Nemanja Čedomirović: Zaboravite na uspešnu konferenciju ukoliko ne želite da rizikujete

Nemanja Čedomirović: Zaboravite na uspešnu konferenciju ukoliko ne želite da rizikujete

Kada su osnivači konferencije PHP Srbija pripremali prve događaje želeli su da od toga naprave programerski centar i stvore mesto gde i stranci žele da dođu - i u tome su uspeli 37% 😄, kaže jedan od osnivača. Šta posetioce čeka ove godine?

Od 2013. godine, kada je održan prvi događaj, organizatori PHP Srbija konferencije oborili su dva sopstvena rekorda, imali preko 200 prijavljenih predavača, a više nego ikada imaju sadržaj za senior programere, objašnjava Nemanja Čedomirović, jedan od osnivača konferencije.

Dakle, na dobrom su putu u pravljenju tog programerskog centra, ali je još mnogo toga pred njima, navodi Čedomirović. „Vizija kakvu smo prvobitno zamislili u međuvremenu se promenila i dobila drugačiji oblik, ali ono što smo svakako uspeli je da kroz PHP Srbiju promovišemo ovu zemlju kao državu sjajnih inženjera i u skladu sa tim imamo i porast broja inostranih gostiju na našim događajima, prošle godine čak preko 40%“, dodaje on.

Kako im je jedan od ciljeva da svake godine posetiocima ponude nešto novo, a poprilično neočekivano za ove prostore, sa Nemanjom razgovaramo o tome šta su na PHP Srbija konferenciji pripremili ovaj put.

Ove godine opcija Community Selected Talks omogućava učesnicima da biraju predavače i radionice – sjajna stvar za učesnike, ali noćna mora za organizatore. Zašto ste se odlučili da uvrstite ovu opciju?

Nemanja: To je retkost i na konferencijama u svetu, a pogotovo kod nas. Organizatori ne vole da iskaču iz zone komfora, drže se oprobanih recepata, pa je zato sve manje ovakvih novina na događajima, prosto malo ko želi da rizikuje jer je ulog veliki. Mi smo odlučili da i ove godine rizikujemo tako što ćemo po prvi put uvesti novine koje niko do sada nije imao kod nas, a u Evropi i šire tek poneka organizacija.

Što se tiče izazova i problematike toga da svi koju su kupili karte mogu da biraju kojeg predavača žele da slušaju, najkomplikovanije je to što mnogo više kockica mora unapred da se poklopi nego kada organizatori biraju predavače.

Šta su najveći izazovi u poklapanju tih kockica? Sa čim ste se najviše mučili?

Nemanja: Jedan od preduslova da bismo uopše mogli da imamo community selected talks je to da smo morali da prodamo dosta karata mesecima unapred pre nego što bi inače to radili. Imali smo preko 100 delegata koji su birali sadržaj konferencije, ono što će svi ove godine slušati, a mi kao organizatori nismo ni na koji način uticali na to koja će predavanja biti odabrana – što je mač sa dve oštrice, ali se ispostavilo kao sjajna stvar za nas ove godine.

Sa druge strane, tu je i tehnički aspekt ove novine, gde smo uveli glasanje, pa je i sa te strane sve moralo da bude perfektno odrađeno, kako ne bi bilo varanja i kako bi svi imali fer glasanje i mogućnost da se pojave na konferenciji.

Dakle, posebnu pažnju posvećujete celokupnom iskustvu posetilaca?

Nemanja: Tako je, to je jedna od posebnih stvari na koju smo jako ponosni i to se svake godine prožima kako kroz sve naše konferencije koje radimo, tako i kroz sve ostale stvari kojima se bavimo, a nemaju nužno veze sa događajima. Sada je već negde podrazumevano da predavači i delegati imaju doživljaj ključ u ruke kada kupe kartu i kada dođu na konferenciju.

U početku su nam svi govorili što se toliko trudite, sve ovo što dodatno radite mnogo košta a nema neki benefit, dovoljno je da imate dobra predavanja, ostalo nije toliko bitno. Nismo bili saglasni sa tim i to se ispostavilo kao jedna od stvari koja nas izdvaja. Sada dobar deo Evrope pamti naše događaje po visokim profesionalnim standardima, a to je, mogu slobodno neskromno da kažem, uticalo i na domaću tech scenu koja pravi događaje, da se malo pomerimo iz statusa ajde samo da napravimo nešto, do toga da nismo sada šusteri koji prave događaje, već smo digli lestvicu šta zapravo znači kvalitetan, internacionalni, premium događaj.

Ove godine PHP Srbija ugostiće i Zeeva Suraskog, CTO-a kompanije Zend i jednog od osnivača prve verzije ovog programskog jezika.

Pretprošle godine ugostili ste i osnivača PHP-a. Ima li nešto bolje od toga?

Nemanja: I od najboljeg ima bolji, ili u krajnjem slučaju, mlađi i lepši 😀 Imali smo taj kompleks unutar organizacije – šta dalje, kako pobediti sebe i zato smo se mnogo trudili da pored predavača i predavanja koje smo do ove godine mi birali, jako obratimo pažnju na sve druge aspekte konferencije, o kojima smo pričali.

Ono na šta se takođe sada fokusiramo je da slušamo feedback delegata i implementiramo sve ono što bi voleli da čuju/vide/osete, što će biti slučaj ove godine. Više nego ikada je zajednica uticala na smer ovogodišnje konferencije, pa me baš zanima kakve će biti reakcije i komentari.

A da bismo nadmašili Rasmusa, osnivača PHP-a, već par godina pokušavamo da dovedemo njegovog partnera u pisanju prvih verzija tog jezika, Zeeva SuraskogCTO-a Zend kompanije koja stoji iza Zend frameworka, jednog od najpopularnijih na svetu – i konačno smo uspeli u tome. On je jedini predavač kojeg smo mi kao organizatori ove godine sami birali jer smo morali da potežemo neverovatne veze i kontakte kako bismo konačno uspeli da ga ugostimo u Beogradu.

Čeka li posetioce konferencije još nešto novo?

Nemanja: U odnosu na prošlu godinu imamo blago promenjen koncept, uveli smo community selected talks, o kom smo pričali, imamo još nekoliko novina, ali ne bih da sve otkrivam. Jedna od njih odnosiće se na performans prilikom otvaranja konferencije, želimo da se publika oseti kao da je na nekom koncertu ili predstavi a ne samo na programerskoj konferenciji.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.