MJTSAM: Muškarci danas ne znaju kako se pravilno šlepuje auto i to je strašno.

YouTube je postao poprilično velika stvar u Srbiji, ali tržištem nezavisnih kreatora i dalje dominiraju gejmeri i fešn blogerke. Interesantnog sadržaja za nas (nešto starije muškarce) gotovo da nema. 'Rupu u sistemu' prepoznali su Nemanja Maraš i Miloš Maksimović - idejni tvorci i glavni akteri iza kanala Mogu Ja To Sam sa kojima sam porazgovarao o tome zašto su pokrenuli vlog, kojim temama nameravaju da se bave, ali i kako planiraju da monetizuju svoj rad.

Stefan Đaković

Ko su Miloš Maksimović i Nemanja Maraš? Sa ovim dinamičnim dvojcem našao sam se prošle nedelje na kafi kako bismo porazgovarali o njihovom najnovijem projektu – YouTube kanalu Mogu Ja To Sam. Nemanja za sebe kaže da je diplomirani primenjeni umetnik i dugogodišnji modni fotograf. Maksimovića verovatno znate sa televizije, gotovo sigurno ste čuli njegov glas, a ukoliko pak dolazite iz sveta digitalnog marketinga, poznat je i kao „onaj tip koji vodi program“ na svakoj većoj konferenciji.

Otkud onda njih dvojica u jednom vlogu?

Kako kažu, poznanstvo je rođeno svega mesec dana pre nego što je MJTSAM startovao. Maksimović otkriva da je ideju za YouTube kanal dobio uvidevši da trenutno ne postoji glas koji se obraća muškoj populaciji u pravom smislu te reči – populaciji koju ne zanimaju video igre, novi spot Marije Žeželj i fidget spinneri već nešto zrelije teme.

Obrazloživši ideju Ivani Radovanović koja stoji iza YouTube kanala Mogu Ja To Sama i istoimenog sajta, Miloš je ubrzo upoznao i Maraša koji je u snimanje vloga krenuo kao u svojevrsni eksperiment sa ciljem da ispita ovu umetničku formu i obradi njemu interesantne teme. „Amin“ je stigao i od Ivane koja je partnerski podržala ovaj projekat, a momci su ubrzo krenuli u snimanje prvog videa i osmišljavanje priča kojima žele da se bave.

Pravim (a i krivim) muškarcima potreban je kvalitetan i zanimljiv sadržaj

„Nas dvojica dolazimo iz potpuno različitih sfera života, ali smo se sreli u nečemu što nam je obojici blisko“, započinje razgovor Maksimović dodavši da mu je vlogovanje leglo usled dugogodišnjeg rada na televiziji. Kako kaže, Nemanju je upoznao preko Ivane i brzo je shvatio da je u pitanju izuzetno perspektivan mladi umetnik koji neguje visok vizuelni standard, a čija se kreativnost pokazala već prilikom izrade koncepta.

Odgovarajući kroz smeh da će Maksimovića verovatno koštati karijere poznatog TV lica, Maraš dodaje da se odlučio na MJTSAM kao pokušaj da se upozna sa stručnim temama kroz ispitivanje jedne vizuelne forme koja postaje sve popularnija i kod nas. Ne skrivajući da nije fan konstantne samopromocije i širenja influensa, on pak ističe da vlogovanjem pokušava da podigne čitavu stvar za lestvicu više – dokazujući da kvalitetan i zanimljiv sadržaj za muškarce može da postoji i da se kreiranje takvog sadržaja čak i u Srbiji može unovčiti:

Volimo da budemo iskreni prema našoj publici, zato i ne krijemo činjenicu da smo u ovo krenuli kao u posao. MJTSAM je nešto što nas dvojica radimo pored naših stalnih zanimanja, uložili smo određeni novac u opremu i konstantno ulažemo vreme potrebno za snimanje tj. kreiranje sadržaja. Spremni smo da eksperimentišemo i da vidimo kuda će nas vlog odvesti.

Dotakavši se tematike kojom se Mogu Ja To Sam bavi, Maksimović kaže da trenutno ne postoji sadržaj koji će muškarcu pokazati kako se tačno šlepuje auto, koja se vina i kako kombinuju sa mesom, kako pravilno koristiti lift (verujte mi, ovo uputstvo je i više nego potrebno) ili kupiti polovnjaka. Nazovimo to lifestyle temama koje ovaj dvojac pokušava da obradi na jedan zanimljiv, pomalo satiričan, ali uvek faktografski tačan način. Iako obojica dolaze iz različitih sfera života, ideja je da i sami uče nove stvari i veštine kroz susretanje sa temom koja je jednom od njih bliska.

Od pregleda se u Srbiji ne živi

Razgovarajući sa Nemanjom i Milošem o MJTSAM (zamalo uz jedno imitiranje Mirka Alvirovića), stiče se utisak da je ideja na pretek i da će pretplatnici kojih trenutno ima više od 1.700 moći da očekuju pregršt novih videa, kolaboracija ali i specijala koji će završiti na Facebooku.

No, da li je u planu i saradnja sa brendovima?

Maksimović ne krije da je ovo takođe jedan od razloga zbog kojih se krenulo u čitav projekat, dodajući da njih dvojica ipak žele organski da grade kanal i da je zanimljiv sadržaj nešto po čemu žele da budu prepoznatljivi. Maraš napominje kako je ovo ujedno i jedna od stvari koja ga je najviše mučila. Prema njegovom mišljenju danas postoji veliko zasićenje influensera koji reklamiraju sve i svašta – po svaku cenu:

Ideja jeste da sarađujemo sa brendovima, ali želimo da biramo koji će to brendovi biti. Bitno nam je da su njihovi proizvodi i usluge nama zanimljivi i kvalitetni, da želimo i sami da ih uključimo u naš sadržaj. Takav, prirodni plejsment, nešto je što gledaocima na kraju dana donosi veću vrednost od reklamiranja svega i svačega.

Od pregleda na YouTube-u teško da se može živeti – eventualno ukoliko pripadate domaćoj estradi ali i tu su brojevi zaista smešni kada govorimo o našem tržištu. Saradnja sa domaćim i stranim brendovima zato predstavlja jedan od pouzdanijih načina da se monetizuje kreiranje sadržaja, no momci me uveravaju kako su daleko od toga da se „kupaju u parama“ i kako im predstoji dug put da zadobiju poverenje publike, kao i da izgrade svoju bazu.

Publika ne može da poveruje da se Maksimović i Maraš nisu poznavali do pre svega par meseci, ističući kako je hemija između njih jaka.

Kada već govorimo o publici, Nemanja ističe da njihov sadržaj u ovom trenutku prati gotovo 70% žena, pravdajući taj broj činjenicom da su žene te kojima je vlogerski format bliži i prirodniji budući da su već imale prilike da se sretnu sa sličnim sadržajem. To ih naravno ne brine, budući da su prvi komentari na MJTSAM zaista pozitivni i da je njihov video sadržaj odjeknuo domaćom zajednicom. Hejterskih komentara bilo je ukupno tri, što je Maraša obradovalo jer oni su, kako dodaje, sastavni deo svakog dobrog projekta. Tokom našeg razgovorao najavio je i poseban serijal posvećen upravo hejterima jer ne želi da ih zapostavi – već da ih neguje.

Na moje pitanje hoće li se kanalu pridružiti još neko poznato lice tj. da li postoje planovi da se blagovremeno i tim proširi, Maksimović i Maraš složni su da će vizuelni aspekt ovog projekta činiti samo njih dvojica. Ipak, mesta za saradnike svakako postoji budući da je u okviru YouTube kanala planiran i sajt mogujatosam.rs koji bi uskoro trebao da ugleda svetlost dana.

Vlog starter kit: Dobar fotoaparat i iPhone 7

Privevši razgovor kraju, upitao sam momke koju opremu koriste. Maraš, vizuelni direktor čitavog projekta, kaže da je čitav profesionalni život okrenut Canonu, kao i da se veći (studijski) skečevi snimaju Canonom 6D, dok je za većinu sadržaja zadužen par iPhone 7 telefona i naravno – vešta montaža. Tu je naravno i DJI Osmo Mobile, a u planu je i nabavka par mirorless aparata kojima bi se čitava produkcija podigla na još jedan viši nivo.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Zapošljavanje nedovoljno kvalifikovanog kadra u IT-ju – bahatost ili potreba?

Kada govorimo o IT sceni u Srbiji, jasno nam je da je to mala bara sa još manje 'krokodila'. Stoga se ponekad desi da neki od 'krokodila' koji su tek zaplivali dobiju posao koji možda još uvek ne zaslužuju. Ili je to samo mit? Otkrivamo u našoj analizi.

Društvene mreže

Neguj mo srbski jezik: Čak i oni koji nam prete priznaju da nas vole!

Oni su momci iza jedne od najpoznatijih satiričnih stranica na domaćem Internetu. U razgovoru sa dvojicom admina, otkrivamo kako je nastao Neguj mo srbski jezik, kakav je njihov odnos sa poznatima koji su često predmet viralnih šala, ali i šta danas predstavlja ova zajednica od nekoliko stotina hiljada pratilaca.

Propustili ste

E-commerce

Sredom i subotom cena karte u javnom prevozu od 1 dinar prilikom ‘cashless’ plaćanja

Do 15. septembra svake srede i subote korisnici Mastercard i Maestro beskontaktnih kartica svoje karte za gradski prevoz u Beogradu kupovaće po promotivnim cenama od 1, 2 i 3 dinara.

Kultura 2.0

Pitali smo mlade da li uspevaju da uštede novac – i da li to rade u banci ili u koverti

Kakav je odnos mladih prema ličnim finansijama i da li smo zaboravili šta znači štednja?

Sponzorisano

Kvalitetan sadržaj uvek ima primat – a kako to radi Coca-Cola u Srbiji?

Putovanje kompanije Coca-Cola u oblast 'content' marketinga u Srbiji počelo je u martu. Da li je ovaj projekat ispunio očekivanja?

Tehnologija

Google uz novi ‘Video Carousel’ organski povećava pregled videa

Kompanija iz Mountain View-a rešena je da pomogne kreatorima video sadržaja da generišu veći broj pregleda u rezultatima pretrage.

Društvene mreže

Humanost u doba lajkova

Možemo li u isto vreme biti humani i raditi na ličnoj promociji? Ako je suditi prema poslednjim trendovima na Instagramu, to se od nas i očekuje...

Tehnologija

Naši e-servisi zabeležili su pad na svetskom nivou – razvoj novih može nam povećati globalni indeks

Srbija ostvarila pad od nekoliko mesta na globalnoj 'UN E-Government Survey 2018' listi kada je rad državnih e-servisa u pitanju.