Kako paušalci mogu pristupiti poreskom rešenju za 2020. godinu?

Kako paušalci mogu pristupiti svom eSandučetu i poreskom rešenju za 2020. godinu?

Januar 2020. za preduzetnike paušalce doneo je još jednu novost – rešenje o porezu direktno u njihovo eSanduče. Međutim, sudeći po reakcijama preduzetnika, taj proces nije jednostavan kao što izgleda. O tome šta vam je sve potrebno kako biste pristupili rešenju o prispelim obavezama analiziramo u nastavku teksta.

Novi sistem paušalnog oporezivanja u Srbiji stupio je na snagu 1. januara, a pored kalkulatora koji će korisnicima pomoći da automatski obračunaju visinu poreza za naredne četiri godine (na osnovu njihove šifre delatnosti, osnovice sa prethodnog rešenja i opštine na kojoj su registrovani), preduzetnici paušalci rešenje o utvrđenim obavezama dobijaće elektronskim putem preko portala Poreske uprave (tačnije, aplikacije ePorezi koju mogu skinuti na pomenutom portalu).

O tome kako to tačno mogu uraditi, objašnjava nam knjigovođa Milan Trbojević.

Kako pristupiti poreskom sandučetu?

Rešenje o paušalnom porezu, dakle, od sada će stizati unapred za celu godinu, a svi paušalci umesto na kućnu adresu rešenje o utvrđenim obavezama dobijaće direktno u elektronsko sanduče putem portala Poreske uprave.

Da biste proverili svoje eSanduče u koje će vam stići rešenje o porezu, najpre morate imati pristup elektronskim servisima na aplikaciji ePorezi, koju možete preuzeti sa portala eUprava.

Međutim, za pristup elektronskim servisima u sklopu portala Poreske uprave potreban je i kvalifikovani elektronski sertifikat koji izdaje jedno od sertifikacionih tela u Republici Srbiji (MUP, Pošta, Privredna komora Srbije, Halkom ili E-Smart Sytems).

Aplikaciju ePorezi morate instalirati na svoj računar i nakon pokretanja i unosa PIN koda kvalifikovanog elektronskog sertifikata pristupa se portalu ePorezi. Sve vreme, na vaš računar moraju biti priključeni čitač kartica i sertifikat sa čipom. Ukoliko, pak, imate elektronski potpis u vidu USB tokena, čitač kartica vam nije potreban.

Međutim, ono što preduzetnicima paušalcima za sada predstavlja najveći problem jeste instalacija samih sertifikata i zato Trbojević savetuje:

Budući da su te instalacije uglavnom tehnički loša rešenja, moj savet je da se opredelite za sertifikate koje izdaje Pošta. Razlika svakako nije spektakularna, ali postoji opcija da „online“ popuniš obrasce, a ukoliko želite da to uradite na šalteru, to može uraditi i neko drugi za vas, ne morate biti lično prisutni kao kod ostalih sertifikacionih tela. Sve što je potrebno biće vam poslato na adresu putem Post-ekspresa.

Kada sve ovo uradite, rešenje će vam stići u eSanduče, a na vama je da ga preuzmete u PDF formatu.

Tehnički problemi postoje – ali su rešivi

Sve ovo, nažalost, zvanično je dostupno isključivo za korisnike Windows operativnog sistema, dok se na korisnike Mac OS nije mislilo – niti će. Ipak, ovog puta su u pomoć priskočili domaći programeri, te za kratko vreme napravljeno je rešenje koje će raditi i na Mac računarima.

Izgled i sadržaj poreskog sandučeta u okviru portala ePorezi.

Takođe, jedan od problema predstavlja i činjenica da se rešenje smatra uručenim do 15 dana nakon što vam ga pošalju u eSanduče, ali informaciju da je stiglo nećete primiti na lični mail – što je prilično nezgodno:

Međutim, očekivana poboljšanja servisa doneće i informaciju o prijemu rešenja na mail, što će svima olakšati posao – i preduzetnicima paušalcima i njihovim knjigovođama.

Dakle, osim tehničkih anomalija koje će se srediti, samo rešenje je, ocenjuje Trbojević, prilično dobro, te će se na ovaj način izbeći greške poput one da nam poštari dostave rešenje u tuđe sanduče i da ne možemo da ga pronađemo. „Ipak, ukoliko imate probleme sa instalacijom, moj savet je da odete u zvaničnu instituciju da to neko uradi za vas„, zaključuje on.

Ostavi komentar

  1. Ljubomir Stojkovic

    Ljubomir Stojkovic

    3. 2. 2020. u 17:33 Odgovori

    Od kad postoji ova E uprava, stalno ima nekih tehničkih anomalija moj Trbojevicu, bice da im je to standardna funkcionalnost…:)

    Da li je potrebno da svake godine obnavljamo elektronski sertifikat na ličnoj karti?

    Pošto mi je samo jednom radilo, i nikada više. Očigledno moram ići jer ne radi, ponovo…

    Gde je najbolje ići, MUP je leglo veoma nesposobnih kadrova i ne želim da ponovo gubim dva dana života zbog njihove neposobnosti?

  2. Иван

    Иван

    26. 2. 2020. u 20:02 Odgovori

    Da li je neko imao problem sa aplikacijom, prepoznala je čitač i karticu međutim kad kliknem „Podnesi prijavu“ aplikacija pristupa satima i ništa se ne dešava.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?