Nura slušalice Dragana Petrovića osvojile Kickstarter

Nura slušalice Dragana Petrovića i njegovog tima osvojile Kickstarter već prvog dana

I dok su nove slušalice poznatih brendova sve lakše i udobnije, sama tehnologija zadužena za reprodukciju zvuka ostala je u osnovi ista. Korisnici mogu da biraju kako slušalice izgledaju, ali nijedan proizvod do sada nije ponudio personalizovano iskustvo slušanja - jer ne čujemo svi isto. Australijski startap Nura iza kojeg stoji i naš čovek, Dragan Petrović, lansirao je danas Kickstarter kampanju za proizvod koji nastoji da odgovori na ovaj problem i tako uvede pravu revoluciju na polju zvuka.

nura_main
Dragan Petrović (desno) sa Nura timom u Šenzenu tokom boravka u HAX akceleratoru.

Kada govorimo o slušalicama verovatno odmah pomislimo na proizvode kompanija Beats, Sennheiser ili Sony. Ponuda je danas zaista šarenolika i zadovoljava najrazličitije ciljne grupe (od producenata do onih kojima slušalice predstavljaju stvar mode). Međutim, akustične karakteristike svih nas poprilično se razlikuju i ne čujemo svi isto. Kako je onda moguće da koristimo isti proizvod?

Odgovor na ovo pitanje stiže u vidu Nure – prvih on-ear i in-ear slušalica opremljenih tehnologijom koja meri akustične karakteristike naše ušne duplje i prema njima određuje zvuk koji ćemo čuti kao krajnji rezultat. Iza čitave stvari stoji istoimeni australijski startap kojeg su osnovali Kajl Slejter, Luk Kempbel i Dragan Petrović, a koji je danas lansirao Kickstarter kampanju koja se bliži ispunjenju cilja od 100.000 dolara.

Počeci u Melburnu, razvoj u Šenzenu

Sama ideja potekla je od CEO-a, Kajla, koji dolazi iz porodice okružene muzikom i čiji se život oduvek vrteo oko iste – otuda i doktorat iz fizičke akustike. Shvativši da njegovi članovi porodice preferiraju različite modele slušalica, Slejter je počeo da eksperimentiše sa akustičkim karakteristikama ovih proizvoda zaključivši da zvuk koji dolazi iz jednih slušalica ne zvuči isto od pojedinca do pojedinca. Ideju o novom proizvodu koji bi se prilagodio korisnicima pitch-ovao je Luku (lekar i PhD iz nauke o zvuku), a preko zajedničkog prijatelja timu se priključio i Dragan (inženjer i PhD iz elektrotehnike) kada se zvanično krenulo u razvoj prvog prototipa.

nura1
Nura slušalice pokreću dva drajvera: veći je zadužen za duboke tonove (bass), dok in-ear drajver reprodukuje visoke tonove,

Australijski tim ubrzo je primljen u HAX akcelerator (kroz koji je prošla i Voltera Katarine Ilić), pri čemu su poslednjih nekoliko meseci proveli u Šenzenu gde su razvijali i testirali različite verzije prototipova, ali i stupili u kontakt sa dobavljačima i proizvođačima kako bi u startu imali zaokružen proizvodni proces.

Dvaput meri, jednom seci

Objašnjavajući tehnologiju koja stoji iza Nure, Petrović kaže da danas na tržištu postoji nekoliko sličnih proizvoda koji korisnicima omogućavaju da mere akustične karakteristike prostora u kome se njihova audio oprema nalazi. Svakako najpoznatija kompanija koja se bavi razvojem ove tehnologije jeste Sonos koji uz aplikaciju na pametnom telefonu korisnicima pruža mogućnost da podese karakteristike njihovog sistema u datoj prostoriji, kako bi se postigli najbolji rezultati.

Nešto slično može se uraditi i sa našom ušnom dupljom. Zahvaljujući senzorima koji se nalaze unutar samih slušalica, Nura se prilagođava akustičnim karakteristikama svakog od korisnika i uči, pružajući na taj način uvek najčistji zvuk – baš onako kako je umetnik to i zamislio budući da čujemo apsolutno svaku notu:

Mi ne merimo samo rezonancu ušnog kanla, nego i karakteristiku uha sa druge strane bubne opne, sve do živca koji vodi audio-signal do mozga. Nura slušalice su prvi proizvod koji u potpunosti meri audio karakteristike korisnika – od levog do desnog uha jer niko nema identičan sluh na oba uha, niti postoje dva ista audio profila.

Nura dolazi uz prateću aplikaciju za iOS i Android uređaje koja se pokreće prilikom prvog tj. testnog preslušavanja. Čitav proces traje od 30 sekundi do jednog minuta nakon čega je proizvod podešen prema ličnim akustičnim karakteristikama slušaoca i spreman sa korišćenje. Štaviše, aplikacija omogućava i čuvanje nekoliko profila ukoliko jedan par slušalica deli više korisnika.

U praksi, to znači da jednom podešene slušalice ne zahtevaju dodatnu kalibraciju, a sve što korisnicima ostaje jeste da priključe Nuru putem Lightning ili USB C konektora na iPhone ili neki od Android uređaja i spremni su da slušaju svoje omiljene numere, bile one skladištene na samom telefonu ili na cloud-u. Kako Dragan naglašava, 3.5 mm konektor polako izlazi iz mode te slušalice dolaze sa digitalnim konektorom koji omogućava direktan digitalni signal i umanjuje bespotrebnu konverziju – čitavo procesuiranje signala nalazi se u proizvodu.

Ljubitelji muzike, pre svega

Kome su Nura slušalice zapravo namenjene? Da li profesionalnom ili polu-profesionalnom segmentu? Petrović ističe da tim svojim prvim proizvodom pre svega cilja na ljubitelje zvuka, one pojedince koji su u potrazi za nečim unikatnim – za tehnologijom koja omogućava sledeći korak i gura čitavu industriju napred. Prvi prototip već su testirali profesionalci i amateri čije izjave potvrđuju da je reč o zaista unikatnom iskustvu za koje se tim nada da će privući ljubitelje muzike bez obzira na profesiju.

Zahvaljujući svojim karakteristikama Nura pruža i odlično pasivno redukovanje spoljašnje buke (noice cancelation), izolujući zvuk na niskim frekvencijama još bolje od onih rešenja koje nude isključivo on-ear iskustvo.

nura2
Prvi prototip već uveliko je gotov, a tim se nada da će Kickstarter kampanjom obezbediti sredstva potrebna za dalji razvoj proizvodnog procesa.

Za kraj, Petrović i njegov tim kažu da su prvi rezultati kampanje izuzetno pozitivni te da se raduju činjenici da su sredstva gotovo u celosti prikupljena već prvog dana. Kada se i završi Kickstarter kampanja, tim nastavlja sa daljim razvojem proizvodnog procesa i pravljenjem kalupa za sve komponente koje Nura zahteva, pri čemu će se proizvodnja odvijati upravo u Šenzenu tj. Kini. Prva tura slušalica trebala bi da bude gotova već za nekoliko meseci kada sledi period sertifikacije, dok bi prvi backer-i svoje revolucionarne slušalice trebali da dobiju već u aprilu 2017. godine.

Više informacija o Nura slušalicama dostupno je na zvaničnoj Kickstarter stranici proizvoda.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Domaći EasyPass nudi privatne časove za sve učenike — a dodatnu zaradu za nastavnike

EasyPass platforma domaćih osnivača profesore i nastavnike širom Srbije povezuje sa učenicima, povećavajući im broj zakazanih časova, samim time i mogućnost dodatne zarade. A, učenicima su dostupni privatni časovi iz svih predmeta.

Office Talks Podcast

Nova era digitalne televizije i interneta

Gosti 174. epizode Office Talks podkasta bili su Vojin Kličković i Peđa Janković iz kompanije Yettel sa kojima smo razgovarali o razvoju Hipernet usluge optičkog interneta i digitalne televizije tokom dve godine postojanja ovog servisa.

Startapi i poslovanje

Startap inloodis iz Srbije menja način na koji se trenira košarka — uz pomoć holograma!

U intervjuu sa osnivačem Markom Gojakom, pročitajte priču o nastanku 'inloodis Basketball Spatial Computing Platform' jedinog AR sistema za asistenciju na košarkaškom treningu na svetu.

Propustili ste

Tehnologija

Open AI Sora oživljava filmsko platno, dok je Google Gemini isuviše ‘woke’

Donosimo vam osvrt na najnovija dostignuća tehnoloških giganata, kada je u pitanju razvoj alata zasnovanih na veštačkoj inteligenciji.

Office Talks Podcast

Kako je web3mine Vukašina Vukoja podigao $6 miliona investicije?

Vukašina smo ponovo ugostili u 178. epizodi Office Talks podkasta, kako bi nam rekao nešto više o svom novom projektu i o tome kako je pridobio poverenje vodećih web3 investitora.

Sponzorisano

Hipernet nakon dve godine: 100.000 korisnika i dolazak mobilnih TV aplikacija

Hipernet usluga digitalne televizije i optičkog interneta kompanije Yettel na tržištu je prisutna već više od dve godine. Broj korisnika ovog servisa se povećava, a početak godine je bila idealna prilika da o Hipernetu ponovo razgovaramo sa Nenadom Hasurom, direktorom segmenta za fiksne i digitalne usluge u kompaniji Yettel.

Gaming

‘Ludo: Animal Heroes’ – nova je igra domaćeg Oxyverse studija dostupna za iOS i Android korisnike

Još jedan gaming naslov iz Srbije osvanuo je na App Store i Google Play prodavnici za globalno tržište. Reč je o video igri 'Ludo: Animal Heroes' iza koje stoji domaći game dev studio Oxyverse - sa čijim smo suosnivačem Jovanom Jaramazom razgovarali u intervjuu koji sledi.

Office Talks Podcast

Istina o platama programera

Novu epizodu Office Talks podkasta posvetili smo FishingBooker anketi o platama u IT industriji i tim povodom ugostili Dina Delića, koji je COO u pomenutoj kompaniji.

Tehnologija

Ivan Marković: Hakerski napad na EPS uspeo je zbog korupcije

Ne dozvoljavamo da se hakerski napad i krađa podataka iz baze Elektroprivrede Srbije olako zaboravi, a u tome nam pomaže pokretač foruma 'Bezbedni Balkan'.