Zašto prodavci bicikla daju popust a zubari ne - na Facebooku?

Zašto prodavci bicikla daju popust a zubari ne – na Facebooku?

Treću po redu konferenciju o poslovnoj primeni Interneta, OMGcommerce, zatvorila je panel diskusija o društvenim medjima u digitalnoj prodaji i oglašavanju. Sagovornici glavnog urednika Netokracije, Ivana Brezaka Brkana bili su Antonija Bilić Arar (Bla Bla Car), Željko Riha (Tisak) i Nebojša Uglješić (Out Loud) koji su izneli zanimljive stavove kada je reč o oglašavanju kompanija na društvenim mrežema, te koje sve to prednosti pruža.

OMGcommerce-panel

Glavna tema panela je bila poslovanje i prodaja putem društvenih mreža, te je na Ivanovo pitanje panelisitma da li je moguće zapravo prodati nešto putem društvenih mreža, prva odgovorila Antonija, istakavši da to nije tako čest primer u našem regionu, ali da je svakako moguće to uraditi uz pravilnu, sistemski postavljenu strategiju. Kako je istakla, u tom slučaju, na društvenim mrežama prodaja se deli na dva kanala – akviziciju i komunikaciju sa korisnicima.

Na ovu priču nadovezao se Nebojša, izjavivši da je prodaja putem društvenih mreža itekako moguća, te da je po tom pitanju trenutno najzastupljeniji Facebook. Uglješić je kao primer neuspešnog oglašavanja na društvenim mrežama naveo zdravstvo, dodavši da u tom slučaju oglašavanje nema svrhe, jer ljudi ne žele da svoje probleme dele sa drugima, te veliki broj upita ide baš preko inboxa.

omg2015prtneri

‘Stvorite potrebu kod publike da se vama obrate’

Reč je nakon Nebojše dobio i Željko Riha koji je ukazao na činjenicu da komunikacijske poslove treba ozbiljno shvatiti, te da mnogi web shop-ovi u Hrvatskoj danas ne koriste Facebook. Tom prilikom, on je dodao:

U ovom slučaju postoje dva puta kojima možete krenuti. Ako pokrećete neku uslugu, onda se mora stvoriti potreba kod pratilaca i publike da se vama obrate. Od velikog je značaja biti relevantan u svojoj oblasti da bi saradnja sa ciljnom grupom bila kvalitetna.

Na pitanje panelistima da li mogu navesti neke specifične metode prodaje i oglašavanja na društvenim mrežama, odgovorio je Željko dajući primer prodaje bicikala i popusta na te proizvode:

Prvo treba okupiti zaposlene u kompaniji, a nakon toga videti sta će se zapravo postići oglašavanjem putem društvenih mreža. Morate pratiti publiku, tačno da znate na šta će ljudi reagovati. Ukoliko to ne radite, onda nema svrhe biti prisutan u svetu društvenih medija. Primera radi, ako imate offline prodavnice, ponudite samo Facebook korisnicima opciju „lajkujte nas i dobijte 15 posto popusta“.

publika22

Sa druge strane, Nebojša je dodao da proces promotivnog oglašavanja putem Facebooka u zdravstvu, konkretno u stomatologiji teško uspeva, istakavši na šaljiv način da još verovatno niko nije postao fan zubara kako bi ostvario popust na proteze i popravku zuba. Nadovezavši se na ovu priču, Antonija je dodala da Bla Bla Car aktivno koristi društvene mreže, sa ciljem edukacije ljudi i boljeg upoznavanja sa servisom.

Za sam kraj panela, a ujedno i konferencije, Željko je istakao:

Najgore što može da se dogodi, jeste da na vašu stranicu za oglašavanje na društvenim mrežama stavljate fotografije kafe ponedeljkom ujutro ili mačaka. To nije u vašem interesa. Morate odgovarati na upite ljudi! Ako oni imaju pitanje, znači da im nešto treba. Reklama je izvrsna stvar, ona služi kao most koji spaja offline i online svet.

Pre samog zatvaranja treće po redu OMGcommerce konferencije, završnu reč je dobio Nebojša, koji je ukazao na krucijalan problem postavljanja nestručnih ljudi na poziciju community manager-a, koji ne znaju dobro da obavljaju posao u komunikaciji sa društvom i ciljnom grupom, te koji mogu biti i glavni faktor za pad poslovanja i popularnosti jedne firme ili kompanije, zaključuje on.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Kako dobiti posao u Guglu na poziciji programera – otkriva nam Darinka Zečević

Profesionalni put i potraga za poslom može nas odvesti na različite krajeve sveta. Međutim, kako izgleda razvijati karijeru i život u Irskoj, zemlji koja važi za drugu državu na svetu po izvozu softverskih usluga?

Tehnologija

Muzički streaming servisi dostupni u Srbiji nude i probni period – ovo su njihove prednosti

Većina korisnika u Srbiji danas svoju omiljenu muziku pušta preko YouTube-a, pametnog telefona ili eksternih memorija. Međutim, muzički 'streaming' servisi nude znatno bolje korisničko iskustvo. Mi vam donosimo spisak onih najpopularnijih ali i njihove prednosti.

Kultura 2.0

Da li su IT firme u Srbiji dovoljno društveno odgovorne?

Kompanija Devtech donirala je 50 računara i propratne opreme neprofitnim organizacijama, što nam je povod da se zapitamo da li na nivou industrije radimo dovoljno da vratimo društvu iz kog potičemo.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Pokrenut startap program za dalji razvoj ‘pametnog’ ugostiteljstva – Metro Xcel čeka vaše prijave

Ovaj program ima za cilj da već formiranim startapima u ugostiteljstvu pomogne da brže napreduju, a prijave traju tokom cele godine.

Društvene mreže

Kupovina pregleda na opciji Instagram Story – nova taktika influensera za rast profila

Rasprave o unosnom biznisu trgovine pratiocima i lajkovima na Instagramu ne jenjavaju, a čim se na horizontu pojavio nagoveštaj rešenja, nastao je novi problem – kupovina pregleda na opciji Story. Znači li to da se ova mreža (a i mi sa njom) bori sa vetrenjačama?

Netokracija

Milena Rašić nova je urednica Netokracije u Srbiji

Došlo je vreme za interne promene, vreme da budemo još bolji u onome što radimo. Kao deo tih promena zadovoljstvo mi je što mogu da vam saopštim da je nova urednica Netokracije u Srbiji upravo naša koleginica Milena Rašić.

Startapi i poslovanje

Startapi, Demo Day u Solunu čeka vaše prijave – otvorene su do 25. avgusta

Peti po redu Thessaloniki Demo Day u organizaciji grčkog stratap haba OK!Thess održaće se 12. septembra u Solunu, a njegov cilj je povezivanje startapa sa investitorima iz Grčke i jogoistočne Evrope.

Startapi i poslovanje

Želite nekog ko će se brinuti o vašem domu? Podržite ‘crowdfunding’ kampanju domaćeg startapa Uradi-zaradi

Tim iza startapa Uradi-zaradi pokrenuo je 'crowdfunding' kampanju na sajtu Indiegogo u okviru koje potražuju sredstva za unapređenje projekta Home Managera - kako bi do kraja godine zaposlili 20 mladih samohranih majki u Beogradu. 

Gaming

Sport Klub Esports novi je TV kanal koji će popularizovati regionalni gejming – kod ‘offline’ publike

Pitali smo osnivača Fortune Esports zašto su pokrenuli televizijski kanal i kako će on pomoći u razvoju regionalne esport scene.