Kako je PornHub najprljavijim pornićem napravio najčistiju marketinšku kampanju ove godine

Kako je PornHub najprljavijim pornićem napravio najčistiju marketinšku kampanju ove godine

Marketari, sledeći put kada se budete žalili na svog klijenta setite se da ima i onih čiji se naziv ili (ne daj bože) delatnost ne mogu promovisati putem društvenih mreža, klasičnih medija i drugih platformi. Pa ipak, oni pronađu način da uzbude javnost. Naravno, pričamo o sajtu PornHub.

Da li pornografija može da poveća svest o ekologiji? Zvučni krajnje bizarno, ali iz svetski poznatnog sajta PornHub spajaju nespojivo – podižu svest ljudi o očuvanju prirodne sredine, dok pritom promovišu platformu „čije se ime ne sme izgovoriti“.

Kampanja nazvana Dirtiest Porn Ever (18+) podrazumeva da će za svaki pregled ovog videa PornHub donirati određenu svotu novca za uklanjanje plastike iz okeana širom sveta, što jeste dobro delo. Sa druge strane, ovom kampanjom uspešno su iskoristili minimalan prostor za manevrisanje kada je oglašavanje u pitanju da privuku pažnju širom sveta.

I u tome su, priznaćete, uspeli.

O toj win-win situaciji govorimo sa Aleksom Kacom i Havijerom Injiguezom de Onzonjom, kreativnim direktorima i suosnivačima madridske agencije Officer & Gentleman koja stoji iza ove kampanje. Šta, po njima, nedostaje agencijama da bi kreirali slične kampanje i uopšte prihvate ovakvog klijenta?

Seks će uvek privlačiti pažnju

Svi smo svesni problema zagađenosti životne sredine, svi pričamo i pišemo o tome, a ljudi koji rade u marketinškoj industriji videli su bezbroj inicijativa velikih brendova za rešavanje ovog problema, objašnjava nam na početku razgovora Aleks sa kojim su kolege iz Hrvatske Netokracije imale priliku da razgovaraju krajem prošle godine. Sve te kampanje, ipak, ograničenog su uspeha, te nije na odmet pokrenuti još neku:

To je momenat kada je PornHub uvideo da može iskoristiti situaciju u promotivne i društveno-odgovorne svrhe. Ljudi možda ignorišu obične poruke čak i od poznatih brendova, ali mi smo znali da postoji jedna stvar koja će uvek privući njihovu pažnju – seks.

Upravo tako nastala je ideja za Dirtiest Porn Ever – eksplicitni video koji za sada ima pet miliona pregleda, a koji su videli čak i oni koji ne gledaju ovaj tip sadržaja 🤫. Ideja o seksu na zagađenoj plaži se kolegama sa pomenutog sajta gotovo od početka dopala, nakon čega je započeta i sama produkcija. „Kontaktirali su nas, povezali sa protagonistima videa i krenuli smo u realizaciju“, priča Aleks.

Ipak, koliko je bilo izazovno raditi na ovoj kampanji za ovakvog kljenta koji je sve samo ne standardan? Naši sagovornici objašnjavaju:

Znali smo šta nas čeka. S obzirom na to da ne možemo da oglašavamo ovaj brend kroz tradicionalne metode i nismo hteli da se oslanjamo na bilo koji plaćeni medijski plan, bilo je veoma izazovno kreirati kampanju koja će biti dovoljno interesantna da podstakne konverzaciju o brendu i da bude pregledana od strane publike organski.

Uradili smo ovo fokusirajući se na veliki problem za koji su ljudi već bili zainteresovani, ali smo mu pristupili na način tipičan za PornHub.

Officer and Gentleman
Havijer (levo) i Aleks iz pomenute madridske agencije tokom jednog od predavanja na konferenciji.

Agencije danas igraju na sigurno u ‘zoni komfora’, što ubija kreativnost

Početak saradnje sa sajtom za odrasle za Officer & Gentleman agenciju na neki način bila je prekretnica, jer su na samom početku radili isključivo Aleks i Havijer, nakon čega je firma porasla na 20 zaposlenih.

Ipak, dodaju, ovo je i dalje mali tim s obzirom na količinu produkcije sa kojom se suočava, te je svako iskreno posvećen svakoj kampanji, a vrlo često se oslanjaju na partnere kada je u pitanju realizacija pojedinih digitalnih i produkcijskih ideja, pogotovo ovog kalibra.

Jedan od izazova je i taj da su mnogi izdavači zabrinuti da će izgubiti ostale oglašivače zbog saradnje sa ovakvim brendom sa kojim drugi biznisi ne žele da dele mesto za reklamiranje. Kontradiktornost je to da sa sigurnošću možemo da kažemo da pojedini veliki internacionalni brendovi imaju „prljavije“ načine oglašavanja nego što je to PornHub.

Druge kompanije, dakle, mogu štošta naučiti od ovog pornografskog sajta, ako zagrebu dalje od onog što se vidi na prvi pogled. Za početak, tu je lekcija o CSR-u (Corporate Social Responsibillity) koji, objašnjavaju Havijer i Aleks, druge kompanije zanemaruju zato što jednostavno mogu:

Mi smatramo da „provereni“ model oglašavanja putem tradicionalnih kanala donosi previše „komfora“ agencijama koje igraju na sigurno, što dalje dovodi do manjka kreativnosti i reklama koje nisu previše privlačne – a verujem da je tako i u vašem regionu. S obzirom na limite oglašavanja koje PornHub ima kao sajt za odrasle, znali smo da u kom god smeru da odemo sa kampanjom, da ćemo podstaći konverzaciju – iako je često puno teže sprovesti taj proces nego za konvencionalnu reklamu brenda koji prodaje proizvod ili uslugu.

Ipak, za one hrabre, PornHub je vrsta brenda sa kojim bi svaki kreativac voleo da radi, navodi dvojac iz Španije. Klijent je, dodaju, neustrašiv i sam brend je ekstremno zanimljiv, pa čak i kada se mučite da dođete do ideja, uvek možete da pronađete neku inspiraciju za nove.

„Pored toga, sjajna stvar je što se brend stalno razvija, kao i mi sa njim, te se tako uvek otvaraju novi uglovi za istraživanje i nove stvari koje mogu da se urade. Za sada, ipak, još nam nije ponestalo ideja!“, zaključili su na kraju naši sagovornici.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Ekskluzivno

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’

Izmene i dopune Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, usvojen je u Skupštini Srbije. Mere podsticaja važiće od 1. januara 2020. godine.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Propustili ste

Ekskluzivno

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’

Izmene i dopune Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, usvojen je u Skupštini Srbije. Mere podsticaja važiće od 1. januara 2020. godine.

Kultura 2.0

Retrospektiva 2019: Trendovi i događaji koji su obeležili prethodnu godinu

Još jedna zanimljiva godina polako nam se bliži kraju. Kako bismo sumirali proteklu 2019. godinu, predstavljamo vam retrospektivu ključnih događaja u prethodnih 11 meseci.

Gaming

Oni su Two Desperados, ima ih preko 30 i napravili su igru koju igra 30 miliona igrača širom sveta

Kada razvijete igru za 30 miliona ljudi predstavljate veoma respektabilno ime u rastućoj 'gaming' industriji. U ovom slučaju govorimo o beogradskoj kompaniji Two Desperados, sa čijim smo osnivačem imali priliku da razgovaramo.

Internet marketing

Kako kreirati kampanje sada kada Google Ads za Srbiju omogućava biranje mikro lokacija

Google je od nedavno omogućio oglašivačima da preko Google Ads platforme ciljaju pojedinačne gradove i regione u Srbiji. U nastavku teksta pročitajte kako to i da uradite.

Kultura 2.0

Istražujemo: Da li bi IT kompanije trebalo da odgovaraju na negativne komentare o sebi?

Radite u kompaniji i deo vašeg posla je komuniciranje sa (potencijalnim) zaposlenima? Znamo da vaš zadatak nije nimalo lak, pogotovo kada treba da odreagujete na krizu koju je izazvao nečiji negativan komentar. U tekstu koji sledi, razgovaramo kako da se postavite prema takvim komentarima i šta sa njima da radite.

Gaming

Domaća gejming scena vredna 50 do 100 miliona evra – sledi rast broja zaposlenih i dalji razvoj sektora

Organizacija 'Serbian Game Association' upoznala je domaću javnost i IT zajednicu sa stanjem u srpskoj gejming industriji za proteklu godinu.