Kako je PornHub najprljavijim pornićem napravio najčistiju marketinšku kampanju ove godine

Kako je PornHub najprljavijim pornićem napravio najčistiju marketinšku kampanju ove godine

Marketari, sledeći put kada se budete žalili na svog klijenta setite se da ima i onih čiji se naziv ili (ne daj bože) delatnost ne mogu promovisati putem društvenih mreža, klasičnih medija i drugih platformi. Pa ipak, oni pronađu način da uzbude javnost. Naravno, pričamo o sajtu PornHub.

Da li pornografija može da poveća svest o ekologiji? Zvučni krajnje bizarno, ali iz svetski poznatnog sajta PornHub spajaju nespojivo – podižu svest ljudi o očuvanju prirodne sredine, dok pritom promovišu platformu „čije se ime ne sme izgovoriti“.

Kampanja nazvana Dirtiest Porn Ever (18+) podrazumeva da će za svaki pregled ovog videa PornHub donirati određenu svotu novca za uklanjanje plastike iz okeana širom sveta, što jeste dobro delo. Sa druge strane, ovom kampanjom uspešno su iskoristili minimalan prostor za manevrisanje kada je oglašavanje u pitanju da privuku pažnju širom sveta.

I u tome su, priznaćete, uspeli.

O toj win-win situaciji govorimo sa Aleksom Kacom i Havijerom Injiguezom de Onzonjom, kreativnim direktorima i suosnivačima madridske agencije Officer & Gentleman koja stoji iza ove kampanje. Šta, po njima, nedostaje agencijama da bi kreirali slične kampanje i uopšte prihvate ovakvog klijenta?

Seks će uvek privlačiti pažnju

Svi smo svesni problema zagađenosti životne sredine, svi pričamo i pišemo o tome, a ljudi koji rade u marketinškoj industriji videli su bezbroj inicijativa velikih brendova za rešavanje ovog problema, objašnjava nam na početku razgovora Aleks sa kojim su kolege iz Hrvatske Netokracije imale priliku da razgovaraju krajem prošle godine. Sve te kampanje, ipak, ograničenog su uspeha, te nije na odmet pokrenuti još neku:

To je momenat kada je PornHub uvideo da može iskoristiti situaciju u promotivne i društveno-odgovorne svrhe. Ljudi možda ignorišu obične poruke čak i od poznatih brendova, ali mi smo znali da postoji jedna stvar koja će uvek privući njihovu pažnju – seks.

Upravo tako nastala je ideja za Dirtiest Porn Ever – eksplicitni video koji za sada ima pet miliona pregleda, a koji su videli čak i oni koji ne gledaju ovaj tip sadržaja 🤫. Ideja o seksu na zagađenoj plaži se kolegama sa pomenutog sajta gotovo od početka dopala, nakon čega je započeta i sama produkcija. „Kontaktirali su nas, povezali sa protagonistima videa i krenuli smo u realizaciju“, priča Aleks.

Ipak, koliko je bilo izazovno raditi na ovoj kampanji za ovakvog kljenta koji je sve samo ne standardan? Naši sagovornici objašnjavaju:

Znali smo šta nas čeka. S obzirom na to da ne možemo da oglašavamo ovaj brend kroz tradicionalne metode i nismo hteli da se oslanjamo na bilo koji plaćeni medijski plan, bilo je veoma izazovno kreirati kampanju koja će biti dovoljno interesantna da podstakne konverzaciju o brendu i da bude pregledana od strane publike organski.

Uradili smo ovo fokusirajući se na veliki problem za koji su ljudi već bili zainteresovani, ali smo mu pristupili na način tipičan za PornHub.

Officer and Gentleman
Havijer (levo) i Aleks iz pomenute madridske agencije tokom jednog od predavanja na konferenciji.

Agencije danas igraju na sigurno u ‘zoni komfora’, što ubija kreativnost

Početak saradnje sa sajtom za odrasle za Officer & Gentleman agenciju na neki način bila je prekretnica, jer su na samom početku radili isključivo Aleks i Havijer, nakon čega je firma porasla na 20 zaposlenih.

Ipak, dodaju, ovo je i dalje mali tim s obzirom na količinu produkcije sa kojom se suočava, te je svako iskreno posvećen svakoj kampanji, a vrlo često se oslanjaju na partnere kada je u pitanju realizacija pojedinih digitalnih i produkcijskih ideja, pogotovo ovog kalibra.

Jedan od izazova je i taj da su mnogi izdavači zabrinuti da će izgubiti ostale oglašivače zbog saradnje sa ovakvim brendom sa kojim drugi biznisi ne žele da dele mesto za reklamiranje. Kontradiktornost je to da sa sigurnošću možemo da kažemo da pojedini veliki internacionalni brendovi imaju „prljavije“ načine oglašavanja nego što je to PornHub.

Druge kompanije, dakle, mogu štošta naučiti od ovog pornografskog sajta, ako zagrebu dalje od onog što se vidi na prvi pogled. Za početak, tu je lekcija o CSR-u (Corporate Social Responsibillity) koji, objašnjavaju Havijer i Aleks, druge kompanije zanemaruju zato što jednostavno mogu:

Mi smatramo da „provereni“ model oglašavanja putem tradicionalnih kanala donosi previše „komfora“ agencijama koje igraju na sigurno, što dalje dovodi do manjka kreativnosti i reklama koje nisu previše privlačne – a verujem da je tako i u vašem regionu. S obzirom na limite oglašavanja koje PornHub ima kao sajt za odrasle, znali smo da u kom god smeru da odemo sa kampanjom, da ćemo podstaći konverzaciju – iako je često puno teže sprovesti taj proces nego za konvencionalnu reklamu brenda koji prodaje proizvod ili uslugu.

Ipak, za one hrabre, PornHub je vrsta brenda sa kojim bi svaki kreativac voleo da radi, navodi dvojac iz Španije. Klijent je, dodaju, neustrašiv i sam brend je ekstremno zanimljiv, pa čak i kada se mučite da dođete do ideja, uvek možete da pronađete neku inspiraciju za nove.

„Pored toga, sjajna stvar je što se brend stalno razvija, kao i mi sa njim, te se tako uvek otvaraju novi uglovi za istraživanje i nove stvari koje mogu da se urade. Za sada, ipak, još nam nije ponestalo ideja!“, zaključili su na kraju naši sagovornici.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Kako Digitalna zajednica vidi efekte zakonskih izmena paušala – i šta predlaže kao rešenje?

Sa Aleksandrom Lugonjom, predsednikom Upravnog odbora Digitalne zajednice, razgovaramo o potencijalnim negativnim efektima koje će izmene paušalnog preduzetništva ostaviti na domaću IT industriju, njihovim saniranjem i budućim planovima ove organizacije.

Mobilno

Potvrđeno: App Store stiže u Srbiju početkom aprila!

Momenat koji smo toliko dugo čekali konačno je tu. Obrativši se iOS developerima, Apple je potvrdio dolazak App Store prodavnice za 20 novih zemalja među kojima je (konačno) i Srbija.

Startapi i poslovanje

Tumačenje Testa samostalnosti: Ko ga primenjuje, kada i nad kim?

U srpskoj IT zajednici se intenzivno vodi diskusija u vezi načina primene Testa samostalnosti, a u okviru koje su se javile brojne nedoumice. Ovaj tekst razrešava neke od njih.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Startap iz Beograda Uradi-zaradi omogućio kupovinu namirnica, šetanje ljubimaca i nabavku lekova

Uradi-zaradi koji povezuje pojedince u potrazi za zaradom sa korisnicima kojima je potrebno da im se neki kućni posao završi, pokrenuo je zaseban projekat pomoći ljudima u izolaciji usled epidemije korona virusa.

Startapi i poslovanje

I pred IT-jem je recesija, ali se posao nastavlja – kao i regrutacija kadrova

Kako u praksi izgleda proces 'online' regrutovanja kadrova u toku pandemije i koliko kompanija je nastavilo da aktivno traži nove zaposlene?

Startapi i poslovanje

Podacima protiv COVID-19: Otvoren poziv za udruživanje data science inicijativa i rešenja

Online meetup 'Podacima protiv Korone' ima za cilj da dodatno podrži i ojača inicijativu iz domaće IT zajednice kako bi se na kraju pronašla rešenja i ideje radi dodatnog suzbijanja epidemije COVID-19 virusa.

Društvene mreže

Twitter: Ukinuli smo više od 8.500 naloga iz Srbije zbog organizovanog promovisanja predsednika Srbije

Pored hiljada korisničkih naloga koje je ova društvena mreža ukinula iz različitih zemalja, nalaze se i oni iz Srbije. Jedan od razloga za ovaj potez jeste promovisanje političkih partija i ličnosti, kao i narušavanje pravila ponašanja.

Startapi i poslovanje

Šta dolazak App Store prodavnice u Srbiju znači za domaće developere i korisnike?

Srbija je, nakon dugog čekanja, konačno dobila svoj App Store, a mi smo odlučili da analiziramo koje konkretne benefite i prednosti ova prodavnica donosi lokalnim developerima.

Kultura 2.0

Na portalu eZdravlje možete uraditi test samoprocene na COVID-19

Test samoprocene na virus COVID-19 počeo je da radi i u Srbiji.