Podcast umesto bloga? HTEC nam objašnjava zašto su pokrenuli emisiju ‘Protok’

Podcast pod nazivom 'Protok' nastao je početkom godine kao inicijativa zaposlenih unutar niškog departmana IT kompanije HTEC group sa idejom da u formi digitalnog radija približi zajednici moderne tehnologije. Sa učesnicima pričamo o edukativnom značaju jednog ovakvog podcasta, o temama o kojima će se pričati, kao i o tome zašto jedna developerska kompanija započinje projekat ovog tipa.

Podcast pomenute kompanije pod nazivom ‘Protok’ kreiran je sa idejom da se prvenstveno bavi temama posvećenim modernim tehnologijama koje su okupirale naše svakodnevne živote, a da opet bude predstavljen svima na pristupačan način. Ideja je da se kroz epizode slušaocima pruže mogućnosti, promene i značaj koji donose nova tehnološka dostignuća.

Cilj podcasta je da ostane nekomercijalan medij koji svoja vrata otvara ljudima koji imaju dobru ideju i želju da učestvuju u njegovo radu. ‘Protok’ je pokrenuo Marko Radosavljević, diplomirani inženjer i Android programer. Oko sebe je okupio tim kolega koji čine Mina Stefanović, Nikola Stanković, Igor Trkulja i Miloš Najdanović, a koji su unutar firme pokazali veliko interesovanje za ovu inicijativu. Mi smo sa njima razgovarali o nastanku ovog projekta i daljim planovima koji ovaj tim sprema za svoje slušaoce, kao i koje novine se mogu očekivati.

‘Cilj nam je da kroz podcast pričamo o različitim temama, ne samo o tech svetu’

Već na samom početku priče, Marko nam objašnjava da je ideja za osnivanje pomenutog podcasta proistekla iz vrlo utopijskog razmišljanja o principu koji bi opisivao suštinu svakog domenskog znanja i omogućavao zajednici da unapređuje dato znanje na vrlo efikasan način. Prema njegovim rečima, svet trenutno ne poznaje takav aparat, niti je društvo na tom nivou svesti, ali postoje individue koji su izuzetni stručnjaci u tome što rade, te je ideja da kroz ove digitalne emisije govore o svojoj ekspertizi. „Iskreno verujemo da je ovo dobar način da motivišemo mlade ljude, da kroz edukaciju i deljenje možemo svi zajedno učiniti svet boljim„, dodaje Marko.

Sa druge strane, njegov kolega Igor smatra da je jedna od ideja podcasta zapravo povećanje nivoa svesti, sa akcentom edukacije ljudi o najrazličitijim temama:

Igrom slučaja, tehnologija je uključena u dosta toga, pa tu možemo najviše da pružimo u početku. Ali ne želimo da se ograničimo tehnologijom. Onda ne živimo to šta pričamo, zar ne? Cilj je uključiti i umetnost koja nam toliko nedostaje, kao i druge zanimljive teme koje nisu nužno vezane za tehnologiju. Zato nam treba pomoć voljnih ljudi. Za podcast smo se odlučili jer ga je moguće slušati i u pokretu, te samim tim podilazimo modernom čoveku.

Na pitanje Netokracije ko sve u ovom trenutku vodi ‘Protok’ i da li se na podcast gleda kao na ekstenziju onoga što kompanija HTEC group radi (kompanijski blog / kompanijski podcast) ili je u pitanju ipak odvojen projekat koji okuplja zaposlene, Miloš Najdanović kaže da ekipu iza podcasta trenutno čine zaposleni HTEC-u, te da se još kolega uključuje u rad.

Podcast ‘Protok’ nije posvećen samo modernim tehnologijama, već i drugim bitnim društvenim temama te su gosti, pored zaposlenih u HTEC-u. i stručnjaci iz drugih oblasti.

Mina Stefanović kao deo ovog tima ocenjuje da je ideja podcasta da se pokriju teme koje su važne za celo društvo i vezane sa onim što nova tehnologija donosi, kao što su kriptovalute, proširena realnost, veštačka inteligencija ili algoritamska pismenost. O tome kako izgleda sam koncept emisija, Mina objašnjava:

Naše teme pokrivamo iz dva ugla i obično imamo dva sagovornika, našeg kolegu/inicu iz HTEC-a koji pokriva tehnološku stranu priče, iz ugla tehnologije koju razvija i sagovornika iz struke koja može biti ekonomija, psihologija, obrazovanje koji nam daje drugu stranu priče, kako te nove tehnologije i promene utiču na pojedince i društvo u celini.

U planu distribucija na Apple i Google servise

Ukoliko uzmemo Srbiju u obzir, logično je postaviti pitanje o tome koliko je podcast kultura razvijena u našoj zemlji, bez obzira što veliki broj ljudi voli da sluša radio emisije. Miloš pak smatra da su tehnološki blogovi dosta slušani u Srbiji, ali i mnogi YouTube podcastovi iz drugih sfera. „Mislim da produkcijski nemamo mnogo podcastova i da ta forma još nije razrađena kod nas. Ili imamo klasične radijske emisije koje se vremenom transformišu u podcast ili imamo podcaste kao neku slobodnu formu koja ispada iz okvira radijskog novinarstva“, ocenio je Najdanović.

Da je nama kao društvu potrebno više podcasta, a samim ti i veći razvoj potražnje, složili su se i svi iz niškog odeljenja kompanije HTEC group, dok su Miloš i Igor istakli kako nam je to više i nego potrebno, posebno ako govorimo o svakom obliku izražavanja koji doprinosti obrazovanju, kulturi i prosvetljavanju ljudi. Sve ovo, prema njihovom mišljenju pomoći će sugrađanima da formiraju kritičko mišljenje i krenu da misle svojom glavom i da deluju bez straha.

Protok, kako kažu njegovi osnivači ima za cilj da se bavi svim onim temama koje nam na nivou društva nedostaju – poput kulture, umetnosti, moderne tehnologije i slično.

YouTube kao sledeća stanica?

Inače, naši sagovornici nam otkrivaju da je ovaj podcast moguće slušati na web adresi www.protok.rs, dok će u ovoj beta fazi emisije biti plasirane isključivo preko web plejera, dok je u planu i povezivanje sa Apple i Google servisima. Dosadašnji tempo emisija je bio jednom mesečno, a kako se sam tim širi, biće i češćih sadržaja, kao i nekih drugih tipova emisija:

Nove emisije obično objavljujemo u drugoj polovini meseca, tako da će svi zainteresovani biti u prilici da slušaju junsku emisiju koja se bavi predstavljanjem koncepata veštačke inteligencije, mašinskog i dubinskog učenja, njihovim konkretnim primenama danas, i šta nam to kao društvu potencijalno donosi u budućnosti.

Za sam kraj razgovora, Miloš i Igor nam otkivaju i planove za naredni period, napominjući da postoji ideja da se u studiju postave i web kamere kako bi emisije mogle da budu plasirane i na YouTube. Između ostalog, tim nastoji da ispita različite formate emisije kako bi mogli da sadržaj plasiraju na ovaj video servis.

„Ono što nam je trenutno najbitnije je i pokretanje bloga koji će se desiti u bliskoj budućnosti i koji će omogućiti ljudima da objavljuju svoje tekstove i da na taj način udružimo zajednicu pod ‘Protokom’. Pored uvođenja video komponente, želimo da proširimo teme. Ubacićemo i pisanu formu na sajt, pa pozivamo ljude dobre volje da se pridruže idejama i/ili tekstovima koji će nam pomoći u ostvarenju cilja koji imamo“, zaključili su na kraju naši sagovornici.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Quantox otvorio kancelariju u Novom Sadu – petu posle Beograda, Niša, Kragujevca i Čačka

Sa ciljem privlačenja lokalnog kadra, sve veći broj domaćih IT kompanija otvara svoje kancelarije širom Srbije nudeći budućim kolegama mogućnost rada iz rodnog grada.

Kolumna

TripAdvisor marketing: Kako da vaš hotel ‘dominira’ na osnovu iskustva posetilaca

U ugostiteljstvu se oduvek znalo da je zadovoljni gost najbolja reklama, kao i da su najbolji gosti oni koji dođu putem preporuke.

Internet marketing

Da li su platforme za influensere samo ‘hype’ koji prolazi – poput WoM servisa?

Sećate se 2014. godine i tada aktuelnih 'word of mouth' platformi (iPyro, Beeshaper i drugi) - alata za spajanje brendova i njihovih vernih korisnika kao najboljih kanala za promociju? Danas, pak, imamo platforme za spajanje influensera i brendova, a mi se pitamo da li će ovi servisi završiti kao i njihovi prethodnici?

Propustili ste

Kultura 2.0

Šta budućnost nosi za marketinške agencije – evoluciju ili revoluciju?

Da, više do korisnika ili kupaca ne možete doći na starinski način. Ne u vreme Netflixa i adblockera. Šta agencije mogu da urade povodom toga? Evo šta kažu predstavnici vodećih agencija u regionu na Weekend Media Festivalu.

Karijere

6 stvari koje NE doprinose razvoju vaše (digitalne) karijere

Kojim god poslom da krećete da se bavite, a pogotvo digitalnim, zapamtite lekcije koje vas mogu zadržati na pravom putu.

E-commerce

Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Novost

€1.500.000 za NTP Beograd – EU preuzima finansiranje parka

Evropska komesarka za digitalno društvo i ekonomiju Marija Gabrijel, najavila je da će od sledeće godine Evropska unija preuzeti finansiranje Naučno-tehnološkog parka u Beogradu u iznosu od 1,5 miliona evra.

Tehnologija

CERN openlab i Comtrade produžili saradnju za dalji razvoj ‘data security’ rešenja

CERN openlab i Comtrade produžili su saradnju potpisavši trogodišnji sporazum po kom će Comtrade biti zadužen za omogućavanje pristupa rezultatima CERN-ovih istraživanja bilo gde u svetu.

Tehnologija

Beskontaktno plaćanje u Srbiji poraslo za 154% u odnosu na prošlu godinu

Srbija iznad evropskog proseka u broju i vrednosti beskontaktnih transakcija, što dokazuje zrelost tržišta za modernija platna rešenja primerena digitalnom dobu.