Nura slušalice Dragana Petrovića osvojile Kickstarter

Nura slušalice Dragana Petrovića i njegovog tima osvojile Kickstarter već prvog dana

I dok su nove slušalice poznatih brendova sve lakše i udobnije, sama tehnologija zadužena za reprodukciju zvuka ostala je u osnovi ista. Korisnici mogu da biraju kako slušalice izgledaju, ali nijedan proizvod do sada nije ponudio personalizovano iskustvo slušanja - jer ne čujemo svi isto. Australijski startap Nura iza kojeg stoji i naš čovek, Dragan Petrović, lansirao je danas Kickstarter kampanju za proizvod koji nastoji da odgovori na ovaj problem i tako uvede pravu revoluciju na polju zvuka.

nura_main
Dragan Petrović (desno) sa Nura timom u Šenzenu tokom boravka u HAX akceleratoru.

Kada govorimo o slušalicama verovatno odmah pomislimo na proizvode kompanija Beats, Sennheiser ili Sony. Ponuda je danas zaista šarenolika i zadovoljava najrazličitije ciljne grupe (od producenata do onih kojima slušalice predstavljaju stvar mode). Međutim, akustične karakteristike svih nas poprilično se razlikuju i ne čujemo svi isto. Kako je onda moguće da koristimo isti proizvod?

Odgovor na ovo pitanje stiže u vidu Nure – prvih on-ear i in-ear slušalica opremljenih tehnologijom koja meri akustične karakteristike naše ušne duplje i prema njima određuje zvuk koji ćemo čuti kao krajnji rezultat. Iza čitave stvari stoji istoimeni australijski startap kojeg su osnovali Kajl Slejter, Luk Kempbel i Dragan Petrović, a koji je danas lansirao Kickstarter kampanju koja se bliži ispunjenju cilja od 100.000 dolara.

Počeci u Melburnu, razvoj u Šenzenu

Sama ideja potekla je od CEO-a, Kajla, koji dolazi iz porodice okružene muzikom i čiji se život oduvek vrteo oko iste – otuda i doktorat iz fizičke akustike. Shvativši da njegovi članovi porodice preferiraju različite modele slušalica, Slejter je počeo da eksperimentiše sa akustičkim karakteristikama ovih proizvoda zaključivši da zvuk koji dolazi iz jednih slušalica ne zvuči isto od pojedinca do pojedinca. Ideju o novom proizvodu koji bi se prilagodio korisnicima pitch-ovao je Luku (lekar i PhD iz nauke o zvuku), a preko zajedničkog prijatelja timu se priključio i Dragan (inženjer i PhD iz elektrotehnike) kada se zvanično krenulo u razvoj prvog prototipa.

nura1
Nura slušalice pokreću dva drajvera: veći je zadužen za duboke tonove (bass), dok in-ear drajver reprodukuje visoke tonove,

Australijski tim ubrzo je primljen u HAX akcelerator (kroz koji je prošla i Voltera Katarine Ilić), pri čemu su poslednjih nekoliko meseci proveli u Šenzenu gde su razvijali i testirali različite verzije prototipova, ali i stupili u kontakt sa dobavljačima i proizvođačima kako bi u startu imali zaokružen proizvodni proces.

Dvaput meri, jednom seci

Objašnjavajući tehnologiju koja stoji iza Nure, Petrović kaže da danas na tržištu postoji nekoliko sličnih proizvoda koji korisnicima omogućavaju da mere akustične karakteristike prostora u kome se njihova audio oprema nalazi. Svakako najpoznatija kompanija koja se bavi razvojem ove tehnologije jeste Sonos koji uz aplikaciju na pametnom telefonu korisnicima pruža mogućnost da podese karakteristike njihovog sistema u datoj prostoriji, kako bi se postigli najbolji rezultati.

Nešto slično može se uraditi i sa našom ušnom dupljom. Zahvaljujući senzorima koji se nalaze unutar samih slušalica, Nura se prilagođava akustičnim karakteristikama svakog od korisnika i uči, pružajući na taj način uvek najčistji zvuk – baš onako kako je umetnik to i zamislio budući da čujemo apsolutno svaku notu:

Mi ne merimo samo rezonancu ušnog kanla, nego i karakteristiku uha sa druge strane bubne opne, sve do živca koji vodi audio-signal do mozga. Nura slušalice su prvi proizvod koji u potpunosti meri audio karakteristike korisnika – od levog do desnog uha jer niko nema identičan sluh na oba uha, niti postoje dva ista audio profila.

Nura dolazi uz prateću aplikaciju za iOS i Android uređaje koja se pokreće prilikom prvog tj. testnog preslušavanja. Čitav proces traje od 30 sekundi do jednog minuta nakon čega je proizvod podešen prema ličnim akustičnim karakteristikama slušaoca i spreman sa korišćenje. Štaviše, aplikacija omogućava i čuvanje nekoliko profila ukoliko jedan par slušalica deli više korisnika.

U praksi, to znači da jednom podešene slušalice ne zahtevaju dodatnu kalibraciju, a sve što korisnicima ostaje jeste da priključe Nuru putem Lightning ili USB C konektora na iPhone ili neki od Android uređaja i spremni su da slušaju svoje omiljene numere, bile one skladištene na samom telefonu ili na cloud-u. Kako Dragan naglašava, 3.5 mm konektor polako izlazi iz mode te slušalice dolaze sa digitalnim konektorom koji omogućava direktan digitalni signal i umanjuje bespotrebnu konverziju – čitavo procesuiranje signala nalazi se u proizvodu.

Ljubitelji muzike, pre svega

Kome su Nura slušalice zapravo namenjene? Da li profesionalnom ili polu-profesionalnom segmentu? Petrović ističe da tim svojim prvim proizvodom pre svega cilja na ljubitelje zvuka, one pojedince koji su u potrazi za nečim unikatnim – za tehnologijom koja omogućava sledeći korak i gura čitavu industriju napred. Prvi prototip već su testirali profesionalci i amateri čije izjave potvrđuju da je reč o zaista unikatnom iskustvu za koje se tim nada da će privući ljubitelje muzike bez obzira na profesiju.

Zahvaljujući svojim karakteristikama Nura pruža i odlično pasivno redukovanje spoljašnje buke (noice cancelation), izolujući zvuk na niskim frekvencijama još bolje od onih rešenja koje nude isključivo on-ear iskustvo.

nura2
Prvi prototip već uveliko je gotov, a tim se nada da će Kickstarter kampanjom obezbediti sredstva potrebna za dalji razvoj proizvodnog procesa.

Za kraj, Petrović i njegov tim kažu da su prvi rezultati kampanje izuzetno pozitivni te da se raduju činjenici da su sredstva gotovo u celosti prikupljena već prvog dana. Kada se i završi Kickstarter kampanja, tim nastavlja sa daljim razvojem proizvodnog procesa i pravljenjem kalupa za sve komponente koje Nura zahteva, pri čemu će se proizvodnja odvijati upravo u Šenzenu tj. Kini. Prva tura slušalica trebala bi da bude gotova već za nekoliko meseci kada sledi period sertifikacije, dok bi prvi backer-i svoje revolucionarne slušalice trebali da dobiju već u aprilu 2017. godine.

Više informacija o Nura slušalicama dostupno je na zvaničnoj Kickstarter stranici proizvoda.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.