Nemanja Čedomirović: Zaboravite na uspešnu konferenciju ukoliko ne želite da rizikujete

Nemanja Čedomirović: Zaboravite na uspešnu konferenciju ukoliko ne želite da rizikujete

Kada su osnivači konferencije PHP Srbija pripremali prve događaje želeli su da od toga naprave programerski centar i stvore mesto gde i stranci žele da dođu - i u tome su uspeli 37% 😄, kaže jedan od osnivača. Šta posetioce čeka ove godine?

Od 2013. godine, kada je održan prvi događaj, organizatori PHP Srbija konferencije oborili su dva sopstvena rekorda, imali preko 200 prijavljenih predavača, a više nego ikada imaju sadržaj za senior programere, objašnjava Nemanja Čedomirović, jedan od osnivača konferencije.

Dakle, na dobrom su putu u pravljenju tog programerskog centra, ali je još mnogo toga pred njima, navodi Čedomirović. „Vizija kakvu smo prvobitno zamislili u međuvremenu se promenila i dobila drugačiji oblik, ali ono što smo svakako uspeli je da kroz PHP Srbiju promovišemo ovu zemlju kao državu sjajnih inženjera i u skladu sa tim imamo i porast broja inostranih gostiju na našim događajima, prošle godine čak preko 40%“, dodaje on.

Kako im je jedan od ciljeva da svake godine posetiocima ponude nešto novo, a poprilično neočekivano za ove prostore, sa Nemanjom razgovaramo o tome šta su na PHP Srbija konferenciji pripremili ovaj put.

Ove godine opcija Community Selected Talks omogućava učesnicima da biraju predavače i radionice – sjajna stvar za učesnike, ali noćna mora za organizatore. Zašto ste se odlučili da uvrstite ovu opciju?

Nemanja: To je retkost i na konferencijama u svetu, a pogotovo kod nas. Organizatori ne vole da iskaču iz zone komfora, drže se oprobanih recepata, pa je zato sve manje ovakvih novina na događajima, prosto malo ko želi da rizikuje jer je ulog veliki. Mi smo odlučili da i ove godine rizikujemo tako što ćemo po prvi put uvesti novine koje niko do sada nije imao kod nas, a u Evropi i šire tek poneka organizacija.

Što se tiče izazova i problematike toga da svi koju su kupili karte mogu da biraju kojeg predavača žele da slušaju, najkomplikovanije je to što mnogo više kockica mora unapred da se poklopi nego kada organizatori biraju predavače.

Šta su najveći izazovi u poklapanju tih kockica? Sa čim ste se najviše mučili?

Nemanja: Jedan od preduslova da bismo uopše mogli da imamo community selected talks je to da smo morali da prodamo dosta karata mesecima unapred pre nego što bi inače to radili. Imali smo preko 100 delegata koji su birali sadržaj konferencije, ono što će svi ove godine slušati, a mi kao organizatori nismo ni na koji način uticali na to koja će predavanja biti odabrana – što je mač sa dve oštrice, ali se ispostavilo kao sjajna stvar za nas ove godine.

Sa druge strane, tu je i tehnički aspekt ove novine, gde smo uveli glasanje, pa je i sa te strane sve moralo da bude perfektno odrađeno, kako ne bi bilo varanja i kako bi svi imali fer glasanje i mogućnost da se pojave na konferenciji.

Dakle, posebnu pažnju posvećujete celokupnom iskustvu posetilaca?

Nemanja: Tako je, to je jedna od posebnih stvari na koju smo jako ponosni i to se svake godine prožima kako kroz sve naše konferencije koje radimo, tako i kroz sve ostale stvari kojima se bavimo, a nemaju nužno veze sa događajima. Sada je već negde podrazumevano da predavači i delegati imaju doživljaj ključ u ruke kada kupe kartu i kada dođu na konferenciju.

U početku su nam svi govorili što se toliko trudite, sve ovo što dodatno radite mnogo košta a nema neki benefit, dovoljno je da imate dobra predavanja, ostalo nije toliko bitno. Nismo bili saglasni sa tim i to se ispostavilo kao jedna od stvari koja nas izdvaja. Sada dobar deo Evrope pamti naše događaje po visokim profesionalnim standardima, a to je, mogu slobodno neskromno da kažem, uticalo i na domaću tech scenu koja pravi događaje, da se malo pomerimo iz statusa ajde samo da napravimo nešto, do toga da nismo sada šusteri koji prave događaje, već smo digli lestvicu šta zapravo znači kvalitetan, internacionalni, premium događaj.

Ove godine PHP Srbija ugostiće i Zeeva Suraskog, CTO-a kompanije Zend i jednog od osnivača prve verzije ovog programskog jezika.

Pretprošle godine ugostili ste i osnivača PHP-a. Ima li nešto bolje od toga?

Nemanja: I od najboljeg ima bolji, ili u krajnjem slučaju, mlađi i lepši 😀 Imali smo taj kompleks unutar organizacije – šta dalje, kako pobediti sebe i zato smo se mnogo trudili da pored predavača i predavanja koje smo do ove godine mi birali, jako obratimo pažnju na sve druge aspekte konferencije, o kojima smo pričali.

Ono na šta se takođe sada fokusiramo je da slušamo feedback delegata i implementiramo sve ono što bi voleli da čuju/vide/osete, što će biti slučaj ove godine. Više nego ikada je zajednica uticala na smer ovogodišnje konferencije, pa me baš zanima kakve će biti reakcije i komentari.

A da bismo nadmašili Rasmusa, osnivača PHP-a, već par godina pokušavamo da dovedemo njegovog partnera u pisanju prvih verzija tog jezika, Zeeva SuraskogCTO-a Zend kompanije koja stoji iza Zend frameworka, jednog od najpopularnijih na svetu – i konačno smo uspeli u tome. On je jedini predavač kojeg smo mi kao organizatori ove godine sami birali jer smo morali da potežemo neverovatne veze i kontakte kako bismo konačno uspeli da ga ugostimo u Beogradu.

Čeka li posetioce konferencije još nešto novo?

Nemanja: U odnosu na prošlu godinu imamo blago promenjen koncept, uveli smo community selected talks, o kom smo pričali, imamo još nekoliko novina, ali ne bih da sve otkrivam. Jedna od njih odnosiće se na performans prilikom otvaranja konferencije, želimo da se publika oseti kao da je na nekom koncertu ili predstavi a ne samo na programerskoj konferenciji.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.