Zašto prodavci bicikla daju popust a zubari ne - na Facebooku?

Zašto prodavci bicikla daju popust a zubari ne – na Facebooku?

Treću po redu konferenciju o poslovnoj primeni Interneta, OMGcommerce, zatvorila je panel diskusija o društvenim medjima u digitalnoj prodaji i oglašavanju. Sagovornici glavnog urednika Netokracije, Ivana Brezaka Brkana bili su Antonija Bilić Arar (Bla Bla Car), Željko Riha (Tisak) i Nebojša Uglješić (Out Loud) koji su izneli zanimljive stavove kada je reč o oglašavanju kompanija na društvenim mrežema, te koje sve to prednosti pruža.

OMGcommerce-panel

Glavna tema panela je bila poslovanje i prodaja putem društvenih mreža, te je na Ivanovo pitanje panelisitma da li je moguće zapravo prodati nešto putem društvenih mreža, prva odgovorila Antonija, istakavši da to nije tako čest primer u našem regionu, ali da je svakako moguće to uraditi uz pravilnu, sistemski postavljenu strategiju. Kako je istakla, u tom slučaju, na društvenim mrežama prodaja se deli na dva kanala – akviziciju i komunikaciju sa korisnicima.

Na ovu priču nadovezao se Nebojša, izjavivši da je prodaja putem društvenih mreža itekako moguća, te da je po tom pitanju trenutno najzastupljeniji Facebook. Uglješić je kao primer neuspešnog oglašavanja na društvenim mrežama naveo zdravstvo, dodavši da u tom slučaju oglašavanje nema svrhe, jer ljudi ne žele da svoje probleme dele sa drugima, te veliki broj upita ide baš preko inboxa.

omg2015prtneri

‘Stvorite potrebu kod publike da se vama obrate’

Reč je nakon Nebojše dobio i Željko Riha koji je ukazao na činjenicu da komunikacijske poslove treba ozbiljno shvatiti, te da mnogi web shop-ovi u Hrvatskoj danas ne koriste Facebook. Tom prilikom, on je dodao:

U ovom slučaju postoje dva puta kojima možete krenuti. Ako pokrećete neku uslugu, onda se mora stvoriti potreba kod pratilaca i publike da se vama obrate. Od velikog je značaja biti relevantan u svojoj oblasti da bi saradnja sa ciljnom grupom bila kvalitetna.

Na pitanje panelistima da li mogu navesti neke specifične metode prodaje i oglašavanja na društvenim mrežama, odgovorio je Željko dajući primer prodaje bicikala i popusta na te proizvode:

Prvo treba okupiti zaposlene u kompaniji, a nakon toga videti sta će se zapravo postići oglašavanjem putem društvenih mreža. Morate pratiti publiku, tačno da znate na šta će ljudi reagovati. Ukoliko to ne radite, onda nema svrhe biti prisutan u svetu društvenih medija. Primera radi, ako imate offline prodavnice, ponudite samo Facebook korisnicima opciju „lajkujte nas i dobijte 15 posto popusta“.

publika22

Sa druge strane, Nebojša je dodao da proces promotivnog oglašavanja putem Facebooka u zdravstvu, konkretno u stomatologiji teško uspeva, istakavši na šaljiv način da još verovatno niko nije postao fan zubara kako bi ostvario popust na proteze i popravku zuba. Nadovezavši se na ovu priču, Antonija je dodala da Bla Bla Car aktivno koristi društvene mreže, sa ciljem edukacije ljudi i boljeg upoznavanja sa servisom.

Za sam kraj panela, a ujedno i konferencije, Željko je istakao:

Najgore što može da se dogodi, jeste da na vašu stranicu za oglašavanje na društvenim mrežama stavljate fotografije kafe ponedeljkom ujutro ili mačaka. To nije u vašem interesa. Morate odgovarati na upite ljudi! Ako oni imaju pitanje, znači da im nešto treba. Reklama je izvrsna stvar, ona služi kao most koji spaja offline i online svet.

Pre samog zatvaranja treće po redu OMGcommerce konferencije, završnu reč je dobio Nebojša, koji je ukazao na krucijalan problem postavljanja nestručnih ljudi na poziciju community manager-a, koji ne znaju dobro da obavljaju posao u komunikaciji sa društvom i ciljnom grupom, te koji mogu biti i glavni faktor za pad poslovanja i popularnosti jedne firme ili kompanije, zaključuje on.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Domaći Teodesk omogućava interno praćenje poslovnih aktivnosti za 1.000 korisnika u Srbiji – od komunikacije do organizacije

I kompanije i mali timovi u digitalnoj industriji gotovo da ne mogu da funkcionišu bez kolaboracionih i menadžerskih aplikacija. U gomili tih softverskih rešenja, beogradski Teodesk u jednoj platformi nudi čitav niz alata koje zadovoljavaju različite poslovne potrebe jedne firme.

Karijere

Devojke, želite praksu u agenciji Namics? Prijavite se za programerski hakaton!

Takmičenje namenjeno svim ženama zainteresovanim za programiranje u organizaciji agencije Namics zakazano je za 14. decembar, a na njega se mogu prijaviti i učesnice koje nemaju profesionalno programersko iskustvo.

Kultura 2.0

Tekst koji treba da pročitate pre odlaska u Kinu

Sve je više ljudi koji me u poslednje vreme pitaju kako da se pripreme za (kratki) put u Kinu. Kapiram da me niko to ne bi pitao da pre dva meseca nisam pomislio da je baš sjajna ideja da odem kao novinar na Svetsko prvenstvo u košarci i provedem tri nedelje u nekoliko kineskih gradova.

Startapi i poslovanje

Najbrže rastuća evropska development agencija dolazi u Srbiju – i u startu zapošljava 20 developera

Q, zagrebačka development i dizajn agencija, na čuvenoj Deloitte Technology Fast 500 EMEA listi zauzela je 20. mesto, što je čini najbrže rastućom development agencijom u Evropi. Uskoro otvaraju i kancelariju u Srbiji, povodom toga razgovaramo sa njihovim osnivačem.

Kultura 2.0

Naš digitalni imunitet je narušen. Ko je kriv za to i kako ga izlečiti?

U okviru ovogodišnjeg Foruma Kreativna Evropa 2019, Desk Kreativna Evropa Srbija u saradnji sa Ministarstvom kulture i informisanja organizovao je panel diskusiju na temu 'Kritičko mišljenje i digitalni imunitet' koja je juče održana u Nordeus Habu.

Startapi i poslovanje

Srpski Hunch postao deo ekskluzivnog ‘ad-tech’ programa koji organizuje Google

Beogradski startap Hunch koji razvija SaaS rešenje za automatizaciju digitalnog oglašavanja, postao je deo programa kompanije Google namenjenog startapima iz oblasti marketinga. O tome šta to znači za njihovo dalje poslovanje, za Netokraciju objašnjava CEO ovog startapa.