Keš ili kartica? (gošća Jelena Ristić)

Keš ili kartica? (gošća Jelena Ristić)

Gošća 32. epizode Office Talks podcasta bila je Jelena Ristić, direktorka kompanije Mastercard za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine. Sa Jelenom smo razgovarali o tome zašto građani Srbije i dalje vole keš, ali sve češće koriste kartice - kao i kako su nam se navike promenile za vreme vanrednog stanja kada smo više kupovali putem Interneta.

Keš je i dalje glavna stvar u Srbiji, ali da se ne lažemo – za vreme trajanja vanrednog stanja čak i oni najveći protivnici novca u bilo kom drugom obliku osim papirnog bili su primorani da robu i usluge kupuju putem Interneta. Za tih nekoliko meseci domaći e-commerce sektor je skočio, a Jelena Ristić iz Mastercarda otkrila nam je koliko su se zapravo finansijske navike građana Srbije promenile u 2020. godini, kao uzrok pandemije korona virusa – predstavivši poslednje Masterindex istraživanje.

U samom podcastu govorili smo i o tome zašto je Mastercard danas prvenstveno tehnološka kompanija koja posluje na platnom tržištu – a ne banka ili izdavač kartica. Bilo je reči i o finansijskoj edukaciji kod građana Srbije koja je ključna kako bi se podigao stepen finansijske sigurnosti u kojoj gotovina i dalje određuje mnoga pravila.

Jedan od pozitivnih primera na ovom polju svakako jeste uvođenje online plaćanja u državne sisteme što je Jelena navela kao pozitivan primer. Naša sagovornica pričala je i o upotrebi biometrije u platnoj industriji kao veoma važnog dela bezbednosti i kako se ova tehnologija primenjuje u realnim uslovima, posebno kada je reč o sigurnom plaćanju bez korišćenja šifri koje često zaboravljamo.

Bilo je i reči o dolasku Apple Pay servisa u Srbiju, dok nam je Jelena otkrila i novi servis po imenu Tourism Insights koji je prošle godine skoro pa premijerno primenjen u Crnoj Gori.

Na kraju epizode našu sagovornicu smo upitali i zašto je Mastercard odlučio da uđe u svet esporta, a bilo je reči i o lokalnim i globalnim planovima ove kompanije za naredni period – posebno kada je reč o razvijanju strategija za dolazeće digitalne korisnike.

Naš Office Talks pratite na sledećim kanalima: YouTubeApple PodcastsDeezerPocket CastsSpotifyGoogle Podcasts i… ma šta će vam više, realno?


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Od Silicijumske doline do Skadarlije: Kako je američki Harness otvorio svoj R&D centar u srpskoj prestonici?

Kao kompanija koja razvija CI/CD alate za programere i dev timove, američki Harness otvorio je početkom godine svoj R&D centar u srpskoj prestonici. Otkrivamo koji su njihovi dalji planovi.

Gaming

Kroz program ‘Game Dev Bootcamp’ Nordeus nastavlja da edukuje mlade o razvoju igara – prijave do 12. novembra

Nordeus fondacija pokreće novi online besplatni obrazovni program 'Game Dev Bootcamp' za mlade širom Srbije koji su zainteresovani za tehnički razvoj video igara.

Internet marketing

Digitalni marketing u regulisanim industrijama: Kako se oglašavati kada je sve zabranjeno?

Za sve regulisane industrije uvek važe dve stvari, budžet uglavnom nikada nije problem i skoro ništa nije dozvoljeno kada je marketing u pitanju.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Sat vremena o TikTok oglašavanju (gošća Gorana Risteski)

TikTok, društvena mreža koja je osvojila svet u prethodne dve godine, raste još više i otvara nove mogućnosti za brendove, biznise, oglašivače i nezavisne kreatore. Upravo na tu temu u 73. epizodi Office Talks podcasta pričamo sa Goranom Risteski koja radi kao Media Researcher u agenciji Direct Media United Solutions.

Karijere

Tamara Prodanović postaje specijalista za brendiranje poslodavca u kompaniji Syrmia

Odakle je potekla odluka da se Tamara nakon sedam godina provedenih u HelloWorld-u priključi 'kompanijskoj strani priče' i pređe u kompaniju Syrmia?

Karijere

Studenti informatike i Synechron organizovali prvi hakaton na Prirodno-matematičkom fakultetu u Novom Sadu

BarKod hakaton, prvi hakaton na Prirodno-matematičkom fakultetu u Novom Sadu, održan je prethodnog vikenda pod sloganom 'Ako ništa…bar kod!'.

Kultura 2.0

UNICEF u Srbiji pokrenuo humanitarnu akciju – kupovinom NFT tokena pomažete deci sa smetnjama u razvoju

Povodom obeležavanja 75 godina rada UNICEF-a predstavljena je i dalje aktuelna specijalna kolekcija jedinstvenih digitalnih tokena - NFT, koja će biti izložena do 11. decembra. Izložba ima humanitarni cilj nabavke asistivne tehnologije koja pomaže deci sa smetnjama u razvoju da povećaju svoje sposobnosti i veštine.

Startapi i poslovanje

Programeri, Bosch ne proizvodi samo aparate za kafu – ima i odeljenja koja kreiraju softvere

Mesec dana sam u Bosch-u. Iako za sebe mislim da detaljno poznajem IT industriju, do pre dva meseca nisam znala da ova kompanija proizvodi nešto što nisu aparati za kafu, veš mašine i klime, kao i da u okviru Bosch-a postoje neka odeljenja koja prave softvere.

Karijere

Kompanija ZF Serbia najavila nova zapošljavanja u novosadskom razvojnom centru

Traže se inženjeri za rad na razvoju energetske elektronike za primenu u pogonskim sistemima.