Domaći programeri ne žive u mehuru - svesni su dnevno-političkih tema

Domaći programeri ne žive u mehuru – svesni su dnevno-političkih tema, ali biraju profesionalni razvoj i edukaciju

Pripadnici domaće IT zajednice zanimaju se za dnevna i aktuelna dešavanja, ali svoje vreme posvećuju stručnoj literaturi i edukaciji o novim trendovima unutar njihove branše - pokazalo je najnovije istraživanje Netokracije i kompanije Q agency.

Pre nešto više od mesec dana zapitali smo se koliko je domaća IT zajednica medijski informisana i da li do programera, dizajnera, projekt menadžera i drugih profesionalaca dopiru dnevne teme i društvena dešavanja? Putem kojih se to kanala domaća IT industrija informiše, da li visokoplatežni stručnjaci prate dnevne vesti ili žive u mehuru? Kako se ljudi najčešće informišu o novim pozicijama i koje to stručne tehnološke medije prate?

Odgovor na ova, ali i mnoga druga pitanja, potražili smo u anketi koju je Netokracija sprovela u saradnji sa kompanijom Q agency, a u kojoj je učestvovalo nekoliko stotina ispitanika. Rezultate te ankete predstavljamo u nastavku ove analize.

Prate se i domaći i strani mediji

Na samom početku zapitali smo se koji je profil ispitanika koji uzimaju učešće u anketi. Više od 90% ispitanika izjavilo je da su zaposleni u IT industriji, od čega je polovina izjavila da se bavi programiranjem ili da trenutno rade na nekoj od viših tehničkih pozicija. Na pitanje da li najviše prate domaće ili strane specijalizovane IT medije, ispitanici su odgovorili sledeće:

S druge strane, zanimalo nas je i koje to domaće IT medije ljudi najviše prate. Čak 74,3% anketiranih izjavilo je da prati Netokraciju, dok je 50,9 izjavilo da prati Startit. U opciji da sami dopišu koje to druge medije prate, ispitanici su pored ova dva medija naveli i Benchmark i HelloWorld, dok je bilo i onih koji su bili izričiti u tome da svoju dozu profesionalnih vesti dobijaju isključivo kod stranih medija.

Kada već govorimo o njima, evo koji su se strani stručni IT mediji pokazali kao najčitaniji kod anketiranih:

Stručna literatura presudna za dalji profesionalni razvoj

Iako ovih dana gledamo da manje vremena provodimo na društvenim mrežama, svesni lošeg uticaja po psihu, ali i po produktivnost, čak 79,6% anketiranih izjavilo je da se putem društvenih mreža i medija informiše o IT temama i dnevnim dešavanjima. Iako se u zajednici često može čuti kako zaposleni u digitalnoj industriji žive u mehuru i kako nemaju dodira sa aktuelnim društvenim problemima, anketa je pokazala da samo 12% ispitanika prati isključivo vesti vezane za posao, dok je najveći broj njih ipak svestan dnevnih dešavanja s obzirom na to da se o istim i informiše.

Nešto manji broj ispitanika naveo je eksplicitno da ne prati domaće medije zbog lošeg uticaja na javno mnjenje, ali se najveći broj njih ipak informiše o aktuelnim temama od značaja za društvo u kojem žive. Kod multiple choice opcije na pitanje putem kojih se to kanala informišu o novitetima iz oblasti kojom se bave, ispitanici su odgovorili sledeće:

LinkedIn najpopularniji kanal za informisanje o novim pozicijama

Kada već govorimo o aktuelnim temama, zanimalo nas je i koliko se često ljudi informišu o njima. 59,9% anketiranih izjavilo je da svaki dan posećuje portale i društvene mreže kako bi ostali u toku sa najnovijim dešavanjima, dok je 29,9% njih izjavilo da to čini svega jednom do dva puta nedeljno. 8,4% izjavilo je da se veoma retko informišu o aktuelnostima, dok je 1,8% izjavilo da to ne čine nikada.

Pored toga, zanimalo nas je i šta to najviše prate zaposleni u IT industriji:

Na temu društvenih mreža, s obzirom na to da su ispitanici imali mogućnost odabira više opcija, ispostavilo se da se najveće i najpoznatije društvene mreže ujedno i najčešće koriste (gle čuda). Prvo mesto po broju odgovora prikupio je LinkedIn, čak 63,5% anketiranih izjavilo je da koristi ovu poslovnu društvenu mrežu. Drugo mesto zauzeo je YouTube koji posećuje 59,3% anketiranih, dok je na trećem mestu Facebook sa 58,1%. Instagram je na četvrtom mestu sa 53,3% ukupno ispitanih, a potom Twitter sa 32,3% i Reddit sa 26,9%.

Za kraj, zanimalo nas je i kako se pripadnici IT zajednice informišu o novim pozicijama u svojoj branši. LinkedIn je i ovog puta zauzeo izraženu poziciju, ali se na tom spisku nalaze i oglasnici specijalizovani za IT poslove – HelloWorld, Joberty i Startit Poslovi:

Za kraj, treba istaći da koliko god bili protiv društvenih mreža ovih dana, one su i dalje posećene. Radno aktivni IT profesionalci ih posećuju ne samo kako bi ostali u toku sa najnovijim dešavanjima u njihovoj branši, već i kako bi ostali u toku sa zbivanjima koja se tiču njihovog okruženja u kojem žive i stvaraju.

Međutim, ne grešimo kada kažemo da se kod ove grupe dnevno-političke teme ne kotiraju visoko na lestvici prioriteta. To pre svega opravdavamo prilikama za rad u perspektivnoj industriji i preokupiranošću drugim dnevnim temama. No, jedno je sigurno – u eri kada se čini da se u domaćim medijima najčešće mogu pročitati samo vesti iz hronike i senzacionalistički naslovi, domaći profesionalci posežu i za drugim kanalima kako bi ostali informisani, ali i kako bi ostali u toku sa novim poslovnim prilikama.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpski Constellation lansira AimFox – sveobuhvatno rešenje za automatizaciju komunikacije na LinkedInu

AimFox je cloud-based aplikacija namenjena svima koji žele da se bave networkingom, prodajom, regrutingom ili bilo kojim procesima koji podrazumevaju 'jedan na jedan' komunikaciju sa odabranom ciljnom grupom.

Startapi i poslovanje

Payoneer istraživanje: Globalizacija je šansa za razvoj malih i srednjih preduzeća

Procenat očekivanog rasta prihoda malih i srednjh preduzeća ostvarenog od izvoza u Srbiji iznosi 12% u periodu od 2021. do 2023 - pokazuju rezultati istraživanja koja je sproveo Payoneer.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Propustili ste

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.

Internet marketing

Weekend Media Festival po 16. put u Rovinju, ovog puta sa fokusom na HR i veštačku inteligenciju

Weekend Media Festival, jedna od najvećih regionalnih konferencija posvećenih digitalnom marketingu, po 16. put će se održati u Rovinju od 21. do 24. septembra, sa potpuno novim i aktuelnim temama iz digitalnog sveta.

Karijere

Olja Vučićević Gaković: Srpski IT bio je prenaduvani balon koji je morao da pukne – i to je izdvojilo kvalitetne kompanije

Olja Vučićević Gaković ima impresivno poslovno iskustvo: od života i rada u Silicijumskoj dolini i saradnje sa kompanijama kao što su Google, Yahoo i IBM, do povratka u Srbiju i vođenja uspešnih IT kompanija. U intervjuu koji sledi, ona je sa nama podelila svoje mišljenje o srpskoj IT industriji - i zašto smatra da je kriza imala pozitivan uticaj na nju.

Kultura 2.0

Trudna Barbi i Ken Sugar Daddy – kako je Mattel forama na svoj račun prešao marketing igru?

Drugi deo svoje kolumne o filmu "Barbie" posvetila sam marketinškim strategijama kompanije Mattel koja je aktivno učestvovala u produkciji i realizaciji filma.