Kako koristiti Quoru u marketinške svrhe?

Kako koristiti Quoru u marketinške svrhe?

Ako ste ikada na Internetu tražili odgovore na vaša pitanja, sigurno ste barem na trenutak primetili Quoru. Ova velika baza znanja povezuje korisnike širom sveta, svrstavajući je među najpopularnije edukativne servise. Nas je zanimalo - može li se iskoristiti u marketinške svrhe?

Sa svojih 200 miliona mesečno aktivnih korisnika, Quora je za deset godina postojanja prerasla u veliki bazu znanja i podataka iz najrazličitijih oblasti. Servis funkcioniše po principu pitanje-odgovor, a gotovo sve diskusije su javne, pružajući korisnicima mogućnost da odgovore na pitanja drugih korisnika.

Kako popularnost ovog sajta raste, nas je zanimao marketinški potencijal, tačnije koliko ovaj servis nudi prostora za oglašavanje u Srbiji, pa i šire. O ovim, ali i drugim pitanjima koji se tiču društveno-edukativnog aspekta pomenutog servisa, razgovaramo sa aktivnim korisnicima Quore Radomirom Bastom (CEO, Four Dots) i Robertom Petkovićem (Analytics Lead, Bruketa&Žinić&Grey).

Potrebno je vreme da Quora bude prepoznata kao marketinška platforma

Već na početku razgovora Rober nam otkriva da on lično često odgovara na analitička pitanja na Quori (kao i na pitanja o edukacijama uopšte koje se tiču nekih psiholoških tema, što mu je ostalo od studiranja), kao i da rado početnicima pomaže da savladaju neke osnovne prepreke. „U Hrvatskoj imamo sličnu Facebook grupu „ga:croatianTalk“ kao i srpsku grupu „Web Analytics zajednica“ u kojima rešavamo malo teže izazove, ali je tamo ljude često sramota da postave pitanja – da ne ispadnu glupi valjda“, dodaje Petković, te nastavlja:

Da parafraziram kolegu Nedima Šabića: „A koja vam je alternativa? Da ostanete glupi?“ Ljudi s područja Balkana ne vole javno da postavljaju pitanja (o tome sam u par navrata pisao na Quori) i zato su često zakopani u startu, pokušavaju sami da se iskobeljaju, ali se samo još više zakopavaju u živo blato.

Gledano iz sopstvenog ugla, Quora predstavlja dobar izvor priprema za predavanja, jer tamo pročitam šta ljudima najčešće nije jasno, što onda pokušam dodatno da razjasnim na svojim predavanjima. Plus, pratim nekolicinu kolega iz sveta analitike, koje uglavnom i lično znam, čije odgovore takođe rado čitam i koristim za dalje. Quora ima i “zvezde”, influencere. Najčešće su to oni koji pišu o međuljudskim odnosima, ljubavi, vezama i pubertetskim problemima.

Kada govorimo o marketinškim potencijalima, ranije smo za promociju jednog softverskog paketa u Sjedinjene Američke Države između ostalog koristili Quoru i rezultati (plaćenog oglašavanja) su bili iznenađujuće dobri. No, za to je možda zaslužna i činjenica da Quora još nije prepoznata kao marketinška platforma (iako se pojavljuju zloupotrebe), pa i nema puno konkurencije.

Sa druge strane, organski potencijal je ogroman, ali sumnjam da će neka kompanija tako skoro pripremiti i obučiti CM-ove za Quoru. Ne samo zato jer treba imati puno znanja o osnovnom proizvodu kao i o društvenim mrežama, nego zato jer brendovi još uvek ne znaju da komuniciraju dvosmerno, a to je ono što Internet (digital) razlikuje od ostalih medija, na koje su inače navikli.

Organski SEO glavna je prednost Quore

Naš drugi sagovornik, Radomir Basta, podelio je sa nama neke od najboljih praksi za oglašavanje na Quori, istakavši pre svega da je ovo platforma na kojoj ljudi dolaze sa konkretnim pitanjima i traže konkretne odgovore.

Prema njegovom mišljenju, lako je razdvojiti ljude koji su u Awareness fazi (edukuju se o problemu/izazovu koji imaju), Consideration fazi (razmatraju postojeća rešenja za svoj problem), i Decision fazi (odlučuju se koje će rešenje kupiti i primeniti). Basta ocenjuje da ljudi koji traže odgovore se često i identifikuju, te da je na ovom sajtu lako istražiti i profilisati samu osobu, firmu kojoj pripada i otkriti ključne stejkholdere za donošenje odluke o kupovini. Radomir dalje objašnjava:

Ipak, potencijal za oglašavanje na nivou generalne populacije nije visok. Ali pošto Quora preko tema, konkretnih pitanja i demografskog, kompanijskog i lokacijskog targetiranja omogućava da se oglasi prikazuju vrlo precizno definisanim publikama, uz dobro istraživanje platforme i kvalitetnu postavku kampanja, rezultati (ROAS, ROI) mogu da budu sjajni.

Sa druge strane, pružaoci usluga i proizvoda koji u timu imaju kapacitet da artikulišu svoje znanje i ekspertizu lako mogu doći do dobre vidljivosti i reputacije, pogotovo u tematskim nišama koje su tek u povoju. Pre nekoliko godina, jednom članu Four Dots tima je trebalo dve nedelje intenzivnog pružanja ekspertize da se popne na vrh vrlo kompetitivnih tema na ovom sajtu, iznad najjačih autoriteta u tim oblastima.

Gledano iz ugla naše kompanije, Quoru smo dosta koristili za promovisanje ekspertize tima, ali i za plaćene kampanje kroz Quora Ads Sistem. Nešto kasnije se ispostavilo da smo upali među prvih 1.000 oglašivača koji su koristili ovaj sistem. Danas, plaćene kampanje na Quori koristimo za akviziciju korisnika na naše SaaS startape, dok klijenti i dalje oklevaju da investiraju budžet u Quora Ads, jer se drže proverenih godinama testiranih platformi gde je lakše predvideti rezultate.

Treba napomenuti da je potencijal Quore naročito dobar za organski SEO jer se dobri odgovori na ovom servisu generalno dobro pozicioniraju u pretraživačima za long-tail pretrage.

Naš in-house SaaS alat Reportz.io se uveliko pozicionirao među najpopularnijim reporting alatima na tržištu i kod korisnika (pretežno marketinškim agencijama i frilenserima) i kod „data partnera“ tj. servisa čije API-e integrišemo kod nas. Jedan takav Data Partner je i Quora, čiji Head of Partnerships nas je i kontaktirao.

Nakon inicijalnih sastanaka tokom kojih smo dogovorili uslove saradnje, u procesu smo integracije Quora API-a u Reportz platformu. Nakon implementacije, testiranja i validacije od strane Quore, Four Dots, kao vlasnik Reportz platforme će dobiti status Ads partnera.

Ako pogledamo neki naredni period, smatram da edukativno-marketinški potencijal Quore može samo da raste, naročito ako se popularnost proširi na non-English tržišta. U tom smislu, ima logike da se uloži u kalkulisan rizik da se bude early adopter za srpsko tj. ex-Yu tržište i da se razvije reputacija, baza odgovora i pozicija među vodećim autorima na našem jeziku, za ciljne teme – a to su teme koje se bave problemima za čije se rešenje nudi vaša usluga ili proizvod.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Propustili ste

Gaming

Kako je tim beogradskog Ubisofta razvijao ‘Ghost Recon Breakpoint’ – za milione ljudi širom sveta

'Ghost Recon Breakpoint' je nova igra kompanije Ubisoft koja je u globalnoj 'gaming' zajednici već prikupila veliki broj pozitivnih reakcija igrača širom planete. U razgovoru sa jednim od članova tima koji je radio na razvoju ove igre otkrivamo kako je proces tekao 'iza kulisa'.

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.

Kolumna

Digitalna transformacija banaka nije samo kreiranje aplikacije – to je promena načina razmišljanja

Kada se u jednoj rečenici nađu reči digitalizacija i banka, prva asocijacija je, naravno, Internet bankarstvo. I Internet zaista jeste možda i najznačajniji deo infrastrukture digitalizacije. Da li u tim uslovima tradicionalno bankarstvo uopšte može da opstane?

Netokracija

OMGcommerce ponovo u Beogradu: 20. novembra odgovaramo na pitanja koja najviše muče domaće e-trgovce

Treću godinu zaredom Netokracija Srbija organizuje OMGcommerce Beograd. Ove godine bavimo se novom regulativom koja bi trebalo da unapredi poslovanje web trgovaca u Srbiji, ali i novim digitalnim proizvodima koji aktivno oblikuju našu digitalnu ekonomiju.