Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Pre samo nekoliko dana posvedočili smo rađanju nove domaće Internet prodavnice. U pitanju je dijaspora.shopwebshop koji je podjednako fokusiran na građane Srbije koji žive i rade u dijaspori, kao i na domaće kupce. Ideja je poprilično jednostavna: ponuditi kupcima sigurno i pouzdano mesto na kome mogu da kupuju robu široke potrošnje iz Srbije za svoje članove porodice ili prijatelje koji žive u Srbiji.

Od poručivanja, preko naplate, pa do isporuke – Dijaspora Shop preuzima na sebe kompletnu logistiku.

Svakako interesantna poslovna ideja, ali čitava stvar postaje još zanimljivija kada se u obzir uzme da priliv novca iz dijaspore u Srbiji na godišnjem nivou prevazilazi nekoliko milijardi evra. Upravo ovo je segment koji Dijaspora gađa.

„Višemilionskom inostranom tržištu nudimo mogućnost da obraduju, iznenade i podrže svoje najmilije u Srbiji, ali i da kupe proizvode za svoje potrebe“, započinje razgovor Emil Hubač, direktor startapa koji od aprila meseca radi na razvoju nove Internet prodavnice koja ima cilj da kupcima ponudi širok asortiman robe po principu sve na jednom mestu. 

Aleksandra Poguberov
Emil Hubač govorio je za Netokraciju o ideji iza Dijaspora Shop-a, ali i o proteklom periodu koji je bio posvećen traženju investicije i pokretanju poslovanja.

Pored Emila, iza webshop-a stali su i Marko Ilić (ex TakoLako), Srđan Mitrić (ex Tehnomanija) i Milorad Miša Ćirić. Bogato poslovno iskustvo iz domena Internet prodaje, klasičnog retaila-a, ali i povezanost sa srpskom zajednicom u inostranstvu, pomogli su da se dođe do strateškog partnera iz Kanade, ali i da Dijaspora Shop ugleda svetlost dana. Emil kaže:

Do same ideje smo došli sasvim slučajno, nakon razgovora sa jednom našom sugrađankom koja je već dugi niz godina u Kanadi i koja je imala ozbiljan problem da obezbedi pomoć svojoj staroj majci iz Beogradu. Lampica se upalila, okupili smo ekipu i krenuli da istražujemo podatke na osnovu kojih bismo mogli da izvršimo poslovnu analizu i kreiramo biznis plan.

U ovom trenutku, na dijaspora.shop prodavnici dostupno je preko 40.000 proizvoda iz oblasti tehike, dečije opreme, igračaka, nameštaja, mašina, alata i drugih oblasti. Kako Netokracija saznaje, tim je od maja obavio razgovor sa preko 100 kompanija (dobavljača), dok je ideja od starta naišla na odobrenje i podršku mnogih koji su direktno ili indirektno bili uključeni u projekat.

Namera nam je da konstatno širimo asortiman kako na popuni postojećih kategorija tako i na uvođenju novih. U planu je da u narednim mesecima ponudimo još nekoliko desetina hiljada dodatnih proizvoda, a svakako nas očekuje finalizacija saradnje sa oko još 120 kompanija-dobavljača.

Hubač ne skriva da je u prvoj fazi razvoja fokus na prodaju robe u sklopu domaćeg tržišta – dakle u Srbiji. Već u narednoj fazi, ideja je da se kupcima iz inostarnstva omogući kupovina proizvoda iz Srbije (prevashodno domaćih proizvoda koje je teško nabaviti u inostranstvu ili se uopšte ne prodaju). Treća faza, posvećena je širenju svesti o prodavnici prema inostranim kupcima, ali i uvođenjem različitih vrsta usluga i servisa.

Podrška 24/7/365 za kupce iz inostranstva

Po čemu se to Dijaspora Shop razlikuje od bilo koje druge web prodavnice u Srbiji?

Za početak, Emil kaže da je proces kupovine izuzetno jednostavan – kako za korisnike iz inostranstva, tako i za korisnike iz Srbije. Kupac bira billing i shipping adresu, obavlja plaćanje putem platne kartice, a Dijaspora Shop isporučuje kupljene proizvode na željenu adresu putem kurirske službe D Express sa kojom kompanija partnerski radi, saznaje Netokracija.

Rok za isporuku je od 2 do 5 dana, dok smo za kupovine preko 2.000 dinara obezbedili besplatno isporuku“, ističe Hubač dodajući da se Dijaspora razlikuje od drugih web shop-ovai po tome call centru koji radi 24/7/365 i uvek je na razpolaganju za dodatne informacije – bilo putem poziva na neki od lokalnih brojeva po zemljama, chat-a sa podrškom ili e-mail prepiske.

Ukoliko zovete Dijaspora Shop iz Kanade, Sjedinjenih Američkih Država, Švajcarske, Nemačke i Austrije, poziv će se tretirati kao lokalni – a sve u cilju otkanjanja čak i najmanjih nedoumica oko kupovinu.

Banca Intesa kao partner za naplatu

Pored samog vizuelnog identiteta prodavnice koji u prvi plan ističe prepoznatljive boje Srbije (crvena, plava i bela), primetan je i logotip Banca Intese (na dnu) koja je izabrana kao sistemsko rešenje za procesuiranje uplata putem kartica na sajtu Dijaspora Shop-a. Emil kaže da je ova banka izabrana kao jedan od partnera sa kojim osnivači imaju dug istorijat pouzdane i efikasne saradnje, te su se i u ovom projektu odlučili za saradnju sa njima.

Podsećanja radi, iz Banca Intese su prognozirali više od 1.000.000 transakcija putem njihovog e-commerce rešenja u toku 2017. godine, uz YoY rast od čak 65%.

Na pitanje možemo li uskoro očekivati i druge vidove naplate, naš sagovornik kaže da se o tome već uveliko razmatra – sa ciljem da se kupcima ponudi nekoliko opcija. „Aktuelna tema za nas je naravno i omogućavanje kupovine na rate, ovu opciju finaliziramo upravo sa našim partnerima iz Banca Intesa-e ona će uskoro biti u opticaju“, naglašava Hubač.

Aleksandra Poguberov
Bogato iskustvo iz e-commerce, retail i marketing sektora, okupilo je osnivače Dijaspore na jednom mestu | S leva na desno: Marko Ilić, Srđan Mitrić i Emil Hubač

‘Beležimo prve prodaje i širimo priču o novoj prodavnici’

Iako bismo na prvu loptu dijasporu mogli nazvati nišom, sama veličina tržišta govori nam da ne postoji unikatna poruka koja će korisnike okupiti na novom servisu, samim tim i marketinški kanali moraju biti raznoliki.

Na pitanje Netokracije kako je tim planirao da akvizira širi pool korisnika, ali i promoviše Dijaspora Shop, Emil kaže da ekipa trenutno raspolaže razgranatom mrežom saradnika čija je ekspertiza upravo komunikacija sa dijasporom koja će sama po sebi biti jedan od najvažnijih kanala u predstavljanju prodavnice našim ljudima u inostranstvu.

Pored word of mouth promocije, tim već uveliko radi i na internacionalnoj strategiji za digitalne kanale (budući će najveći deo marketinških napora biti usmeren upravo ovde), dok su mas medijski i TV kanali nešto što ovaj servis ne planira da zaobiđe, a kako se upravo ovde i okuplja veliki broj potencijalnih korisnika tj. kupaca.

Za kraj, pitali smo Hubača koji su dalji planovi za kompaniju – rast prodaje, novi proizvodi, širenje tima?

„Do daljnjeg smo operativno fokusirani na dopunjavanje ponude, na kreiranje atraktivnih ponuda za naše kupce, ali i na obavezno zadovoljstvo korisnika“, kaže on, zaključujući da je plan da se u što skorijem vremenu predstave i dve nove usluge koje će biti izuzetno aktraktivne – kako za naše ljude u dijaspori, tako i za lokalno tržište.

Više o novoj Internet prodavnici, ali i o dostupnim artiklima, pronađite na zvaničnom sajtu dijaspora.shop.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

5 automobila renomiranih auto kuća koji su gorivo zamenili strujom

Najpoznatiji i najveći auto brendovi sve više se okreću elektro pogonu. Mercedes i Audi predstavili su na salonu u Parizu svoje prve potpuno električne automobile, dok svoj odgovor tržištu i spremaju i BMW, Jaguar i Porsche.

Startapi i poslovanje

Izmene Zakona o prevozu putnika ušle u Skupštinu – ako se usvoje CAR:GO bi mogao postati taxi

Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju ušao je u Narodnu skupštinu. Šta to znači za CAR:GO i slične servise koji bi potencijalno došli na srpsko tržište?

Startapi i poslovanje

‘Super Srbija’ novi je projekat o razvojnom putu domaćih preduzetnika koji stiže na TV Prva

21. oktobra na TV Prva startuje nova emisija koja u prvi plan stavlja srpske preduzetnike, njihove inovativne ideje i proizvode.

Propustili ste

Tehnologija

SBB predstavio EON Smart Box – pametne funkcije i 4K rezolucija sastavni deo ponude

SBB i United Grupa predstavili su danas u hotelu Metropol u Beogradu prvi 'smart box' u regionu koji spaja televizijske sadržaje sa Android TV digitalnim servisima. Novi uređaj nosi naziv EON i biće dostupan već od sutra.

Novost

Google uvodi naplatu za YouTube, Google Play i druge servise – cenu snose proizvođači u EU?

Pvi put u svojoj istoriji Gugl će naplaćivati licence proizvođačima telefona u Evropi za instalaciju njegovih servisa kao što su Google Play, YouTube ili Gmail.

Analiza

Opel uhvaćen u softverskoj prevari prilikom testiranja štetnih gasova – novi dizelgejt na pomolu?

Očigledno da pojedini proizvođači automobila teškom mukom razvijaju sisteme koji će umanjiti emitovanje štetnih gasova. Nakon ogromnog skandala koji i dalje potresa VW grupaciju, varanju se priključio još jedan veliki igrač - Opel.

Kultura 2.0

Uključite se u raspravu o Centralnom registru stanovništva – bazi podataka građana Srbije

Okrugli sto o Nacrtu zakona o Centralnom registru građana održava se danas, a predstavnici Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave i druge zainteresovane strane raspravljaće o tome da li je sveobuhvatna evidencija o građanima na jednom mestu dobro rešenje.

Nesortirano

5 lekcija koje svaki softverski tim lider mora da savlada

Sama uloga tim lidera u različitim kompanijama ima različito značenje. Neke kompanije posmatraju ovu poziciju kao unapređenje u vidu titule, dok druge vide ovu poziciju kao novu, neizostavnu ulogu u timu. U mnogim kompanijama se ovo razlikuje čak i od projekta do projekta.

Tehnologija

Planirate da posetite Dubai? Tamo vas može voziti novi taksi bez vozača

Pitanje je vremena kada bismo samovozeće automobile mogli da vidimo na ulicama širom sveta. Prvi veliki korak ka tome, pored kompanija iz SAD-a, napravila je uprava za saobraćaj i transport u Dubaiju.