Kako je Kosta od košarke i ronjenja završio kao softver arhitekta u kompaniji Levi9 sa fokusom na 'Data Science'

Kako je Kosta od košarke i ronjenja završio kao softver arhitekta u kompaniji Levi9 sa fokusom na ‘Data Science’

Kosta Stojaković je softver arhitekta u kompaniji Levi9 IT Services, gde mu je u fokusu oblast 'Data Science' koja je veoma interesantna za mnoge programere. On nam je otkrio svoju priču o tome kako je ušao u IT industriju i na kraju izabrao ovu kompaniju koja ga je privukla na osnovu '999 razloga'.

Možda ćete se zapitati zašto nije hiljadu razloga, ali ove devetke više nego jasno govore da je u pitanju zasebna kampanja kompanije Levi9 koja nastoji da se na kreativan način predstavi na više nego aktivnom i kompleksnom tržištu rada u IT industriji. Svoje razloge za posao u pomenutoj firmi i ali i priču o tome na koji način je zavoleo BigData oblast, Kosta nam objašnjava u intervjuu koji sledi.

Na početku karijere nije ni mogao da zamisli da će ovo biti njegov fokus. Kako kaže, sport je oduvek bila njegova pasija, a pored košarke i američkog fudbala, bavio se i ronjenjem na dah. Za vreme školovanja gledao je kako da se “provuče” sa predmetima, kako bi što više vremena mogao da posveti sportu, sa željom da upiše Okeanografiju.

Međutim, spletom različitih okolnosti, kako to u životu obično biva, sport je zamenio sa informatikom što se na kraju ispostavilo kao pun pogodak. Nakon rada u par manjih kompanija, Kosta Stojaković u Levi9 prvi put prelazi početkom 2016. godine, a ovo znači da se seća rada sa Najnerima i u offline režimu, odnosno pre vremena pandemije korona virusa. Ali nije ta promena bila jedina koje će se sećati.

Uloga BigData timova u jednoj IT kompaniji

“Svoj prvi posao u IT-ju sam dobio u toku studija, na treningu američkog fudbala, gde me je jedan saigrač pozvao da radim sa njim u novootvorenoj firmi. Njemu su bili potrebni ljudi, a meni iskustvo. Prihvatio sam kao iz topa i promenio svoj život. Edukovanje za poziciju softver arhitekte dolazi vremenom i iskustvom”, započinje Kosta razgovor za Netokraciju.

On nam je otkrio da taj karijerni put u kompaniji Levi9 podrazumeva rast i tehnički razvoj od juniora, mediora, seniora, tehničkog tim lida pa na kraju softver arhitekte. Upravo u tom procesu, raznovrsnost u tehnologijama, različiti projekti i faze istih utiču na iskustvo, a samim tim i na primenljivost na nove izazove. Tom prilikom Kosta kaže da nije samo vreme iskustvena kategorija, već i trud, rad i upornost.

Team building kao važan deo održavanja timske kulture i hemije.

Kada je prelazio u Levi9, posle više od sedam godina iskustva naš sagovornik je promenio tehnologiju sa .NET-a u Javu. Prema njegovim rečima, to je doživeo kao veliku tranziciju, šok i izlazak iz zone komfora. Jednom rečju, tehnologija u kojoj je Kosta dominirao prelazi u nešto sasvim novo i neistraženo za njega. “Sve se sleglo posle nepunih godinu dana i bio sam opet onaj stari, tako da mislim da mi je to i omogućilo da konstantno tražim nove izazove”, ističe Stojaković i dalje objašnjava:

Tako sam na jednom projektu dobio priliku da radim nešto što je malo ljudi imalo priliku da radi i da neko finansira takvo istraživanje. Umnogome me je to motivisalo i tako mi se svidela tematika Big Data, a timove različitih veličina, tehnologija, senioriteta vodim već preko osam godina.

Ne stajem dok do kraja ne istražim sve neophodne informacije vezane za konkretan projekat jer “ne znam” nije fraza koja se nalazi u mom rečniku. S obzirom da sve ima svoje zašto i kako, osećam se odgovornim da to i istražim. Kad meni bude jasno, onda svima bude jasno, to mi je motor.

U ovom trenutku Kosta vodi dva BigData tima u pomenutoj kompaniji, ali kako kaže u “senka modu” jer timovi sada već imaju nove tim lidove kojima starije kolege pomažu da preuzmu i povedu, a naš sagovornik traži nove projekte i prilike. Ono što nam je on otkrio jeste da oba tima imaju različite senioritete, jedan mnogo iskusniji tim gde radi još jedan softver arhitekta i senior sa nekoliko juniora (data inženjera, data analista, data testera) i drugi tim koji ima mediora i nekoliko juniora (developeri, testeri):

Oba tima su deo jednog klijenta, rade uglavnom u python-u i rade sa AWS-ovim servisima. U Levi9 imamo još projekata, nisu svi vezani za AWS imamo kako u GCP tako i na Azure platformi. Radimo na ETL procesima, integracijama, formiranju data lake-ova, warehouse baza, BI, analizi podataka i drugo.

Često radimo sa klijentima radionice gde zajedno sa njima pokušavamo da pronađemo primenu podataka koje poseduju. Nekada radimo podrške za data science, pravimo predikcije, pravimo visoko skalabilna rešenja ako treba. Mislim da čitaoci imaju već sliku čime se mi to sve bavimo.

Ono što je zanimljivo napomenuti jeste da Kosta i dalje radi kao glavni arhitekta za BigData projekte, a to podrazumeva da je konsultant za sve timove koji se bave ovom tematikom, što podrazumeva odgovornost prema klijentu u svim fazama saradnje sa njima, planiranju, implementaciji, dizajnu. Stojaković dodaje da koja god odluka da se donese sa strane tima, on je taj koji ima odgovornost. Naravno, ovde nije reč o uključivanju u svaku odluku, ali ipak poverenje u ljude sa kojima se sarađuje mora da se održi na visokom nivou.

Nove pozicije u kompaniji Levi9 IT Services su otvorene, a kao što smo već pomenuli ova kompanija je pokrenula kreativnu employer branding kampanju ‘999 razloga’.

Levi9 u narednom periodu priprema Data hakatone i stručna okupljanja

U nastavku našeg razgovora Kosta nam je bliže definisao šta za njega podrazumeva BigData oblast, kako se ona menjala i koliko je važna za funkcionisanje globalne IT industrije. Govoreći na ovu temu, naš sagovornik kaže da BigData ima strmoglavi rast, pogotovo za vreme pandemije koja je naterala sve poslove da postanu digitalni i da menjaju svoje navike:

Dakle, Ova oblast je od istraživanja i pokušaja, postala standard preko noći. Nedostaje puno stručnjaka i iskusnih ljudi, jer oblast nije stigla da iznedri na vreme. Takođe, ima dosta ljudi koji su promenili karijerni put koristeći prethodno stečeno iskustvo, baš kao što sam i ja. Gotovo da svaki naš klijent sada razmišlja da počne ovakve projekte ili makar da napravi planove za naredni period, tako da mogu da kažem da je ova oblast postala jako važna.

Kao i u svakoj kompleksnoj grani IT industrije i u BigData oblasti postoje izazovi za one koji se njome bave i koji je razvijaju. Kosta ističe da je jedan od najvećih izazova razumevanje onoga što podaci predstavljaju i vreme promene ako se ode u pogrešnom pravcu u startu. On dodaje da se oba ova izazova rešavaju se strpljenjem i komunikacijom – ipak, nekada zna da bude frustrirajuće, ali ako se veruje u sebe i ono što se radi, sve brzo dođe na svoje.

Otkrivajući nam svoje naredne planove u profesionalnoj karijeri, Kosta odgovara jednim motom koji su napravili u kompaniji Levi9 i koga se i on sam pridržava: “Learning never stops!”:

To je moj moto otkada se bavim ovim poslom. Tako da želim da postanem bolji svakim danom, “kaizen” princip. Želim da se bavim i data mesh-om i cloud agnostic principom, da produbim svoje znanje oko optimizacije troškova koristeći cloud infrastrukturu. Dosta je za narednih nekoliko meseci, valjda cu stići da ispratim.

Zaključivši ovaj razgovor, naš sagovornik dodaje da Levi9 konstantno radi na širenju ekspertize i dobijanju novih klijenata, tako da još nisu ni zagrebali površinu a već imaju veliko iskustvo.

“Pravićemo okupljanja na kojima želimo da delimo naša iskustva sa IT zajednicom – jedan je već najavljen za 13. april u Novom Sadu, imaćemo praksu u oktobru mesecu, a eto unutar kompanije čak ćemo i hakaton Hack9 da posvetimo ovoj tematici. Formiranjem data departmana ove godine, pomenuta oblast i zvanično počinje da živi unutar naše kompanije i dobija fokus koji zaslužuje”, zaključio je Kosta na kraju.


Ovaj tekst urađen je u saradnji sa kompanijom Levi9 IT Services


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpski Constellation lansira AimFox – sveobuhvatno rešenje za automatizaciju komunikacije na LinkedInu

AimFox je cloud-based aplikacija namenjena svima koji žele da se bave networkingom, prodajom, regrutingom ili bilo kojim procesima koji podrazumevaju 'jedan na jedan' komunikaciju sa odabranom ciljnom grupom.

Startapi i poslovanje

Payoneer istraživanje: Globalizacija je šansa za razvoj malih i srednjih preduzeća

Procenat očekivanog rasta prihoda malih i srednjh preduzeća ostvarenog od izvoza u Srbiji iznosi 12% u periodu od 2021. do 2023 - pokazuju rezultati istraživanja koja je sproveo Payoneer.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Propustili ste

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.

Internet marketing

Weekend Media Festival po 16. put u Rovinju, ovog puta sa fokusom na HR i veštačku inteligenciju

Weekend Media Festival, jedna od najvećih regionalnih konferencija posvećenih digitalnom marketingu, po 16. put će se održati u Rovinju od 21. do 24. septembra, sa potpuno novim i aktuelnim temama iz digitalnog sveta.

Karijere

Olja Vučićević Gaković: Srpski IT bio je prenaduvani balon koji je morao da pukne – i to je izdvojilo kvalitetne kompanije

Olja Vučićević Gaković ima impresivno poslovno iskustvo: od života i rada u Silicijumskoj dolini i saradnje sa kompanijama kao što su Google, Yahoo i IBM, do povratka u Srbiju i vođenja uspešnih IT kompanija. U intervjuu koji sledi, ona je sa nama podelila svoje mišljenje o srpskoj IT industriji - i zašto smatra da je kriza imala pozitivan uticaj na nju.

Kolumna

Trudna Barbi i Ken Sugar Daddy – kako je Mattel forama na svoj račun prešao marketing igru?

Drugi deo svoje kolumne o filmu "Barbie" posvetila sam marketinškim strategijama kompanije Mattel koja je aktivno učestvovala u produkciji i realizaciji filma.