Zašto prodavci bicikla daju popust a zubari ne - na Facebooku?

Zašto prodavci bicikla daju popust a zubari ne – na Facebooku?

Treću po redu konferenciju o poslovnoj primeni Interneta, OMGcommerce, zatvorila je panel diskusija o društvenim medjima u digitalnoj prodaji i oglašavanju. Sagovornici glavnog urednika Netokracije, Ivana Brezaka Brkana bili su Antonija Bilić Arar (Bla Bla Car), Željko Riha (Tisak) i Nebojša Uglješić (Out Loud) koji su izneli zanimljive stavove kada je reč o oglašavanju kompanija na društvenim mrežema, te koje sve to prednosti pruža.

OMGcommerce-panel

Glavna tema panela je bila poslovanje i prodaja putem društvenih mreža, te je na Ivanovo pitanje panelisitma da li je moguće zapravo prodati nešto putem društvenih mreža, prva odgovorila Antonija, istakavši da to nije tako čest primer u našem regionu, ali da je svakako moguće to uraditi uz pravilnu, sistemski postavljenu strategiju. Kako je istakla, u tom slučaju, na društvenim mrežama prodaja se deli na dva kanala – akviziciju i komunikaciju sa korisnicima.

Na ovu priču nadovezao se Nebojša, izjavivši da je prodaja putem društvenih mreža itekako moguća, te da je po tom pitanju trenutno najzastupljeniji Facebook. Uglješić je kao primer neuspešnog oglašavanja na društvenim mrežama naveo zdravstvo, dodavši da u tom slučaju oglašavanje nema svrhe, jer ljudi ne žele da svoje probleme dele sa drugima, te veliki broj upita ide baš preko inboxa.

omg2015prtneri

‘Stvorite potrebu kod publike da se vama obrate’

Reč je nakon Nebojše dobio i Željko Riha koji je ukazao na činjenicu da komunikacijske poslove treba ozbiljno shvatiti, te da mnogi web shop-ovi u Hrvatskoj danas ne koriste Facebook. Tom prilikom, on je dodao:

U ovom slučaju postoje dva puta kojima možete krenuti. Ako pokrećete neku uslugu, onda se mora stvoriti potreba kod pratilaca i publike da se vama obrate. Od velikog je značaja biti relevantan u svojoj oblasti da bi saradnja sa ciljnom grupom bila kvalitetna.

Na pitanje panelistima da li mogu navesti neke specifične metode prodaje i oglašavanja na društvenim mrežama, odgovorio je Željko dajući primer prodaje bicikala i popusta na te proizvode:

Prvo treba okupiti zaposlene u kompaniji, a nakon toga videti sta će se zapravo postići oglašavanjem putem društvenih mreža. Morate pratiti publiku, tačno da znate na šta će ljudi reagovati. Ukoliko to ne radite, onda nema svrhe biti prisutan u svetu društvenih medija. Primera radi, ako imate offline prodavnice, ponudite samo Facebook korisnicima opciju „lajkujte nas i dobijte 15 posto popusta“.

publika22

Sa druge strane, Nebojša je dodao da proces promotivnog oglašavanja putem Facebooka u zdravstvu, konkretno u stomatologiji teško uspeva, istakavši na šaljiv način da još verovatno niko nije postao fan zubara kako bi ostvario popust na proteze i popravku zuba. Nadovezavši se na ovu priču, Antonija je dodala da Bla Bla Car aktivno koristi društvene mreže, sa ciljem edukacije ljudi i boljeg upoznavanja sa servisom.

Za sam kraj panela, a ujedno i konferencije, Željko je istakao:

Najgore što može da se dogodi, jeste da na vašu stranicu za oglašavanje na društvenim mrežama stavljate fotografije kafe ponedeljkom ujutro ili mačaka. To nije u vašem interesa. Morate odgovarati na upite ljudi! Ako oni imaju pitanje, znači da im nešto treba. Reklama je izvrsna stvar, ona služi kao most koji spaja offline i online svet.

Pre samog zatvaranja treće po redu OMGcommerce konferencije, završnu reč je dobio Nebojša, koji je ukazao na krucijalan problem postavljanja nestručnih ljudi na poziciju community manager-a, koji ne znaju dobro da obavljaju posao u komunikaciji sa društvom i ciljnom grupom, te koji mogu biti i glavni faktor za pad poslovanja i popularnosti jedne firme ili kompanije, zaključuje on.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Propustili ste

Kultura 2.0

Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojem zbližava kolege – ovaj put kroz ‘online’ trku

Peto izdanje Serbia Business Run, serije poslovnih trka i najveći sportsko-kompanijski događaj u Srbiji, održaće se u septembru 2020. godine - ovoga puta 'online'. Kako izgleda trka u ovom potpuno drugačijem formatu, otkriva nam direktor ove organizacije.

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?

Office Talks Podcast

Kako je KK Crvena Zvezda osvojila Evropu najboljom marketing strategijom

Košarkaška Evroliga nije se zasnivala samo na utakmicama u sportskim halama, već i na jednom sasvim drugačijem terenu - u pitanju je digitalni marketing u sportu.

Gaming

Šest godina od Astroids igre i srpski studio Superverse osvaja Steam sa novim naslovom!

Pre šest godina studio Superverse Industries, tada još pod nazivom Industry Entertainment, predstavio je svoju novu igru - Astroids, koja je kasnije postala Superverse, a sa kojom je ovaj game development studio iz Srbije zabeležio uspeh. Mi smo sa osnivačima razgovarali kako je izgledao put od prvog naslova 2002. godine pa sve do jedne uspešne igre na platformi Steam.

E-commerce

Novi vodiči za sigurnu Internet trgovinu pomažu početnicima da kupuju ‘online’

Za potrošače koji još uvek nisu upoznati sa Internet trgovinom, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i USAID obezbedili su digitalne vodiče koji nastoje da korisnicima objasne sve prednosti 'online' kupovine i edukuju ih o toj aktivnosti.

Startapi i poslovanje

City Expert uvodi beskontaktno gledanje nekretnina – direktno sa vlasnikom putem video poziva

Kako bi dodatno osigurali bezbednost svojih korisnika i klijenata usled COVID-19 pandemije, agencija City Expert uvela je mogućnost beskontaktnog pregleda nekretnina putem video poziva između zainteresovanih korisnika i vlasnika.