Srpsko-kanadski 'Uber za fotografe' osvanuo na Kickstarteru

Pinpic: Srpsko-kanadski ‘Uber za fotografe’ osvanuo na Kickstarteru

Ekonomija deljenja (sharing economy) igra sve veću ulogu u našim životima. Ukoliko želimo prevoz tu je Uber, za smeštaj pak koristimo Airbnb. Jedan srpsko-kanadski startap rešio je da korisnicima ponudi 'Uber za fotografe', te napravi jedinstven marketplace na kome se mogu unajmiti profesionalci spremni da odgovore na različite tipove fotografisanja — od putovanja, portreta, preko svadbi i događaja. U razgovoru za Netokraciju, osnivač Alen Ankajcan otkriva više detalja.

pinpic_main
Pinpic tim: Alen Ankajcan, Ivan Maloparac, Saša Ružanović i Urooj Qureshi

Ukoliko ste se zapitali ko stoji iza predivnih fotografija na kojim vaši prijatelji uživaju na godišnjem odmoru, odgovor bi mogao biti niko drugi no profesionalni fotograf. U 2014. godini turistička fotografija postala je poprilično velika stvar, pri čemu sve veći broj ljudi unajmljuje profesionalne fotografe kako bi zabeležili onaj savršeni zalazak Sunca koji će i privući najviše lajkova i komentara. Zaboravite na vaš iPhone i selfie stick, to je tako passé.

Vođen ličnim iskustvom tokom letovanja u Grčkoj, sa sličnim problemom susreo se i Alen Ankajcan, suosnivač startapa Pinpic koji je ovih dana osvanuo na Kickstarteru, a koji spaja korisnike u potrazi za samim fotografima — putem jednostavne mobilne aplikacije (baš kao što to radi i Uber).

„Do sada smo registrovali preko 400 fotografa u našoj bazi“, započeo je razgovor Alen ističući kako se ovaj srpsko-kanadski tim upoznao tokom 2015. godine kada se i započelo sa realizacijom ideje. U svojoj osnovi, Pinpic je web servis koji fotografima omogućava da kreiraju besplatan profil i portfolio i tako prikažu svoj rad, ali i mobilna aplikacija koja korisnicima pruža veliki izbor profesionalnih fotografa dostupnih za unajmljivanje u njihovoj neposrednoj blizini.

‘One-stop shop’ u potrazi za fotografom

Ankajcan ističe da su mu se na projektu pridružili i Ivan Maloparac (CTO) te Urooj Qureshi koji dolazi poreklom iz Kanade, ali i koji je zadužen za biznis deo čitave priče. Trojica suosnivača proveli su drugu polovinu 2015. godine istraživajući tržište i pripremajući MVP, dok Alen dodaje da su prvi feedback dobili od zainteresovanih fotografa i pre nego što su imali proizvod — samo još jedna potvrda da Lean Startup zaista funkcioniše.

product1
Pregledan portfolio, ali jasno istaknute cene, pružiće korisnicima laku i jednostavnu rezervaciju željenog fotografa (Izvor: Pinpic/Kickstarter)

Iako je u prvoj fazi servis okrenut isključivo fotografima, pokušavajući da se u alpha periodu prikupi što veći broj pružaoca usluga, Ankajcan kaže kako se otvaranje naredne faze planira već krajem marta, kada će prvi korisnici i moći da unajme fotografa putem aplikacije. Na pitanje po čemu se Pinpic zapravo razlikuje od drugih freelance platformi na kojima se takođe mogu pronaći fotografi, momci napominju da njihov servis u većoj meri teži sveobuhvatnom rešenju (kao i Uber), te da korisnici direktno iz aplikacije mogu platiti za uslugu, dok je Pinpic taj koji obrađuje uplatu i kasnije je prosleđuje fotografima. Drugim rečima, one-stop shop za sve vaše fotografske potrebe.

Treba napomenuti i da je servis u potpunosti besplatan za fotografe koji besplatno mogu podesiti svoj profil i istaknuti svoje prethodne radove. Uslugu tj. fee plaća krajnji klijent, dok Pinpic uzima od 10% do 12% u zavisnosti od sume, kao i 3% za standardnu tranzicionu taksu koju plaćaju fotografi.

Fotografi iz Evrope, korisnici iz Amerike

Na pitanje kojim turistima je Pinpic zapravo namenjen, Ankajcan kaže da je tim u prethodnom periodu uložio dosta truda kako bi se kreirala što veća baza fotografa iz Evrope. Ideja je da se, makar u početku, njihove usluge ponude turistima koji dolaze iz Sjedinjenih Američkih Država i Kanade — budući da je trend unajmljivanja profesionalnog fotografa za dokumentovanje ovakvih putovanja i najzastupljeniji među ovom ciljnom grupom.

Danas imamo dosta fotografa iz Srbije, Rumunije, Grčke i Italije. Ukoliko korisnici zatraže fotografe i u drugim većim gradovima, lako ćemo ih dodati. Želimo da vidimo u kom pravcu će zahtevi ići i pažljivo osluškujemo povratne informacije naših korisnika.

Dotakavši se teme investicije, Alen kaže da je tim sve do sada vredno pripremao Kickstarter kampanju koja je ovih dana lansirana. Cilj je privući prve korisnike i pokazati da tu postoji tractiona potom se kreće u proces podizanja investicije. Dodajući da su već započeli razgovore sa nekoliko Venture Capital investitorima iz Kanade, on ističe da će tim preko leta ujedno i testirati čitav koncept, ali i da su otvoreni sa razgovore sa drugim zainteresovanim investitorima.

Više informacija o prijavama za fotografe i uslovima korišćenja dostupno je na zvaničnom sajtu Pinpic servisa, kao i na Kickstarter kampanji koja je upravo u toku.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Propustili ste

Ekskluzivno

Ako želimo dalji rast srpskog startap ekosistema, potrebna nam je podrška institucija – pokazuje Startap skener

Srpski startap ekosistem, iako je i dalje po veličini, resursima i iskustvu mali i nalazi se tek u prvoj fazi razvoja, jedan je od najbrže rastućih u odnosu na ekosisteme koji se nalaze u istoj fazi - zaključak je istraživanja Startap skener. Šta moramo promeniti kako bismo održali taj rast?

Startapi i poslovanje

Startap Shyft zahvaljujući development timu u Srbiji podigao investiciju od $15 miliona

Kalifornijski startap Shyft podigao je Serija A investiciju u iznosu od 15 miliona dolara što je, gledano sa lokalnog stanovišta, posebno važno jer se njegov kompletan development tim nalazi upravo u Srbiji.

Kultura 2.0

Razumete podatke koji objašnjavaju zašto ljudi odlaze iz Srbije? Prijavite se na konkurs čiji je nagradni fond 40.000 dolara

UNDP i UNFPA su pripremili nagradni fond od 40.000 dolara za timove koji predlože inovativna rešenja koja doprinose razumevanju izazova koje donosi depopulacija.

Startapi i poslovanje

Kako je srpski Agremo od troje ljudi postao kompanija koja digitalizuje poljoprivredu za 2.000 korisnika širom sveta

Imati efikasnu poljoprivredu danas znači imati 'tech' rešenja koja pomažu agronomima da uz pomoć detaljnih analiza preciznije obrađuju i održavaju svoje parcele. Jedno od tih savremenih rešenja dolazi iz kompanije Agremo, o čijem smo poslovanju razgovarali sa osnivačem.

Kultura 2.0

Da li je moguće sprečiti izgaranje na poslu – pitali smo HR-a, psihologa i direktora

Uhvatite li sebe da se osećate umorno, iscrpljeno, nemotivisano, ne spavate dovoljno, opada vam imunitet i sve to samo kada pomislite na posao koji vas čeka? U tekstu koji sledi pokušavamo da odgovorimo na pitanje kako da u 2020. godini ne dozvolite da do toga dođe.

Kultura 2.0

Privatnost na Internetu je nemoguća ali pazite gde i kako ostavljate svoj digitalni ‘otisak’

Kembridž analitika naučila nas je šta može da se desi ako se lični podaci zloupotrebljavaju. Zato na nivou društva moramo naučiti kako mediji i marketing utiču na nas - a naša namera u Laboratoriji za digitalnu sociometriju je upravo to.