Kako koristiti Quoru u marketinške svrhe?

Kako koristiti Quoru u marketinške svrhe?

Ako ste ikada na Internetu tražili odgovore na vaša pitanja, sigurno ste barem na trenutak primetili Quoru. Ova velika baza znanja povezuje korisnike širom sveta, svrstavajući je među najpopularnije edukativne servise. Nas je zanimalo - može li se iskoristiti u marketinške svrhe?

Sa svojih 200 miliona mesečno aktivnih korisnika, Quora je za deset godina postojanja prerasla u veliki bazu znanja i podataka iz najrazličitijih oblasti. Servis funkcioniše po principu pitanje-odgovor, a gotovo sve diskusije su javne, pružajući korisnicima mogućnost da odgovore na pitanja drugih korisnika.

Kako popularnost ovog sajta raste, nas je zanimao marketinški potencijal, tačnije koliko ovaj servis nudi prostora za oglašavanje u Srbiji, pa i šire. O ovim, ali i drugim pitanjima koji se tiču društveno-edukativnog aspekta pomenutog servisa, razgovaramo sa aktivnim korisnicima Quore Radomirom Bastom (CEO, Four Dots) i Robertom Petkovićem (Analytics Lead, Bruketa&Žinić&Grey).

Potrebno je vreme da Quora bude prepoznata kao marketinška platforma

Već na početku razgovora Rober nam otkriva da on lično često odgovara na analitička pitanja na Quori (kao i na pitanja o edukacijama uopšte koje se tiču nekih psiholoških tema, što mu je ostalo od studiranja), kao i da rado početnicima pomaže da savladaju neke osnovne prepreke. „U Hrvatskoj imamo sličnu Facebook grupu „ga:croatianTalk“ kao i srpsku grupu „Web Analytics zajednica“ u kojima rešavamo malo teže izazove, ali je tamo ljude često sramota da postave pitanja – da ne ispadnu glupi valjda“, dodaje Petković, te nastavlja:

Da parafraziram kolegu Nedima Šabića: „A koja vam je alternativa? Da ostanete glupi?“ Ljudi s područja Balkana ne vole javno da postavljaju pitanja (o tome sam u par navrata pisao na Quori) i zato su često zakopani u startu, pokušavaju sami da se iskobeljaju, ali se samo još više zakopavaju u živo blato.

Gledano iz sopstvenog ugla, Quora predstavlja dobar izvor priprema za predavanja, jer tamo pročitam šta ljudima najčešće nije jasno, što onda pokušam dodatno da razjasnim na svojim predavanjima. Plus, pratim nekolicinu kolega iz sveta analitike, koje uglavnom i lično znam, čije odgovore takođe rado čitam i koristim za dalje. Quora ima i “zvezde”, influencere. Najčešće su to oni koji pišu o međuljudskim odnosima, ljubavi, vezama i pubertetskim problemima.

Kada govorimo o marketinškim potencijalima, ranije smo za promociju jednog softverskog paketa u Sjedinjene Američke Države između ostalog koristili Quoru i rezultati (plaćenog oglašavanja) su bili iznenađujuće dobri. No, za to je možda zaslužna i činjenica da Quora još nije prepoznata kao marketinška platforma (iako se pojavljuju zloupotrebe), pa i nema puno konkurencije.

Sa druge strane, organski potencijal je ogroman, ali sumnjam da će neka kompanija tako skoro pripremiti i obučiti CM-ove za Quoru. Ne samo zato jer treba imati puno znanja o osnovnom proizvodu kao i o društvenim mrežama, nego zato jer brendovi još uvek ne znaju da komuniciraju dvosmerno, a to je ono što Internet (digital) razlikuje od ostalih medija, na koje su inače navikli.

Organski SEO glavna je prednost Quore

Naš drugi sagovornik, Radomir Basta, podelio je sa nama neke od najboljih praksi za oglašavanje na Quori, istakavši pre svega da je ovo platforma na kojoj ljudi dolaze sa konkretnim pitanjima i traže konkretne odgovore.

Prema njegovom mišljenju, lako je razdvojiti ljude koji su u Awareness fazi (edukuju se o problemu/izazovu koji imaju), Consideration fazi (razmatraju postojeća rešenja za svoj problem), i Decision fazi (odlučuju se koje će rešenje kupiti i primeniti). Basta ocenjuje da ljudi koji traže odgovore se često i identifikuju, te da je na ovom sajtu lako istražiti i profilisati samu osobu, firmu kojoj pripada i otkriti ključne stejkholdere za donošenje odluke o kupovini. Radomir dalje objašnjava:

Ipak, potencijal za oglašavanje na nivou generalne populacije nije visok. Ali pošto Quora preko tema, konkretnih pitanja i demografskog, kompanijskog i lokacijskog targetiranja omogućava da se oglasi prikazuju vrlo precizno definisanim publikama, uz dobro istraživanje platforme i kvalitetnu postavku kampanja, rezultati (ROAS, ROI) mogu da budu sjajni.

Sa druge strane, pružaoci usluga i proizvoda koji u timu imaju kapacitet da artikulišu svoje znanje i ekspertizu lako mogu doći do dobre vidljivosti i reputacije, pogotovo u tematskim nišama koje su tek u povoju. Pre nekoliko godina, jednom članu Four Dots tima je trebalo dve nedelje intenzivnog pružanja ekspertize da se popne na vrh vrlo kompetitivnih tema na ovom sajtu, iznad najjačih autoriteta u tim oblastima.

Gledano iz ugla naše kompanije, Quoru smo dosta koristili za promovisanje ekspertize tima, ali i za plaćene kampanje kroz Quora Ads Sistem. Nešto kasnije se ispostavilo da smo upali među prvih 1.000 oglašivača koji su koristili ovaj sistem. Danas, plaćene kampanje na Quori koristimo za akviziciju korisnika na naše SaaS startape, dok klijenti i dalje oklevaju da investiraju budžet u Quora Ads, jer se drže proverenih godinama testiranih platformi gde je lakše predvideti rezultate.

Treba napomenuti da je potencijal Quore naročito dobar za organski SEO jer se dobri odgovori na ovom servisu generalno dobro pozicioniraju u pretraživačima za long-tail pretrage.

Naš in-house SaaS alat Reportz.io se uveliko pozicionirao među najpopularnijim reporting alatima na tržištu i kod korisnika (pretežno marketinškim agencijama i frilenserima) i kod „data partnera“ tj. servisa čije API-e integrišemo kod nas. Jedan takav Data Partner je i Quora, čiji Head of Partnerships nas je i kontaktirao.

Nakon inicijalnih sastanaka tokom kojih smo dogovorili uslove saradnje, u procesu smo integracije Quora API-a u Reportz platformu. Nakon implementacije, testiranja i validacije od strane Quore, Four Dots, kao vlasnik Reportz platforme će dobiti status Ads partnera.

Ako pogledamo neki naredni period, smatram da edukativno-marketinški potencijal Quore može samo da raste, naročito ako se popularnost proširi na non-English tržišta. U tom smislu, ima logike da se uloži u kalkulisan rizik da se bude early adopter za srpsko tj. ex-Yu tržište i da se razvije reputacija, baza odgovora i pozicija među vodećim autorima na našem jeziku, za ciljne teme – a to su teme koje se bave problemima za čije se rešenje nudi vaša usluga ili proizvod.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Propustili ste

Gaming

Igre niškog gaming studija Peaksel preuzete su više od 300 miliona puta, a njihov kvalitet prepoznao je i Google

Niški gejming studio Peaksel može se pohvaliti sa čak 330 miliona preuzimanja svojih igara sa poznatih prodavnica kao što su App Store i Google Play. Ovo je njihova priča.

Ekskluzivno

Ako želimo dalji rast srpskog startap ekosistema, potrebna nam je podrška institucija – pokazuje Startap skener

Srpski startap ekosistem, iako je i dalje po veličini, resursima i iskustvu mali i nalazi se tek u prvoj fazi razvoja, jedan je od najbrže rastućih u odnosu na ekosisteme koji se nalaze u istoj fazi - zaključak je istraživanja Startap skener. Šta moramo promeniti kako bismo održali taj rast?

Startapi i poslovanje

Startap Shyft zahvaljujući development timu u Srbiji podigao investiciju od $15 miliona

Kalifornijski startap Shyft podigao je Serija A investiciju u iznosu od 15 miliona dolara što je, gledano sa lokalnog stanovišta, posebno važno jer se njegov kompletan development tim nalazi upravo u Srbiji.

Kultura 2.0

Razumete podatke koji objašnjavaju zašto ljudi odlaze iz Srbije? Prijavite se na konkurs čiji je nagradni fond 40.000 dolara

UNDP i UNFPA su pripremili nagradni fond od 40.000 dolara za timove koji predlože inovativna rešenja koja doprinose razumevanju izazova koje donosi depopulacija.

Startapi i poslovanje

Kako je srpski Agremo od troje ljudi postao kompanija koja digitalizuje poljoprivredu za 2.000 korisnika širom sveta

Imati efikasnu poljoprivredu danas znači imati 'tech' rešenja koja pomažu agronomima da uz pomoć detaljnih analiza preciznije obrađuju i održavaju svoje parcele. Jedno od tih savremenih rešenja dolazi iz kompanije Agremo, o čijem smo poslovanju razgovarali sa osnivačem.

Kultura 2.0

Da li je moguće sprečiti izgaranje na poslu – pitali smo HR-a, psihologa i direktora

Uhvatite li sebe da se osećate umorno, iscrpljeno, nemotivisano, ne spavate dovoljno, opada vam imunitet i sve to samo kada pomislite na posao koji vas čeka? U tekstu koji sledi pokušavamo da odgovorimo na pitanje kako da u 2020. godini ne dozvolite da do toga dođe.