – prijavite svoje inovativne projekte

Fond za inovacionu delatnost raspisao je danas javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava u ukupnom iznosu od 380.000 evra za razvoj inovativnih proizvoda, usluga i tehnologija kroz Program ranog razvoja i Program saradnje nauke i privrede.