Novo iz Oculusa: Zuckerberg virtuelnu realnost učinio još - realnijom

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Novo iz Oculusa: Zuckerberg virtuelnu realnost učinio još – realnijom

Na jučerašnjoj konferenciji za developere koja se održava svake godine, kompanija Oculus koja je u vlasništvu Facebooka, javnosti je juče predstavila niz novina koje će znatno uticati da dalji tok konzumacije i shvatanja virtuelne realnosti. Samo neki od proizvoda koji bi u narednom periodu mogli da se nađu na tržištu jesu novi kontroler kretanja Oculus Touch, nove VR igre i browser, kao i samostalne VR wireless naočare koje neće zahtevati povezivanje na snažne računarke mašine.

oculus-facebook

Da su planovi pomenute kompanije za budući period veliki, najbolje nam pokazuje najavljena VR kaciga koja je dobila naziv Santa Cruz, a koja je u potpunosti bežična, te neće zahtevati povezivanje na grafički napredne kompjutere kao što je to sada slučaj sa drugim VR uređajima. Prema rečima osnivača Facebooka, Marka Zuckerberga, novi uređaj je za sada i dalje u početnoj fazi razvoja, te još nema jasnih naznaka kada bi ovaj prototip mogao da bude i zvanično lansiran u prodavnicama širom sveta.

Takođe, pomenute naočare neće zahtevati i eksterne senzore koji služe za praćenje pozicije korisnika, dok će umesto toga uređaj koristiti kompjutersku viziju zasnovanu na posebnim algoritmima kako bi se što detaljnije mapirao prostor i okruženje u kome se nalazi korisnik, prenosi VentureBeat. Ovaj primer napredne tehnologije sigurno predstavlja veliki korak ka podizanju VR iskustva na jedan viši nivo mobilnosti i prenosivosti, kako bi isti postao još dostupniji većem auditorijumu.

250 miliona dolara za unapređenje VR iskustva

Ukoliko govorimo o drugim proizvodima koje je Oculus sinoć predstavio, svakako se treba osvrnuti i na novi Touch sistem kontrolere koji će omogućiti korisnicima Rift headseta da aktivnije upotrebljavaju ruke tokom pregledanja ili igranja VR sadržaja, a cena samog uređaja na tržištu SAD-a biće oko 200 dolara, dok se početak prodaje očekuje u decembru. Da nije bilo reči samo o hardveru, iz Oculusa su nam najbolje pokazali da je u planu kompanije i nekoliko VR igara koje će biti kompatibilne sa navedenim VR kontrolerom.

Svesni da će virtuelna realnost kako vreme odmiče sigurnim koracima sve više ulaziti u domove ljudi širom sveta, iz kompanije su najavili i niz društvenih funkcija na kojima radi Oculus, što je potvrdio i Mark Zuckerberg. S obzirom na to da je akcenat dat na multiplayer iskustvu, sastavni deo Rift uređaja uskoro bi mogli da budu društveni sadržaj poput Avatara gde će korisnici moći da kreiraju 3D prezentaciju o sebi, koju drugi mogu da vide u Rooms odeljku, dok će uz pomoć Parties-a korisnici lako prelaziti iz igara do Roomsa i nazad.

Playstation VR, HTC Vive, Google Daydream, šta vam to govori?

Pored već navedenih novina i planova Oculusa i Facebooka, neophodno je napomenuti i novi CarmelVR browser koji će biti namenjen za VR sajtove, dok će za potpuno audio iskustvo na Rift uređajima biti zadužene i nove slušalice sa početnom cenom od 49 dolara. Kada je reč o saradnji sa drugim kompanijama, iz Oculusa najavljuju da blisko sarađuju sa Nvidiom, kao i sa nekoliko proizvođača hardvera kako bi se u narednom peridou na tržištu možda pojavili gaming laptop računari kompatibilni sa Oculus Riftom.

Posebna pažnja na jučerašnjoj konferenciji posvećena je i ulaganjima u segment virtuelne realnosti, pa je istaknuto da su Oculus i Facebook već uložili 250 miliona dolara za finansiranje i razvoj igara i iskustva u virtuelnoj realnosti – te da iz ovih kompanija najavljuju dodatna sredstva od 70 miliona dolara koja će biti namenjena edukaciji, drugim projektima i mobilnom VR sadržaju.

Ono što će u budućem periodu takođe biti zanimljivo jeste i konkurentnost na tržišu brzorastućeg trenda u svetu tehnologije, a samo ako se setimo da HTC ima svog aduta Vive, te da je Sony već predstavio Playstation VR uređaj, kao i da Gugl u trku ulazi sa Daydream headsetom, onda nema sumnje da je pred nama prava tržišna utakmica na polju virtuelne realnosti – koja će korisnicima samo doneti “slatke muke” prilikom izbora najboljeg uređaja za svoje potrebe.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Quiet Quitting: Kako je TikTok trend pokrenuo revoluciju na radnom mestu?

Ukoliko ste aktivni na TikTok-u, sigurno vam nije promakao trend o 'tihom otkazu' koji u proteklom periodu preplavljuje svačiji #fyp na ovoj društvenoj mreži.

Gaming

FDU pokrenuo Game Art katedru ― šta to znači za srpsku gejming industriju?

Fakultet dramskih umetnosti, koji je član superklastera Creative Tech Serbia, ove godine prvi put je upisao studente na novi studijski program: Vizuelni efekti, animacija i gejm art. Sve o novom studijskom programu i mogućnostima koje pruža, pročitajte u našem tekstu.

Sponzorisano

Veljko je više od deset godina Java programer u Mozzartu – otkriva nam izazove IT odeljenja u ‘gambling’ industriji

Ukoliko se baviš programiranjem i tragaš za novim profesionalnim izazovima, kako ti se čini mogućnost da razvijaš vlastiti proizvod i da možeš da vidiš svoj kod u produkciji u rekordno kratkom roku?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Patrik Kolins: Ako govorimo o izgradnji startap ekosistema, Srbija je na sjajnom putu

Iskusni mentor u radu sa startapima analizirao je srpski ekosistem i dao korisne savete domaćim osnivačima čiji su tehnološki startapi spremni za osvajanje svetskog tržišta.

Kultura 2.0

Može li veštačka inteligencija ubiti kreativnost?

Kada je Jason Allen, inače dizajner video igara, pobedio na Takmičenju likovne umetnosti Državnog sajma Kolorado u kategoriji Digital Arts/Digitally-Manipulated Photography sa delom 'Théâtre D’opéra Spatial', koje je nastalo uz pomoć najpopularnijeg programa veštačke inteligencije Midjourney, povela se polemika o tome šta je umetnost danas, kakva je njena budućnost i da li to ona zapravo 'umire pred našim očima'?

Tehnologija

Brnabić: Izvoz srpske IT industrije preko €2,5 milijardi u 2022. godini

Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić rekla je da će izvoz IT industrije ove godine premašiti 2,5 milijarde evra, od čega će suficit biti preko 1,5 milijarde evra, a da je u proteklih godinu dana svako drugo novo radno mesto bilo u IT sektoru.

Startapi i poslovanje

500 Emerging Europe: Novih €70 miliona za lokalne startape sa globalnim ambicijama

Istanbulski ogranak poznatog VC fonda 500 startups saopštio je da se sa novim fondom još više fokusira na države Centralne i Istočne Evrope, među kojima je i Srbija.

Intervju

Stvaranje i edukacija novih talenata moraju biti u fokusu domaćih ‘game dev’ kompanija

Ulazak u 'game dev' svet često može da krene od različitih interesovanja. Svoju priču o tome kako više od jedne decenije radi u IT industriji i sada u gaming sektoru iako se za to nije stručno edukovao, otkriva nam Dušan Jovanović, Studio Production Manager kompanije Ubisoft u Beogradu.

Kolumna

Search On 22: SEO relevantniji nego ikada pre

U nameri da privuče generaciju Z, Google je na 'Search On 22' događaju predstavio novitete u pretrazi, koji su rezultat dugogodišnjeg razvijanja AI tehnologija.