
msg global solutions SEE proslavio 10. rođendan u Srbiji i najavio još veći fokus ka domaćim i regionalnim klijentima
Ove godine msg global solutions SEE obeležava 10 godina rada u Srbiji. Sa predstavnicima ove kompanije sumiramo prvu deceniju poslovanja na domaćem tržištu i razgovaramo o budućim planovima.
Kompanija msg global solutions South East Europe osnovana je 2011. godine, u avgustu, kao deo msg grupe i to sa predstavništvom u srpskoj prestonici. U početku je, kako se prisećaju naši sagovornici, primarni fokus kompanije bio na pružanju konsultantskih usluga za SAP softverska rešenja u oblasti osiguranja i reosiguranja svojim klijentima širom sveta.
Međutim, danas msg global solutions u Beogradu zapošljava više od 150 zaposlenih, a najveći deo kadra čine su mladi, motivisani eksperti u oblasti konsaltinga i razvoja inovativnih rešenja – ističu Sonja Popović (Executive Vice President) i Miroslav Mijatović (Executive Vice President) i dodaju:
Možemo da kažemo da je iza nas 10 uspešnih godina rasta koji su rezultat posvećenosti čitavog tima ka ostvarivanju poslovnog uspeha i premašivanju očekivanja u svemu što radimo.
Oni nam u nastavku teksta otkrivaju detalje o poslovanju i projektima kompanije u kojoj rade.
Na kojim to uslugama i proizvodima msg global solutions SEE danas najviše radi i u okviru kojih industrija?
Miroslav: Sa više od 30 godina iskustva i partnerstva u radu sa SAP-om i njegovim klijentima, razvijamo softverske aplikacije, pružamo usluge implementacije i definišemo strategije za povećanje efikasnosti i bolje poslovne rezultate.
msg global solutions je ne samo konsalting partner u oblasti osiguranja i reosiguranja već i co-development partner značajnog broja SAP-ovih rešenja za druge industrije, kao što je na primer SAP Profitability and Performance Management.
Sonja: Osim toga, bavimo se razvojem SAP Customer Experience za finansijsku industriju, gde smo razvili SAP Finance Services Accelerator koji smo uspešno implementirali u više različitih kompanija iz finansijske industrije.
Tu su zatim implementacije CX rešenja kao što su SAP Commerce Cloud, SAP Sales and Service Cloud i SAP Marketing Cloud za različite industrije.
Početkom ove godine, u naš portfolio dodali smo i SAP Upscale, web-commerce rešenje namenjeno manjim i srednje velikim kompanijama koje žele imati više kanala prodaje. Rešenje smo prilagodili zakonskoj i poslovnoj praksi za zemlje naše regije i verujemo da ćemo sa time pomoći i kompanijama iz tog segmenta da primene i iskoriste sve benefite proizvoda najboljeg svetskog proizvođača softvera. Rešenje je i cenovno prilagođeno manjim kompanijama, a spremno je za korišćenje nakon vrlo kratkog roka implementacije.

Kako je globalna pandemija tj. korona kriza uticala na promene unutar vaših redova? Šta je to što se najviše promenilo iz ugla same kompanije?
Miroslav: Uz odličnu organizaciju i dobru infrastrukturu u okviru same kompanije, vrlo brzo i jednostavno smo se prilagodili radu od kuće. Svi globalni projekti su nastavili normalno da funkcionišu bez zastoja i kašnjenja, iako nismo bili u mogućnosti da radimo face-to-face. Naši korisnici i klijenti su taj sistem rada odlično prihvatili, te možemo reći da smo se efikasno prilagodili izazovima koji su bili pred nama.
Tokom rada od kuće, jako je važno raditi na pozitivnoj atmosferi unutar timova i na satisfakciji zaposlenih, te smo u proteklom periodu od samog početka pandemije organizovali brojna online okupljanja i aktivnosti kojima smo održali timski duh. Fokus na ljude je ostao ključan, tako da su timovi nastavili sa timskim sastancima, in a remote way. Pored toga, leadovi timova sa svakim zaposlenim imaju redovne 1-1 sastanke, što podrazumeva da su na raspolaganju za predloge, sugestije, ali i izazove sa kojima se zaposleni susreću na svakodnevnom nivou.
Šta se promenilo u industrijama u kojima poslujete? Koji su to novi izazovi sa kojima su se kompanije suočile i kako im pomažete da se prilagode?
Sonja: Nije upitno da je uticaj pandemije COVID-19 virusa veliki na sve kompanije u svetu, bilo one male ili velike. Desile su se promene u radnom okruženju, navikama kupaca i potrošača, poteškoće u lancima snabdevanja, što je sve dovelo do ubrzanih primena novih tehnoloških rešenja i inovacija. Pokazuje se da kompanije širom sveta smatraju da će se ovi trendovi nastaviti i nakon pandemije COVID-19 virusa.
Iako je biznis uvek bio neizvestan, radili su se poslovni planovi i vodilo se računa da se realizuju. Ali bilo koji osećaj kontrole koji smo možda imali je duboko uzdrman u 2020. godini, te kompanije aktivno traže načine da se obezbede od rizika.
Stoga smatramo da je glavni izazov s kojim se kompanije danas susreću kako da budu fleksibilne i adaptibilne na bilo koju krizu (flexibility and adaptibility to any crisis).
Mi u msg globalu možemo to potvrditi upravo zbog velike potražnje naših klijenata širom sveta za implementacijom SAP Profitability and Performance Management rešenja. To je rešenje koje omogućuje kompanijama da imaju bolji uvid u svoje poslovanje, da u realnom vremenu reaguju na određena odstupanja u poslovnom okruženju, te da istovremeno mogu simulirati neke nove poslovne modele ili procese, te njihov uticaj na poslovne rezultate.
Iskustva koja smo stekli širom sveta, implementirajući ovo rešenje kod kompanija iz različitih industrija, želimo primeniti i u našem regionu i podržati naše, lokalne kompanije da budu uspešnije i otpornije na različite izazove koji će se očito dešavati i u budućnosti.
Osim toga, možemo primetiti i povećanu potražnju za rešenjima koja pomažu kompanijama da komuniciraju i prodaju svoje proizvode kroz digitalne kanale: digitalni marketing i web shop-ovi su trend koji se značajno ubrzao, ne samo kod trgovaca na malo, već i sami proizvođači žele da imaju direktan kontakt sa potrošačima svojih proizvoda. Iskustvo stečeno u implementaciji SAP Marketing Cloud, SAP Upscale Commerce i SAP Sales Cloud želimo da primenimo i u regionu.
Naravno, tu je i neizostavno nova generacija SAP-ovog ERP-a SAP S/4 HANA Cloud koji predstavlja digitalno jezgro svake digitalne transformacije kompanije.
Kako su se domaće kompanije prilagodile novonastalim promenama i zahtevima korisnika i kupaca?
Sonja: Digitalizaciju pre svega posmatramo kroz inovacije, automatizaciju poslovnih procesa i nove tehnologije poput AI, IoT-a i machine learning-a koje postaju sastavni deo poslovanja. Kompanije koje žele ostati konkurentne moraju razumeti kako spojiti svoju poslovnu strategiju i misiju s novim tehnologijama, što često uključuje i pronalazak novih poslovnih modela.
Posmatrajući stanje na tržištu, ali i projekte koje smo radili, zaključujemo da su domaće kompanije svesne važnosti i nužnosti digitalizacije. Područje gde to trenutno možemo najbolje videti jeste odnos kompanija s njihovim korisnicima, odnosno kupcima njihovih proizvoda i usluga.
Situacija sa pandemijom Covid-19 virusa s kojom živimo već drugu godinu, ukazala je i na novi talas digitalizacije koji obuhvata lanac snabdevanja – bez nove tehnologije nema govora o modernom lancu snabdevanja. Personalizovano korisničko iskustvo više nije novi način poslovanja, već je postao standard koji je pred kompanije postavio zadatak da budu fleksibilne i brze ne samo po pitanju prodaje, već i proizvodnje, logistike i nabavke.

Da li danas aktivno radite i sa domaćim tj. regionalnim kompanijama? Kako vidite da im možete pomoći sa vašom ekspertizom i proizvodima?
Sonja: Do nedavno je msg global solutions SEE bio fokusiran na globalne projekte, te i dalje aktivno radimo na implementaciji SAP-ovih rešenja klijentima u drugim zemljama. Kroz razvoj rešenja ali i implementaciju, na tržištu smo prepoznatljivi po tehnološkom znanju, ali i izgradnji pouzdanih odnosa sa klijentima.
Od ove godine, odlučili smo da ponudimo našu ekspertizu lokalnim kompanijama, a upravo je globalno iskustvo glavni benefit kojim možemo da doprinesemo lokalnim kompanijama da postignu bolju operativnu efikasnost i poboljšaju sposobnosti donošenja odluka. Spremni smo da im pomognemo da izaberu opciju koja najbolje odgovara njihovim potrebama, strategiji i budžetu, uz pomoć naših eksperata iz zemlje i regiona.
S obzirom na našu ekspertizu, naš fokus u zemljama iz regiona jesu kompanije iz finansijske industrije, te kompanije iz područja proizvodnje i prodaje robe široke potrošnje.
Ako pogledamo naš fokus s druge strane, tačnije sa strane samih rešenja, to su implementacije SAP rešenja iz oblasti finansijske industrije, zatim SAP S/4 HANA – SAP ERP rešenja s posebnim naglaskom na kompanije koje se bave proizvodnjom hrane, SAP-ovih CX rešenja, kao što su SAP Upscale i SAP Sales&Service cloud, i kao kruna svega tu je i SAP Profitability and Performance Management.
Trenutno zapošljavate 160 ljudi u Srbiji i Hrvatskoj – da li se obe kancelarije šire i da li aktivno zapošljavate? Koji senioritet kadrova tražite i šta je to po čemu se karijera u msg global solutions ističe?
Miroslav: Konstantno smo u potrazi za ambicioznim kadrovima spremnim da napreduju i rastu zajedno sa kompanijom. Sinergijom dve kancelarije nastupamo na regionalnom tržištu i pokrivamo zahteve klijenata iz različitih industrija.
Osim za mlade ljude koji su na početku svoje karijere, msg global solutions je odlično mesto za seniore koji žele da nastave rad na uzbudljivim, globalnim projektima. Kroz rad na implementaciji i razvoju SAP-ovih rešenja, naše kolege imaju priliku da primene svoje višegodišnje znanje i iskustvo u radu sa klijentima, uz rad u dinamičnom i multikulturalnom okruženju. Pored rada na projektima, iskusnije kolege imaju priliku da se okrenu ka people menadžmentu, projektnom menadžmentu, arhitekturi sistemskih rešenja i da stečeno znanje prenesu na mlade talente.
Kompanija vodi računa o tome da naši zaposleni dobiju najbolje programe obuke i mogućnosti za učenje i razvoj svoje karijere. Pri zapošljavanju prolaze kroz intenzivan program obuke, kroz internu msg global akademiju, gde stiču sva neophodna tehnička znanja iz relevantnih oblasti. Zastupljen je koncept mentorstva od prvog dana zaposlenog u kompaniji, i na taj način pružamo novim, mladim kolegama smernice u razvoju i podršku koja im je potrebna tokom prvih projekata, kao i u radu sa klijentima. Pored stručnog znanja i tehničke ekspertize, smatramo da je jako važno da naši zaposleni razvijaju i takozvane meke veštine, koje ne samo da vode ka većoj produktivnosti, već i ka ličnom razvoju i satisfakciji naših zaposlenih.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!