Mastercard pokrenuo ‘cashback’ kampanju za sve one koji plaćaju mobilnim novčanikom

Mastercard pokrenuo ‘cashback’ kampanju za sve one koji plaćaju mobilnim novčanikom

Mobilni telefoni su važan deo naše svakodnevice, a uz pomoć NFC tehnologije ovi pametni uređaji sada imaju dodatnu funkcionalnost jer mogu da pojednostave iskustvo kupovine, učine ga još bržim, lakšim i sigurnijim.

Svi korisnici Mastercard kartica koji plaćanja izvrše mobilnim novčanikom od 1. novembra do 15. decembra 2021. imaće priliku da ostvare povrat novca na svoj račun. Ono što je potrebno da korisnici urade, jeste da izvrše tri ili više plaćanja mobilnim novčanikom u okviru kog je digitalizovana Mastercard kartica, na prodajnom mestu bilo kog domaćeg trgovca.

Potrebno je da kumulativni iznos bude od minimum 1.000 dinara i u roku od 15 radnih dana od dana poslednje kupovine i plaćanja karticom, korisnik će dobiti od banke povraćaj iznosa od 1.000 dinara na svoj račun koji je povezan sa Mastercard karticom. Sada je već jasno da iz ove kompanije nastoje da, kroz ovu kampanju, ukažu na prednosti i edukuju korisnike o korišćenju platnih kartica na različitim prodajnim mestima.

Na koji način funkcioniše ova tehnologija?

Beskontaktno plaćanje (karticom, pametnim telefonom ili satom), znatno je sigurnije od drugih načina transakcija. Sa jedne strane ovaj način plaćanja korisniku uliva poverenje kada je reč o bezbednosti njegovog računa i podataka, a sa druge strane ugostiteljima i trgovcima omogućava brži i transparentniji tok novca i naplate. Bez obzira na to što je keš u većini slučajeva i dalje zastupljeni način plaćanja, izgleda da se stvari iz godine u godinu polako menjaju u smeru ka učestalijem korišćenju platnih kartica.

U prilog tome govori tradicionalna studija o navikama i očekivanjima aktivnih korisnika kartica, Masterindex Srbija, a koja je pokazala da su beskontaktna plaćanja platnim karticama i mobilnim telefonima realnost za 81% građana. Plaćanja putem mobilnih novčanika, odnosno beskontaktna plaćanja mobilnim telefonom iz aplikacije u kojoj se nalazi digitalizovana platna kartica, predstavljaju opciju za koju je zainteresovana jedna trećina MasterIndex ispitanika.

Sa druge strane, ukoliko govorimo o samoj tehnologiji mobilnih novčanika, digitalizovane kartice pretvaraju pametne telefone ili satove u uređaj za plaćanje računa i usluga – mobilni novčanik. Da bi se plaćalo mobilnim novčanikom, potrebno je da korisnik poseduje Mastercard karticu, zatim da na svom telefonu ima instaliranu aplikaciju banke koja pruža ovu uslugu.

NFC tehnologija donela je novi vid bežičnog povezivanja, koja iz korena menja na koji način plaćamo račune u prodavnicama ili neke druge usluge na POS terminalima. Izvor: Mastercard

Pored toga, potrebno je uključiti NFC opciju na telefonu i uneti podatke sa kartice u aplikaciju ili odabrati oznaku “digitalizuj” koja, zahvaljujući naprednim tehnologijama tokenizacije, pretvara pametni telefon u mobilni novčanik. Samo plaćanje je veoma jednostavno i obavlja se prinošenjem mobilnog telefona u okviru koga se nalazi digitalizovana Mastercard kartica na POS terminal.

Gde god da je prisutan univerzalni simbol za beskontaktno plaćanje i gde se do sada plaćalo platnom karticom, može se plaćati karticom digitalizovanom u okviru mobilnog telefona odnosno novčanika. Svako plaćanje mobilnim novčanikom je bezbedno jer se za autentifikaciju koristi biometrija što podrazumeva prepoznavanje lica, otiska prsta ili se može ukucati kod za otključavanje telefona.

Skoro 60% korsnika plaćanje mobilnim telefonom smatra bržim i jednostavnijim

Gotovinu kao metod plaćanja, pored kartica, sada potiskuje i mobilni novčanik. Upravo zato korisnicima mobilnih novčanika sem njega neće ništa drugo biti neophodno ukoliko su krenuli u kupovinu, bilo namirnica, potrepština za kuću, odeću ili prilikom plaćanja računa. Bez obzira gde i u koju svrhu se vrši plaćanje, novac je uvek uz korisnika, siguran i sigurno digitalizovan i jedino korisnik upravlja njime sa svog  pametnog uređaja.

Kada već pominjemo načine kupovine, korisnici najčešće koriste brza i sigurna beskontaktna i mobilna plaćanja u supermarketima (80%), na benzinskim stanicama (40%) apotekama i privatnim zdravstvenim ustanovama (39%), a tu su još i male komšijske radnje (37%) i prodavnice odeće i obuće (32%).

Mobilno plaćanje sa jedne kartice na drugu izbor je za 40% ispitanika. Prenos sredstava putem broja mobilnog telefona opcija je za 39%, dok je za registrovanje, odnosno čuvanja kartice kod trgovca ili u mobilnoj aplikacija rešenje za 30% ispitanika – isto koliko i za instant plaćanja skeniranjem QR koda.

Razvoj beskontaktne tehnologije postavio je osnovu za uvođenje mobilnih plaćanja i mobilnih novčanika, kako kroz razvoj platne infrastrukture, tako i kroz građenje korisničkih navika. Dodatne informacije o novoj Mastercard kampanji možete pogledati na zvaničnom sajtu.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Disney+ je konačno dostupan i kod nas, ali evo šta korisnici u Srbiji ne dobijaju

Od ovog meseca, korisnici iz Srbije i regiona konačno imaju priliku da se pretplate na Disney+ striming platformu, ali uz određena ograničenja.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Novost

Uvod u blokčejn: Novi vodič odgovara na pitanja o osnovama ove tehnologije

Ovaj vodič nam donosi osnove blockchain tehnologije, uvod u blockchain ekonomiju, kao i odgovore na pitanja kako ova tehnologija utiče na vaš online identitet i koja je njena budućnost.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Devtech obezbedio €12,25 miliona za dalje širenje poslovanja u Srbiji i regionu

Globalna kompanija za digitalne inovacije iz Srbije Devtech, objavila je partnerstvo sa Claret Capital Partners, investicionim fondom iz Londona koji finansira razvoj brzorastućih tehnoloških kompanija.

Intervju

Razgovori sa seniorima: Kako je Miloš od Frontend programera postao JavaScript Tech Lead

Ukoliko imate dobro početno znanje i volju da učite, IT industrija vas može nagraditi brzim napretkom kroz tehnološku hijerarhiju kompanije. Svoj karijerni put ka tituli senior programera, ovog puta nam detaljno otkriva Miloš Cvetković koji je JavaScript Tech Lead u kompaniji Levi9.

Office Talks Podcast

Relax Gaming: Put od formiranja studija do nagrađivanih igara

Gost 99. epizode Office Talks podcasta bio je Srđan Zdravković, Head of Studio u kompaniji Relax Gaming koja se bavi razvojem online igara na sreću, a čiji tim u Srbiji stoji iza nekih od najnagrađivanijih naslova u iGaming industriji.

Recenzija

Telegram ili WhatsApp: Koje nam prednosti i rizike donosi svakodnevno dopisivanje na ovim aplikacijama?

Telegram je uveo premium opciju koja za 4,99 dolara mesečno korisnicima obezbeđuje pristup dodatnim funkcijama. Da li je ovo samo nastavak 'borbe' za korisnike između ovog chat servisa i giganta kao što je WhatsApp?

Novost

Uvod u blokčejn: Novi vodič odgovara na pitanja o osnovama ove tehnologije

Ovaj vodič nam donosi osnove blockchain tehnologije, uvod u blockchain ekonomiju, kao i odgovore na pitanja kako ova tehnologija utiče na vaš online identitet i koja je njena budućnost.

Startapi i poslovanje

Florence Healthcare sa velikom kancelarijom u Beogradu obezbedio novih $27 miliona investicije

Cilj ove investicije je da podrži misiju kompanije da u narednoj deceniji udvostruči rezultate kliničkih istraživanja tako što će omogućiti remote pristup njihovoj dokumentaciji.