Domaći programeri ne žive u mehuru - svesni su dnevno-političkih tema

Domaći programeri ne žive u mehuru – svesni su dnevno-političkih tema, ali biraju profesionalni razvoj i edukaciju

Pripadnici domaće IT zajednice zanimaju se za dnevna i aktuelna dešavanja, ali svoje vreme posvećuju stručnoj literaturi i edukaciji o novim trendovima unutar njihove branše - pokazalo je najnovije istraživanje Netokracije i kompanije Q agency.

Pre nešto više od mesec dana zapitali smo se koliko je domaća IT zajednica medijski informisana i da li do programera, dizajnera, projekt menadžera i drugih profesionalaca dopiru dnevne teme i društvena dešavanja? Putem kojih se to kanala domaća IT industrija informiše, da li visokoplatežni stručnjaci prate dnevne vesti ili žive u mehuru? Kako se ljudi najčešće informišu o novim pozicijama i koje to stručne tehnološke medije prate?

Odgovor na ova, ali i mnoga druga pitanja, potražili smo u anketi koju je Netokracija sprovela u saradnji sa kompanijom Q agency, a u kojoj je učestvovalo nekoliko stotina ispitanika. Rezultate te ankete predstavljamo u nastavku ove analize.

Prate se i domaći i strani mediji

Na samom početku zapitali smo se koji je profil ispitanika koji uzimaju učešće u anketi. Više od 90% ispitanika izjavilo je da su zaposleni u IT industriji, od čega je polovina izjavila da se bavi programiranjem ili da trenutno rade na nekoj od viših tehničkih pozicija. Na pitanje da li najviše prate domaće ili strane specijalizovane IT medije, ispitanici su odgovorili sledeće:

S druge strane, zanimalo nas je i koje to domaće IT medije ljudi najviše prate. Čak 74,3% anketiranih izjavilo je da prati Netokraciju, dok je 50,9 izjavilo da prati Startit. U opciji da sami dopišu koje to druge medije prate, ispitanici su pored ova dva medija naveli i Benchmark i HelloWorld, dok je bilo i onih koji su bili izričiti u tome da svoju dozu profesionalnih vesti dobijaju isključivo kod stranih medija.

Kada već govorimo o njima, evo koji su se strani stručni IT mediji pokazali kao najčitaniji kod anketiranih:

Stručna literatura presudna za dalji profesionalni razvoj

Iako ovih dana gledamo da manje vremena provodimo na društvenim mrežama, svesni lošeg uticaja po psihu, ali i po produktivnost, čak 79,6% anketiranih izjavilo je da se putem društvenih mreža i medija informiše o IT temama i dnevnim dešavanjima. Iako se u zajednici često može čuti kako zaposleni u digitalnoj industriji žive u mehuru i kako nemaju dodira sa aktuelnim društvenim problemima, anketa je pokazala da samo 12% ispitanika prati isključivo vesti vezane za posao, dok je najveći broj njih ipak svestan dnevnih dešavanja s obzirom na to da se o istim i informiše.

Nešto manji broj ispitanika naveo je eksplicitno da ne prati domaće medije zbog lošeg uticaja na javno mnjenje, ali se najveći broj njih ipak informiše o aktuelnim temama od značaja za društvo u kojem žive. Kod multiple choice opcije na pitanje putem kojih se to kanala informišu o novitetima iz oblasti kojom se bave, ispitanici su odgovorili sledeće:

LinkedIn najpopularniji kanal za informisanje o novim pozicijama

Kada već govorimo o aktuelnim temama, zanimalo nas je i koliko se često ljudi informišu o njima. 59,9% anketiranih izjavilo je da svaki dan posećuje portale i društvene mreže kako bi ostali u toku sa najnovijim dešavanjima, dok je 29,9% njih izjavilo da to čini svega jednom do dva puta nedeljno. 8,4% izjavilo je da se veoma retko informišu o aktuelnostima, dok je 1,8% izjavilo da to ne čine nikada.

Pored toga, zanimalo nas je i šta to najviše prate zaposleni u IT industriji:

Na temu društvenih mreža, s obzirom na to da su ispitanici imali mogućnost odabira više opcija, ispostavilo se da se najveće i najpoznatije društvene mreže ujedno i najčešće koriste (gle čuda). Prvo mesto po broju odgovora prikupio je LinkedIn, čak 63,5% anketiranih izjavilo je da koristi ovu poslovnu društvenu mrežu. Drugo mesto zauzeo je YouTube koji posećuje 59,3% anketiranih, dok je na trećem mestu Facebook sa 58,1%. Instagram je na četvrtom mestu sa 53,3% ukupno ispitanih, a potom Twitter sa 32,3% i Reddit sa 26,9%.

Za kraj, zanimalo nas je i kako se pripadnici IT zajednice informišu o novim pozicijama u svojoj branši. LinkedIn je i ovog puta zauzeo izraženu poziciju, ali se na tom spisku nalaze i oglasnici specijalizovani za IT poslove – HelloWorld, Joberty i Startit Poslovi:

Za kraj, treba istaći da koliko god bili protiv društvenih mreža ovih dana, one su i dalje posećene. Radno aktivni IT profesionalci ih posećuju ne samo kako bi ostali u toku sa najnovijim dešavanjima u njihovoj branši, već i kako bi ostali u toku sa zbivanjima koja se tiču njihovog okruženja u kojem žive i stvaraju.

Međutim, ne grešimo kada kažemo da se kod ove grupe dnevno-političke teme ne kotiraju visoko na lestvici prioriteta. To pre svega opravdavamo prilikama za rad u perspektivnoj industriji i preokupiranošću drugim dnevnim temama. No, jedno je sigurno – u eri kada se čini da se u domaćim medijima najčešće mogu pročitati samo vesti iz hronike i senzacionalistički naslovi, domaći profesionalci posežu i za drugim kanalima kako bi ostali informisani, ali i kako bi ostali u toku sa novim poslovnim prilikama.


Ostavi komentar

  1. Vlada

    Vlada

    14. 10. 2021. u 14:17 Odgovori

    Mogu vam reći da sam demotivisan zbog pojave fašizma u svetu i kod nas. Kada neko hoće da povredi Ustav, i natera te da primiš nešto u svoje telo, šta god to bilo, a ti to ne želiš, to je za mene opasna stvar vredna borbe na sve načine. Jer ako sutra ne možeš npr da kupiš hranu to će uticati takođe na smanjenje motivacije kod ljudi, a verovatno i do pojave smrtnih ishoda kako kod IT struke tako i kod drugih.

  2. Nebojša Đukić

    Nebojša Đukić

    15. 10. 2021. u 22:18 Odgovori

    Možda nisam dobro razumeo, ali na osnovu kog pitanja ste došli do zaključka: “ne grešimo kada kažemo da se kod ove grupe dnevno-političke teme ne kotiraju visoko na lestvici prioriteta. ” ?

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Glovo dostavljačima zarada od 500 do 600 evra – strani dostavljači rade u skladu sa zakonom

Direktor kompanije Glovo Srbija u razgovoru sa medijima približio je poslovanje ove kompanije u periodu nakon akvizicije servisa Donesi.

Ekskluzivno

NCR otvorio novu zgradu : 30.000 m² najsavremenijeg tehnološkog kampusa u Beogradu vrednog $100 miliona

Donosimo vam ekskluzivne fotografije novog NCR tehnološkog kampusa koji je danas otvoren u prestonici, a u kojem će uskoro raditi više od 5.000 zaposlenih.

Startapi i poslovanje

Continentalovih četiri godine u Srbiji – direktor Saša Ćoringa o IT zajednici, subvencijama i daljem rastu

Prvi put od dolaska nemačkog Continentala u Novi Sad, razgovaramo o zapošljavanju i prilikama za razvoj visokostručnog kadra, proizvodima na kojima rade domaći inženjeri, kao i o daljim planovima kompanije za razvoj poslovanja u Srbiji.

Propustili ste

Karijere

Loš ‘offboarding’ može imati veoma loše posledice po kompaniju – i zato ne otpisujte bivše zaposlene

Zašto je važno imati dobro ustanovljen 'offboarding' proces kada zaposleni odlaze iz kompanije? Zato što nikada ne znate da li će u nekom trenutku odlučiti da se vrate i kakva će iskustva preneti prijateljima iz industrije.

Gaming

Život i rad Nikole Tesle i Mihajla Pupina oživljeni kroz video igre domaćih studija

Najbolji polaznici besplatnog obrazovnog programa Nordeus fondacije i letnje prakse Crater Training Centra napravili su dve igre o našim slavnim naučnicima i premijerno ih prikazali na izložbi u Muzeju nauke i tehnike.

Gaming

ITC Studio iz Niša je među pionirima razvoja VR igara u Srbiji – a do sada su izdali pet naslova na Steamu

O industriji razvoja igara često pišemo na Netokraciji, ali retko smo imali priliku da predstavimo timove koji se bave razvojem VR igara. ITC Studio iz Niša je upravo takav tim.

E-commerce

Glovo dostavljačima zarada od 500 do 600 evra – strani dostavljači rade u skladu sa zakonom

Direktor kompanije Glovo Srbija u razgovoru sa medijima približio je poslovanje ove kompanije u periodu nakon akvizicije servisa Donesi.

Gaming

Fortuna Esports postaje regionalni predstavnik Trova za Balkan – sledi jačanje zajednice i brojni događaji

Streaming platforma za gejmere Trovo i domaći Fortuna Esports napravili su partnerstvo u sklopu kog ova domaća organizacija postaje predstavnik pomenute platforme za ceo Balkan.

Novost

Studio Kerber pokrenuo Kickstarter kampanju za razvoj svoje društvene igre – cilj je $6.000

Domaći tim koji razvija društvene igre Kerber Games pokrenuo je Kickstarter kampanju za svoju novu igru 'Final Challenge'.