Nura slušalice Dragana Petrovića osvojile Kickstarter

Nura slušalice Dragana Petrovića i njegovog tima osvojile Kickstarter već prvog dana

I dok su nove slušalice poznatih brendova sve lakše i udobnije, sama tehnologija zadužena za reprodukciju zvuka ostala je u osnovi ista. Korisnici mogu da biraju kako slušalice izgledaju, ali nijedan proizvod do sada nije ponudio personalizovano iskustvo slušanja - jer ne čujemo svi isto. Australijski startap Nura iza kojeg stoji i naš čovek, Dragan Petrović, lansirao je danas Kickstarter kampanju za proizvod koji nastoji da odgovori na ovaj problem i tako uvede pravu revoluciju na polju zvuka.

nura_main
Dragan Petrović (desno) sa Nura timom u Šenzenu tokom boravka u HAX akceleratoru.

Kada govorimo o slušalicama verovatno odmah pomislimo na proizvode kompanija Beats, Sennheiser ili Sony. Ponuda je danas zaista šarenolika i zadovoljava najrazličitije ciljne grupe (od producenata do onih kojima slušalice predstavljaju stvar mode). Međutim, akustične karakteristike svih nas poprilično se razlikuju i ne čujemo svi isto. Kako je onda moguće da koristimo isti proizvod?

Odgovor na ovo pitanje stiže u vidu Nure – prvih on-ear i in-ear slušalica opremljenih tehnologijom koja meri akustične karakteristike naše ušne duplje i prema njima određuje zvuk koji ćemo čuti kao krajnji rezultat. Iza čitave stvari stoji istoimeni australijski startap kojeg su osnovali Kajl Slejter, Luk Kempbel i Dragan Petrović, a koji je danas lansirao Kickstarter kampanju koja se bliži ispunjenju cilja od 100.000 dolara.

Počeci u Melburnu, razvoj u Šenzenu

Sama ideja potekla je od CEO-a, Kajla, koji dolazi iz porodice okružene muzikom i čiji se život oduvek vrteo oko iste – otuda i doktorat iz fizičke akustike. Shvativši da njegovi članovi porodice preferiraju različite modele slušalica, Slejter je počeo da eksperimentiše sa akustičkim karakteristikama ovih proizvoda zaključivši da zvuk koji dolazi iz jednih slušalica ne zvuči isto od pojedinca do pojedinca. Ideju o novom proizvodu koji bi se prilagodio korisnicima pitch-ovao je Luku (lekar i PhD iz nauke o zvuku), a preko zajedničkog prijatelja timu se priključio i Dragan (inženjer i PhD iz elektrotehnike) kada se zvanično krenulo u razvoj prvog prototipa.

nura1
Nura slušalice pokreću dva drajvera: veći je zadužen za duboke tonove (bass), dok in-ear drajver reprodukuje visoke tonove,

Australijski tim ubrzo je primljen u HAX akcelerator (kroz koji je prošla i Voltera Katarine Ilić), pri čemu su poslednjih nekoliko meseci proveli u Šenzenu gde su razvijali i testirali različite verzije prototipova, ali i stupili u kontakt sa dobavljačima i proizvođačima kako bi u startu imali zaokružen proizvodni proces.

Dvaput meri, jednom seci

Objašnjavajući tehnologiju koja stoji iza Nure, Petrović kaže da danas na tržištu postoji nekoliko sličnih proizvoda koji korisnicima omogućavaju da mere akustične karakteristike prostora u kome se njihova audio oprema nalazi. Svakako najpoznatija kompanija koja se bavi razvojem ove tehnologije jeste Sonos koji uz aplikaciju na pametnom telefonu korisnicima pruža mogućnost da podese karakteristike njihovog sistema u datoj prostoriji, kako bi se postigli najbolji rezultati.

Nešto slično može se uraditi i sa našom ušnom dupljom. Zahvaljujući senzorima koji se nalaze unutar samih slušalica, Nura se prilagođava akustičnim karakteristikama svakog od korisnika i uči, pružajući na taj način uvek najčistji zvuk – baš onako kako je umetnik to i zamislio budući da čujemo apsolutno svaku notu:

Mi ne merimo samo rezonancu ušnog kanla, nego i karakteristiku uha sa druge strane bubne opne, sve do živca koji vodi audio-signal do mozga. Nura slušalice su prvi proizvod koji u potpunosti meri audio karakteristike korisnika – od levog do desnog uha jer niko nema identičan sluh na oba uha, niti postoje dva ista audio profila.

Nura dolazi uz prateću aplikaciju za iOS i Android uređaje koja se pokreće prilikom prvog tj. testnog preslušavanja. Čitav proces traje od 30 sekundi do jednog minuta nakon čega je proizvod podešen prema ličnim akustičnim karakteristikama slušaoca i spreman sa korišćenje. Štaviše, aplikacija omogućava i čuvanje nekoliko profila ukoliko jedan par slušalica deli više korisnika.

U praksi, to znači da jednom podešene slušalice ne zahtevaju dodatnu kalibraciju, a sve što korisnicima ostaje jeste da priključe Nuru putem Lightning ili USB C konektora na iPhone ili neki od Android uređaja i spremni su da slušaju svoje omiljene numere, bile one skladištene na samom telefonu ili na cloud-u. Kako Dragan naglašava, 3.5 mm konektor polako izlazi iz mode te slušalice dolaze sa digitalnim konektorom koji omogućava direktan digitalni signal i umanjuje bespotrebnu konverziju – čitavo procesuiranje signala nalazi se u proizvodu.

Ljubitelji muzike, pre svega

Kome su Nura slušalice zapravo namenjene? Da li profesionalnom ili polu-profesionalnom segmentu? Petrović ističe da tim svojim prvim proizvodom pre svega cilja na ljubitelje zvuka, one pojedince koji su u potrazi za nečim unikatnim – za tehnologijom koja omogućava sledeći korak i gura čitavu industriju napred. Prvi prototip već su testirali profesionalci i amateri čije izjave potvrđuju da je reč o zaista unikatnom iskustvu za koje se tim nada da će privući ljubitelje muzike bez obzira na profesiju.

Zahvaljujući svojim karakteristikama Nura pruža i odlično pasivno redukovanje spoljašnje buke (noice cancelation), izolujući zvuk na niskim frekvencijama još bolje od onih rešenja koje nude isključivo on-ear iskustvo.

nura2
Prvi prototip već uveliko je gotov, a tim se nada da će Kickstarter kampanjom obezbediti sredstva potrebna za dalji razvoj proizvodnog procesa.

Za kraj, Petrović i njegov tim kažu da su prvi rezultati kampanje izuzetno pozitivni te da se raduju činjenici da su sredstva gotovo u celosti prikupljena već prvog dana. Kada se i završi Kickstarter kampanja, tim nastavlja sa daljim razvojem proizvodnog procesa i pravljenjem kalupa za sve komponente koje Nura zahteva, pri čemu će se proizvodnja odvijati upravo u Šenzenu tj. Kini. Prva tura slušalica trebala bi da bude gotova već za nekoliko meseci kada sledi period sertifikacije, dok bi prvi backer-i svoje revolucionarne slušalice trebali da dobiju već u aprilu 2017. godine.

Više informacija o Nura slušalicama dostupno je na zvaničnoj Kickstarter stranici proizvoda.

Popularno

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

Kultura 2.0

Da li je vaša AliExpress porudžbina bezbedna od korona virusa?

Sve oči svetske javnosti okrenute su ka Kini koja se, u ovom trenutku, bori sa širenjem smrtonosnog korona virusa. I dok čekamo da saznamo da li postoji rešenje za ovaj ozbiljan globalni zdravstveni problem, zapitali smo se - da li virus koji je par hiljada kilometara daleko može da se prenese i robom sa AliExpress-a?

E-commerce

Zanateria je nova ‘online’ robna kuća iz Srbije koja okuplja preko 180 zanatlija, malih proizvođača i njihovih unikatnih proizvoda

Domaća scena izrade zanatskih proizvoda je u ekspanziji, pa je sve više manjih proizvođača koji traže svoje mesto na 'online' i 'offline' tržištu. U tome im može pomoći Zanateria - nova Internet robna kuća, čiji su osnivači za Netokraciju podelili svoju poslovnu priču.

Propustili ste

Kultura 2.0

Uputstvo za primenu Testa samostalnosti konačno je objavljeno

Uputstvo za tumačenje kriterijuma Testa samostalnosti pomoći će paušalnim preduzetnicima i poreskim inspektorima da pravilno protumače devet kriterijuma koji određuju da li su ovi preduzetnici u svom poslovanju nezavisni u odnosu na svog nalogodavca ili ne.

Tehnologija

Plaćanje QR kodovima uveliko dolazi u Srbiju – koje prednosti donosi i šta treba da znamo o tome?

Uskoro bi u prodavnicama širom zemlje trebao da bude integrisan sistem instant plaćanja, odnosno instrukcija - NBS IPS QR kod. Mi smo analizirali šta to znači za korisnike i trgovce i koje benefite donosi.

Kultura 2.0

Lako je isključiti Slack i mail, ali kako se gase misli o poslu?

Ako ovaj tekst čitate posle radnog vremena, koliko puta ste pogledali na mail, pomislili na svoj posao ili zadatak koji morate da završite sutra? Ni statistika, a bogami ni praksa vam ne idu u prilog, pa ste verovatno to učinili barem jednom, a u nastavku ćete otkrićete kako (i zašto) bi to trebalo smanjiti na minimum.

Mobilno

Da li ste i dalje spremni da za telefon platite 1.000 evra – kada sličan možete naći za duplo manje novca?

Pre nekoliko meseci, svoj telefon star pet godina, zamenio sam novim, prošlogodišnjim modelom. I dok sam tražio adekvatnu zamenu, prvi put sam se zapitao ima li uopšte razlike između današnjih 'flagship' uređaja i da li nas velike kompanije danas više privlače primamljivim reklamama nego inovacijama koje su nam zaista potrebne.

Kultura 2.0

4 poslovne lekcije koje sam naučio iz druge sezone Narcos Mexico

Oni su trgovci narkoticima, nemaju visoko obrazovanje i fensi MBA programe u svojim CV-jevima. Prodaju 'bijelo' za život, odrasli su na ulicama, nemaju stvarni dodir sa poslovnim svijetom i njegovim trendovim. Ili to samo tako izgleda?

Startapi i poslovanje

Nakon 10 godina u advertajzingu odlučili su da pokrenu restoran u Beogradu – zašto?

Tehnologija i hrana danas su nerazdvojni - kao meso i kiseli kupus. U priči koja sledi, otkrivamo kako je jedna beogradska agencija završila u food-tech vodama i upoznajemo vas sa novim konceptom restorana koji preti da u potpunosti promeni ovu industriju.