Kako koristiti Quoru u marketinške svrhe?

Kako koristiti Quoru u marketinške svrhe?

Ako ste ikada na Internetu tražili odgovore na vaša pitanja, sigurno ste barem na trenutak primetili Quoru. Ova velika baza znanja povezuje korisnike širom sveta, svrstavajući je među najpopularnije edukativne servise. Nas je zanimalo - može li se iskoristiti u marketinške svrhe?

Sa svojih 200 miliona mesečno aktivnih korisnika, Quora je za deset godina postojanja prerasla u veliki bazu znanja i podataka iz najrazličitijih oblasti. Servis funkcioniše po principu pitanje-odgovor, a gotovo sve diskusije su javne, pružajući korisnicima mogućnost da odgovore na pitanja drugih korisnika.

Kako popularnost ovog sajta raste, nas je zanimao marketinški potencijal, tačnije koliko ovaj servis nudi prostora za oglašavanje u Srbiji, pa i šire. O ovim, ali i drugim pitanjima koji se tiču društveno-edukativnog aspekta pomenutog servisa, razgovaramo sa aktivnim korisnicima Quore Radomirom Bastom (CEO, Four Dots) i Robertom Petkovićem (Analytics Lead, Bruketa&Žinić&Grey).

Potrebno je vreme da Quora bude prepoznata kao marketinška platforma

Već na početku razgovora Rober nam otkriva da on lično često odgovara na analitička pitanja na Quori (kao i na pitanja o edukacijama uopšte koje se tiču nekih psiholoških tema, što mu je ostalo od studiranja), kao i da rado početnicima pomaže da savladaju neke osnovne prepreke. “U Hrvatskoj imamo sličnu Facebook grupu “ga:croatianTalk” kao i srpsku grupu “Web Analytics zajednica” u kojima rešavamo malo teže izazove, ali je tamo ljude često sramota da postave pitanja – da ne ispadnu glupi valjda”, dodaje Petković, te nastavlja:

Da parafraziram kolegu Nedima Šabića: “A koja vam je alternativa? Da ostanete glupi?” Ljudi s područja Balkana ne vole javno da postavljaju pitanja (o tome sam u par navrata pisao na Quori) i zato su često zakopani u startu, pokušavaju sami da se iskobeljaju, ali se samo još više zakopavaju u živo blato.

Gledano iz sopstvenog ugla, Quora predstavlja dobar izvor priprema za predavanja, jer tamo pročitam šta ljudima najčešće nije jasno, što onda pokušam dodatno da razjasnim na svojim predavanjima. Plus, pratim nekolicinu kolega iz sveta analitike, koje uglavnom i lično znam, čije odgovore takođe rado čitam i koristim za dalje. Quora ima i “zvezde”, influencere. Najčešće su to oni koji pišu o međuljudskim odnosima, ljubavi, vezama i pubertetskim problemima.

Kada govorimo o marketinškim potencijalima, ranije smo za promociju jednog softverskog paketa u Sjedinjene Američke Države između ostalog koristili Quoru i rezultati (plaćenog oglašavanja) su bili iznenađujuće dobri. No, za to je možda zaslužna i činjenica da Quora još nije prepoznata kao marketinška platforma (iako se pojavljuju zloupotrebe), pa i nema puno konkurencije.

Sa druge strane, organski potencijal je ogroman, ali sumnjam da će neka kompanija tako skoro pripremiti i obučiti CM-ove za Quoru. Ne samo zato jer treba imati puno znanja o osnovnom proizvodu kao i o društvenim mrežama, nego zato jer brendovi još uvek ne znaju da komuniciraju dvosmerno, a to je ono što Internet (digital) razlikuje od ostalih medija, na koje su inače navikli.

Organski SEO glavna je prednost Quore

Naš drugi sagovornik, Radomir Basta, podelio je sa nama neke od najboljih praksi za oglašavanje na Quori, istakavši pre svega da je ovo platforma na kojoj ljudi dolaze sa konkretnim pitanjima i traže konkretne odgovore.

Prema njegovom mišljenju, lako je razdvojiti ljude koji su u Awareness fazi (edukuju se o problemu/izazovu koji imaju), Consideration fazi (razmatraju postojeća rešenja za svoj problem), i Decision fazi (odlučuju se koje će rešenje kupiti i primeniti). Basta ocenjuje da ljudi koji traže odgovore se često i identifikuju, te da je na ovom sajtu lako istražiti i profilisati samu osobu, firmu kojoj pripada i otkriti ključne stejkholdere za donošenje odluke o kupovini. Radomir dalje objašnjava:

Ipak, potencijal za oglašavanje na nivou generalne populacije nije visok. Ali pošto Quora preko tema, konkretnih pitanja i demografskog, kompanijskog i lokacijskog targetiranja omogućava da se oglasi prikazuju vrlo precizno definisanim publikama, uz dobro istraživanje platforme i kvalitetnu postavku kampanja, rezultati (ROAS, ROI) mogu da budu sjajni.

Sa druge strane, pružaoci usluga i proizvoda koji u timu imaju kapacitet da artikulišu svoje znanje i ekspertizu lako mogu doći do dobre vidljivosti i reputacije, pogotovo u tematskim nišama koje su tek u povoju. Pre nekoliko godina, jednom članu Four Dots tima je trebalo dve nedelje intenzivnog pružanja ekspertize da se popne na vrh vrlo kompetitivnih tema na ovom sajtu, iznad najjačih autoriteta u tim oblastima.

Gledano iz ugla naše kompanije, Quoru smo dosta koristili za promovisanje ekspertize tima, ali i za plaćene kampanje kroz Quora Ads Sistem. Nešto kasnije se ispostavilo da smo upali među prvih 1.000 oglašivača koji su koristili ovaj sistem. Danas, plaćene kampanje na Quori koristimo za akviziciju korisnika na naše SaaS startape, dok klijenti i dalje oklevaju da investiraju budžet u Quora Ads, jer se drže proverenih godinama testiranih platformi gde je lakše predvideti rezultate.

Treba napomenuti da je potencijal Quore naročito dobar za organski SEO jer se dobri odgovori na ovom servisu generalno dobro pozicioniraju u pretraživačima za long-tail pretrage.

Naš in-house SaaS alat Reportz.io se uveliko pozicionirao među najpopularnijim reporting alatima na tržištu i kod korisnika (pretežno marketinškim agencijama i frilenserima) i kod “data partnera” tj. servisa čije API-e integrišemo kod nas. Jedan takav Data Partner je i Quora, čiji Head of Partnerships nas je i kontaktirao.

Nakon inicijalnih sastanaka tokom kojih smo dogovorili uslove saradnje, u procesu smo integracije Quora API-a u Reportz platformu. Nakon implementacije, testiranja i validacije od strane Quore, Four Dots, kao vlasnik Reportz platforme će dobiti status Ads partnera.

Ako pogledamo neki naredni period, smatram da edukativno-marketinški potencijal Quore može samo da raste, naročito ako se popularnost proširi na non-English tržišta. U tom smislu, ima logike da se uloži u kalkulisan rizik da se bude early adopter za srpsko tj. ex-Yu tržište i da se razvije reputacija, baza odgovora i pozicija među vodećim autorima na našem jeziku, za ciljne teme – a to su teme koje se bave problemima za čije se rešenje nudi vaša usluga ili proizvod.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Propustili ste

E-commerce

Lansiran ecommerce4all – nova platforma za podršku razvoja e-trgovine

Mnogi poslovni podaci i informacije vezane za poslovanja e-trgovine od danas su zvanično dostupni na prvoj regionalnoj platformi za e-trgovinu pod nazivom 'E-commerce for all – ecommerce4all.eu' koja je već sada dostupna u Srbiji.

Intervju

Kako su srednja škola i prvi iPhone usmerili Vladimira ka karijeri ‘mobile software’ arhitekte

Dolazak u IT industriju može da krene iz više životnih pravaca. Međutim, kada se još u školskom periodu interesujete za računare i rad na njima, velika je verovatnoća da će buduća karijera biti vezana za tehnologiju. Svoju priču u dolazak u svet IT-ja i kompaniju Levi9, otkriva nam Vladimir Pavlović koji je Mobile Software arhitekta.

Novost

Britanski Paysend najavio otvaranje kancelarije u Beogradu nakon $125 miliona investicije

Još jedna inostrana kompanija koja je prepoznala domaći tehnološki talenat.

Office Talks Podcast

Šta traže ruske IT firme u Beogradu?

Tri meseca od početka sukoba u Ukrajini vidimo veliki broj IT firmi i programera koji su odabrali upravo Beograd za svoju novu bazu. Kako ove promene na tržištu utiču na lokalni kadar i da li dolazi do skoka cene programera? O ovim temama razgovaramo u 96. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpsko-švajcarski Strong Network podigao €5,1 investicije – širi se na Evropu i SAD

Strong Network, srpsko-švajcarski startap dobio je investiciju vrednu 5,1 miliona evra kako bi ubrzao svoje širenje na teritorije Evrope i SAD-a. Rundu investiranja predvodio je OpenOcean zajedno sa Wingman Ventures fondom.

Kolumna

Decentralizovane autonomne organizacije (DAO) – izazovi i perspektive

Džon Lenon je u pesmi 'Power to the people' sumirao koncept slobode i omogućavanja građanima da odlučuju o političkim i društvenim prilikama. Ove ideje stare su koliko i prve teorije o uređenju društva.