Multibrend prodavnice pomažu razvoju vašeg biznisa - čak i ako imate svoj web shop - Netokracija.rs

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Multibrend prodavnice pomažu razvoju vašeg biznisa – čak i ako imate svoj web shop

Zašto je, pored vlastitog web shopa, ipak važno da svoje proizvode prodajete i putem multibrend 'online' prodavnica? O tome nam, u susret Webiz edukaciji, govori Vladimir Stanković, jedan od predavača i Digital and E-commerce direktor za brend Camper.

“U proteklih 20 godina digitalne inovacije u ekonomiji dolazile su na naše tržište kasnije nego na razvijenija svetska tržišta, ali ono što je specifično jeste da smo ih mi, nakon što su konačno stigle, vrlo brzo implementirali i prihvatili“, započinje razgovor Vladimir Stanković.

To, ističe, važi i za trendove u oblasti online trgovine.

Sa druge strane, dodaje on, u ovom trenutku u ovoj oblasti spremnost potrošača na novine je mnogo veća od trenutne ponude, te bi tako jedan od sledećih koraka za dalji razvoj domaćeg tržišta mogao biti i pokretanje domaćih multibrand prodavnica – što analiziramo u intervjuu koji sledi.

Multibrend Internet prodavnice nisu samo za modne brendove i robu široke potrošnje

Rast digitalne ekonomije i povećanje njenog udela u totalnoj trgovini Srbije, navodi Stanković, obezbediće upravo ti pomenuti multibrend igrači sa dobrim asortimanom, cenama, jednostavnom i lakom pretragom i dobrim korisničkim servisom, kao i raznim B2B biznis modelima (npr. marketplace) usmerenim ka lokalnim proizvođačima, brendovima, distributerima i uvoznicima inostrane robe. On dodaje:

Jedan od mojih najznačajnijih projekata kada sam radio za Nike bio je razvoj strategije nastupa i unapređenje biznisa na online multibrend prodavnicama kao što su Zalando, Amazon, Asos, Sport Direct, Farfetch, Yoox, Size, Mr Porter i mnogi drugi.

U tom tenutku je nedostajala vizija i strategija kako kontrolisano razvijati brend i biznis preko ovakvih partnera, a ne ugrožavati brand pozicioniranje i direktnu prodaju preko nike.com brand shopa, o čemu ću, između ostalog, govoriti i na Webizu.

Ovakav tip online prodavnica, iako se sreće i u drugim industrijskim granama, najzastupljeniji je u modnoj industriji i FMCG sektoru koji imaju najdominantnije pozicije i najveće promete “što se može pripisati činjenici da potrošači žele ili 100% pogodnost (dakle, sve na jednom mestu uz najbolje cene – u slučaju FMCG) ili inspiraciju, dobar sadržaj i storytelling, kada je modni segment u pitanju”, navodi naš sagovornik i dodaje:

Ono što je karakteristično je da u oba slučaja najveće promete ostvaruju online prodavnice koje imaju i marketplace opciju. One na taj način obezbeđuju izuzetno brzo povećanje asortimana kroz nove brendove i kategorije proizvoda. Uporedo, te online prodavnice povećavaju dostupnost većoj količini zaliha što se izuzetno odražava na konverziju na sajtu.

Na strateškom nivou, dodaje on, taj biznis model im omogućava veći operativni kapital (ne moraju da ulažu novac u kupovinu zaliha), pa samim tim mogu da investiraju u akviziciju potrošača, izlazak na nova tržišta, unapređenje logistike, platformi i brand marketing.

“Kao potvrdu ove teze naveo bih da je Zalando u nedavno objavljenom strateškom biznis planu izneo cilj da do 2024. dostigne 20 milijardi evra prometa, što je duplo više od trenutnog prometa. Kao glavni inicijator rasta istaknut je marketplace model o kome ću takođe govoriti na Webizu, a koji redefiniše tradicionalni pristup online wholesale poslovanja”, navodi Stanković:

Pored mode i FMCG-a, segment koji ima ogroman rast jesu online prodavnice polovne robe. Istraživanja objavljena na threadup.com sajtu pokazuju da će 2028. veličina online second hand tržišta u Americi dostići 64 milijarde dolara i tako prestići ukupan promet online trgovine u segmentu fast fashion-a u Americi.

Koji su najpoznatiji domaći shopovi ovog tipa?

U nastavku razgovora Vladimir nam otkriva kakvo je stanje na domaćem tržištu u pogledu multibrand online prodavnica – da li ih uopšte ima i kako se razvijaju. Jasniju sliku o tome, dodaje on, otkrilo im je istraživanje urađeno za potrebe konsultantske kuće 8 Services iz Beograda o online kupovnim navikama domaće Internet populacije:

Rezultati su pokazali da su domaći online korisnici najviše upoznati sa shopovima AliExpress, Amazon i Ebay, a odmah iza njih su Kupujem prodajem, Limundo, Kupindo i Halo oglasi.

Ovi podaci pokazuju da su, kada posmatramo domaće shopove, tradicionalni print i online oglasni prostori (posrednici između prodavca i kupca) zauzeli čvrste pozicije kada govorimo o prepoznatljivosti online shopova. Domaći potrošači ih, dakle, prepoznaju kao online prodavnice, iako su to bili oglasni prostori koji prerastaju u Internet platforme sa marketplace biznis modelom.

Inače, istakao bih dijaspora.shop koji za sada nema preveliku prepoznatljivost, ali na osnovu onoga što vidim kako se pozicioniraju i napreduju, verujem da ih očekuje veliki rast.

Ono što je evidentno, otkriva naš sagovornik, jeste da se na domaćem tržištu vrlo brzo razvijaju online prodavnice tehnike i sportske opreme jakih, dobro pozicioniranih multibrand retail lanaca. “Zbog toga verujem da je u njihovom slučaju udeo online trgovine dosta iznad proseka za Srbiju a prema mojim informacijama trenutno se radi na razvoju par ozbiljnih projekata koji će, verujem, vrlo brzo preuzeti primat kada su u pitanju domaće multibrand online prodavnice“, navodi on.

Web shop ili multibrend prodavnica – pitanje je sad

Upravo zbog toga što će multibrend shopovi u budućnosti i na domaćem tržištu imati sve veći primat, za mlade, nezavisne brendove je veoma bitno da pored sopstvene Internet prodavnice budu prisutni i na ovakvim tipovima Internet shopova. Stanković objašnjava:

Danas, bez obzira na veličinu biznisa i poznatost marke, neophodno je da svaki brend poseduje sopstvenu web prezentaciju/web shop i on se može kreirati bez ikakvog prethodnog iskustva i velike investicije.

Međutim, problem je što nakon lansiranja brenda oni nemaju dovoljnu prepoznatljivost ili još nisu pozicionirani na pravi način u svesti onih potrošača koji su imali prilike da dođu u kontakt sa njima, a vrlo je verovatno da nemaju velike budžete za akviziciju potrošača i konstantne posete na sajt. Tu nastupa njihovo prisustvo na multibrand prodavnicama.

Na taj način će, ocenjuje naš sagovornik, vrlo verovatno doći do novih potrošača, unaprediti poznatost i pozicioniranje. “O tome svedoči i primer Campera: kada otvorimo novo tržište sa nekim od online partnerskih prodavnica, primećujemo direktan porast poseta i na camper.com na istom tom tržištu”, objašnjava Vladimir.

I to je sasvim logično, budući da online kupci bez obzira gde dođu u kontakt sa određenim proizvodom ili novim brendom, urade svoje Internet istraživanje kako bi se bolje upoznali sa njim i ne bi li pronašli najbolju moguću ponudu koja im odgovara – po pitanju cene proizvoda, načina i brzine isporuke i povraćaja, navodi naš sagovornik, pozvavši sve one koje zanima tema online kupovine da se prijave na Webiz edukaciju koja će se održati 2. i 3. aprila u Zrenjaninu.

“Ovo je relativno mlada industrija koja se veoma brzo razvija i stoga je neophodno da se preko edukacija i konferencija vrši razmena znanja i iskustava”, zaključuje naš sagovornik dodavši da će, po njegovom mišljenju, napretku tržišta doprineti i eCommerce Asocijacija Srbije koja zastupa interese svih koji se bave elektronskom trgovinom.


Ostavi komentar

  1. Marko Stefanović

    Marko Stefanović

    11. 3. 2020. u 11:34 Odgovori

    Ovo je možda otrkiće digitalnim marketerima, ali eRetail kategorija postoji u ecommercu oduvek, čak i pre own eshopova većine kompanija.
    Odnos revenue-a je na primer u Consumers electronics-u, 5% (max na own eshopovima) i 95% na retailerima i operaterima. S tim u vezi, eRetail marketing ispada bitniji od own digital/ecomm marketinga. Podjednako je važno da se fokusiramo na to da su naši proizvodi bolje istaknuti i njihove stranice pune sadržaja i informacija na sajtovima prodajnih partnera kao i na našim sopstvenim sajtovima.

    Iskren da budem, iz trenutne perspektive, mislim da kompanijama sa ograničenim digitalnim resursima i sredstvima (99,9% kompanija u Srbiji), se mnogo više isplati da investiraju u retailerske, operaterske i pureplayerske (Amazone i slične, kojih nažalost u Srbiji i nema…) sajtove nego da otvaraju sopstvene eshopove. Ne samo iz perspektive profita, već i iz perspektive stvaranja konkurentskog kanala istim tim partnerima kod kojih se napravi 95% istog tog online revenue-a.

    Jako zanimljiva tema i drago mi je da ste je pokrenuli. Prodaja je nekad mnogo kompleksnija od conversion rate-ova i purchase funnel-a kako je mi digitalci vidimo 🙂

    Poz

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Dejan Milošević: Istraživanje i rad na sebi sastavni su deo karijere svakog uspešnog developera

Prethodnih 20 godina Dejan Milošević radi u IT industriji, gde je imao priliku da se susretne sa različitim programskim jezicima i stručnim pozicijama. Sada je član kompanije HTEC, a on nam je otkrio kako je izgledala njegova karijera na 'tech' sceni i šta tačno podrazumeva pozicija Tech Excellence Specialist na kojoj trenutno radi.

Karijere

Kako je Miljan od pozicije praktikanta došao do posla softver inženjera u Microsoft razvojnom centru

Microsoft i ove godine organizuje plaćenu studentsku praksu u svom razvojnom centru, a svi zainteresovani studenti mogu da se prijave do 7. avgusta.

Najava

Najveća regionalna konferencija za programere ovog septembra u Zadru – vidimo se na Infobip Shift 2022!

Najveća konferencija za programere u ovom delu Evrope ponovo okuplja istaknute IT stručnjake, programere, startape i preduzetnike. Ovogodišnju Infobip Shift konferenciju obeležiće nikad bogatiji program i spektakularna produkcija.

Propustili ste

Najava

Najveća regionalna konferencija za programere ovog septembra u Zadru – vidimo se na Infobip Shift 2022!

Najveća konferencija za programere u ovom delu Evrope ponovo okuplja istaknute IT stručnjake, programere, startape i preduzetnike. Ovogodišnju Infobip Shift konferenciju obeležiće nikad bogatiji program i spektakularna produkcija.

Startapi i poslovanje

Samo i Iza prodali su ‘Talking Tom’ i u Srbiji započeli poljoprivrednu revoluciju – održiva proizvodnja hrane njihov je životni cilj

U ekskluzivnom intervjuu za Netokraciju, Samo Login otkriva kako je od prodaje slovenačke kompanije Outfit7 došao do fondacije koja se u Srbiji bavi čistim vazduhom, čistom vodom, očuvanjem resursa i održivom poljoprivredom.

Office Talks Podcast

Demagog sa dva nova naslova osvaja tržište indie igara

Razvoj video igara u Srbiji ima sve veći značaj na globalnoj sceni. Tom prilikom smo u 105. epizodi Office Talks podkasta ugostili beogradski Demagog studio čija je video igra Golf Club Wasteland do sada zabeležila značajne rezultate na AppStore i Google Play prodavnicama.

Tehnologija

IT Srbija od ‘outsourcinga’ do vodeće zemlje za razvoj digitalnih proizvoda i usluga

O razvoju i rastu domaće IT industrije govorimo već nekoliko godina unazad. Prethodne dve, bile su najintenzivnije kada je reč o ovoj grani koja ima značajan udeo u domaćem BDP-u. Kako godine prolaze, informaciona i tehnološka industrija u Srbiji započela je put napretka od 'outsourcinga' do kompanija koje razvijaju zahtevne proizvode.

Gaming

Epic Games kreće sa izgradnjom kampusa u Novom Sadu

Kompanije Epic Games i 3Lateral najavljuju početak izgradnje svog kampusa nadomak Univerzitetskog centra, u Radničkoj ulici u Novom Sadu. Reč je o savremenom R&D centru koji podržava razvoj hardverskih i softverskih rešenja koja omogućavaju kreiranje fotorealističnih digitalnih ljudi.

Intervju

Kako je platforma Native Teams stvorila uslove za uspešno i jednostavno ‘freelance’ poslovanje

Zahvaljujući Native Teams platformi, 'freelance' radnici imaju mogućnost da ostvare sve benefite onih koji su zaposleni 'za stalno', online ili putem mobilne aplikacije.