OMGcommerce 2019: Kako da transformišete svoju web prodavnicu?

OMGcommerce: Šta morate da znate ako želite da transformišete svoju web prodavnicu?

U okviru Business Track dela Netokracijine OMGcommerce konferencije predstavljena su biznis rešenja i saveti iz domena e-trgovine, a mi vam u nastavku prenosimo najzanimljivije momente.

Da li vam se desilo da vam tokom neke kampanje padne sajt usled ogromnog broja poseta? Verovatno jeste – bar jednom. O tome kako sprečiti taj scenario govorio je Metodi Drenovski, osnivač i menadžer kompanije SuperHosting, koja od početka godine posluje i u Srbiji, a koji je svojim predavanjem otvorio pomenuti deo konferencije posvećen unapređenju e-commerca iz ugla biznisa.

Metodi je sa publikom podelio savete za web shop-ove koje, kako kaže kroz osmeh, očekuje rasprodaja za Black Friday – zabavan dan za sve osim za e-trgovce. „Iako znamo u koje doba godine sve te rasprodaje dolaze, ipak se čini da većina web prodavnica nije spremna – spora je, na kraju ima mali procenat konverzija i slično“, navodi on i dodaje:

Kada me „online“ trgovci pitaju kada da počnu sa pripremom za saobraćaj koji donosi rasprodaju, odgovorim im da je trebalo da krenu pre šest meseci jer neke od stvari sa kojima mogu da se suoče stvarno mogu da im izazovu ozbiljnu glavobolju.

Treba dogovoriti stvari sa dobavljačima, kurirskim službama i slično ali i pripremiti sajt na odgovarajući način. Ako, pak, to ne urade, neće zadovoljiti svoje kupce na odgovarajući način, neće imati dobar CX i loš glas o njima će se brzo preneti.

Zbog toga, savetuje on, treba obratiti pažnju na sledeće stvari: plan za rasprodaje uvek se mora pripremiti unapred, a da biste pripremili sajt vaš dnevni sadržaj pomnožite sa dvadest. „Ta brojka zvuči previše, ali je bolje da se obezbedite na vreme i da precenite broj ljudi koji će doći na vaš sajt, umesto da ga potcenite“, kaže on i zaključuje:

Naravno, nikada nemojte da zaboravite i na brzinu vašeg sajta. Ona je bitna za korisnike, za celokupan biznis iz svih aspekata i utiče na vaš SEO. Ako tu pripremu odradite na vreme, nema razloga da se brinete.

Šta je to Paysafe kartica i koje prednosti donosi?

Stefan Vojnović
Alana je istakla da se ovaj vaučer može kupiti i u Srbiji i pozvala je prisutne da ga isprobaju – uz obećanje da se neće pokajati.

Zašto je e-novac bitan, zašto u potpunosti može da promeni poslovanje svih koji prodaju robu ili usluge preko Interneta i kako ga koristiti? O ovoj temi govorila je Alana Kazikah iz kompanije Paysafe koja omogućava plaćanje e-kešom online.

„O tome da je tržištu ovo rešenje potrebno svedoči 10 miliona naših aktivnih korisnika u poslednjih godinu dana i ona što bih istakla kao njegovu posebnu pogodnost jeste to što je namanjen i B2B i B2C transakcijama„, navodi ona na početku svog izlaganja i dodaje:

Za one koji nisu upoznati, Paysafe kartica je vaučer koji se može kupiti u fizičkoj prodavnici (a koji se može kupiti i kešom i karticom), a koji ima pin koji sadrži 16 cifara i koji unositi kada vršite plaćanja na Internetu. Dakle, ne povezujete karticu, a sam proces traje pet minuta i dostupan je kod preko 3.000 online trgovaca za 48 zemalja širom sveta, a posebno je biten za Srbiju gde se i dalje ogroman broj pristiglih „online“ porudžbina plaća kešom.

Njihovi najčešći klijenti, istakla je ona u nastavku, su gejmeri, a kartice su dostupne i u Srbiji i mogu se, između ostalog, kupiti i u Lily drogerijama, Corner shop-ovima i OMV pumpama u apoenima od 500, 1.000, 2.000, 5.000 ili 10.000 dinara.

Sa druge strane, neka od domaćih online mesta kojima je moguće platiiti ovom karticom su Mozzart, Maxbet, CarGo, Polovni automobili i drugi, a Alana je na kraju svog predavanja publiku pozvala da testira uslugu uz obećanje da se neće pokajati.

Budućnost online kupovine se zasniva na veštačkoj inteligenciji

Stefan Vojnović
Silvia je publici objasnila šta je Impoqo i zašto može biti najbolji prijatelj vašeg „online shop“-a.

Silvia Šušnjević, sledeća govornica u Business Track-u, publici je predstavila personalizovan, višekanalni eShop naprednih funkcionalnosti – Impoqo, čiji je kreator kompanija Enetel Solutions.

„Impoqo je zapravo fleksibilno e-commerce rešenje koje, u zavisnosti od potreba i strategije razvoja klijenata, može biti implementiran kao SaaS ili on–premises rešenje“, objašnjava Silvia. To je rešenje koje u sebi istovremeno sadrži četiri modula unutar jedne platforme: Impoqo.TV, Impoqo.commerce, Impoqo.AI i Impoqo. Loyalty i koji je, zapravo OTT platforma koja u svojoj osnovi ima e-commerce i AI, navodi ona i dodaje:

Impoqo nudi multimedijalne i zabavne sadržaje, oglašavanja u realnom vremenu i eCommerce usluga u cilju unapređenja vidljivosti i targetiranja publike za proizvode maloprodajnog sektora.

Kako Silvia ističe, Impoqo zapravo predstavlja sinergiju raznih grana industrije, od maloprodaje, preko telco-a do zabave. Cilj ovog servisa je da kroz personalizaciju i segmentaciju korisnika kroz data science proces, omogući real time, relevantno i kontekstualno digitalno iskustvo za sve korisnike prema njihovim potrebama. Otuda, dodaje Šušnjević, postoje sledeći koncepti kao važni delovi ovog servisa:

  • Multimedia;
  • Cloud;
  • Personalizovane e-commerce ponude;
  • Sistem preporuka za sadržaj i reklame;
  • Menadžment sistem za oglašavanje.

Između ostalog Silvia se nešto detaljnije osvrnula na već pomenuta rešenja u okviru navedene platforme. Prema njenim rečima, Impoqo.TV predstavlja multiscreen aplikaciju koja omogućava korisnicima da gledaju TV i video sadržaj na više različitih uređaja, čineći konzumiranje TV sadržaja interaktivnijim i personalizovanijim. Samu aplikaciju je moguće nabaviti putem Android i iOS prodavnica, dok je dostupna i putem Smart i Web TV rešenja.

Nastavivši svoje izlaganje, Šušnjević publici detaljnije približava i preostala tri rešenja, dodavši da je Impoqo.AI data science platforma za maloprodaju, oglašavanje, medije i telekom kompanije:

Ovaj alat omogućava dotatne biznis modele klijentima upotrebom tehnologije analize podataka i mašinskog učenja. Impoqo.AI omogućava moćne alate koji pomažu prilikom donošenja biznis odluka i kreiranja optimalnih ponuda za korisnike sa jedne i odabira alata za postizanje zacrtanih poslovnih ciljeva sa druge strane.

Zaključivši svoje predavanje na kraju, Silvia dodaje da je jedno od alata koje je razvio Enetel Solution i Impoqo.Loyality, objasnivši da ovaj alat predstavlja efikasnu metodu za pobošljanje lojalnosti korisnika, a bazirano je na analizi podatka kao što su ponašanja korisnika – a uz pomoć tzv. loyality modula koji koriste veštačku inteligenciju.

Koje su ključne metode za uspešnu akviziciju korisnika?

Stefan Vojnović
Kako da na svoju stranu pridobijete nove korisnike i zadržite stare? Shvatite koji su vam bitniji i koristite se nastandardnim metodama – poručuje Ognjen.

Kako akvizirati kupce za uspešan e-commerce biznis, tema je koju je obradilo poslednje predavanje na OMGcommerce konferenciji, a koje je bilo rezervisano za Ognjena Vukovića. Govoreći o implementaciji kompletnih sistema i optimizacije procesa u domenu marketinga i prodaje, on je na primeru svojih prethodnih projekata (kojih je, kaže, bilo preko 10), otkrio neke „cake“ o tome kako privući nove korisnike i zadržati stare:

Ako želite da imate uspešan e-commerce biznis, nemojte zaboraviti na osnovno OPE mapiranje, odnosno podelu kanala na owned, paid and earned, koje je bitno za svaki biznis. Kada se priča o toj segmentaciji, bitno je da znate koji kanal spada u šta i kako da ih kombinujete, a statistika kaže da 82% e-commerce biznisa nema tu mapu, što posledično znači da nećete biti profitabilni u periodu od dve godine.

On posebno ističe da, kada kreirate ovu mapu, morate naći vaš savršeni miks i jasno odrediti koji cilj imate za koji kanal i koji vam sve kanali stoje na raspolaganju. „Metrika, naravno, treba da se meri za svaki kanal posebno, ne na nivou firme“, ističe on.

Osim toga, jedna od bitnijih stvari jeste i da se fokusirate na odgovarajuće metrike kojima merite uspešnost svog biznisa , a koje je on, kaže, naučio na teži način:

ROI izračunajte na nivou svog biznisa, a ROAS za svaki posebno mapirani kanal komunikacije. Nakon toga, izračunajte ROI/ROAS, a koji se računa za svaki mapirani kanal u odnosu na biznis.

Pored toga, on posebno stavlja do znanja da je potrebno paziti na to koliko trošite za iste mušterije, a koliko na dovođenje novih, jer ne možete uvek uzimati pare jednom čoveku – što mnogi zaboravljaju.

Na samom kraju svog izlaganja ali i OMGcommerce konferencije, Ognjen daje savete publici da je za bolje rezultate u domenu oglašavanja potrebno influensere, kao nekonvencionalni metod oglašavanja, pretvoriti u brend ambasadore. „Samo neki od alata koji vam značajno mogu pomoći u procesu akvizicije i segmentacije kupaca i korisnika su Zipify, RocketLink, Drip i drugi“, zaključio je Ognjen na kraju.

U kreiranju izveštaja učestvovao je i kolega Marko Crnjanski.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Startap Shyft zahvaljujući development timu u Srbiji podigao investiciju od $15 miliona

Kalifornijski startap Shyft podigao je Serija A investiciju u iznosu od 15 miliona dolara što je, gledano sa lokalnog stanovišta, posebno važno jer se njegov kompletan development tim nalazi upravo u Srbiji.

Kultura 2.0

Razumete podatke koji objašnjavaju zašto ljudi odlaze iz Srbije? Prijavite se na konkurs čiji je nagradni fond 40.000 dolara

UNDP i UNFPA su pripremili nagradni fond od 40.000 dolara za timove koji predlože inovativna rešenja koja doprinose razumevanju izazova koje donosi depopulacija.

Startapi i poslovanje

Kako je srpski Agremo od troje ljudi postao kompanija koja digitalizuje poljoprivredu za 2.000 korisnika širom sveta

Imati efikasnu poljoprivredu danas znači imati 'tech' rešenja koja pomažu agronomima da uz pomoć detaljnih analiza preciznije obrađuju i održavaju svoje parcele. Jedno od tih savremenih rešenja dolazi iz kompanije Agremo, o čijem smo poslovanju razgovarali sa osnivačem.

Kultura 2.0

Da li je moguće sprečiti izgaranje na poslu – pitali smo HR-a, psihologa i direktora

Uhvatite li sebe da se osećate umorno, iscrpljeno, nemotivisano, ne spavate dovoljno, opada vam imunitet i sve to samo kada pomislite na posao koji vas čeka? U tekstu koji sledi pokušavamo da odgovorimo na pitanje kako da u 2020. godini ne dozvolite da do toga dođe.

Kultura 2.0

Privatnost na Internetu je nemoguća ali pazite gde i kako ostavljate svoj digitalni ‘otisak’

Kembridž analitika naučila nas je šta može da se desi ako se lični podaci zloupotrebljavaju. Zato na nivou društva moramo naučiti kako mediji i marketing utiču na nas - a naša namera u Laboratoriji za digitalnu sociometriju je upravo to.

Kultura 2.0

Programeri, da li vam je zaista bitno da vam poslodavac obezbedi priliku za edukaciju – ili to možete i sami?

O tome da li su interni treninzi i budžeti za samousavršavanje 'nice to have' ili stvar bez koje se danas ne može, razgovaramo u nastavku teksta.