Kako je PornHub najprljavijim pornićem napravio najčistiju marketinšku kampanju ove godine

Kako je PornHub najprljavijim pornićem napravio najčistiju marketinšku kampanju ove godine

Marketari, sledeći put kada se budete žalili na svog klijenta setite se da ima i onih čiji se naziv ili (ne daj bože) delatnost ne mogu promovisati putem društvenih mreža, klasičnih medija i drugih platformi. Pa ipak, oni pronađu način da uzbude javnost. Naravno, pričamo o sajtu PornHub.

Da li pornografija može da poveća svest o ekologiji? Zvučni krajnje bizarno, ali iz svetski poznatnog sajta PornHub spajaju nespojivo – podižu svest ljudi o očuvanju prirodne sredine, dok pritom promovišu platformu „čije se ime ne sme izgovoriti“.

Kampanja nazvana Dirtiest Porn Ever (18+) podrazumeva da će za svaki pregled ovog videa PornHub donirati određenu svotu novca za uklanjanje plastike iz okeana širom sveta, što jeste dobro delo. Sa druge strane, ovom kampanjom uspešno su iskoristili minimalan prostor za manevrisanje kada je oglašavanje u pitanju da privuku pažnju širom sveta.

I u tome su, priznaćete, uspeli.

O toj win-win situaciji govorimo sa Aleksom Kacom i Havijerom Injiguezom de Onzonjom, kreativnim direktorima i suosnivačima madridske agencije Officer & Gentleman koja stoji iza ove kampanje. Šta, po njima, nedostaje agencijama da bi kreirali slične kampanje i uopšte prihvate ovakvog klijenta?

Seks će uvek privlačiti pažnju

Svi smo svesni problema zagađenosti životne sredine, svi pričamo i pišemo o tome, a ljudi koji rade u marketinškoj industriji videli su bezbroj inicijativa velikih brendova za rešavanje ovog problema, objašnjava nam na početku razgovora Aleks sa kojim su kolege iz Hrvatske Netokracije imale priliku da razgovaraju krajem prošle godine. Sve te kampanje, ipak, ograničenog su uspeha, te nije na odmet pokrenuti još neku:

To je momenat kada je PornHub uvideo da može iskoristiti situaciju u promotivne i društveno-odgovorne svrhe. Ljudi možda ignorišu obične poruke čak i od poznatih brendova, ali mi smo znali da postoji jedna stvar koja će uvek privući njihovu pažnju – seks.

Upravo tako nastala je ideja za Dirtiest Porn Ever – eksplicitni video koji za sada ima pet miliona pregleda, a koji su videli čak i oni koji ne gledaju ovaj tip sadržaja 🤫. Ideja o seksu na zagađenoj plaži se kolegama sa pomenutog sajta gotovo od početka dopala, nakon čega je započeta i sama produkcija. „Kontaktirali su nas, povezali sa protagonistima videa i krenuli smo u realizaciju“, priča Aleks.

Ipak, koliko je bilo izazovno raditi na ovoj kampanji za ovakvog kljenta koji je sve samo ne standardan? Naši sagovornici objašnjavaju:

Znali smo šta nas čeka. S obzirom na to da ne možemo da oglašavamo ovaj brend kroz tradicionalne metode i nismo hteli da se oslanjamo na bilo koji plaćeni medijski plan, bilo je veoma izazovno kreirati kampanju koja će biti dovoljno interesantna da podstakne konverzaciju o brendu i da bude pregledana od strane publike organski.

Uradili smo ovo fokusirajući se na veliki problem za koji su ljudi već bili zainteresovani, ali smo mu pristupili na način tipičan za PornHub.

Officer and Gentleman
Havijer (levo) i Aleks iz pomenute madridske agencije tokom jednog od predavanja na konferenciji.

Agencije danas igraju na sigurno u ‘zoni komfora’, što ubija kreativnost

Početak saradnje sa sajtom za odrasle za Officer & Gentleman agenciju na neki način bila je prekretnica, jer su na samom početku radili isključivo Aleks i Havijer, nakon čega je firma porasla na 20 zaposlenih.

Ipak, dodaju, ovo je i dalje mali tim s obzirom na količinu produkcije sa kojom se suočava, te je svako iskreno posvećen svakoj kampanji, a vrlo često se oslanjaju na partnere kada je u pitanju realizacija pojedinih digitalnih i produkcijskih ideja, pogotovo ovog kalibra.

Jedan od izazova je i taj da su mnogi izdavači zabrinuti da će izgubiti ostale oglašivače zbog saradnje sa ovakvim brendom sa kojim drugi biznisi ne žele da dele mesto za reklamiranje. Kontradiktornost je to da sa sigurnošću možemo da kažemo da pojedini veliki internacionalni brendovi imaju „prljavije“ načine oglašavanja nego što je to PornHub.

Druge kompanije, dakle, mogu štošta naučiti od ovog pornografskog sajta, ako zagrebu dalje od onog što se vidi na prvi pogled. Za početak, tu je lekcija o CSR-u (Corporate Social Responsibillity) koji, objašnjavaju Havijer i Aleks, druge kompanije zanemaruju zato što jednostavno mogu:

Mi smatramo da „provereni“ model oglašavanja putem tradicionalnih kanala donosi previše „komfora“ agencijama koje igraju na sigurno, što dalje dovodi do manjka kreativnosti i reklama koje nisu previše privlačne – a verujem da je tako i u vašem regionu. S obzirom na limite oglašavanja koje PornHub ima kao sajt za odrasle, znali smo da u kom god smeru da odemo sa kampanjom, da ćemo podstaći konverzaciju – iako je često puno teže sprovesti taj proces nego za konvencionalnu reklamu brenda koji prodaje proizvod ili uslugu.

Ipak, za one hrabre, PornHub je vrsta brenda sa kojim bi svaki kreativac voleo da radi, navodi dvojac iz Španije. Klijent je, dodaju, neustrašiv i sam brend je ekstremno zanimljiv, pa čak i kada se mučite da dođete do ideja, uvek možete da pronađete neku inspiraciju za nove.

„Pored toga, sjajna stvar je što se brend stalno razvija, kao i mi sa njim, te se tako uvek otvaraju novi uglovi za istraživanje i nove stvari koje mogu da se urade. Za sada, ipak, još nam nije ponestalo ideja!“, zaključili su na kraju naši sagovornici.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Propustili ste

Gaming

Kako predstaviti vašu igru publici kada su svi događaji otkazani – je li spas u pitchevima na daljinu?

Svetska zdravstvena kriza sa jedne strane doprinela je popularizaciji video igara, ali je druge strane uskratila šansu mnogim gejming studijima da izlažu svoje projekte pred publikom na konferencijama i događajima koji su u potpunosti otkazani.

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

Tehnologija

Šta nam donose srpski AppStore i Apple Pay? (gost Ivan Jelić)

Moglo bi se reći da je ova godina za korisnike Apple uređaja u Srbiji konačno donela lepe stvari poput srpskog App Store-a, ali i drugih servisa ove kompanije. U novoj epizodi Netokracijinog podcasta govorili smo upravo o tome, ali i šta ova 'tech' kompanija sprema od novina za čitav svet.

Kultura 2.0

Serbian Bookers: Turizam je i dalje u lošem stanju, ali izdavači računaju na domaće turiste

Kako su se domaći digitalni iznajmljivači snašli tokom pandemije i kakva su im očekivanja za naredni period? Istraživanje platforme Serbian-Bookers ima odgovor.

Intervju

Kako je pandemija uticala na globalno tržište digitalnih usluga i koje pouke se mogu izvući

Ceo svet se preko noći promenio izbijanjem COVID-19 pandemije, a ovaj virus uticao je na sve segmente poslovanja, posebno na globalno tržište IT usluga. Ono je moralo da se prilagodi novonastaloj situaciji i zaposlenima u ovom sektoru nametne potpuno novi izazov - izgradnju internih resursa u cilju što boljeg odgovora na krizu.

Kultura 2.0

Da li i dalje čitamo stripove ili će ovaj kulturološki fenomen ostati u senci digitalizacije?

Ako želiš pobediti, ne smeš izgubiti! Da li i vi često citirate omiljene junake iz stripova, poput čuvenog Alana Forda i jesu li stripovi i dalje deo pop-kulture koji rado konzumirate? Oni su, zapravo, kult koji se ne da tako lako izgubiti u zaboravu, a mi smo analizirali da li će ove male, crtane knjižice i dalje nalaziti put do korisnika - čak i u vreme digitalizacije pisanog i crtanog sadržaja.