Domaći programeri ne žive u mehuru - svesni su dnevno-političkih tema

Domaći programeri ne žive u mehuru – svesni su dnevno-političkih tema, ali biraju profesionalni razvoj i edukaciju

Pripadnici domaće IT zajednice zanimaju se za dnevna i aktuelna dešavanja, ali svoje vreme posvećuju stručnoj literaturi i edukaciji o novim trendovima unutar njihove branše - pokazalo je najnovije istraživanje Netokracije i kompanije Q agency.

Pre nešto više od mesec dana zapitali smo se koliko je domaća IT zajednica medijski informisana i da li do programera, dizajnera, projekt menadžera i drugih profesionalaca dopiru dnevne teme i društvena dešavanja? Putem kojih se to kanala domaća IT industrija informiše, da li visokoplatežni stručnjaci prate dnevne vesti ili žive u mehuru? Kako se ljudi najčešće informišu o novim pozicijama i koje to stručne tehnološke medije prate?

Odgovor na ova, ali i mnoga druga pitanja, potražili smo u anketi koju je Netokracija sprovela u saradnji sa kompanijom Q agency, a u kojoj je učestvovalo nekoliko stotina ispitanika. Rezultate te ankete predstavljamo u nastavku ove analize.

Prate se i domaći i strani mediji

Na samom početku zapitali smo se koji je profil ispitanika koji uzimaju učešće u anketi. Više od 90% ispitanika izjavilo je da su zaposleni u IT industriji, od čega je polovina izjavila da se bavi programiranjem ili da trenutno rade na nekoj od viših tehničkih pozicija. Na pitanje da li najviše prate domaće ili strane specijalizovane IT medije, ispitanici su odgovorili sledeće:

S druge strane, zanimalo nas je i koje to domaće IT medije ljudi najviše prate. Čak 74,3% anketiranih izjavilo je da prati Netokraciju, dok je 50,9 izjavilo da prati Startit. U opciji da sami dopišu koje to druge medije prate, ispitanici su pored ova dva medija naveli i Benchmark i HelloWorld, dok je bilo i onih koji su bili izričiti u tome da svoju dozu profesionalnih vesti dobijaju isključivo kod stranih medija.

Kada već govorimo o njima, evo koji su se strani stručni IT mediji pokazali kao najčitaniji kod anketiranih:

Stručna literatura presudna za dalji profesionalni razvoj

Iako ovih dana gledamo da manje vremena provodimo na društvenim mrežama, svesni lošeg uticaja po psihu, ali i po produktivnost, čak 79,6% anketiranih izjavilo je da se putem društvenih mreža i medija informiše o IT temama i dnevnim dešavanjima. Iako se u zajednici često može čuti kako zaposleni u digitalnoj industriji žive u mehuru i kako nemaju dodira sa aktuelnim društvenim problemima, anketa je pokazala da samo 12% ispitanika prati isključivo vesti vezane za posao, dok je najveći broj njih ipak svestan dnevnih dešavanja s obzirom na to da se o istim i informiše.

Nešto manji broj ispitanika naveo je eksplicitno da ne prati domaće medije zbog lošeg uticaja na javno mnjenje, ali se najveći broj njih ipak informiše o aktuelnim temama od značaja za društvo u kojem žive. Kod multiple choice opcije na pitanje putem kojih se to kanala informišu o novitetima iz oblasti kojom se bave, ispitanici su odgovorili sledeće:

LinkedIn najpopularniji kanal za informisanje o novim pozicijama

Kada već govorimo o aktuelnim temama, zanimalo nas je i koliko se često ljudi informišu o njima. 59,9% anketiranih izjavilo je da svaki dan posećuje portale i društvene mreže kako bi ostali u toku sa najnovijim dešavanjima, dok je 29,9% njih izjavilo da to čini svega jednom do dva puta nedeljno. 8,4% izjavilo je da se veoma retko informišu o aktuelnostima, dok je 1,8% izjavilo da to ne čine nikada.

Pored toga, zanimalo nas je i šta to najviše prate zaposleni u IT industriji:

Na temu društvenih mreža, s obzirom na to da su ispitanici imali mogućnost odabira više opcija, ispostavilo se da se najveće i najpoznatije društvene mreže ujedno i najčešće koriste (gle čuda). Prvo mesto po broju odgovora prikupio je LinkedIn, čak 63,5% anketiranih izjavilo je da koristi ovu poslovnu društvenu mrežu. Drugo mesto zauzeo je YouTube koji posećuje 59,3% anketiranih, dok je na trećem mestu Facebook sa 58,1%. Instagram je na četvrtom mestu sa 53,3% ukupno ispitanih, a potom Twitter sa 32,3% i Reddit sa 26,9%.

Za kraj, zanimalo nas je i kako se pripadnici IT zajednice informišu o novim pozicijama u svojoj branši. LinkedIn je i ovog puta zauzeo izraženu poziciju, ali se na tom spisku nalaze i oglasnici specijalizovani za IT poslove – HelloWorld, Joberty i Startit Poslovi:

Za kraj, treba istaći da koliko god bili protiv društvenih mreža ovih dana, one su i dalje posećene. Radno aktivni IT profesionalci ih posećuju ne samo kako bi ostali u toku sa najnovijim dešavanjima u njihovoj branši, već i kako bi ostali u toku sa zbivanjima koja se tiču njihovog okruženja u kojem žive i stvaraju.

Međutim, ne grešimo kada kažemo da se kod ove grupe dnevno-političke teme ne kotiraju visoko na lestvici prioriteta. To pre svega opravdavamo prilikama za rad u perspektivnoj industriji i preokupiranošću drugim dnevnim temama. No, jedno je sigurno – u eri kada se čini da se u domaćim medijima najčešće mogu pročitati samo vesti iz hronike i senzacionalistički naslovi, domaći profesionalci posežu i za drugim kanalima kako bi ostali informisani, ali i kako bi ostali u toku sa novim poslovnim prilikama.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Život na točkovima (Mladi Nomadi)

Kako izgleda putovanje od Srbije do Maroka i to u kombiju - kući? U 140. epizodi Office Talks podkadta svoju priču o nesvakidašnjoj avanturi sa nama su podelili Marko Banduka i Katarina Ćirković - Mladi Nomadi.

Internet marketing

Umetnica mora jesti kuvano: Pioniri osvojili prestižnu nagradu Grand Prix Balcannes

Agencija Pioniri iz Beograda je na ovogodišnjem Balcannes festivalu osvojila glavnu nagradu Grand Prix Balcannes sa projektom 'Konstrakta x Metalac – Umetnica mora jesti kuvano'.

Intervju

Nemanja Radosavljević: Već nakon treće godine, studenti RAF-a mogu pronaći posao u velikim tehnološkim kompanijama

Za sve one koji još uvek imaju dilemu oko upisa na IT studije, Netokracija nastavlja svoj vodič. Ovog puta donosimo vam razgovor s dr Nemanjom Radosavljevićem, prodekanom za nastavu na Računarskom fakultetu u Beogradu.

Propustili ste

Najava

Prvi Polkadot Day u Srbiji: Istražite Polkadot ‘blockchain’ ekosistem

Ovaj događaj u organizaciji MVP Workshop-a deo je Belgrade Blockchain Week-a i održaće se na Fakultetu organizacionih nauka 5. juna, sa početkom u 11 časova.

Sponzorisano

Deveto IT istraživanje plata i beneficija u Srbiji: Fenix otkriva najnovije trendove

Fenix se poslednjih 13 godina bavi Tech regrutacijom i svake godine za poslodavce iz tehnološkog sektora priprema detaljno istraživanje u okviru kojih sa njima deli informacije o platama, benefitima, bonusima, brzinom napredovanja, dobrovoljnim odlaskom i sl.

Intervju

Domaća kompanija započinje globalno širenje poslovanja – Vega IT otvara kancelarije u Njujorku

U vreme najavljene recesije, kada većina kompanija zamrzava investicije, domaća firma Vega IT ima drugačiju strategiju. Sa CEO-om i novim predsednikom za američko i azijsko-pacifičko tržište razgovaramo o diversifikaciji poslovanja i globalnim potezima koje ova kompanija sprema.

Office Talks Podcast

Gde programeri provode vreme? (Reddit, Twitter, GitHub)

Na kojim to kanalima i mrežama programeri provode slobodno vreme? Da li više koriste Reddit ili Twitter? Odgovor na ova pitanja potražili smo u 144. epizodi Office Talks podkasta.

Startapi i poslovanje

GapApp: Braća iz Srbije osmislila su platformu koja mesece pravnih poslova pretvara u minute!

GapApp je platforma koja omogućava pravnim i 'compliance' timovima da automatizuju i skaliraju svoje usluge, povećavajući produktivnost za čak 75 odsto.

Analiza

Predstavnici industrije otkrivaju nam kako inflacija utiče na rast plata u IT-ju

U jeku ekonomske krize naše sagovornike pitali smo kako se inflacija odrazila na visinu plate u IT-ju.