Mojih 5: Miloš Skokić

Mojih 5: Miloš Skokić

U specijalu 'Mojih 5' kolege iz industrije dele svoje preporuke serija, knjiga, YouTube kanala, muzike i članaka koje im trenutno okupiraju pažnju.

U drugom članku u okviru specijala „Mojih 5“, svoju omiljenu muziku, serije, knjige i još po nešto otkriva Miloš Skokić, jedan od osnivača i partner u agenciji Žiška koju je osnovao sa kolegom Goranom Jankuloskim, strastveni gejmer i podkaster čije emisije Storage Time možete pronaći na YouTube kanalu ove agencije.

Miloš se inače digitalnim marketingom bavi od 2013. godine, sarađivao je sa velikim brojem nacionalnih i globalnih brendova, a uz sto je i verni je pratilac Esports dešavanja navijač tima Fnatic. Ovo su njegove preporuke.

Serija: Atlanta, Avenue 5, Master of None

Kada sam, kao i svi ostali, potrošio sve očigledne bindžabilne sadržaje sa Netflixa i HBO GO servisa, bacio sam se u neka baš opskurna istraživanja serija koje su mi u nekom trenutku delovale zanimljivo (pošto je Tiger King previše vanila), ali jednostavno nikada nisam stigao da ih pogledam (do kraja). Tako sam završio sa serijom Atlanta, koju producira, režira, piše i glumi glavnu ulogu Donald Glover, nekima poznatiji kao Childish Gambino.

Mogao bih da vam pričam o čemu se tu radi, ali to je u ovom slučaju najmanje bitno – pogledajte pilot i, ili ćete odmah krenuti dalje, ili ćete pomisliti da sam lud.

Osim Atlante, gledam i Avenue 5, za koju moram da priznam da sam krenuo iz čistog mazohizma (vaaaži, sitkom u svemiru, na komercijalnom letu koji se zaglavio i kasniće kući tri godine), i baš kada sam bio spreman da je ishejtujem, eto mene na sedmoj epizodi. Proklet bio, Hugh Laurie.

Za kraj, preporučio bih Master of None svima koji nisu gledali. Ovo je moja go to preporuka na slepo, nemoguće je da ti se ne dopadne ova serija, ako si čovek.

YouTube kanal: Od putovanja do dokumentaraca

Ne znam za vas, ali ja na YouTube odlazim iz najrazličitijih mogućih pobuda, pa bi mi bilo nemoguće da preporučim jedan kanal koji je obeležio moju samoizolaciju. Paolo from Tokyo mi prvi pada na pamet, kanal koji gledam kada mi se putuje u Aziju. Njegov serijal „Day in a life of …“ mi je omiljeni, a možete krenuti od videa o dnevnoj rutini jednog mangake, japanskog crtača stripova.

Kada želim da se ložim da ću jedan dan snimiti video esej o bilo čemu, odem i ponovo gledam neke stare klipove Nerdwriter-a. Nakon njega, verovatno skliznem na Every Frame a Painting, koji nema novi video već tri godine, ali mene to ne sprečava da budem fan ovog kanala.

Primetio sam da u poslednje vreme baš uživam u dokumentarcima Internet Historian-a, koji se bavi Internet i social media fenomenima, i ima svoj veoma upečatljiv stil i estetiku. Njegov video koji me je odvalio nedavno je The Engoodening of No Man’s Sky, priča o jednoj od najhajpovanijih igara ikada, koja se pretvorila u jedno od najvećih razočarenja ikada, a završila kao nešto sasvim treće. Strava inspirativno, čak i za totalne negejmere.

Knjiga: Sapijens: Kratka istorija čovečanstva

Ne znam ni sam kako je sve to krenulo, ali sam baš dugo izbegavao ovu knjigu. Aktivno sam se bavio time da je ne pročitam, uprkos tome što su mi je svi preporučivali i kleli se u njena prosvetljujuća dejstva. Na kraju me je Goran upecao rekavši da bi ova knjiga trebalo da bude udžbenik za osmi razred i pokleknuo sam.

Ne pamtim kada sam u skorije vreme nešto tako progutao – ova knjiga je prepuna jako zanimljivih i provokativnih ideja, interesantnih istorijskih događaja i antropoloških koncepata i učiniće da želite da prepričate njene delove svim svojim prijateljima. Ako se vaši prijatelji ne zainteresuju za avanture Homo sapiensa i priču o tome kako je nastao novac, recimo, možda je vreme da nađete nove prijatelje.

Paralelno sa ovom knjigom, čitam biografiju Enca Ferarija, za koju se ispostavilo da je možda i najlepša knjiga koju posedujem, ali ništa više od toga. (Dakle, ovo je obrnuta preporuka.) I za kraj, prelepo ilustrovano izdanje romana Neverwhere od pisca Neila Gaimana, za potpuno uživanje i izolaciju od samoizolacije.

Muzika: The Boss

Kada je teško, The Boss. Nastup Springsteena na Broadway-u je teško objasniti. Ako se sećate formata VH1 Storytellers, to je to – red pesama, red priče o pesmama i konteksta u kojem su nastale. Muzički, to je fantastičan koncert od preko dva i po sata neverovatne svirke. Iz ugla storytellinga, to je jedna neverovatna zbirka priča o Americi, o ovom pevaču, porodici, muzici, rodnom gradu, životu na turnerji, problemima sa mentalnim zdravljem. Ako ste čitali Brusovu biografiju Born to Run, možda ćete prepoznati neke anegdote i likove, ali ovo će samo obogatiti vaše iskustvo gledanja koncerta.

Ako nikada ranije niste slušali njegove pesme, a planirali ste da ga istražite, ovaj koncert je odličan uvod u Boss. Čućete neke od njegovih najpoznatijih pesama, skapiraćete njegovu energiju i poetiku iz prve ruke, videćete ga u interakciji sa publikom, u pratnji klavira i gitare. Samo, kada završite, obavezno pustite neki njegov „stadionski“ koncert sa celim bendom, čisto da povratite ravnotežu u (svom ličnom) univerzumu.

Tekst: Marketing pre i posle Korone 

Uh. Koliko bi voleo da mogu da odgovorim na ovo pitanje kao Kanye i kažem nešto tipa: „Moj omiljeni tekst koji sam ikada pročitao je ovaj koji upravo pišem“, je li može to?

Možda neće doći kao iznenađenje da sam u ovom periodu od svega navedenog najmanje čitao tekstove, pa sam i sa preporukama tanak. Ipak, radio sam istraživanje o komunikaciji brendova u doba samoizolacije i pronašao ovaj članak koji prikuplja najbolje primere iz SAD-a, i redovno je ažuriran. Ovo može biti jako korisno kolegama iz agencija i korporacija koji u ovom trenutku lupaju glavu o sličnim problemima.

Sa vedrije strane, AdAge je objavio svoj A-list Awards za 2020 i, s obzirom na to da se bazira na kreativnim radovima iz 2019, u ovom trenutku je donekle terapeutski razgledati advertajzing dostignuća iz „perioda pre Korone“. Okej, ovo nije jedan tekst, ali će sigurno rezultirati čitanjem gomile tekstova i istraživanja agencija i kampanja koje su zablistale u prethodnom periodu.

Ni jedan od dobitnika ne iznenađuje, ali magija kreće kada počnete da istražujete šesta, osma, deseta mesta u kategorijama. Srećno guglanje do beskonačnosti.


Želiš da se uključiš u „Mojih pet“ ili znaš nekoga ko bi voleo da podeli sa nama svoje omiljene sadržaje? Piši nam na milena@netokracija.com!


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Milica Čalija: Pokrenuli smo ‘Kupujmo iz Srbije’ jer želimo da mali proizvođači prežive pandemijsku krizu

Akcija 'Kupujmo iz Srbije' pokrenuta je sa ciljem da se kroz predstavljanje malih proizvođača putem društvenih mreža doprinese borbi da njihovi biznisi prežive aktuelnu pandemiju. U tekstu koji sledi, sa inicijatorkom projekta razgovaramo o samoj akciji i daljim koracima za pomoć malim preduzetnicima u Srbiji.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.