Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala - cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Pre samo nekoliko dana posvedočili smo rađanju nove domaće Internet prodavnice. U pitanju je dijaspora.shopwebshop koji je podjednako fokusiran na građane Srbije koji žive i rade u dijaspori, kao i na domaće kupce. Ideja je poprilično jednostavna: ponuditi kupcima sigurno i pouzdano mesto na kome mogu da kupuju robu široke potrošnje iz Srbije za svoje članove porodice ili prijatelje koji žive u Srbiji.

Od poručivanja, preko naplate, pa do isporuke – Dijaspora Shop preuzima na sebe kompletnu logistiku.

Svakako interesantna poslovna ideja, ali čitava stvar postaje još zanimljivija kada se u obzir uzme da priliv novca iz dijaspore u Srbiji na godišnjem nivou prevazilazi nekoliko milijardi evra. Upravo ovo je segment koji Dijaspora gađa.

„Višemilionskom inostranom tržištu nudimo mogućnost da obraduju, iznenade i podrže svoje najmilije u Srbiji, ali i da kupe proizvode za svoje potrebe“, započinje razgovor Emil Hubač, direktor startapa koji od aprila meseca radi na razvoju nove Internet prodavnice koja ima cilj da kupcima ponudi širok asortiman robe po principu sve na jednom mestu. 

Aleksandra Poguberov
Emil Hubač govorio je za Netokraciju o ideji iza Dijaspora Shop-a, ali i o proteklom periodu koji je bio posvećen traženju investicije i pokretanju poslovanja.

Pored Emila, iza webshop-a stali su i Marko Ilić (ex TakoLako), Srđan Mitrić (ex Tehnomanija) i Milorad Miša Ćirić. Bogato poslovno iskustvo iz domena Internet prodaje, klasičnog retaila-a, ali i povezanost sa srpskom zajednicom u inostranstvu, pomogli su da se dođe do strateškog partnera iz Kanade, ali i da Dijaspora Shop ugleda svetlost dana. Emil kaže:

Do same ideje smo došli sasvim slučajno, nakon razgovora sa jednom našom sugrađankom koja je već dugi niz godina u Kanadi i koja je imala ozbiljan problem da obezbedi pomoć svojoj staroj majci iz Beogradu. Lampica se upalila, okupili smo ekipu i krenuli da istražujemo podatke na osnovu kojih bismo mogli da izvršimo poslovnu analizu i kreiramo biznis plan.

U ovom trenutku, na dijaspora.shop prodavnici dostupno je preko 40.000 proizvoda iz oblasti tehike, dečije opreme, igračaka, nameštaja, mašina, alata i drugih oblasti. Kako Netokracija saznaje, tim je od maja obavio razgovor sa preko 100 kompanija (dobavljača), dok je ideja od starta naišla na odobrenje i podršku mnogih koji su direktno ili indirektno bili uključeni u projekat.

Namera nam je da konstatno širimo asortiman kako na popuni postojećih kategorija tako i na uvođenju novih. U planu je da u narednim mesecima ponudimo još nekoliko desetina hiljada dodatnih proizvoda, a svakako nas očekuje finalizacija saradnje sa oko još 120 kompanija-dobavljača.

Hubač ne skriva da je u prvoj fazi razvoja fokus na prodaju robe u sklopu domaćeg tržišta – dakle u Srbiji. Već u narednoj fazi, ideja je da se kupcima iz inostarnstva omogući kupovina proizvoda iz Srbije (prevashodno domaćih proizvoda koje je teško nabaviti u inostranstvu ili se uopšte ne prodaju). Treća faza, posvećena je širenju svesti o prodavnici prema inostranim kupcima, ali i uvođenjem različitih vrsta usluga i servisa.

Podrška 24/7/365 za kupce iz inostranstva

Po čemu se to Dijaspora Shop razlikuje od bilo koje druge web prodavnice u Srbiji?

Za početak, Emil kaže da je proces kupovine izuzetno jednostavan – kako za korisnike iz inostranstva, tako i za korisnike iz Srbije. Kupac bira billing i shipping adresu, obavlja plaćanje putem platne kartice, a Dijaspora Shop isporučuje kupljene proizvode na željenu adresu putem kurirske službe D Express sa kojom kompanija partnerski radi, saznaje Netokracija.

Rok za isporuku je od 2 do 5 dana, dok smo za kupovine preko 2.000 dinara obezbedili besplatno isporuku“, ističe Hubač dodajući da se Dijaspora razlikuje od drugih web shop-ovai po tome call centru koji radi 24/7/365 i uvek je na razpolaganju za dodatne informacije – bilo putem poziva na neki od lokalnih brojeva po zemljama, chat-a sa podrškom ili e-mail prepiske.

Ukoliko zovete Dijaspora Shop iz Kanade, Sjedinjenih Američkih Država, Švajcarske, Nemačke i Austrije, poziv će se tretirati kao lokalni – a sve u cilju otkanjanja čak i najmanjih nedoumica oko kupovinu.

Banca Intesa kao partner za naplatu

Pored samog vizuelnog identiteta prodavnice koji u prvi plan ističe prepoznatljive boje Srbije (crvena, plava i bela), primetan je i logotip Banca Intese (na dnu) koja je izabrana kao sistemsko rešenje za procesuiranje uplata putem kartica na sajtu Dijaspora Shop-a. Emil kaže da je ova banka izabrana kao jedan od partnera sa kojim osnivači imaju dug istorijat pouzdane i efikasne saradnje, te su se i u ovom projektu odlučili za saradnju sa njima.

Podsećanja radi, iz Banca Intese su prognozirali više od 1.000.000 transakcija putem njihovog e-commerce rešenja u toku 2017. godine, uz YoY rast od čak 65%.

Na pitanje možemo li uskoro očekivati i druge vidove naplate, naš sagovornik kaže da se o tome već uveliko razmatra – sa ciljem da se kupcima ponudi nekoliko opcija. „Aktuelna tema za nas je naravno i omogućavanje kupovine na rate, ovu opciju finaliziramo upravo sa našim partnerima iz Banca Intesa-e ona će uskoro biti u opticaju“, naglašava Hubač.

Aleksandra Poguberov
Bogato iskustvo iz e-commerce, retail i marketing sektora, okupilo je osnivače Dijaspore na jednom mestu | S leva na desno: Marko Ilić, Srđan Mitrić i Emil Hubač

‘Beležimo prve prodaje i širimo priču o novoj prodavnici’

Iako bismo na prvu loptu dijasporu mogli nazvati nišom, sama veličina tržišta govori nam da ne postoji unikatna poruka koja će korisnike okupiti na novom servisu, samim tim i marketinški kanali moraju biti raznoliki.

Na pitanje Netokracije kako je tim planirao da akvizira širi pool korisnika, ali i promoviše Dijaspora Shop, Emil kaže da ekipa trenutno raspolaže razgranatom mrežom saradnika čija je ekspertiza upravo komunikacija sa dijasporom koja će sama po sebi biti jedan od najvažnijih kanala u predstavljanju prodavnice našim ljudima u inostranstvu.

Pored word of mouth promocije, tim već uveliko radi i na internacionalnoj strategiji za digitalne kanale (budući će najveći deo marketinških napora biti usmeren upravo ovde), dok su mas medijski i TV kanali nešto što ovaj servis ne planira da zaobiđe, a kako se upravo ovde i okuplja veliki broj potencijalnih korisnika tj. kupaca.

Za kraj, pitali smo Hubača koji su dalji planovi za kompaniju – rast prodaje, novi proizvodi, širenje tima?

„Do daljnjeg smo operativno fokusirani na dopunjavanje ponude, na kreiranje atraktivnih ponuda za naše kupce, ali i na obavezno zadovoljstvo korisnika“, kaže on, zaključujući da je plan da se u što skorijem vremenu predstave i dve nove usluge koje će biti izuzetno aktraktivne – kako za naše ljude u dijaspori, tako i za lokalno tržište.

Više o novoj Internet prodavnici, ali i o dostupnim artiklima, pronađite na zvaničnom sajtu dijaspora.shop.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

Dejan Nikolić (Content Insights): Publika jednom mediju ne sme da bude inventar koji prodaje oglašivačima

U eri kada Facebook, Amazon i Google drže 70% budžeta za digital, kako se mediji mogu izboriti za svoj kolač? Jednostavno - moraju da promene način na koji su do sada poslovali.

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Propustili ste

Internet marketing

Nagrade možda nisu merilo uspeha, ali nisu loše ukoliko ste agencija koja želi da bira klijente

Kako Ovation BBDO gleda na nagrade iz prethodnog perioda i da li su one rezultovale povećanjem obima posla? Na pitanja Netokracije odgovara Nikola Parun, Head of PR & Digital u ovoj beogradskoj agenciji.

Startapi i poslovanje

BioSense lansirao PARSEC program poslovne akceleracije – ukupna vrednost fonda €2,5 miliona

Kako bi startapima i drugim malim i srednjim preduzećima omogućili pristup neophodnom kapitalu, znanju, tržištima i tehnologiji, evropski projekat PARSEC nudi biznis akceleraciju za tehnološke proizvode i inovacije iz tri sektora: prehrana, energija i životna sredina.

Startapi i poslovanje

EY na #CXZG: Zašto konsultantske kuće ulaze u oblast korisničkog iskustva?

Korisničko iskustvo postaje veći 'buzzword' od digitalne transformacije - toliki da i konsultantske kuće ulaze u ovu oblast. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima EY-a u Hrvatskoj.

Internet marketing

Effie 2019: Ove godine bez zlatnog priznanja, agencija Ovation BBDO osvojila najviše nagrada

Na ceremoniji koja je održana u Ateljeu 212, sinoć su dodeljene četiri srebrne i četiri bronzane Effie nagrade za najefektivnije marketinške kampanje koje su realizovane u Srbiji tokom prošle godine.

Startapi i poslovanje

Damjan Geber: Edukacijom o značaju CX-a u fizičkom prostoru, stvaramo konkurentnije tržište

Dizajn je jedan od ključnih elemenata u procesu kreiranja kvalitetnog korisničkog iskustva u 'offline' prodavnicama ali i kancelarijama kompanija. O značaju arhitekture prostora sa poslovne strane, razgovaramo sa Damjanom Geberom, direktorom agencije Brigada.

Startapi i poslovanje

Branko Milutinović: Ne stajemo dok Nordeus ne postane sinonim za fudbalski ekosistem

U kom smeru ide Nordeus? Zašto su se preselili u novu zgradu i da li zapošljavaju? Na kojim to igrama trenutno rade? Na ova i druga pitanja odgovara Branko Milutinović, direktor i jedan od osnivača najuspešnijeg srpskog gejm studija.