Kako koristiti Quoru u marketinške svrhe?

Kako koristiti Quoru u marketinške svrhe?

Ako ste ikada na Internetu tražili odgovore na vaša pitanja, sigurno ste barem na trenutak primetili Quoru. Ova velika baza znanja povezuje korisnike širom sveta, svrstavajući je među najpopularnije edukativne servise. Nas je zanimalo - može li se iskoristiti u marketinške svrhe?

Sa svojih 200 miliona mesečno aktivnih korisnika, Quora je za deset godina postojanja prerasla u veliki bazu znanja i podataka iz najrazličitijih oblasti. Servis funkcioniše po principu pitanje-odgovor, a gotovo sve diskusije su javne, pružajući korisnicima mogućnost da odgovore na pitanja drugih korisnika.

Kako popularnost ovog sajta raste, nas je zanimao marketinški potencijal, tačnije koliko ovaj servis nudi prostora za oglašavanje u Srbiji, pa i šire. O ovim, ali i drugim pitanjima koji se tiču društveno-edukativnog aspekta pomenutog servisa, razgovaramo sa aktivnim korisnicima Quore Radomirom Bastom (CEO, Four Dots) i Robertom Petkovićem (Analytics Lead, Bruketa&Žinić&Grey).

Potrebno je vreme da Quora bude prepoznata kao marketinška platforma

Već na početku razgovora Rober nam otkriva da on lično često odgovara na analitička pitanja na Quori (kao i na pitanja o edukacijama uopšte koje se tiču nekih psiholoških tema, što mu je ostalo od studiranja), kao i da rado početnicima pomaže da savladaju neke osnovne prepreke. “U Hrvatskoj imamo sličnu Facebook grupu “ga:croatianTalk” kao i srpsku grupu “Web Analytics zajednica” u kojima rešavamo malo teže izazove, ali je tamo ljude često sramota da postave pitanja – da ne ispadnu glupi valjda”, dodaje Petković, te nastavlja:

Da parafraziram kolegu Nedima Šabića: “A koja vam je alternativa? Da ostanete glupi?” Ljudi s područja Balkana ne vole javno da postavljaju pitanja (o tome sam u par navrata pisao na Quori) i zato su često zakopani u startu, pokušavaju sami da se iskobeljaju, ali se samo još više zakopavaju u živo blato.

Gledano iz sopstvenog ugla, Quora predstavlja dobar izvor priprema za predavanja, jer tamo pročitam šta ljudima najčešće nije jasno, što onda pokušam dodatno da razjasnim na svojim predavanjima. Plus, pratim nekolicinu kolega iz sveta analitike, koje uglavnom i lično znam, čije odgovore takođe rado čitam i koristim za dalje. Quora ima i “zvezde”, influencere. Najčešće su to oni koji pišu o međuljudskim odnosima, ljubavi, vezama i pubertetskim problemima.

Kada govorimo o marketinškim potencijalima, ranije smo za promociju jednog softverskog paketa u Sjedinjene Američke Države između ostalog koristili Quoru i rezultati (plaćenog oglašavanja) su bili iznenađujuće dobri. No, za to je možda zaslužna i činjenica da Quora još nije prepoznata kao marketinška platforma (iako se pojavljuju zloupotrebe), pa i nema puno konkurencije.

Sa druge strane, organski potencijal je ogroman, ali sumnjam da će neka kompanija tako skoro pripremiti i obučiti CM-ove za Quoru. Ne samo zato jer treba imati puno znanja o osnovnom proizvodu kao i o društvenim mrežama, nego zato jer brendovi još uvek ne znaju da komuniciraju dvosmerno, a to je ono što Internet (digital) razlikuje od ostalih medija, na koje su inače navikli.

Organski SEO glavna je prednost Quore

Naš drugi sagovornik, Radomir Basta, podelio je sa nama neke od najboljih praksi za oglašavanje na Quori, istakavši pre svega da je ovo platforma na kojoj ljudi dolaze sa konkretnim pitanjima i traže konkretne odgovore.

Prema njegovom mišljenju, lako je razdvojiti ljude koji su u Awareness fazi (edukuju se o problemu/izazovu koji imaju), Consideration fazi (razmatraju postojeća rešenja za svoj problem), i Decision fazi (odlučuju se koje će rešenje kupiti i primeniti). Basta ocenjuje da ljudi koji traže odgovore se često i identifikuju, te da je na ovom sajtu lako istražiti i profilisati samu osobu, firmu kojoj pripada i otkriti ključne stejkholdere za donošenje odluke o kupovini. Radomir dalje objašnjava:

Ipak, potencijal za oglašavanje na nivou generalne populacije nije visok. Ali pošto Quora preko tema, konkretnih pitanja i demografskog, kompanijskog i lokacijskog targetiranja omogućava da se oglasi prikazuju vrlo precizno definisanim publikama, uz dobro istraživanje platforme i kvalitetnu postavku kampanja, rezultati (ROAS, ROI) mogu da budu sjajni.

Sa druge strane, pružaoci usluga i proizvoda koji u timu imaju kapacitet da artikulišu svoje znanje i ekspertizu lako mogu doći do dobre vidljivosti i reputacije, pogotovo u tematskim nišama koje su tek u povoju. Pre nekoliko godina, jednom članu Four Dots tima je trebalo dve nedelje intenzivnog pružanja ekspertize da se popne na vrh vrlo kompetitivnih tema na ovom sajtu, iznad najjačih autoriteta u tim oblastima.

Gledano iz ugla naše kompanije, Quoru smo dosta koristili za promovisanje ekspertize tima, ali i za plaćene kampanje kroz Quora Ads Sistem. Nešto kasnije se ispostavilo da smo upali među prvih 1.000 oglašivača koji su koristili ovaj sistem. Danas, plaćene kampanje na Quori koristimo za akviziciju korisnika na naše SaaS startape, dok klijenti i dalje oklevaju da investiraju budžet u Quora Ads, jer se drže proverenih godinama testiranih platformi gde je lakše predvideti rezultate.

Treba napomenuti da je potencijal Quore naročito dobar za organski SEO jer se dobri odgovori na ovom servisu generalno dobro pozicioniraju u pretraživačima za long-tail pretrage.

Naš in-house SaaS alat Reportz.io se uveliko pozicionirao među najpopularnijim reporting alatima na tržištu i kod korisnika (pretežno marketinškim agencijama i frilenserima) i kod “data partnera” tj. servisa čije API-e integrišemo kod nas. Jedan takav Data Partner je i Quora, čiji Head of Partnerships nas je i kontaktirao.

Nakon inicijalnih sastanaka tokom kojih smo dogovorili uslove saradnje, u procesu smo integracije Quora API-a u Reportz platformu. Nakon implementacije, testiranja i validacije od strane Quore, Four Dots, kao vlasnik Reportz platforme će dobiti status Ads partnera.

Ako pogledamo neki naredni period, smatram da edukativno-marketinški potencijal Quore može samo da raste, naročito ako se popularnost proširi na non-English tržišta. U tom smislu, ima logike da se uloži u kalkulisan rizik da se bude early adopter za srpsko tj. ex-Yu tržište i da se razvije reputacija, baza odgovora i pozicija među vodećim autorima na našem jeziku, za ciljne teme – a to su teme koje se bave problemima za čije se rešenje nudi vaša usluga ili proizvod.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Šta rade zaposleni dok HR menadžeri spavaju? Kritikuju LGBT zajednicu i leče decu SMS porukama

Koliko ste upoznati sa kulturom ćutanja, skretanja pogleda i sleganja ramena koja je nikad prisutnija u domaćoj IT zajednici?

E-commerce

Deltin ‘Ananas’ unaprediće domaći e-commerce ne investicijom od €100 miliona, već brigom o korisnicima. Može li on to?

Kompanija Delta Holding najavila je da nakon 30 godina poslovanja u različitim oblastima u 2021. godini ulazi u e-commerce. Analiziram kako bi novi biznis mogao da izgleda i na čemu se mora zasnivati kako bi se takmičio sa konkurencijom.

Kultura 2.0

Oporezivanje digitalne imovine u Srbiji: Koje obaveze imaju fizička i pravna lica?

Do decembra 2020. godine poreski propisi nisu izričito prepoznavali digitalnu imovinu i to je vodilo nepovoljnom poreskom tretmanu transakcija koje uključuju digitalnu imovinu, ali i pravnoj nesigurnosti o tome kako se digitalna imovina oporezuje. U tekstu objašnjavamo kako sada stoje stvari po tom pitanju.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Vanja organizuje prvo ‘online’ individualno takmičenje za mlade programere u Srbiji

Vanja Paunović, mladi softverski inženjer koji stoji iza YouTube kanala Džimiks, organizuje prvo 'online' takmičenje u programiranju u Srbiji za srednjoškolce i studente. Tema je proizvoljna, a rok za dostavljanje projekta je 1. maj.

Tehnologija

Cardano je nova blockchain mreža, a njena kriptovaluta je udesetostručila svoju vrednost

U svetu kriptovaluta gotovo svaki dan imamo novine koje oblikuju ovo intenzivno tržište. Jedna od njih jeste i blockchain platforma Cardano čiji je deo i kriptovaluta Ada.

Startapi i poslovanje

Srpski B-Fresh inovativnim sistemom pakovanja nastoji da promeni prehrambenu industriju

Tehnologija bi u budućnosti mogla u potpunosti da promeni poljoprivredu i prehrambenu industriju. Startap B-Fresh iz Srbije koji razvija rešenje za duži rok trajanja hrane upravo to dokazuje, ali pokazuje i da Srbija ima još jedan talentovan tim iz 'agrotech' sektora.

Internet marketing

IAB MIXX Awards 2021: Otvorene prijave – žiri bira nagrade u 15 kategorija!

Glavni cilj dodeljivanja IAB MIXX nagrada je da se prepoznaju i istaknu kvalitet realizacije digitalnih strategija i medijskih kampanja. Radovi se mogu prijaviti najkasnije do 12. aprila 2021. godine u jednoj ili više kategorija, a u skladu sa ciljevima kampanje ili projekta.

Digitalni mediji

Šta je to Patreon i koja je njegova uloga u podršci kreatorima sadržaja na Internetu?

U poslednjih dve, tri godine na domaćoj YouTube sceni sve više se govori o Patreonu - platformi koja nezavisnim video kreatorima pomaže da naprave nove modele zarade i okupe publiku koja će ih novčano nagraditi za kvalitetan sadržaj.

Startapi i poslovanje

Endava akvizirala hrvatsku agenciju Five za 33+ miliona evra

Ova kompanija nakon prošlogodišnje akvizicije Comtrade-a nastavlja sa jačanjem svog prisustva u regionu. Hrvatski Five postaje deo ove internacionalne kompanije, a 'exit' je vredan više od 33 miliona evra - kroz deonice i keš.