Zašto klinci danas žele 'digitalni džeparac' i kako im omogućiti sigurnu Internet kupovinu?

Zašto klinci danas žele ‘digitalni džeparac’ i kako im omogućiti sigurnu Internet kupovinu?

Danas je potpuno normalno da dete ima svoju wishlist-u na nekom od većih e-commerce sajtova. Klinci žele da kupuju online, ali uvek postoji ona doza nepoverenja od strane njihovih roditelja.

Kao klinci, svi smo živeli za taj dan u mesecu kad dobijamo džeparac. Za neke od nas, taj dan je značio da sebi najzad možemo obezbediti tonu slatkiša, iznajmiti konzolu i počastiti drugare. Za druge, džeparac je predstavljao priliku da se uštedi još koji dinar kako bi ideja o posedovanju neke skuplje željene igračke ili video igre – postala malo bliža, realnija i ostvariva.

Bez obzira u koju od ove dve grupe da ste spadali, značaj džeparca premašivao je prostu dostupnost novčanim sredstvima. Iz dečije perspektive, džeparac pruža prvi dodir sa osećajem nezavisnosti – kroz odgovornost i samostalnu moć odlučivanja o načinu trošenja.

Džeparac je važan korak u svet odraslih

Pravilno upravljanje novcem jedna je od važnijih životnih lekcija koju bi roditelji trebalo da nauče svoju decu. Navike stečene u detinjstvu utiču na to da li će i koliko štedeti kad stasaju, kao i da li će odgovorno upravljati novcem kada počnu i sami da ga zarađuju.

Samopouzdanje koje dete stiče samostalnom brigom o određenoj sumi novca veoma je dragoceno i čini ekonomsko osamostaljivanje mladih lakšim nego u slučaju da se sa svojim ličnim novcem sretnu tek kao odrasli ljudi.

Kako, kada i koliko dinara treba dati deci – tema je koja zahteva pažljivo promišljanje. Iako deca treba da imaju potpunu slobodu pri planiranju svog budžeta, određeni nivo usmeravanja i savetovanja pri trošenju novca od strane roditelja je takođe važan deo priče. Pogotovo u doba „onlajn kupovine“.

Era digitalnog džeparca je tu (ne, ne mislimo na bitcoine)

U 2018. godini, milioni ljudi širom sveta svakodnevno kupuju razne proizvode i usluge iz komfora svog doma uz pomoć Interneta, među koje spadaju i klinci. Deca širom sveta, a pogotovo u Sjedinjenim Američkim Državama, sve više zahtevaju od svojih roditelja da im budžet obezbede u elektronskoj formi kako bi mogli da kupuju filmove, aplikacije i dodatke za omiljene video igre preko Interneta.

Danas je na Zapadu potpuno normalno da dete ima svoju wishlist-u na Amazonu s kojom drugari, bake, tetke, roditelji i ostatak rodbine mogu da se konsultuju pri kupovini poklona za rođendane i praznike.

Za modernog klinca, keš ne predstavlja neki poseban faktor – pogotovo kad uzmemo u obzir da mu je sve što ga zanima dostupno na Internetu. Stoga, davanje deci džeparca u obliku novčanica polako prestaje da bude efikasan metod.

Od video igara, preko obuće i odeće, pa do šminke i kozmetike – deca i tinejdžeri danas imaju nikada izraženije potrebe da kupuju putem Interneta.

Onlajn kupovina je sve popularnija i kod nas, barem kada je reč o stvarima i brendovima koji nisu dostupni na našem tržištu. Pritom, gotovo isti proizvodi mogu se naći po znatno nižim cenama – pogledajte samo AliExpress. Ovaj ogromni e-commerce servis omogućava vam laku kupovinu najrazličitijih proizvoda po veoma pristupačnim cenama i najčešće uz besplatnu dostavu.

Ukoliko ne budete oprezni, možete upasti u crnu rupu razgledanja kategorija na AliExpress-u i nesmotreno provesti sate listajući kataloge proizvoda. Ako posmatrate perspektivu klinaca, popularnost ovog sajta ne leži samo u njegovoj jeftinoći, već i u činjenici da tu možete da pronađete bukvalno bilo šta i to veoma bizarne stvari koje su na čudan način kul.

Međutim, korišćenje kartice u onlajn kupovini uključuje pojedine rizike. Sa jedne strane rizike, sa druge izraženu brigu građana i to brigu od krađe identiteta i poverljivih informacija, zloupotreba platnih kartica, kontrole budžeta – ovo su samo neki od glavnih problema sa kojima se mladi, a i stariji korisnici redovno susreću na Internetu.

Iako većina roditelja želi da udovolji svojoj deci i pruži im mogućnost da troše svoj džeparac onlajn, mnogi misle da su rizici digitalne kupovine i dalje preveliki i da njihovi najmiliji jednostavno nisu dovoljno zreli da snose odgovornost koja ide uz posedovanje sopstvene platne kartice.

Pojava e-wallet rešenja – za bezbednu Internet kupovinu

E-wallet rešenja stiču popularnost početkom 21. veka kada su se i pojavile prve fintech kompanije. Dizajnirani su sa namerom pružanja maksimalne udobnosti korišćenja, najčešće uz smanjene troškove transakcija i brza plaćanja.

Standardne e-wallet aplikacije omogućuju korisnicima da u svakom trenutku provere stanje na računu, izvrše prenos sredstava i pogledaju istoriju transakcija, što je veoma zgodno za kontrolu budžeta i odgovornije upravljanje finansijama. Pored toga, korisnici mogu da koriste samo ona sredstva koja su označili kao dostupnim za trošenje, čime je ostatak sredstava na bankovnom računu zaštićen i netaknut.

U pogledu zaštite podataka, e-wallet rešenja pružaju optimalan nivo bezbednosti. Uz tehnologiju enkripcije, svi osetljivi podaci ostaju zaštićeni. Ova tehnologija podrazumeva šifrovanje informacija uz korišćenje posebnog algoritma. Drugim rečima, čak i da ove informacije presretne neki haker ili bilo kakva treća strana, one su potpuno neupotrebljive budući da su nečitljive. Ovim se rizici zloupotrebe drastično umanjuju.

Uz sve gore navedeno, pametni telefoni imaju napredne metode identifikacije korisnika poput biometrijskih protokola koji podrazumevaju otključavanje aplikacije uz otisak prsta ili skeniranje očnih jabučica, što svakako pruža dodatnu bezbednost, ali i lakoću korišćenja za korisnike.

Razvoj e-wallet rešenja uzima maha i kod nas, što je dosta dobar znak da se lagano krećemo u smeru lakših i bezbednijih transakcija – ostavljajući keš za sobom.

Hello, iPay!

Pre nešto više od dve godine, Narodna banka Srbije registrovala je prvu instituciju elektronskog novca, kada se javnost i upoznala sa iPay servisom. iPay je kompanija koja izdaje elektronski novac uz koji dobijate besplatnu mobilnu ili web aplikaciju sa kojom možete kupovati robu i vršiti plaćanje usluge preko domaćih i stranih sajtova. Uz iPay, korisnici čak nisu ni u obavezi da imaju račun u bilo kojoj banci, što mnogim roditeljima koji žele svojoj deci da obezbede onlajn budžet rešava jedan od glavnih problema.

Servis iPay odgovara korisnicima svih starosnih grupa koji nemaju dovoljno poverenja da ostave podatke svoje glavne kartice na nekom od stranih servisa. iPay funkcioniše po jednostavnom principu: kupiš e-novac koji kasnije trošiš onlajn.

Od informacija o virtuelnoj Mastercard kartici, pa do trenutnog bilansa i istorije – iPay iWallet aplikacija korisnicima nudi jasan prikaz stanja novca na računu.

E-novac je siguran, nije vezan za tekući ili drugi račun, a u slučaju gubitka potvrde klijent može blokirati sredstva putem sajta ili pozivanjem iPay kontakt centra. Ovo je takođe jedan od ogromnih benefita koji će roditeljima značiti mnogo pri formiranju i kontroli onlajn budžete za svoju decu.

Najbolje od svega? Uz mobilnu aplikaciju iPay iWallet dostupnu za Android i iOS uređaje, klinci mogu da pristupe svom digitalnom novčaniku u svakom trenutku preko svojih pametnih telefona ili računara. Kada se registrujete, automatski dobijete virtuelnu MasterCard karticu koju možete koristiti za onlajn kupovinu. Wallet se dopunjava putem iPay vaučera, uplatnicom u pošti ili banci ili transferom sredstava sa postojeće platne kartice.

Dakle, u okviru iWallet-a se nalaze samo ona sredstva koja ste učinili dostupnim, što ga čini savršenim, modernim rešenjem za davanje džeparca. Roditelji koji žele da svojim najmlađima omoguće novac koji se može trošiti onlajn sada mogu to da učine bezbedno i bez rizika i to u skladu sa navikama digital natives generacije.

Želite da obradujete vaše klince ili druge članove porodice uoči praznika? Besplatno se registrujte za iWallet na sajtu iPay-a i saznajte više o mogućnostima onlajn kupovine putem virtuelne Mastercard kartice – bez prethodnog odlaska u banku.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.

Internet marketing

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.