Domaći programeri ne žive u mehuru - svesni su dnevno-političkih tema

Domaći programeri ne žive u mehuru – svesni su dnevno-političkih tema, ali biraju profesionalni razvoj i edukaciju

Pripadnici domaće IT zajednice zanimaju se za dnevna i aktuelna dešavanja, ali svoje vreme posvećuju stručnoj literaturi i edukaciji o novim trendovima unutar njihove branše - pokazalo je najnovije istraživanje Netokracije i kompanije Q agency.

Pre nešto više od mesec dana zapitali smo se koliko je domaća IT zajednica medijski informisana i da li do programera, dizajnera, projekt menadžera i drugih profesionalaca dopiru dnevne teme i društvena dešavanja? Putem kojih se to kanala domaća IT industrija informiše, da li visokoplatežni stručnjaci prate dnevne vesti ili žive u mehuru? Kako se ljudi najčešće informišu o novim pozicijama i koje to stručne tehnološke medije prate?

Odgovor na ova, ali i mnoga druga pitanja, potražili smo u anketi koju je Netokracija sprovela u saradnji sa kompanijom Q agency, a u kojoj je učestvovalo nekoliko stotina ispitanika. Rezultate te ankete predstavljamo u nastavku ove analize.

Prate se i domaći i strani mediji

Na samom početku zapitali smo se koji je profil ispitanika koji uzimaju učešće u anketi. Više od 90% ispitanika izjavilo je da su zaposleni u IT industriji, od čega je polovina izjavila da se bavi programiranjem ili da trenutno rade na nekoj od viših tehničkih pozicija. Na pitanje da li najviše prate domaće ili strane specijalizovane IT medije, ispitanici su odgovorili sledeće:

S druge strane, zanimalo nas je i koje to domaće IT medije ljudi najviše prate. Čak 74,3% anketiranih izjavilo je da prati Netokraciju, dok je 50,9 izjavilo da prati Startit. U opciji da sami dopišu koje to druge medije prate, ispitanici su pored ova dva medija naveli i Benchmark i HelloWorld, dok je bilo i onih koji su bili izričiti u tome da svoju dozu profesionalnih vesti dobijaju isključivo kod stranih medija.

Kada već govorimo o njima, evo koji su se strani stručni IT mediji pokazali kao najčitaniji kod anketiranih:

Stručna literatura presudna za dalji profesionalni razvoj

Iako ovih dana gledamo da manje vremena provodimo na društvenim mrežama, svesni lošeg uticaja po psihu, ali i po produktivnost, čak 79,6% anketiranih izjavilo je da se putem društvenih mreža i medija informiše o IT temama i dnevnim dešavanjima. Iako se u zajednici često može čuti kako zaposleni u digitalnoj industriji žive u mehuru i kako nemaju dodira sa aktuelnim društvenim problemima, anketa je pokazala da samo 12% ispitanika prati isključivo vesti vezane za posao, dok je najveći broj njih ipak svestan dnevnih dešavanja s obzirom na to da se o istim i informiše.

Nešto manji broj ispitanika naveo je eksplicitno da ne prati domaće medije zbog lošeg uticaja na javno mnjenje, ali se najveći broj njih ipak informiše o aktuelnim temama od značaja za društvo u kojem žive. Kod multiple choice opcije na pitanje putem kojih se to kanala informišu o novitetima iz oblasti kojom se bave, ispitanici su odgovorili sledeće:

LinkedIn najpopularniji kanal za informisanje o novim pozicijama

Kada već govorimo o aktuelnim temama, zanimalo nas je i koliko se često ljudi informišu o njima. 59,9% anketiranih izjavilo je da svaki dan posećuje portale i društvene mreže kako bi ostali u toku sa najnovijim dešavanjima, dok je 29,9% njih izjavilo da to čini svega jednom do dva puta nedeljno. 8,4% izjavilo je da se veoma retko informišu o aktuelnostima, dok je 1,8% izjavilo da to ne čine nikada.

Pored toga, zanimalo nas je i šta to najviše prate zaposleni u IT industriji:

Na temu društvenih mreža, s obzirom na to da su ispitanici imali mogućnost odabira više opcija, ispostavilo se da se najveće i najpoznatije društvene mreže ujedno i najčešće koriste (gle čuda). Prvo mesto po broju odgovora prikupio je LinkedIn, čak 63,5% anketiranih izjavilo je da koristi ovu poslovnu društvenu mrežu. Drugo mesto zauzeo je YouTube koji posećuje 59,3% anketiranih, dok je na trećem mestu Facebook sa 58,1%. Instagram je na četvrtom mestu sa 53,3% ukupno ispitanih, a potom Twitter sa 32,3% i Reddit sa 26,9%.

Za kraj, zanimalo nas je i kako se pripadnici IT zajednice informišu o novim pozicijama u svojoj branši. LinkedIn je i ovog puta zauzeo izraženu poziciju, ali se na tom spisku nalaze i oglasnici specijalizovani za IT poslove – HelloWorld, Joberty i Startit Poslovi:

Za kraj, treba istaći da koliko god bili protiv društvenih mreža ovih dana, one su i dalje posećene. Radno aktivni IT profesionalci ih posećuju ne samo kako bi ostali u toku sa najnovijim dešavanjima u njihovoj branši, već i kako bi ostali u toku sa zbivanjima koja se tiču njihovog okruženja u kojem žive i stvaraju.

Međutim, ne grešimo kada kažemo da se kod ove grupe dnevno-političke teme ne kotiraju visoko na lestvici prioriteta. To pre svega opravdavamo prilikama za rad u perspektivnoj industriji i preokupiranošću drugim dnevnim temama. No, jedno je sigurno – u eri kada se čini da se u domaćim medijima najčešće mogu pročitati samo vesti iz hronike i senzacionalistički naslovi, domaći profesionalci posežu i za drugim kanalima kako bi ostali informisani, ali i kako bi ostali u toku sa novim poslovnim prilikama.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Kako doći do investicije za vaš startap?

Gost 195. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Rakčević koji je sa nama podelio svoj preduzetnički put i iskrene savete za sve koji planiraju da osnuju startap u Web3 ili nekom drugom sektoru IT industrije.

Startapi i poslovanje

Kako je Slobodan pobegao iz Beograda na Rtanj gde spaja IT i poljoprivredu?

U podnožju planine Rtanj, zajedno sa svojom porodicom pobegao je od gradske vreve i stresnog života. Tamo uzgajaju lekovito bilje od kojeg proizvode preparate dostupne na portalu Royal Balm.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki Lupa Technology osigurao investiciju od $1,8 miliona – sledi širenje poslovanja

Lupa Technology je na misiji da značajno unapredi upravljanje podacima u građevinskoj industriji. Ova srpsko-američka platforma, sa sedištem u Njujorku i Beogradu, upravo je zatvorila rundu ulaganja od $1,8 miliona kako bi podstakla svoju ekspanziju.

Propustili ste

Intervju

Pulsar istraživanje: Do sada uloženo €1,7 milijardi u ‘fintech’ startape na Balkanu

Uspešni 'fintech' startapi privlače investicije na balkanski region, što doprinosi ekonomskom rastu. Istraživanje ovog tržišta na Balkanu analizirao je Pavel Korolev, CEO Pulsar VC fonda.

Tehnologija

Heapcon 2024 o tehnološkim inovacijama koje oblikuju budućnost

Heapcon, vodeća međunarodna tehnološka konferencija u Balkanskom regionu, vraća se u Beograd sa još boljim sadržajem iz tech industrije.

Novost

Google Street View automobili ponovo na putevima Srbije

Njihova misija je ažuriranje Google Street View fotografija srpskih gradova, arhitektonskih i prirodnih dobara na Google mapama.

Takmičenje

Predstavljen žiri SoMo Borca: Evo ko će odabrati najbolje digitalne projekte u regionu

Prijave se zatvaraju 25. septembra, a 'early bird' prijave otvorene su do 1. septembra 2024. godine!

Sponzorisano

Endava: Program dualnog obrazovanja stvara IT budućnost Srbije

 Ukoliko nastojimo da razvijamo IT industriju i digitalnu ekonomiju u Srbiji, jedan od temelja za to jeste obrazovanje i dolazak novih mladih talentovanih ljudi. Velike IT kompanije, poput Endave, igraju važnu ulogu u procesu izgradnje i edukacije budućih stručnjaka.

Karijere

Učenike u Srbiji više ne zanima IT: Istina ili medijski spin?

'Đaci neće u programere' odjeknulo je u svim medijima nakon završenog prijemnog za srednje škole i gimnazije. Da li je zaista tako i zbog čega ove godine ima manje upisanih đaka na IT smerove u gimnazijama, pročitajte u analizi koja sledi.