Kako je PornHub najprljavijim pornićem napravio najčistiju marketinšku kampanju ove godine

Kako je PornHub najprljavijim pornićem napravio najčistiju marketinšku kampanju ove godine

Marketari, sledeći put kada se budete žalili na svog klijenta setite se da ima i onih čiji se naziv ili (ne daj bože) delatnost ne mogu promovisati putem društvenih mreža, klasičnih medija i drugih platformi. Pa ipak, oni pronađu način da uzbude javnost. Naravno, pričamo o sajtu PornHub.

Da li pornografija može da poveća svest o ekologiji? Zvučni krajnje bizarno, ali iz svetski poznatnog sajta PornHub spajaju nespojivo – podižu svest ljudi o očuvanju prirodne sredine, dok pritom promovišu platformu „čije se ime ne sme izgovoriti“.

Kampanja nazvana Dirtiest Porn Ever (18+) podrazumeva da će za svaki pregled ovog videa PornHub donirati određenu svotu novca za uklanjanje plastike iz okeana širom sveta, što jeste dobro delo. Sa druge strane, ovom kampanjom uspešno su iskoristili minimalan prostor za manevrisanje kada je oglašavanje u pitanju da privuku pažnju širom sveta.

I u tome su, priznaćete, uspeli.

O toj win-win situaciji govorimo sa Aleksom Kacom i Havijerom Injiguezom de Onzonjom, kreativnim direktorima i suosnivačima madridske agencije Officer & Gentleman koja stoji iza ove kampanje. Šta, po njima, nedostaje agencijama da bi kreirali slične kampanje i uopšte prihvate ovakvog klijenta?

Seks će uvek privlačiti pažnju

Svi smo svesni problema zagađenosti životne sredine, svi pričamo i pišemo o tome, a ljudi koji rade u marketinškoj industriji videli su bezbroj inicijativa velikih brendova za rešavanje ovog problema, objašnjava nam na početku razgovora Aleks sa kojim su kolege iz Hrvatske Netokracije imale priliku da razgovaraju krajem prošle godine. Sve te kampanje, ipak, ograničenog su uspeha, te nije na odmet pokrenuti još neku:

To je momenat kada je PornHub uvideo da može iskoristiti situaciju u promotivne i društveno-odgovorne svrhe. Ljudi možda ignorišu obične poruke čak i od poznatih brendova, ali mi smo znali da postoji jedna stvar koja će uvek privući njihovu pažnju – seks.

Upravo tako nastala je ideja za Dirtiest Porn Ever – eksplicitni video koji za sada ima pet miliona pregleda, a koji su videli čak i oni koji ne gledaju ovaj tip sadržaja 🤫. Ideja o seksu na zagađenoj plaži se kolegama sa pomenutog sajta gotovo od početka dopala, nakon čega je započeta i sama produkcija. „Kontaktirali su nas, povezali sa protagonistima videa i krenuli smo u realizaciju“, priča Aleks.

Ipak, koliko je bilo izazovno raditi na ovoj kampanji za ovakvog kljenta koji je sve samo ne standardan? Naši sagovornici objašnjavaju:

Znali smo šta nas čeka. S obzirom na to da ne možemo da oglašavamo ovaj brend kroz tradicionalne metode i nismo hteli da se oslanjamo na bilo koji plaćeni medijski plan, bilo je veoma izazovno kreirati kampanju koja će biti dovoljno interesantna da podstakne konverzaciju o brendu i da bude pregledana od strane publike organski.

Uradili smo ovo fokusirajući se na veliki problem za koji su ljudi već bili zainteresovani, ali smo mu pristupili na način tipičan za PornHub.

Officer and Gentleman
Havijer (levo) i Aleks iz pomenute madridske agencije tokom jednog od predavanja na konferenciji.

Agencije danas igraju na sigurno u ‘zoni komfora’, što ubija kreativnost

Početak saradnje sa sajtom za odrasle za Officer & Gentleman agenciju na neki način bila je prekretnica, jer su na samom početku radili isključivo Aleks i Havijer, nakon čega je firma porasla na 20 zaposlenih.

Ipak, dodaju, ovo je i dalje mali tim s obzirom na količinu produkcije sa kojom se suočava, te je svako iskreno posvećen svakoj kampanji, a vrlo često se oslanjaju na partnere kada je u pitanju realizacija pojedinih digitalnih i produkcijskih ideja, pogotovo ovog kalibra.

Jedan od izazova je i taj da su mnogi izdavači zabrinuti da će izgubiti ostale oglašivače zbog saradnje sa ovakvim brendom sa kojim drugi biznisi ne žele da dele mesto za reklamiranje. Kontradiktornost je to da sa sigurnošću možemo da kažemo da pojedini veliki internacionalni brendovi imaju „prljavije“ načine oglašavanja nego što je to PornHub.

Druge kompanije, dakle, mogu štošta naučiti od ovog pornografskog sajta, ako zagrebu dalje od onog što se vidi na prvi pogled. Za početak, tu je lekcija o CSR-u (Corporate Social Responsibillity) koji, objašnjavaju Havijer i Aleks, druge kompanije zanemaruju zato što jednostavno mogu:

Mi smatramo da „provereni“ model oglašavanja putem tradicionalnih kanala donosi previše „komfora“ agencijama koje igraju na sigurno, što dalje dovodi do manjka kreativnosti i reklama koje nisu previše privlačne – a verujem da je tako i u vašem regionu. S obzirom na limite oglašavanja koje PornHub ima kao sajt za odrasle, znali smo da u kom god smeru da odemo sa kampanjom, da ćemo podstaći konverzaciju – iako je često puno teže sprovesti taj proces nego za konvencionalnu reklamu brenda koji prodaje proizvod ili uslugu.

Ipak, za one hrabre, PornHub je vrsta brenda sa kojim bi svaki kreativac voleo da radi, navodi dvojac iz Španije. Klijent je, dodaju, neustrašiv i sam brend je ekstremno zanimljiv, pa čak i kada se mučite da dođete do ideja, uvek možete da pronađete neku inspiraciju za nove.

„Pored toga, sjajna stvar je što se brend stalno razvija, kao i mi sa njim, te se tako uvek otvaraju novi uglovi za istraživanje i nove stvari koje mogu da se urade. Za sada, ipak, još nam nije ponestalo ideja!“, zaključili su na kraju naši sagovornici.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.

Kolumna

Digitalna transformacija banaka nije samo kreiranje aplikacije – to je promena načina razmišljanja

Kada se u jednoj rečenici nađu reči digitalizacija i banka, prva asocijacija je, naravno, Internet bankarstvo. I Internet zaista jeste možda i najznačajniji deo infrastrukture digitalizacije. Da li u tim uslovima tradicionalno bankarstvo uopšte može da opstane?

Netokracija

OMGcommerce ponovo u Beogradu: 20. novembra odgovaramo na pitanja koja najviše muče domaće e-trgovce

Treću godinu zaredom Netokracija Srbija organizuje OMGcommerce Beograd. Ove godine bavimo se novom regulativom koja bi trebalo da unapredi poslovanje web trgovaca u Srbiji, ali i novim digitalnim proizvodima koji aktivno oblikuju našu digitalnu ekonomiju.

Startapi i poslovanje

Fond za inovacionu delatnost dodeljuje bespovratno €380.000 – prijavite svoje inovativne projekte

Fond za inovacionu delatnost raspisao je danas javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava u ukupnom iznosu od 380.000 evra za razvoj inovativnih proizvoda, usluga i tehnologija kroz Program ranog razvoja i Program saradnje nauke i privrede.