Espri Devora: Žene širom sveta smatraju da nisu dovoljno dobre - i to ih sputava

Espri Devora: Žene širom sveta smatraju da nisu dovoljno dobre – i to ih sputava

Znaju je kao ’devojku koja završava stvari’. Espri Devora je preduzetnica koja dolazi iz Los Anđelesa, a sebi je kao misiju postavila još jednu stvar – da podcastom ’Women in Tech’ osnaži položaj žena u ovoj industriji.

Espri Devora je u preduzetničke vode ušla u svojim dvadesetim, kada je osnovala startap. Danas ima kompaniju u Los Anđelesu i vrlo je aktivna u svetu podkasta – kreira i producira WeAreLATech i Women in Tech kojima nastoji da ujedini žene u tech industriji širom sveta i sve druge tech profesionalce u Los Anđelesu.

Žene koje su njeni gosti su inženjeri, dizajneri, programeri, investitori, preduzetnice, žene svih profesionalnih nivoa – od praktikantkinja do onih koje su u poslu jako dugo i na bitnim su pozicijama. „Ono što im je zajedničko je to da su sve neverovatne žene, sve su spremne na saradnju i same su stvorile put kojim idu u životu“, kaže Espri.

Međutim, većina njih ima još jednu zajedničku crtu – smatraju da nisu dovoljno dobre.

’Žene još uvek nemaju dovoljno samopouzdanja

Većina žena kao odgovor na pitanje da li bi bila njen gost odgovorila bi da smatra da nije dovoljno dobra ili bi se prosto iznenadila jer je smatrala da nema ništa zanimljivo da kaže. „Ono što sam primetila intervjuišući na stotine žene je da im je zajednička osobina upravo to da obično nemaju dovoljno samopouzdanja“, kaže Espri i dodaje:

Bez obzira na to koliko su dugo u poslu, da li su na početku ili su već ostvarene poslovne žene, one smatraju da stvari koje rade uvek mogu biti bolje. Ja se zbog toga svaki put iznenadim jer odmah uočim ono što one ne vide – koliko potencijala i snage zaista imaju. To je definitivno stvar na kojima bismo sve mogle dodatno da radimo.

Druga stvar koja karakteriše ogroman broj žena u svetu digitala je ta da one pre nego što prihvate neki posao ili zadatak misle da moraju biti sto posto spremne, dok su muškarci ti koji obično imaju samopouzdanja i smatraju da će to završiti relativno lako. „Žene same sebe sputavaju, smatraju da ako nemaju iskustva u nečemu onda to ne bi trebalo da rade, a to nije tako. Ako bi se samo prepustile, kao što muškarci rade, sebi bi dokazale da zaista mogu da urade sve“, naglašava Espri.

Da bismo se rešile te naše zajedničke karaktaristike, dodaje ona, jednostavno moramo da osvestimo i shvatimo našu vrednost. „Mislim da ključ za prevazilaženje ovog izazova nije u krivljenju države, kompanije, društva, već u oslanjanju na naše sopstvene snage“.

Saradnja pre takmičenja

Bilo da su odlučili da poput Espri krenu preduzetničkim vodama, bilo da tek započinju karijeru, sastavni deo puta svih ljudi, ma kog su pola, su neizvesnost i preispitivanje. Čim to prihvatimo kao nešto što je sasvim normalno i prirodno na putu smo da to prevaziđemo:

Ja se lično, kao preduzetnik, svaki dan pribojavam nečeg i svi ti strahovi zapravo nikada ne odlaze. Zašto? Zato što nikada ne znaš kako će zapravo izgledati produkt tvojih napora i to je karakteristika svakog posla. Jedina razlika je u tome što kada imaš konkretan proizvod misliš da sigurno možeš da pretpostaviš kako će izgledati njegova konačna verzija. Kao preduzetnik u svetu digitala ti zaista ne znaš kako će ispasti taj finalni produkt i u kom pravcu ćeš krenuti, samo moraš da prihvataš nove izazove i koristiš prilike.

Svaki dan, dodaje, nosi bezbrojne šanse, te neke jednostavno moraš da preskočiš, moraš da izabereš. „Ako se neka opcija ispostavila kao ona koja nije za nas, možemo je zameniti uz manje ili više truda, na nama je. Imamo izbor, iako on možda nekada nije prijatan i lagodan“.

Na tom putu ka uspehu ključna stvar, kaže Espri, je saradnja. „To podrazumeva da se svi mi, a pogotove žene, međusobno podižemo kada padnemo. Bez obzira da li pričamo o nekoj zemlji konkretno ili u globalu, moramo shvatiti da je međusobna podrška ono što će nam omogućiti napredak:

Problem se javlja kada ljudi misle da je njihov uspeh moguć jedino ako neko drugi ne uspe. Mi ne možemo da izaberemo svet u kome se to neće dešavati, ali možemo da izaberemo ljude kojima ćemo se okružiti. Moj lični izbor je ne obraćam pažnju na nešto drugo što je negativno.

Fokus na rešenje, ne na problem

Mnogo ljudi gubi fokus u tračarenju, svojim nesigurnostima, a ako svoju pažnju usmeravaju ka tome, to će se množiti, kaže Espri. „Umesto toga, bolje je usredsrediti se na ono što ti lično možeš da uradiš ne bi li poboljšao/la neku situaciju“. Svi ljudi koji razmišljaju tako imaju isti mindset, isto razmišljaju i međusobno se podržavaju.

Iako ona sama nikada nije imala nekog formalnog mentora, svi ljudi koji su bili uz nju od kada je ušla u tech svet su joj na neki način pomogli:

Svi mi živimo u nekom našem svetu, svetu naših misli u kom se stalno preispitujemo. Poenta je u tome da iskoračimo iz tog mehura, da vidimo šta se dešava u tuđim glavama. Tada shvatamo da nas sve muče isti strahovi, nedoumice, uglavnom nas sputavaju slične misli i niko nema odgovor za sve. Svi moramo sami da kreiramo sopstveni put.

Na tom putu, dodaje, ako si strastven u vezi sa poslom koji radiš ne možeš da budeš neemotivan i to nije samo karakteristika koja se vezuje za žene. „Ja u sebi imam gomilu osećanja, jednostavno sam čovek. Ipak, u isto vreme sam prilično fokusirana na rešavanje problema koji mi nailaze u susret. Nikad mi pažnja nije usmerena ka tome, već ka rešenju. To nije jednostavan proces, ali jeste onaj koji donosi rezultate, zaključuje Espri.

Ove jeseni Netokracija nastavlja svoju misiju osnaživanja žena u oblasti digitala. Decembarsko izdanje Ladies of New Business konferencije biće posvećeno IT industriji i ženama iz te oblasti (developerkama, HR-ovima, Project Managerima, onima koje se bave marketingom…), ali i svima onima koji u taj sve žele da uđu. Pratite Netokraciju za više informacija.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.