Mastercard pokrenuo ‘cashback’ kampanju za sve one koji plaćaju mobilnim novčanikom

Mastercard pokrenuo ‘cashback’ kampanju za sve one koji plaćaju mobilnim novčanikom

Mobilni telefoni su važan deo naše svakodnevice, a uz pomoć NFC tehnologije ovi pametni uređaji sada imaju dodatnu funkcionalnost jer mogu da pojednostave iskustvo kupovine, učine ga još bržim, lakšim i sigurnijim.

Svi korisnici Mastercard kartica koji plaćanja izvrše mobilnim novčanikom od 1. novembra do 15. decembra 2021. imaće priliku da ostvare povrat novca na svoj račun. Ono što je potrebno da korisnici urade, jeste da izvrše tri ili više plaćanja mobilnim novčanikom u okviru kog je digitalizovana Mastercard kartica, na prodajnom mestu bilo kog domaćeg trgovca.

Potrebno je da kumulativni iznos bude od minimum 1.000 dinara i u roku od 15 radnih dana od dana poslednje kupovine i plaćanja karticom, korisnik će dobiti od banke povraćaj iznosa od 1.000 dinara na svoj račun koji je povezan sa Mastercard karticom. Sada je već jasno da iz ove kompanije nastoje da, kroz ovu kampanju, ukažu na prednosti i edukuju korisnike o korišćenju platnih kartica na različitim prodajnim mestima.

Na koji način funkcioniše ova tehnologija?

Beskontaktno plaćanje (karticom, pametnim telefonom ili satom), znatno je sigurnije od drugih načina transakcija. Sa jedne strane ovaj način plaćanja korisniku uliva poverenje kada je reč o bezbednosti njegovog računa i podataka, a sa druge strane ugostiteljima i trgovcima omogućava brži i transparentniji tok novca i naplate. Bez obzira na to što je keš u većini slučajeva i dalje zastupljeni način plaćanja, izgleda da se stvari iz godine u godinu polako menjaju u smeru ka učestalijem korišćenju platnih kartica.

U prilog tome govori tradicionalna studija o navikama i očekivanjima aktivnih korisnika kartica, Masterindex Srbija, a koja je pokazala da su beskontaktna plaćanja platnim karticama i mobilnim telefonima realnost za 81% građana. Plaćanja putem mobilnih novčanika, odnosno beskontaktna plaćanja mobilnim telefonom iz aplikacije u kojoj se nalazi digitalizovana platna kartica, predstavljaju opciju za koju je zainteresovana jedna trećina MasterIndex ispitanika.

Sa druge strane, ukoliko govorimo o samoj tehnologiji mobilnih novčanika, digitalizovane kartice pretvaraju pametne telefone ili satove u uređaj za plaćanje računa i usluga – mobilni novčanik. Da bi se plaćalo mobilnim novčanikom, potrebno je da korisnik poseduje Mastercard karticu, zatim da na svom telefonu ima instaliranu aplikaciju banke koja pruža ovu uslugu.

NFC tehnologija donela je novi vid bežičnog povezivanja, koja iz korena menja na koji način plaćamo račune u prodavnicama ili neke druge usluge na POS terminalima. Izvor: Mastercard

Pored toga, potrebno je uključiti NFC opciju na telefonu i uneti podatke sa kartice u aplikaciju ili odabrati oznaku “digitalizuj” koja, zahvaljujući naprednim tehnologijama tokenizacije, pretvara pametni telefon u mobilni novčanik. Samo plaćanje je veoma jednostavno i obavlja se prinošenjem mobilnog telefona u okviru koga se nalazi digitalizovana Mastercard kartica na POS terminal.

Gde god da je prisutan univerzalni simbol za beskontaktno plaćanje i gde se do sada plaćalo platnom karticom, može se plaćati karticom digitalizovanom u okviru mobilnog telefona odnosno novčanika. Svako plaćanje mobilnim novčanikom je bezbedno jer se za autentifikaciju koristi biometrija što podrazumeva prepoznavanje lica, otiska prsta ili se može ukucati kod za otključavanje telefona.

Skoro 60% korsnika plaćanje mobilnim telefonom smatra bržim i jednostavnijim

Gotovinu kao metod plaćanja, pored kartica, sada potiskuje i mobilni novčanik. Upravo zato korisnicima mobilnih novčanika sem njega neće ništa drugo biti neophodno ukoliko su krenuli u kupovinu, bilo namirnica, potrepština za kuću, odeću ili prilikom plaćanja računa. Bez obzira gde i u koju svrhu se vrši plaćanje, novac je uvek uz korisnika, siguran i sigurno digitalizovan i jedino korisnik upravlja njime sa svog  pametnog uređaja.

Kada već pominjemo načine kupovine, korisnici najčešće koriste brza i sigurna beskontaktna i mobilna plaćanja u supermarketima (80%), na benzinskim stanicama (40%) apotekama i privatnim zdravstvenim ustanovama (39%), a tu su još i male komšijske radnje (37%) i prodavnice odeće i obuće (32%).

Mobilno plaćanje sa jedne kartice na drugu izbor je za 40% ispitanika. Prenos sredstava putem broja mobilnog telefona opcija je za 39%, dok je za registrovanje, odnosno čuvanja kartice kod trgovca ili u mobilnoj aplikacija rešenje za 30% ispitanika – isto koliko i za instant plaćanja skeniranjem QR koda.

Razvoj beskontaktne tehnologije postavio je osnovu za uvođenje mobilnih plaćanja i mobilnih novčanika, kako kroz razvoj platne infrastrukture, tako i kroz građenje korisničkih navika. Dodatne informacije o novoj Mastercard kampanji možete pogledati na zvaničnom sajtu.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Gaming

3Lateral predao urbanistički projekat za novosadski kampus – useljenje 2024. godine

Epic Games i 3Lateral zvanično su objavili više detalja o narednim koracima vezanim za planiranje i izgradnju svog budućeg kampusa u Novom Sadu.

Startapi i poslovanje

Da li Srbija inovira i zašto je važna naša pozicija na listi Globalnog indeksa inovativnosti?

Na poziciji Globalnog indeksa inovativnosti Srbija je pala sa 53. na 54. poziciju. Analiziramo gde smo bili lošiji, a gde bolji na skali inovacija.

E-commerce

eCommerce bezbednost: 5 saveta za bezbedniju internet trgovinu

Svakog oktobra održava se Evropski mesec sajber bezbednosti. Sa porastom internet trgovine u svetu, ali i u Srbiji, zapitali smo se kako povećati bezbednost domaćih internet prodavnica i šta to mali i veliki trgovci mogu da urade kako bi zaštitili svoje kupce. Korisne savete potražite u nastavku ovog vodiča.

Propustili ste

Mobilno

Koji su to najbolji telefoni na tržištu u cenovnom rangu od €250 do preko €750

Tržište mobilnih telefona nikada pre nije bilo ovako raznoliko. Korisnici danas na raspolaganju imaju ogroman broj modela različitih klasa i cenovnih kategorija, da se slobodno može reći kako je mogućnost izbora pametnih telefona najveća - od kada oni postoje.

Startapi i poslovanje

Freshdesk je SaaS alat za CX koji koristi 50.000 kompanija širom sveta – a od skoro je dostupan i na Balkanu

Kompanija Freshworks od prošle godine posluje i na regionalnom tržištu, a sa direktorom za Balkan razgovaramo o njihovim proizvodima - pogotovu o alatu Freshdesk.

Office Talks Podcast

Šta su to superklasteri i kako nastaju? (gost Kosta Andrić)

Može li se u naredne četiri godine izgraditi prvi srpski superklaster i kako pomoću ovog modela unaprediti tehnološke kapacitete domaće privrede? Otkrivamo u prvoj epizodi Office Talks specijala.

Startapi i poslovanje

Rekordan broj investicija i akvizicija obeležili su domaći ekosistem u 2021. godini

Analiziramo koji su to događaji obeležili startap zajednicu u proteklih 365 dana.

Startapi i poslovanje

Opseg plate prva je stvar koju programeri traže u oglasu za posao

Da, oglasi za posao u IT industriji imaju mane - čak i ako ih i HR-ovi i kompanijski menadžeri pišu i proveravaju po nekoliko puta. Najčešće ne sadrže dovoljno informacija o poziciji, opseg plate uglavnom izostaje, ali su zato marketinški detalji u prvom planu.

Startapi i poslovanje

Raising Stars: Stručna podrška i do 15.000 CHF za lokalni razvoj i globalni rast inovativnih ideja

Naučno-tehnološki park Beograd raspisao je uz podršku Vlade Švajcarske i u partnerstvu sa NTP Niš i NTP Čačak, novi poziv za Raising Starts, prvi pre-seed program koji startapima u najranijim fazama razvoja donosi stručnu i finansijsku podršku za ubrzan razvoj.