Razgovori sa seniorima: Kako domaću IT industriju vidi Delivery direktor?

Razgovori sa seniorima: Kako domaću IT industriju vidi Delivery direktor?

Nikola Đorđević iz kompanije Levi9 deli svoja razmišljanja.

Šta žele senior softverski inženjeri u Srbiji? Bolju platu, zanimljivije projekte ili nešto treće? Odgovore na ova pitanja tražimo u seriji razgovora sa uspešnim programerima koji nam otkrivaju kako iz njihovog ugla izgleda IT scena u Srbiji i kakve kompanije traže.


Nikola Đorđević, Delivery direktor zrenjaninske kancelarije u kompaniji Levi9, u IT-ju je od 2001. godine, kada situacija na tržištu nije bila ni nalik današnjoj: kompanije su tek dolazile na tržište i nije bilo nimalo jednostavno doći do posla. “Postojale su, naravno, velike kompanije, stari sistemi, ali ništa nije bilo ni nalik današnjoj situaciji”, priseća se Nikola koji se tada između posla developera i sistem administratora opredelio za drugu opciju:

Smatrao sam (i i dalje to mislim) da je biti admin veoma izazovan i lep posao, a u vreme kad sam počinjao mali broj ljudi se time bavio. Nisam se pokajao – da ponovo donosim tu odluku, sve bih uradio isto.

Ipak, tokom karijere Đorđević je promenio više pozicija: bio je i Network Admin, TechOps, DevOps i System Architect a to, kako kaže, zapravo predstavlja evoluciju System Administrator role koja je pratila i razvoj njegove karijere. “U samom startu smo se bavili sa manjim sistemima, manjim brojem fizičkih servera i manjim mrežama koje je trebalo održavati. Ostalo je istorija. Prvo se desila virtuelizacija, a onda cloud. Sve ovo je zahtevalo veći stepen automatizacije, a naziv role se menjao u skladu sa tim”, otkriva on i dodaje:

Evolucija naziva zanimanja je dovela do toga da imamo naziv DevOpsi. Tako diktira tržište, a pojam je dosta širok. Iskreno, po mom mišljenju, optimalni naziv bi bio TechOps, dok iskusni TechOpsi koji rade i deo developmenta na cloud-u, mogu sebe da nazovu DevOpsima. Ko zna, u budućnosti kako će se naše zanimanje zvati, to je nešto što se očigledno stalno menja.

Nikola dodaje i da je njegov najveći profesionalni izazov bio kada je zaista počeo da se bavi cloud-om, odnosno AWS-om (deep dive u samu arhitekturu AWS-a, service, automatizaciju…), a o tome i drugim profesionalnim izazovima razgovaramo u nastavku teksta.

Poverenje kao osnova za poslovanje

Naš sagovornik u svoju sadašnju kompaniju došao je na preporuku prijatelja i na tu odluku, kaže, nagnala ga je želja za učenjem i napredovanjem. “Levi9 sam prepoznao kao kompaniju u kojoj mogu da se razvijam, da usvajam nova znanja i radim na zahtevnim i zanimljivim projektima. To je bilo baš ono što sam tražio i što mi je bilo važno prilikom promene posla”, priseća se on i dodaje da izuzetno vrednuje i činjenicu da se cene inicijative pojedinaca, proaktivnost i to što uvek postoji mogućnost za napredak. 

U međuvremenu, početkom ove godine, Đorđević je ušao u menadžerske vode i postao Delivery direktor što je, kako dodaje, logični sled rasta nakon skoro petnaest godina bavljenja people management-om:

Suštinski, koncept je isti, briga o ljudima i briga o projektima, koje sam imao i u roli arhitekte. Te dve stvari doživljavam kao najbitnije u kompaniji. Nove izazove je donela nova odgovornost, a ono što mi je bilo važno jeste da sam i dalje u tehničkim vodama, i dalje radim svoj posao koji je vezan za cloud.

Dopada mi se što sada mogu da radim koučing sa mlađim generacijama i da na taj način podržim kolege. Ja nisam čovek koji bi mogao da uživa u poslu bez tehničkog dela, prija mi što je deo mog fokusa i dalje tu, ali ovaj spoj gde mogu i da savetujem i koučujem kolege je sjajan.

Naš sagovornik dodaje da mu je pored nabrojenih stavki u poslu izuzetno bitno i sa kakvim klijentima radi – što može biti izazovna situacija u servisnim kompanijama. “Mi smo našim klijentima partner koji im pomaže na putu digitalne transformacije i u tom procesu, po mom mišljenju, poverenje je nešto što je ključno”, navodi on i ističe sledeće:

Poverenje se stiče vremenom, znanjem, ekspertizom. Kada imaš poverenje, onda možeš da napraviš promenu kod klijenta, ljudi su angažovani i svi su srećni u kolaboraciji. Naš ultimativni cilj je da imamo srećnog klijenta koji dobija baš ono što mu treba, a da to za njega isporučuju zadovoljni ljudi, koji rade i napreduju u profesiji.

Ne utiče samo visina plate na zadovoljstvo poslom

Razgovarajući o benefitima naš sagovornik ističe da bi kompanije trebalo da nude prostor za rast, ne samo tehnički, nego i sazrevanje u svakom smislu. “Recimo, kompanija u kojoj radim je godinama unazad gradila sistem koji je podrška napredovanju zaposlenih”, navodi on i pojašnjava:

Na početku, najveći fokus jeste na tehničkom napredovanju, ali tu su jednako važne i mogućnosti za unapređenje soft skills-a, poslovnog engleskog jezika, sertifikacije… Ljudi uče na projektima kako da komuniciraju sa klijentima, kako da obrazlože svoje ideje, prezentuju rešenja. Ovde čak postoji nešto što se zove Levi9 akademija, koja obuhvata sve različite načine učenja, tako da u svakoj fazi karijere dolaze nove mogućnosti.

Sa druge strane, fleksibilnost u radu koju Nikola takođe veoma ceni kod njih je bila aktuelna i pre pandemije a pored toga, navodi on, izuzetno je važan i work-life balans. “Dešava se da bude momenata kada treba pružiti dodatni napor da se posao završi i naši timovi su stvarno sposobni za to. Više puta sam bio svedok neverovatne energije tima da za klijenta – u trenutku kada je potrebno, daju više od 100%. To, naravno, znači da posle proslavimo i uživamo u zajedničkom uspehu”, kaže on.

Naravno, faktor novca takođe je važan, ali Đorđević dodaje da kod njega prvenstvo ima posao – da li ga to što radi čini srećnim i vidi li mogućnosti za napredovanje:

Kad radim posao želim da se osećam dobro u svojoj koži i da znam da radim dobru stvar. Vrlo je jednostavno: kada ustanem ujutru i pogledam se u ogledalo, važan mi je osećaj koji imam. Da li vidim sebe tu i za pet godina? Ako je odgovor da, onda sam na pravom putu – napredujem, unapređujem svoje tehničke kompetence, u toku sam sa trendovima i radim u timu punom razumevanja.

Levi9 nedavno je dobio AWS DevOps Competency status

Budući da se naš sagovornik bavio i DevOps-om, sa njime smo razgovarali i o AWS DevOps Competency statusu koji je Levi9 nedavno dobio, a koji ovu kompaniju profiliše kao kompaniju koja je pokazala da zna i razume DevOps. “DevOps kompetenca podrazumeva da su naše procedure rada efikasne, u skladu sa najnovijim trendovima, da znamo da radimo timski u DevOps okruženju i nudimo automatizovana rešenja i prilagođena za rad na cloud-u”, kaže Nikola i dodaje:

Inače, Levi9 je od 2020. godine i u AWS Well Architected programu. To je program koji je nastao kao rezultat više od 10 godina prikupljanja najboljih praksi, od strane AWS-a, za razvijanje rešenja koja su optimizovana za cloud. Ovaj program nam omogućava da postojećim i novim klijentima dajemo guidance kako da rade na novim i optimizuju postojeća rešenja.

Kako kaže ekipa iz AWS-a, svaka kompetenca pravi razliku na tržištu. Verifikacija našeg znanja je eksterna, a iza toga stoji veliki broj sertifikovanih kolega, standardi, procedure… Iz moje perspektive, to je samo start. I to odličan, jer to znači da neko ko radi u Levi9 pored sebe kad se okrene, ima preko 50 kolega koji su sertifikovani i od kojih može nešto da nauči. To je nešto što mi je lično i profesionalno važno, da napredovanje bude podržano i sistemski, i od strane kolega eksperata.

Svim Najnerima je pružena struktura i podrška u putu sertifikacije. Ključ uspeha nisu samo platforme i treninzi, tu su ljudi koji su dosta toga već prošli i mogu iz ličnog iskustva da daju savet i smernice.

Za kraj, Nikola nam je otkrio i kakvi su njegovi planovi za dalje poslovno usavršavanje. “Kao Delivery direktor zrenjaninskog unita, moj primarni cilj je da zajedno sa timom izgradimo još bolju sredinu za rad, da porastemo i sačuvamo specifičan duh po kojem je zrenjaninski ofis karakterističan. Moj lični profesionalni put je da nastavim gde sam stao jer learning never stops”, kaže on i zaključuje sledeće:

Već sam ušao u fazu resertifikacija, a to mi je važno jer volim da vodim svojim primerom. Lead by example znači da ljudi mogu da osete da sam i ja na istom putu, da vide da ono što se od njih očekuje radim i ja, da mogu da se posavetuju, pitaju… To je pitanje kredibiliteta za mene.


Ovaj tekst urađen je u saradnji sa kompanijom Levi9.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Karijere

Kako je AI revolucija promenila IT tržište rada: Osam novih zanimanja u fokusu Fenix HR istraživanja

S ciljem da kompanijama pruži sveobuhvatniji uvid u tržište rada, kompanija Fenix HR i ove godine sprovodi istraživanje koje će im pomoći u donošenju strateških odluka o zapošljavanju i zadržavanju talenata.

Startapi i poslovanje

ICT Hub: Osmislite najbolje rešenje za inovacije u pravosuđu i osvojite vredne nagrade

ICT Hub je lansirao novi projekat 'Inovacije u Pravosuđu' koji ima za cilj da unapredi pristup pravdi za osetljive i marginalizovane grupe u Srbiji kroz razvoj inovativnih digitalnih alata.

Intervju

Trusted Advisor uz pomoć inovativnog softvera unapređuje procese regrutacije

Trusted Advisor je prva agencija u Srbiji koja nudi relokaciju inženjera iz IT-ja u Evropu i SAD i prva agencija koja se bavi ljudskim resursima na strateški način, koristeći pravu metodologiju projektnog menadžmenta.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

ICT Hub: Osmislite najbolje rešenje za inovacije u pravosuđu i osvojite vredne nagrade

ICT Hub je lansirao novi projekat 'Inovacije u Pravosuđu' koji ima za cilj da unapredi pristup pravdi za osetljive i marginalizovane grupe u Srbiji kroz razvoj inovativnih digitalnih alata.

Intervju

Trusted Advisor uz pomoć inovativnog softvera unapređuje procese regrutacije

Trusted Advisor je prva agencija u Srbiji koja nudi relokaciju inženjera iz IT-ja u Evropu i SAD i prva agencija koja se bavi ljudskim resursima na strateški način, koristeći pravu metodologiju projektnog menadžmenta.

Startapi i poslovanje

Hipokratija: Izaberi lekara uz preko 6.000 recenzija pacijenata iz Srbije

Na platformi Hipokratija, pacijenti ostavljaju iskrene recenzije o medicinskim uslugama širom Srbije kako bi pomogli drugim ljudima u odabiru pravog lekara.

Office Talks Podcast

Više rada a manje povišica za programere

U novoj epizodi Office Talks podkasta razgovarali smo o stanju na IT tržištu koje je i dalje uzdrmano otkazima i smanjenom broju zapošljavanja stručnih kadrova.

Digitalni mediji

Social Serbia 2024: Ljudi u Srbiji se plaše AI alata i manje veruju influenserima!

Kakvo je stanje u digitalu, koje platforme koristimo, kome verujemo i šta se u navikama korisnika promenilo u poslednjih godinu dana – pitanja su na koja odgovara upravo objavljeno istraživanje Social Serbia 2024.

Karijere

Na koji ćeš faks? Poseti Metaverse sajam obrazovanja koji je okupio 128.000 studenata

Predstavljamo vam virtuelni 3D sajam obrazovanja zasnovan na Metaverse tehnologiji, koji mladima u Srbiji i regionu značajno olakšava potragu za idealnim izborom fakulteta i budućim zaposlenjem!