Zašto prodavci bicikla daju popust a zubari ne - na Facebooku?

Zašto prodavci bicikla daju popust a zubari ne – na Facebooku?

Treću po redu konferenciju o poslovnoj primeni Interneta, OMGcommerce, zatvorila je panel diskusija o društvenim medjima u digitalnoj prodaji i oglašavanju. Sagovornici glavnog urednika Netokracije, Ivana Brezaka Brkana bili su Antonija Bilić Arar (Bla Bla Car), Željko Riha (Tisak) i Nebojša Uglješić (Out Loud) koji su izneli zanimljive stavove kada je reč o oglašavanju kompanija na društvenim mrežema, te koje sve to prednosti pruža.

OMGcommerce-panel

Glavna tema panela je bila poslovanje i prodaja putem društvenih mreža, te je na Ivanovo pitanje panelisitma da li je moguće zapravo prodati nešto putem društvenih mreža, prva odgovorila Antonija, istakavši da to nije tako čest primer u našem regionu, ali da je svakako moguće to uraditi uz pravilnu, sistemski postavljenu strategiju. Kako je istakla, u tom slučaju, na društvenim mrežama prodaja se deli na dva kanala – akviziciju i komunikaciju sa korisnicima.

Na ovu priču nadovezao se Nebojša, izjavivši da je prodaja putem društvenih mreža itekako moguća, te da je po tom pitanju trenutno najzastupljeniji Facebook. Uglješić je kao primer neuspešnog oglašavanja na društvenim mrežama naveo zdravstvo, dodavši da u tom slučaju oglašavanje nema svrhe, jer ljudi ne žele da svoje probleme dele sa drugima, te veliki broj upita ide baš preko inboxa.

omg2015prtneri

‘Stvorite potrebu kod publike da se vama obrate’

Reč je nakon Nebojše dobio i Željko Riha koji je ukazao na činjenicu da komunikacijske poslove treba ozbiljno shvatiti, te da mnogi web shop-ovi u Hrvatskoj danas ne koriste Facebook. Tom prilikom, on je dodao:

U ovom slučaju postoje dva puta kojima možete krenuti. Ako pokrećete neku uslugu, onda se mora stvoriti potreba kod pratilaca i publike da se vama obrate. Od velikog je značaja biti relevantan u svojoj oblasti da bi saradnja sa ciljnom grupom bila kvalitetna.

Na pitanje panelistima da li mogu navesti neke specifične metode prodaje i oglašavanja na društvenim mrežama, odgovorio je Željko dajući primer prodaje bicikala i popusta na te proizvode:

Prvo treba okupiti zaposlene u kompaniji, a nakon toga videti sta će se zapravo postići oglašavanjem putem društvenih mreža. Morate pratiti publiku, tačno da znate na šta će ljudi reagovati. Ukoliko to ne radite, onda nema svrhe biti prisutan u svetu društvenih medija. Primera radi, ako imate offline prodavnice, ponudite samo Facebook korisnicima opciju „lajkujte nas i dobijte 15 posto popusta“.

publika22

Sa druge strane, Nebojša je dodao da proces promotivnog oglašavanja putem Facebooka u zdravstvu, konkretno u stomatologiji teško uspeva, istakavši na šaljiv način da još verovatno niko nije postao fan zubara kako bi ostvario popust na proteze i popravku zuba. Nadovezavši se na ovu priču, Antonija je dodala da Bla Bla Car aktivno koristi društvene mreže, sa ciljem edukacije ljudi i boljeg upoznavanja sa servisom.

Za sam kraj panela, a ujedno i konferencije, Željko je istakao:

Najgore što može da se dogodi, jeste da na vašu stranicu za oglašavanje na društvenim mrežama stavljate fotografije kafe ponedeljkom ujutro ili mačaka. To nije u vašem interesa. Morate odgovarati na upite ljudi! Ako oni imaju pitanje, znači da im nešto treba. Reklama je izvrsna stvar, ona služi kao most koji spaja offline i online svet.

Pre samog zatvaranja treće po redu OMGcommerce konferencije, završnu reč je dobio Nebojša, koji je ukazao na krucijalan problem postavljanja nestručnih ljudi na poziciju community manager-a, koji ne znaju dobro da obavljaju posao u komunikaciji sa društvom i ciljnom grupom, te koji mogu biti i glavni faktor za pad poslovanja i popularnosti jedne firme ili kompanije, zaključuje on.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Propustili ste

Ekskluzivno

Ako želimo dalji rast srpskog startap ekosistema, potrebna nam je podrška institucija – pokazuje Startap skener

Srpski startap ekosistem, iako je i dalje po veličini, resursima i iskustvu mali i nalazi se tek u prvoj fazi razvoja, jedan je od najbrže rastućih u odnosu na ekosisteme koji se nalaze u istoj fazi - zaključak je istraživanja Startap skener. Šta moramo promeniti kako bismo održali taj rast?

Startapi i poslovanje

Startap Shyft zahvaljujući development timu u Srbiji podigao investiciju od $15 miliona

Kalifornijski startap Shyft podigao je Serija A investiciju u iznosu od 15 miliona dolara što je, gledano sa lokalnog stanovišta, posebno važno jer se njegov kompletan development tim nalazi upravo u Srbiji.

Kultura 2.0

Razumete podatke koji objašnjavaju zašto ljudi odlaze iz Srbije? Prijavite se na konkurs čiji je nagradni fond 40.000 dolara

UNDP i UNFPA su pripremili nagradni fond od 40.000 dolara za timove koji predlože inovativna rešenja koja doprinose razumevanju izazova koje donosi depopulacija.

Startapi i poslovanje

Kako je srpski Agremo od troje ljudi postao kompanija koja digitalizuje poljoprivredu za 2.000 korisnika širom sveta

Imati efikasnu poljoprivredu danas znači imati 'tech' rešenja koja pomažu agronomima da uz pomoć detaljnih analiza preciznije obrađuju i održavaju svoje parcele. Jedno od tih savremenih rešenja dolazi iz kompanije Agremo, o čijem smo poslovanju razgovarali sa osnivačem.

Kultura 2.0

Da li je moguće sprečiti izgaranje na poslu – pitali smo HR-a, psihologa i direktora

Uhvatite li sebe da se osećate umorno, iscrpljeno, nemotivisano, ne spavate dovoljno, opada vam imunitet i sve to samo kada pomislite na posao koji vas čeka? U tekstu koji sledi pokušavamo da odgovorimo na pitanje kako da u 2020. godini ne dozvolite da do toga dođe.

Kultura 2.0

Privatnost na Internetu je nemoguća ali pazite gde i kako ostavljate svoj digitalni ‘otisak’

Kembridž analitika naučila nas je šta može da se desi ako se lični podaci zloupotrebljavaju. Zato na nivou društva moramo naučiti kako mediji i marketing utiču na nas - a naša namera u Laboratoriji za digitalnu sociometriju je upravo to.