Mile Cvik: Uber za auto šlep kreće sa radom širom Srbije

Mile Cvik: Uber za auto šlep kreće sa radom širom Srbije – u startu 40 partnera

Gotovo da nema vozača koji se makar jednom u životu nije susreo sa bolnim iskustvom šlepovanja vozila - uključujući i autora ovog teksta. Visoke i netransparentne cene, neljubazni majstori i usluga koja je daleko ispod nivoa, pokazali su se kao odličan katalizator za lansiranje novog startapa po imenu Mile Cvik - vašeg ličnog mehaničara koji vam putem aplikacije pruža različite usluge pomoći na putu. U razgovoru sa osnivačem ovog servisa, Vladimirom Sijakovićem, otkrivamo detalje.

mile2Netokracija Srbija
Nakon decenije u bankarskom sektoru, Vladimir je ušao u preduzetničke vode kako bi digitalizovao zastarelu industriju auto transporta u Srbiji.

Ukoliko vam auto stane na putu, imate dve opcije: jedna je da pozovete vašeg kuma ili prijatelja, druga je da pozovete šlep službu. I dok će vas ova prva koštati gajbu piva, druga opcija mogla bi vam pojesti kućni budžet ukoliko naletite na jedan od 2.500 servisa koji se bave pružanjem ove usluge u Srbiji – legalno i nelegalno. Tržište servisnog auto transporta za 10 zemalja Evropske unije danas se procenjuje na 9 milijardi evra godišnje, pri čemu se u Srbiji na godišnjem nivou ostvari profit od čak 3,7 miliona evra za potrebe unajmljivanja šlep službe.

Vrednost na lokalnom ali i na evropskom nivou, uočio je Vladimir Sijaković, samouki programer i preduzetnik iz Beograda koji je nakon decenije rada u bankarskom sektoru odlučio da kreira pametnije rešenje koje će digitalizovati zastarelu industriju auto transporta, odgovarajući pre svega na potrebe korisnika. Kako Vladimir kaže, bolno iskustvo preskupog, prekomplikovanog i neljubaznog šlepovanja iskusio je na sopstvenoj koži, a to je bio okidač da se pokrene Mile Cvik.

Uber za hitne popravke vašeg automobila

„Mile je vaš lični majstor“, započinje razgovor Sijaković dodavši da je tim od nekoliko programera i dizajnera proveo dobar deo 2016. godine kreirajući jedinstveno rešenje na tržištu koje u džep svakog vozača na teritoriji Srbije stavlja mogućnost pozivanja šlep službe i najbližeg auto servisa direktno putem aplikacije. Sarađujući sa preko 40 partnera na lansiranju servisa, Vladimir ističe da je cilj bio okupiti pouzdane majstore koji nude vrhunsku uslugu, ali i transparentan te jedinstven cenovnik koji važi za sve servise koji pružaju usluge putem ove aplikacije:

Poslednja šest meseci čitavu stvar testiramo na terenu. Danas puštamo otvoreno testiranje, pri čemu se reakcije majstora i šlepadžija kreću od nepoverenja do potpunog oduševljenja. Kada vide proizvod i svoju kompaniju na pametnom telefonu, priča se itekako menja u pravcu da žele da šire svoj posao, ali i da poboljšaju svoje usluge.

U razgovoru za Netokraciju, Sijaković sa ponosom dodaje da je Mile Cvik oblikovan na osnovu povratnih informacija čak 11.000 ispitanika koji su jasno naveli svoje probleme sa korišćenjem usluga šlep službi. Zadatak ove aplikacije jeste da digitalizuje servisnu auto industriju kojoj je momenat distrupt-ivnosti u Srbiji itekako potreban.

mile_cvik_2Netokracija Srbija / Mile Cvik
Jednostavno pozivanje majstora tj. šlep službe, ali i transparentan cenovnik, glavne su odlike aplikacije.

Nakon inicijalnog kreiranja korisničkog naloga, početni ekran aplikacije pokazuje vam pin na mapi koji označava vašu trenutnu poziciju, ali i spisak usluga koje vam mogu zatrebati na putu. Tako je moguće pozvati šlep službu, ali i majstore koji će vam pomoći ukoliko ostanete bez goriva – ukoliko vas ujutru zadesi prazan akumulator, probušena guma ili pak brava koja je zaledila. Odatle, upit se prosleđuje najbližem servisu/partneru koji u vašoj blizini nudi izabranu uslugu. Majstorima stiže notifikacija od strane servisa i kreću na zadatak, dok vi na pametnom telefonu vidite ime, prezime i sliku majstora, ime servisa iz kojeg dolazi kao i njegovu udaljenost – baš kao što to nudi Uber i drugi slični servisi na polju auto transporta.

Zarada po naplati – za razliku od AMSS

Pored Beograda, Novog Sada i Niša koji svakako broje najviše partnera, Vladimir kaže da je Mile Cvik od danas dostupan za korišćenje u čitavoj Srbiji, nudeći transparentne i standardizovane cene koje predstavljaju polaznu tačku za one korisnike koji su odavno izgubili poverenje u majstore i servisere. Kako ističe, to je slika koju uz korišćenje njihove aplikacije žele da izbrišu, radeći sa pouzdanim partnerima koji nude iznadprosečan nivo usluge, ali i koji su svesni nedostataka na tržištu na koje samo oni mogu da odgovore.

Iako čitava stvar zvuči samo kao digitalizovana verzija AMSS-a i drugih automobilskih udruženja, Vladimir kaže da su stvari sa poslovne strane ipak dosta drugačije:

Servisi danas plaćaju 2 miliona dinara na godišnjem nivou kako bi bili u mreži partnera AMSS-a, bez ikakvog obećanja za uposlenje. Mile Cvik funkcioniše po principu naplate 10% od ukupnog iznosa transakcije (bez delova), što znači da nas majstori isplaćuju tek onda kada i sami naplate izvršen rad.

Razgovarajući sa našim partnerima, brzo smo zaključili da samo veliki servisi mogu da priušte članarinu u sličnim udruženjima. Upravo iz tog razloga, naša aplikacija nudi mogućnost uključenja svih servisa – bez obzira na veličinu i godišnji promet.

mile_3Netokracija Srbija
Uz mogućnost naplate putem platnih kartica, sve što korisnici trebaju da urade jeste da prijave kvar i auto šlep dolazi kroz par minuta.

Nastavivši razgovor, Vladimir dodaje da su njihovi partneri ujedno i najvredniji deo kompletne mreže. Zadovoljan partner, plaćen koliko treba – može razvijati svoj servis i podizati nivo čitave usluge na viši nivo. Sa druge strane, to se reflektuje i na korisnike jer znaju šta mogu da očekuju za uslugu koju plaćaju. „Ne vidimo AMSS kao konkurenciju, već kao potencijalnog partnera. Da li će to i prepoznati, videćemo“, napominje on.

Širenje na region – Nemačka i Poljska u planu

Dotakavši se daljih planova za razvoj aplikacije, Sijaković kaže da će tim u narednom periodu nastaviti sa prikupljanjem povratnih informacija od prvih korisnika koji budu isprobali Mile Cvik u otvorenoj Beti, kao i da planovi za dalje širenje već uveliko postoje. „Krećemo sa Srbijom, već smo pozvani da pokrijemo Hrvatsku i Sloveniju“, napominje Vladimir, zaključivši da su Poljska i Nemačka sledeća velika tržišta na kojima tim planira da lansira svoj odgovor industriji servisnog auto transporta.

Preuzmite Mile Cvik aplikaciju za vaš Android pametni telefon. Kako Netokracija saznaje, uskoro se može očekivati i iOS aplikacija.

Ostavi komentar

  1. Bojan

    Bojan

    21. 6. 2017. u 17:03 Odgovori

    Normalna prica u Evropi ide ovako: stane ti auto, zoves besplatni hotline tvog obaveznog osiguranja, oni posalju slep sluzbu u ekspresnom roku, slep sluzba pokusava da popravi auto na licu mesta, ako ne uspe ti biras, ili teraju auto kuci ili u najblizu radionicu. Ako si u inostranstvu, tebe i porodicu smeste u najblizi hotel gde spavas, jedes i pijes, i imas sredstva komunikacije na raspolaganju. Ako auto nije moguce opraviti u par dana, vracaju celu porodicu kuci avionom, a auto dopremaju kuci kada bude popravljen, ili ako ne moze da se popravi. Naravno tebe ne kosta nista, pa ni telefonski poziv koji je bio besplatan. A sve u sklopu najnizeg i najosnovnijeg paketa obaveznog osiguranja. Toliko.

    • Dule

      Dule

      22. 6. 2017. u 13:31 Odgovori

      Mozda je tako u nekoj tvojoj zamlisljenoj Evropi. U Evropi u kojoj ja zivim, obavezno osiguranje pokriva samo stetu trecem licu. Isao sam ka Utrecht-u gde zivim iz Amsterdama i stao mi je auto na pola puta. Slepovanje sam platio 155 EUR-a, plus majstor kada sam su mi dovezli auto u Utrecht. Inace Utrecht – Amsterdam je 50km, meni je auto stao na 30ak km im od Utrecht-a.

  2. Dejan

    Dejan

    22. 6. 2017. u 00:08 Odgovori

    @Bojan

    Nije tačno. Obavezno osiguranje, npr. Haftpflicht u Nemačkoj, ne pokriva ništa osim štete „trećim licima“. Isto važi i za sve ostale zemlje.

  3. Marko

    Marko

    16. 3. 2018. u 13:24 Odgovori

    Za hiljadu dve dinara dobijete razna osiguranja po Srbiji i inostranstvu koja vas pokrivaju godinu dana od svih gore navedenih stvari. Mnogo jeftinije i sigurnije.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Propustili ste

Kultura 2.0

Retrospektiva 2019: Trendovi i događaji koji su obeležili prethodnu godinu

Još jedna zanimljiva godina polako nam se bliži kraju. Kako bismo sumirali proteklu 2019. godinu, predstavljamo vam retrospektivu ključnih događaja u prethodnih 11 meseci.

Gaming

Oni su Two Desperados, ima ih preko 30 i napravili su igru koju igra 30 miliona igrača širom sveta

Kada razvijete igru za 30 miliona ljudi predstavljate veoma respektabilno ime u rastućoj 'gaming' industriji. U ovom slučaju govorimo o beogradskoj kompaniji Two Desperados, sa čijim smo osnivačem imali priliku da razgovaramo.

Internet marketing

Kako kreirati kampanje sada kada Google Ads za Srbiju omogućava biranje mikro lokacija

Google je od nedavno omogućio oglašivačima da preko Google Ads platforme ciljaju pojedinačne gradove i regione u Srbiji. U nastavku teksta pročitajte kako to i da uradite.

Kultura 2.0

Istražujemo: Da li bi IT kompanije trebalo da odgovaraju na negativne komentare o sebi?

Radite u kompaniji i deo vašeg posla je komuniciranje sa (potencijalnim) zaposlenima? Znamo da vaš zadatak nije nimalo lak, pogotovo kada treba da odreagujete na krizu koju je izazvao nečiji negativan komentar. U tekstu koji sledi, razgovaramo kako da se postavite prema takvim komentarima i šta sa njima da radite.

Gaming

Domaća gejming scena vredna 50 do 100 miliona evra – sledi rast broja zaposlenih i dalji razvoj sektora

Organizacija 'Serbian Game Association' upoznala je domaću javnost i IT zajednicu sa stanjem u srpskoj gejming industriji za proteklu godinu.

Tehnologija

10 zanimljivih gedžeta koji mogu biti vaši na Crni petak!

Crni petak, dan poznat po velikim popustima na razne proizvode polako nam se bliži. Ako želite da izbegnete stampedo ljudi u šoping centrima, mi smo za vas pripremili zanimljive gedžete koje možete kupiti preko domaćih web prodavnica.