OMGcommerce 2019: Kako da transformišete svoju web prodavnicu?

OMGcommerce: Šta morate da znate ako želite da transformišete svoju web prodavnicu?

U okviru Business Track dela Netokracijine OMGcommerce konferencije predstavljena su biznis rešenja i saveti iz domena e-trgovine, a mi vam u nastavku prenosimo najzanimljivije momente.

Da li vam se desilo da vam tokom neke kampanje padne sajt usled ogromnog broja poseta? Verovatno jeste – bar jednom. O tome kako sprečiti taj scenario govorio je Metodi Drenovski, osnivač i menadžer kompanije SuperHosting, koja od početka godine posluje i u Srbiji, a koji je svojim predavanjem otvorio pomenuti deo konferencije posvećen unapređenju e-commerca iz ugla biznisa.

Metodi je sa publikom podelio savete za web shop-ove koje, kako kaže kroz osmeh, očekuje rasprodaja za Black Friday – zabavan dan za sve osim za e-trgovce. „Iako znamo u koje doba godine sve te rasprodaje dolaze, ipak se čini da većina web prodavnica nije spremna – spora je, na kraju ima mali procenat konverzija i slično“, navodi on i dodaje:

Kada me „online“ trgovci pitaju kada da počnu sa pripremom za saobraćaj koji donosi rasprodaju, odgovorim im da je trebalo da krenu pre šest meseci jer neke od stvari sa kojima mogu da se suoče stvarno mogu da im izazovu ozbiljnu glavobolju.

Treba dogovoriti stvari sa dobavljačima, kurirskim službama i slično ali i pripremiti sajt na odgovarajući način. Ako, pak, to ne urade, neće zadovoljiti svoje kupce na odgovarajući način, neće imati dobar CX i loš glas o njima će se brzo preneti.

Zbog toga, savetuje on, treba obratiti pažnju na sledeće stvari: plan za rasprodaje uvek se mora pripremiti unapred, a da biste pripremili sajt vaš dnevni sadržaj pomnožite sa dvadest. „Ta brojka zvuči previše, ali je bolje da se obezbedite na vreme i da precenite broj ljudi koji će doći na vaš sajt, umesto da ga potcenite“, kaže on i zaključuje:

Naravno, nikada nemojte da zaboravite i na brzinu vašeg sajta. Ona je bitna za korisnike, za celokupan biznis iz svih aspekata i utiče na vaš SEO. Ako tu pripremu odradite na vreme, nema razloga da se brinete.

Šta je to Paysafe kartica i koje prednosti donosi?

Stefan Vojnović
Alana je istakla da se ovaj vaučer može kupiti i u Srbiji i pozvala je prisutne da ga isprobaju – uz obećanje da se neće pokajati.

Zašto je e-novac bitan, zašto u potpunosti može da promeni poslovanje svih koji prodaju robu ili usluge preko Interneta i kako ga koristiti? O ovoj temi govorila je Alana Kazikah iz kompanije Paysafe koja omogućava plaćanje e-kešom online.

„O tome da je tržištu ovo rešenje potrebno svedoči 10 miliona naših aktivnih korisnika u poslednjih godinu dana i ona što bih istakla kao njegovu posebnu pogodnost jeste to što je namanjen i B2B i B2C transakcijama„, navodi ona na početku svog izlaganja i dodaje:

Za one koji nisu upoznati, Paysafe kartica je vaučer koji se može kupiti u fizičkoj prodavnici (a koji se može kupiti i kešom i karticom), a koji ima pin koji sadrži 16 cifara i koji unositi kada vršite plaćanja na Internetu. Dakle, ne povezujete karticu, a sam proces traje pet minuta i dostupan je kod preko 3.000 online trgovaca za 48 zemalja širom sveta, a posebno je biten za Srbiju gde se i dalje ogroman broj pristiglih „online“ porudžbina plaća kešom.

Njihovi najčešći klijenti, istakla je ona u nastavku, su gejmeri, a kartice su dostupne i u Srbiji i mogu se, između ostalog, kupiti i u Lily drogerijama, Corner shop-ovima i OMV pumpama u apoenima od 500, 1.000, 2.000, 5.000 ili 10.000 dinara.

Sa druge strane, neka od domaćih online mesta kojima je moguće platiiti ovom karticom su Mozzart, Maxbet, CarGo, Polovni automobili i drugi, a Alana je na kraju svog predavanja publiku pozvala da testira uslugu uz obećanje da se neće pokajati.

Budućnost online kupovine se zasniva na veštačkoj inteligenciji

Stefan Vojnović
Silvia je publici objasnila šta je Impoqo i zašto može biti najbolji prijatelj vašeg „online shop“-a.

Silvia Šušnjević, sledeća govornica u Business Track-u, publici je predstavila personalizovan, višekanalni eShop naprednih funkcionalnosti – Impoqo, čiji je kreator kompanija Enetel Solutions.

„Impoqo je zapravo fleksibilno e-commerce rešenje koje, u zavisnosti od potreba i strategije razvoja klijenata, može biti implementiran kao SaaS ili on–premises rešenje“, objašnjava Silvia. To je rešenje koje u sebi istovremeno sadrži četiri modula unutar jedne platforme: Impoqo.TV, Impoqo.commerce, Impoqo.AI i Impoqo. Loyalty i koji je, zapravo OTT platforma koja u svojoj osnovi ima e-commerce i AI, navodi ona i dodaje:

Impoqo nudi multimedijalne i zabavne sadržaje, oglašavanja u realnom vremenu i eCommerce usluga u cilju unapređenja vidljivosti i targetiranja publike za proizvode maloprodajnog sektora.

Kako Silvia ističe, Impoqo zapravo predstavlja sinergiju raznih grana industrije, od maloprodaje, preko telco-a do zabave. Cilj ovog servisa je da kroz personalizaciju i segmentaciju korisnika kroz data science proces, omogući real time, relevantno i kontekstualno digitalno iskustvo za sve korisnike prema njihovim potrebama. Otuda, dodaje Šušnjević, postoje sledeći koncepti kao važni delovi ovog servisa:

  • Multimedia;
  • Cloud;
  • Personalizovane e-commerce ponude;
  • Sistem preporuka za sadržaj i reklame;
  • Menadžment sistem za oglašavanje.

Između ostalog Silvia se nešto detaljnije osvrnula na već pomenuta rešenja u okviru navedene platforme. Prema njenim rečima, Impoqo.TV predstavlja multiscreen aplikaciju koja omogućava korisnicima da gledaju TV i video sadržaj na više različitih uređaja, čineći konzumiranje TV sadržaja interaktivnijim i personalizovanijim. Samu aplikaciju je moguće nabaviti putem Android i iOS prodavnica, dok je dostupna i putem Smart i Web TV rešenja.

Nastavivši svoje izlaganje, Šušnjević publici detaljnije približava i preostala tri rešenja, dodavši da je Impoqo.AI data science platforma za maloprodaju, oglašavanje, medije i telekom kompanije:

Ovaj alat omogućava dotatne biznis modele klijentima upotrebom tehnologije analize podataka i mašinskog učenja. Impoqo.AI omogućava moćne alate koji pomažu prilikom donošenja biznis odluka i kreiranja optimalnih ponuda za korisnike sa jedne i odabira alata za postizanje zacrtanih poslovnih ciljeva sa druge strane.

Zaključivši svoje predavanje na kraju, Silvia dodaje da je jedno od alata koje je razvio Enetel Solution i Impoqo.Loyality, objasnivši da ovaj alat predstavlja efikasnu metodu za pobošljanje lojalnosti korisnika, a bazirano je na analizi podatka kao što su ponašanja korisnika – a uz pomoć tzv. loyality modula koji koriste veštačku inteligenciju.

Koje su ključne metode za uspešnu akviziciju korisnika?

Stefan Vojnović
Kako da na svoju stranu pridobijete nove korisnike i zadržite stare? Shvatite koji su vam bitniji i koristite se nastandardnim metodama – poručuje Ognjen.

Kako akvizirati kupce za uspešan e-commerce biznis, tema je koju je obradilo poslednje predavanje na OMGcommerce konferenciji, a koje je bilo rezervisano za Ognjena Vukovića. Govoreći o implementaciji kompletnih sistema i optimizacije procesa u domenu marketinga i prodaje, on je na primeru svojih prethodnih projekata (kojih je, kaže, bilo preko 10), otkrio neke „cake“ o tome kako privući nove korisnike i zadržati stare:

Ako želite da imate uspešan e-commerce biznis, nemojte zaboraviti na osnovno OPE mapiranje, odnosno podelu kanala na owned, paid and earned, koje je bitno za svaki biznis. Kada se priča o toj segmentaciji, bitno je da znate koji kanal spada u šta i kako da ih kombinujete, a statistika kaže da 82% e-commerce biznisa nema tu mapu, što posledično znači da nećete biti profitabilni u periodu od dve godine.

On posebno ističe da, kada kreirate ovu mapu, morate naći vaš savršeni miks i jasno odrediti koji cilj imate za koji kanal i koji vam sve kanali stoje na raspolaganju. „Metrika, naravno, treba da se meri za svaki kanal posebno, ne na nivou firme“, ističe on.

Osim toga, jedna od bitnijih stvari jeste i da se fokusirate na odgovarajuće metrike kojima merite uspešnost svog biznisa , a koje je on, kaže, naučio na teži način:

ROI izračunajte na nivou svog biznisa, a ROAS za svaki posebno mapirani kanal komunikacije. Nakon toga, izračunajte ROI/ROAS, a koji se računa za svaki mapirani kanal u odnosu na biznis.

Pored toga, on posebno stavlja do znanja da je potrebno paziti na to koliko trošite za iste mušterije, a koliko na dovođenje novih, jer ne možete uvek uzimati pare jednom čoveku – što mnogi zaboravljaju.

Na samom kraju svog izlaganja ali i OMGcommerce konferencije, Ognjen daje savete publici da je za bolje rezultate u domenu oglašavanja potrebno influensere, kao nekonvencionalni metod oglašavanja, pretvoriti u brend ambasadore. „Samo neki od alata koji vam značajno mogu pomoći u procesu akvizicije i segmentacije kupaca i korisnika su Zipify, RocketLink, Drip i drugi“, zaključio je Ognjen na kraju.

U kreiranju izveštaja učestvovao je i kolega Marko Crnjanski.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.

Startapi i poslovanje

3Lateral kupio parcelu u Novom Sadu vrednu €7,7 miliona evra – da li je na pomolu izgradnja njihovog kampusa?

3Lateral kupio je plac u Novom Sadu od skoro 6.500 m2, a koji je plaćen više od 7,7 miliona evra. Znači li to da ova kompanija planira gradnju kampusa?

Gaming

Ovi momci su vicešampioni eEuro 2020 i profesionalni PES igrači u Srbiji

Većina muške populacije je u školskim danima provodila vreme igrajući čuveni PES sa svojim drugarima. Još tada se znalo ko je glavni u kraju, ko ima talenta za ovu igru i ko 'puni mreže' protivnicima. Upravo taj 'PES talenat', Marko Roksić Roksa i Stefan Slavković Kepa podigli su na profesionalni nivo igranja ove igre, napravivši sjajne individualne i reprezentativne rezultate na svetskom nivou.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Upoznajte Stefana Feješa, najmlađeg programera koji radi u GitHubu i jedinog koji dolazi iz Srbije

Stefan Feješ ima 20 godina, fakultet bi trebalo da završi 2022. godine, a već je kreirao šesti najbrže rastući 'open source' projekat u 2018. godini, govorio na nekim od najpoznatijih 'tech' konferencija širom sveta, a prošlog meseca postao je i najmlađi član GitHub tima.

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Startapi i poslovanje

ICT Hub Venture investirao u beogradski startap Trickest sa ciljem da se podrži razvoj rešenja u oblasti ‘cyber’ bezbednosti

ICT Hub Venture, investicioni fond sa sedištem u Beogradu koji ulaže u startape u ranoj fazi razvoja, investirao je u Trickest, beogradski startap koji se bavi 'cyber' bezbednošću. Cilj je da se podrži razvoj 'cloud-based' platforme koja će omogućiti dinamično testiranje radi pronalaska slabih tačaka i ranjivosti svakog sistema.

Gaming

Kako sam sa C# prešao na C++ i zašto to ne bih uspeo bez mentora?

Industrija video igara definitivno napreduje - kako na svetskoj tako i na domaćoj sceni. Ono što doprinosi njenoj ekspanziji je prisustvo raznih besplatnih 'subscription' ili 'premium game engine'-a, među kojima se najčešće nailazi na rešenja koja koriste C# ili C++. Ovo je moja priča kako sam sa prvog programskog jezika prešao na drugi.

Startapi i poslovanje

Payoneer potvrdio: Kartice su ponovo aktivne za sve korisnike

Kompanija Payoneer upravo je potvrdila da su njihove Prepaid Mastercard kartice ponovo aktivne nakon što je prošle nedelje 'fintech' kompanija Wirecard, njihov provajder, proglasila bankrot.

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.