Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Pre samo nekoliko dana posvedočili smo rađanju nove domaće Internet prodavnice. U pitanju je dijaspora.shopwebshop koji je podjednako fokusiran na građane Srbije koji žive i rade u dijaspori, kao i na domaće kupce. Ideja je poprilično jednostavna: ponuditi kupcima sigurno i pouzdano mesto na kome mogu da kupuju robu široke potrošnje iz Srbije za svoje članove porodice ili prijatelje koji žive u Srbiji.

Od poručivanja, preko naplate, pa do isporuke – Dijaspora Shop preuzima na sebe kompletnu logistiku.

Svakako interesantna poslovna ideja, ali čitava stvar postaje još zanimljivija kada se u obzir uzme da priliv novca iz dijaspore u Srbiji na godišnjem nivou prevazilazi nekoliko milijardi evra. Upravo ovo je segment koji Dijaspora gađa.

„Višemilionskom inostranom tržištu nudimo mogućnost da obraduju, iznenade i podrže svoje najmilije u Srbiji, ali i da kupe proizvode za svoje potrebe“, započinje razgovor Emil Hubač, direktor startapa koji od aprila meseca radi na razvoju nove Internet prodavnice koja ima cilj da kupcima ponudi širok asortiman robe po principu sve na jednom mestu. 

Aleksandra Poguberov
Emil Hubač govorio je za Netokraciju o ideji iza Dijaspora Shop-a, ali i o proteklom periodu koji je bio posvećen traženju investicije i pokretanju poslovanja.

Pored Emila, iza webshop-a stali su i Marko Ilić (ex TakoLako), Srđan Mitrić (ex Tehnomanija) i Milorad Miša Ćirić. Bogato poslovno iskustvo iz domena Internet prodaje, klasičnog retaila-a, ali i povezanost sa srpskom zajednicom u inostranstvu, pomogli su da se dođe do strateškog partnera iz Kanade, ali i da Dijaspora Shop ugleda svetlost dana. Emil kaže:

Do same ideje smo došli sasvim slučajno, nakon razgovora sa jednom našom sugrađankom koja je već dugi niz godina u Kanadi i koja je imala ozbiljan problem da obezbedi pomoć svojoj staroj majci iz Beogradu. Lampica se upalila, okupili smo ekipu i krenuli da istražujemo podatke na osnovu kojih bismo mogli da izvršimo poslovnu analizu i kreiramo biznis plan.

U ovom trenutku, na dijaspora.shop prodavnici dostupno je preko 40.000 proizvoda iz oblasti tehike, dečije opreme, igračaka, nameštaja, mašina, alata i drugih oblasti. Kako Netokracija saznaje, tim je od maja obavio razgovor sa preko 100 kompanija (dobavljača), dok je ideja od starta naišla na odobrenje i podršku mnogih koji su direktno ili indirektno bili uključeni u projekat.

Namera nam je da konstatno širimo asortiman kako na popuni postojećih kategorija tako i na uvođenju novih. U planu je da u narednim mesecima ponudimo još nekoliko desetina hiljada dodatnih proizvoda, a svakako nas očekuje finalizacija saradnje sa oko još 120 kompanija-dobavljača.

Hubač ne skriva da je u prvoj fazi razvoja fokus na prodaju robe u sklopu domaćeg tržišta – dakle u Srbiji. Već u narednoj fazi, ideja je da se kupcima iz inostarnstva omogući kupovina proizvoda iz Srbije (prevashodno domaćih proizvoda koje je teško nabaviti u inostranstvu ili se uopšte ne prodaju). Treća faza, posvećena je širenju svesti o prodavnici prema inostranim kupcima, ali i uvođenjem različitih vrsta usluga i servisa.

Podrška 24/7/365 za kupce iz inostranstva

Po čemu se to Dijaspora Shop razlikuje od bilo koje druge web prodavnice u Srbiji?

Za početak, Emil kaže da je proces kupovine izuzetno jednostavan – kako za korisnike iz inostranstva, tako i za korisnike iz Srbije. Kupac bira billing i shipping adresu, obavlja plaćanje putem platne kartice, a Dijaspora Shop isporučuje kupljene proizvode na željenu adresu putem kurirske službe D Express sa kojom kompanija partnerski radi, saznaje Netokracija.

Rok za isporuku je od 2 do 5 dana, dok smo za kupovine preko 2.000 dinara obezbedili besplatno isporuku“, ističe Hubač dodajući da se Dijaspora razlikuje od drugih web shop-ovai po tome call centru koji radi 24/7/365 i uvek je na razpolaganju za dodatne informacije – bilo putem poziva na neki od lokalnih brojeva po zemljama, chat-a sa podrškom ili e-mail prepiske.

Ukoliko zovete Dijaspora Shop iz Kanade, Sjedinjenih Američkih Država, Švajcarske, Nemačke i Austrije, poziv će se tretirati kao lokalni – a sve u cilju otkanjanja čak i najmanjih nedoumica oko kupovinu.

Banca Intesa kao partner za naplatu

Pored samog vizuelnog identiteta prodavnice koji u prvi plan ističe prepoznatljive boje Srbije (crvena, plava i bela), primetan je i logotip Banca Intese (na dnu) koja je izabrana kao sistemsko rešenje za procesuiranje uplata putem kartica na sajtu Dijaspora Shop-a. Emil kaže da je ova banka izabrana kao jedan od partnera sa kojim osnivači imaju dug istorijat pouzdane i efikasne saradnje, te su se i u ovom projektu odlučili za saradnju sa njima.

Podsećanja radi, iz Banca Intese su prognozirali više od 1.000.000 transakcija putem njihovog e-commerce rešenja u toku 2017. godine, uz YoY rast od čak 65%.

Na pitanje možemo li uskoro očekivati i druge vidove naplate, naš sagovornik kaže da se o tome već uveliko razmatra – sa ciljem da se kupcima ponudi nekoliko opcija. „Aktuelna tema za nas je naravno i omogućavanje kupovine na rate, ovu opciju finaliziramo upravo sa našim partnerima iz Banca Intesa-e ona će uskoro biti u opticaju“, naglašava Hubač.

Aleksandra Poguberov
Bogato iskustvo iz e-commerce, retail i marketing sektora, okupilo je osnivače Dijaspore na jednom mestu | S leva na desno: Marko Ilić, Srđan Mitrić i Emil Hubač

‘Beležimo prve prodaje i širimo priču o novoj prodavnici’

Iako bismo na prvu loptu dijasporu mogli nazvati nišom, sama veličina tržišta govori nam da ne postoji unikatna poruka koja će korisnike okupiti na novom servisu, samim tim i marketinški kanali moraju biti raznoliki.

Na pitanje Netokracije kako je tim planirao da akvizira širi pool korisnika, ali i promoviše Dijaspora Shop, Emil kaže da ekipa trenutno raspolaže razgranatom mrežom saradnika čija je ekspertiza upravo komunikacija sa dijasporom koja će sama po sebi biti jedan od najvažnijih kanala u predstavljanju prodavnice našim ljudima u inostranstvu.

Pored word of mouth promocije, tim već uveliko radi i na internacionalnoj strategiji za digitalne kanale (budući će najveći deo marketinških napora biti usmeren upravo ovde), dok su mas medijski i TV kanali nešto što ovaj servis ne planira da zaobiđe, a kako se upravo ovde i okuplja veliki broj potencijalnih korisnika tj. kupaca.

Za kraj, pitali smo Hubača koji su dalji planovi za kompaniju – rast prodaje, novi proizvodi, širenje tima?

„Do daljnjeg smo operativno fokusirani na dopunjavanje ponude, na kreiranje atraktivnih ponuda za naše kupce, ali i na obavezno zadovoljstvo korisnika“, kaže on, zaključujući da je plan da se u što skorijem vremenu predstave i dve nove usluge koje će biti izuzetno aktraktivne – kako za naše ljude u dijaspori, tako i za lokalno tržište.

Više o novoj Internet prodavnici, ali i o dostupnim artiklima, pronađite na zvaničnom sajtu dijaspora.shop.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Ekskluzivno

Nordeus otvorio novu zgradu: 6.000 m², restoran, sportski bar i vrtić za spoj najboljeg iz umetnosti i tehnologije

Donosimo vam ekskluzivne fotografije nove zgrade Nordeusa koja već danas otvara vrata za svojih 170 zaposlenih.

Tehnologija

E-prime lansirao električni tricikl na sajmu automobila namenjen poslovnim korisnicima

U ekskluzivnom intervjuu za Netokraciju, direktor i suosnivač kompanije E-prime Milan Manojlović, govori o novim električnim biciklima kompanije, ali i o planiranom širenju poslovanja i izvozu na evropsko tržište.

Startapi i poslovanje

Kako izgleda raditi u IT kompaniji koja razvija svoj proizvod – iz ugla programera?

Domaće developere uglavnom je oblikovala 'outsourcing' industrija, dok je znatno manji broj njih imao priliku i da radi u kompaniji ili startapu koji razvija sopstveni proizvod. Kakva su njihova iskustva?

Propustili ste

Novost

Savladajte osnove programiranja uz prve SmartNinja kurseve u Beogradu!

Program IT obuka koje smo pokrenuli početkom godine, konačno je dostupan za sve zainteresovane polaznike. U nastavku teksta saznajte više o kurikulumu, preduslovima za obuku i načinu plaćanja za prva dva kursa - Web Developement 1 i Python za početnike.

Kultura 2.0

Nemanja Čedomirović: Zaboravite na uspešnu konferenciju ukoliko ne želite da rizikujete

Kada su osnivači konferencije PHP Srbija pripremali prve događaje želeli su da od toga naprave programerski centar i stvore mesto gde i stranci žele da dođu - i u tome su uspeli 37% 😄, kaže jedan od osnivača. Šta posetioce čeka ove godine?

Kultura 2.0

Kako je ‘Game of Thrones’ zauvek promenio našu popularnu kulturu

Nakon pauze od tačno 595 dana imamo priliku da se ponovo susretnemo sa likovima iz knjiga Džordža R.R. Martina i uplovimo u svet Vesterosa gde će armije živih i mrtvih napokon odmeriti snage. Da li će naši životi nakon toga biti isti?

Karijere

BBICC 2019: Razmišljajte o budućnosti poslovanja, ali već danas

Proteklog vikenda održana je završnica studentskog takmičenja BBICC na kojem je 20 timova sa svetskih univerziteta predstavilo svoja rešenja. Zadatke studije slučaja postavile su kompanije Coca Cola, TeleGroup i Saga New Frontier Group.

Startapi i poslovanje

Wolt od danas u Beogradu – pratite dostavu vaše klope putem aplikacije (baš kao Uber)

Wolt, finski startap koji spaja restorane i korisnike koji poručuju hranu za dostavu, od danas počinje sa radom u Beogradu. Glavna prednost aplikacije jeste to što korisnici mogu da prate svoju porudžbinu od trenutka kada kuvar počne sa pripremom, pa sve dok im kurir ne pozvoni na vrata.

Internet marketing

Radionica naprednog Content Marketinga ponovo u Beogradu – ‘early bird’ karte do 15. maja!

Usled velikog interesovanja, pripremili smo još jedno izdanje radionice naprednog 'content marketinga'. Profesionalci, čekamo vas 27. maja u Beogradu!