Niko Rozberg za Netokraciju o Formuli 1, investiciji u startape i YouTube karijeri

Niko Rozberg za Netokraciju o povlačenju iz Formule 1, investicijama u startape i pokretanju YouTube kanala

On je bivši šampion Formule 1 koji je na vrhuncu svoje karijere napustio sport kako bi se posvetio investiranju u visokotehnološke startape. On je i jutjuber čiji sadržaj gleda više od 650.000 pretplatnika, a ovo je njegova priča.

Karijeru dugu 20 godina krunisao je osvajanjem titule svetskog šampiona u Formuli 1. Čak 23 puta podigao je pobednički pehar, a 57 puta osvojio podijum u najprestižnijem moto sportu. On je Niko Rozberg i ne znamo kako, ali dao je intervju za Netokraciju.

Kritika Nikija Laude zbog povlačenja iz sporta

Čitaoci koji strastveno prate formulu sećaju se 2016. godine i trenutka kada je zakoračio na pobedničko postolje postavši prvak sveta u Formuli 1, da bi se gotovo istog trenutka povukao iz sporta i odlučio da postane investitor u brzorastuće tehnološke kompanije.

Pokojni Niki Lauda zbog tog poteza otvoreno ga je kritikovao. Zbog povlačenja iz F1, ne zbog investiranja u startape.

Niko Rozberg, jedini sin isto tako legendarnog vozača Keke Rosberga, svoju profesionalnu karijeru nastavio je kao investitor koji je deo stečenog kapitala usmerio u nekoliko mobility kompanija koje se bavi električnim trotinetima i održivom energijom, ali i u one poznatije kao što su Space X i Uber. Pored toga, Rozberg je i ozbiljan jutjuber čiji kanal NicoRosbergTV sa pričama iza kulisa Formule 1 prati više do 650.000 pretplatnika. Kanal je do sada zabeležio i preko 50 miliona pregleda.

O svim poslovnim aspektima koji čine svakodnevnicu 34-godišnjeg Nemca, razgovaramo sa sagovornikom čiji smo intervju ugovarali gotovo tri meseca (hvala Oliveru, Markusu i čitavom timu iz menadžmenta koji su verovatno i najzaslužniji što se ovo desilo).

Čemu povlačenje na vrhuncu karijere?

„Kada sam se povukao iz Formule 1 nisam znao šta bih tačno radio niti šta je to što okupira moju pažnju. Sve što sam znao u tom trenutku jeste da bih voleo da provedem više vremena sa porodicom.Međutim, nisam hteo da se zaustavim samo tu jer sam imao previše interesovanja, a upravo ona su mi pomogla da donesem odluku i povučem se iz ovog sporta“, započinje razgovor Niko.

Kako kaže, električna vozila i polje mobilnosti bile su stvari koje su ga zanimale i za vreme njegove sportske karijere, ali tek nakon što se povukao iz sporta stekli su se uslovi da strast i interesovanje prerastu u posao posvećen održivim tehnologijama i ekološkim inicijativama širom sveta – oblastima koje imaju najveći potencijal za brzi rast.

Govoreći o svojim investicijama, Rozberg kroz odgovore posebno ističe Tier Mobility, berlinski startap koji se bavi razvojem električnih trotineta koji su postali planetarno popularni:

Investrao sam u nekoliko različitih kompanija koje se bave rešenjima za urbani prevoz, a koje su na početku poslovanja. Njihovi proizvodi prosto se nameću kao idealno prevozno sredstvo za gradove.

Pre ili kasnije, smatram da ćemo biti svedoci potpunog nestajanja automobila iz većih mesta, a upravo bicikle i trotineti mogli bi da budu idealno rešenje za razvoj naše lične mobilnosti. Međutim, velikim svetskim gradovima potrebni su ekološki prevozni sistemi, o čijoj implementaciji će se tek govoriti i što treba posmatrati sa pažnjom.

Potpuno suprotno od V12 motora koji sagorevaju mrtve dinosauruse, zar ne?

Upravo zato, naglašava Rozberg u svojim odgovorima, poslovni fokus posvetio je različitim poduhvatima koji otvaraju vrata tehnološkim inovacijama jer će društvo budućnosti samo tako biti u mogućnosti da život učini održivim.

Investicija u Formulu E predstavlja spoj ljubavi prema sportu i razvoju tehnologije

Shodno svom interesovanju, jedan od velikih poduhvata u koji se naš sagovornik upustio, jeste i investicija u Formulu E – šampionat posvećen trkama bolida koje pokreće struja, a koji se poslednjih godina razvio u jednu od najbrže rastućih grana moto sporta. Zašto? Možda vam ovaj video da odgovor na to pitanje.

Podrška bivšeg F1 šampiona pomogla je Formuli E da se bolje pozicionira kod publike. Ovaj šampionat premijerno je pokrenut 2014. godine.

Rozberg za Netokraciju ističe kako je ovo sport veoma privlačnog formata koji je primamljiv svim ljubiteljima trka, ali i razlog zašto su njegova kompanija i Formula E sklopili partnerstvo za vreme Greentech Festivala u Berlinu. Cilj investicije? Privući još veći broj fanova i pružiti široj publici da iskusi sport koji spaja adrenalinski nalet sa najzanimljivijim aspektima koje tehnologija danas pruža.

YouTube karijera kao odgovor na ono što fanovima zaista treba

Zašto YouTube? Otkud jedan vozač Formule 1 iza kamere? Rozberg kaže da je YouTube kanal imao i za vreme svoje vozačke karijere, ali da je tada bilo daleko teže pronaći vremena za kontinuirano kreiranje sadržaja:

Život i tempo koji nameće Formula 1 ne dozvoljavaju ti da budeš toliko kreativan na platformi kao što je YouTube jer je tvoj fokus usmeren na vožnju, a ne na kreiranje sadržaja.

Ovaj kanal za mene predstavlja jedan od načina da budem blisko uključen u sva dešavanja vezana za Formulu 1, pored toga što sam stručni komentator za TV kanale Sky i RTL. Za mene vođenje YouTube kanala i karijera u tom polju predstavlja prirodni nastavak kada je reč o Formulu 1 – ne samo da bih komunicirao sa fanovima, već sa znatno širom publikom, a uz to se poprilično lepo zabavljam praveći sadržaj i na kraju gledajući reakcije gledalaca.

Moglo bi se reći da je Rosberg klasičan jutjuber. Sličice videa koje senzacionalno privlače pažnju kriju veoma zanimljiv sadržaj o pojedinostima Formule 1 i životu ovog 34-godišnjeg Nemca.

Saznajemo da su Niko i njegov tim snimatelja i montažera dobili pregršt pozitivnih komentara izvan F1 zajednice, pogotovo zbog činjenice da pružaju potpuno novi ugao gledanja na jedan od najpopularnijih i najprestižnijih moto sportova na svetu. Takav sadržaj, ističe naš sagovornik, publika ne može da dobije putem „malih ekrana“. 

Pa ipak, i YouTube karijera je biznis za ovog šampiona. Investiranje vremena i resursa za sada se isplaćuje:

Ovaj posao i dalje ide u planiranom smeru, stabilan je i raste po pitanju pretplatnika i pregleda na samom kanalu. Ipak, na tempo razvoja utiče i to da je očekivanje publike za kontinuirano kreiranje visoko kvalitetnog sadržaja izraženije neko ikada pre, što nije nimalo naivno, ali je znak da smo na pravom putu.

Kraj sportske karijere treba obeležiti novim planovima i aktivnostima

Kao strastveni fanovi sporta, nismo mogli a da ne pitamo našeg sagovornika par stvari o trenutnom stanju u šampionatu Formule 1. Iako smo u trenutku pisanja ovog intervjua i dalje bili bez aktuelnog šampiona, upitavši Rozberga ko je po njegovom mišljenju trenutno najbolji vozač, on objašnjava da je to pitanje veoma teško obzirom na činjenicu da F1 u ovom momentu ima tri, četiri vozača koji se nalaze u samom vrhu – a svaki od njih ima različite prednosti:

Lepo je videti da se i najmlađi vozači aktivno uključuju u F1. Recimo, Maks Verštapen je jedan od najbržih vozača kada se nalazi u pravom bolidu, ali isti slučaj je i sa Leklerom. Sa druge strane, Luis je mašina i dugogodišnji šampion – on se uvek takmiči za titulu i sve je izvesnije da će je osvojiti i ove godine, treći put zaredom. I na kraju, tu je i dalje Sebastijan Fetel koga nikada ne treba zaboraviti kao jakog konkurenta koji može neočekivano da iznenadi.

Ukoliko ste mislili da Rozberg sam snima i montira, moraćemo ipak da vas obavestimo da ima čitav tim profesionalaca iza sebe.

Međutim, prema mišljenju našeg sagovornika, naredni šampionat, pored talentovanih vozača, značajno će zavisiti od kvaliteta i spremnosti bolida, u šta smo se uverili i ove sezone na pojedinim trkama, ali i tokom testiranja bolida pred početak šampionata. Prateći rad svojih bivših kolega, Niko Rozberg ne krije da mu nedostaju adrenalin i 1-na-1 sa najboljim vozačima na svetu, ali da je došlo vreme za neke druge stvari. Ipak, ljubav prema automobilima i trkama ne jenjava:

Iza sebe imam više od 20 godina trkanja i smatram da je to sasvim dovoljno. Štaviše, veoma sam zadovoljan gde sam trenutno u životu i čime se bavim. Ovo je vreme kada mogu da provedem više vremena sa porodicom i posvetim više pažnje sopstvenom biznisu i njegovom razvoju.

Iskoristio bih ovim putem i priliku da spomenem i Netflixovu emisiju „Formula 1: Drive to Survive“ koja me često vrati u period kada sam se aktivno trkao. Jedva čekam novu sezonu, jer smatram da ovako kvalitetan sadržaj koji je dostupan svima globalno – daje potpuno novi ugao na ovaj sport i popularizuje ga, otkrivajući adrenalinski nalet potpuno novoj publici.

Sport ne bi trebalo da bude jedina stvar koja definiše sportiste

I pored svih poduhvata, pred Rozbergom je još mnogo izazova i ideja koje nastoji da realizuje sa svojim timom. Na pitanje Netokracije šta mu je trenutno u fokusu, on ističe Greentech Festival koji se održava naredne godine, kao i jedan od njemu lično najdražih projekata – Drivin’ with Nico Rosberg Rally. U pitanju je događaj namenjen ljubiteljima klasičnih reli automobila.

Ovaj projekat, ali i mnogi drugi, usmerili su našeg sagovornika da kraj njegove sportske karijere ne bude i kraj njegove – karijere. Upravo zato, Rozberg naglašava kako čvrsto veruje i poštuje sportiste i sportistkinje koji pored terena ili staze gaje i druge strasti i interesovanja:

Lakše je napraviti tranziciju od sporta do biznisa ukoliko znate šta je polje vašeg interesovanja, ona stvar u koju biste investirali vreme i novac.

Na taj način, zaključuje Niko, pokazuje se da sport nije jedino što definiše osobu u životu, pa čak iako ste svetski šampion u Formuli 1.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Internet marketing

Šta je korisnička persona i zašto je presudna za uspeh vašeg digitalnog proizvoda?

Često imam priliku da vidim kako se proizvod oblikuje u odnosu na pretpostavke o tome šta korisnicima treba. U najvećem broju slučajeva pokaže se da su one pogrešne, ali tek kada proizvod izađe na tržište. Ipak, ta situacija se može izbeći.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Startapi i poslovanje

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.

Startapi i poslovanje

Domaći Teodesk omogućava interno praćenje poslovnih aktivnosti za 1.000 korisnika u Srbiji – od komunikacije do organizacije

I kompanije i mali timovi u digitalnoj industriji gotovo da ne mogu da funkcionišu bez kolaboracionih i menadžerskih aplikacija. U gomili tih softverskih rešenja, beogradski Teodesk u jednoj platformi nudi čitav niz alata koje zadovoljavaju različite poslovne potrebe jedne firme.