Espri Devora: Žene širom sveta smatraju da nisu dovoljno dobre - i to ih sputava

Espri Devora: Žene širom sveta smatraju da nisu dovoljno dobre – i to ih sputava

Znaju je kao ’devojku koja završava stvari’. Espri Devora je preduzetnica koja dolazi iz Los Anđelesa, a sebi je kao misiju postavila još jednu stvar – da podcastom ’Women in Tech’ osnaži položaj žena u ovoj industriji.

Espri Devora je u preduzetničke vode ušla u svojim dvadesetim, kada je osnovala startap. Danas ima kompaniju u Los Anđelesu i vrlo je aktivna u svetu podkasta – kreira i producira WeAreLATech i Women in Tech kojima nastoji da ujedini žene u tech industriji širom sveta i sve druge tech profesionalce u Los Anđelesu.

Žene koje su njeni gosti su inženjeri, dizajneri, programeri, investitori, preduzetnice, žene svih profesionalnih nivoa – od praktikantkinja do onih koje su u poslu jako dugo i na bitnim su pozicijama. „Ono što im je zajedničko je to da su sve neverovatne žene, sve su spremne na saradnju i same su stvorile put kojim idu u životu“, kaže Espri.

Međutim, većina njih ima još jednu zajedničku crtu – smatraju da nisu dovoljno dobre.

’Žene još uvek nemaju dovoljno samopouzdanja

Većina žena kao odgovor na pitanje da li bi bila njen gost odgovorila bi da smatra da nije dovoljno dobra ili bi se prosto iznenadila jer je smatrala da nema ništa zanimljivo da kaže. „Ono što sam primetila intervjuišući na stotine žene je da im je zajednička osobina upravo to da obično nemaju dovoljno samopouzdanja“, kaže Espri i dodaje:

Bez obzira na to koliko su dugo u poslu, da li su na početku ili su već ostvarene poslovne žene, one smatraju da stvari koje rade uvek mogu biti bolje. Ja se zbog toga svaki put iznenadim jer odmah uočim ono što one ne vide – koliko potencijala i snage zaista imaju. To je definitivno stvar na kojima bismo sve mogle dodatno da radimo.

Druga stvar koja karakteriše ogroman broj žena u svetu digitala je ta da one pre nego što prihvate neki posao ili zadatak misle da moraju biti sto posto spremne, dok su muškarci ti koji obično imaju samopouzdanja i smatraju da će to završiti relativno lako. „Žene same sebe sputavaju, smatraju da ako nemaju iskustva u nečemu onda to ne bi trebalo da rade, a to nije tako. Ako bi se samo prepustile, kao što muškarci rade, sebi bi dokazale da zaista mogu da urade sve“, naglašava Espri.

Da bismo se rešile te naše zajedničke karaktaristike, dodaje ona, jednostavno moramo da osvestimo i shvatimo našu vrednost. „Mislim da ključ za prevazilaženje ovog izazova nije u krivljenju države, kompanije, društva, već u oslanjanju na naše sopstvene snage“.

Saradnja pre takmičenja

Bilo da su odlučili da poput Espri krenu preduzetničkim vodama, bilo da tek započinju karijeru, sastavni deo puta svih ljudi, ma kog su pola, su neizvesnost i preispitivanje. Čim to prihvatimo kao nešto što je sasvim normalno i prirodno na putu smo da to prevaziđemo:

Ja se lično, kao preduzetnik, svaki dan pribojavam nečeg i svi ti strahovi zapravo nikada ne odlaze. Zašto? Zato što nikada ne znaš kako će zapravo izgledati produkt tvojih napora i to je karakteristika svakog posla. Jedina razlika je u tome što kada imaš konkretan proizvod misliš da sigurno možeš da pretpostaviš kako će izgledati njegova konačna verzija. Kao preduzetnik u svetu digitala ti zaista ne znaš kako će ispasti taj finalni produkt i u kom pravcu ćeš krenuti, samo moraš da prihvataš nove izazove i koristiš prilike.

Svaki dan, dodaje, nosi bezbrojne šanse, te neke jednostavno moraš da preskočiš, moraš da izabereš. „Ako se neka opcija ispostavila kao ona koja nije za nas, možemo je zameniti uz manje ili više truda, na nama je. Imamo izbor, iako on možda nekada nije prijatan i lagodan“.

Na tom putu ka uspehu ključna stvar, kaže Espri, je saradnja. „To podrazumeva da se svi mi, a pogotove žene, međusobno podižemo kada padnemo. Bez obzira da li pričamo o nekoj zemlji konkretno ili u globalu, moramo shvatiti da je međusobna podrška ono što će nam omogućiti napredak:

Problem se javlja kada ljudi misle da je njihov uspeh moguć jedino ako neko drugi ne uspe. Mi ne možemo da izaberemo svet u kome se to neće dešavati, ali možemo da izaberemo ljude kojima ćemo se okružiti. Moj lični izbor je ne obraćam pažnju na nešto drugo što je negativno.

Fokus na rešenje, ne na problem

Mnogo ljudi gubi fokus u tračarenju, svojim nesigurnostima, a ako svoju pažnju usmeravaju ka tome, to će se množiti, kaže Espri. „Umesto toga, bolje je usredsrediti se na ono što ti lično možeš da uradiš ne bi li poboljšao/la neku situaciju“. Svi ljudi koji razmišljaju tako imaju isti mindset, isto razmišljaju i međusobno se podržavaju.

Iako ona sama nikada nije imala nekog formalnog mentora, svi ljudi koji su bili uz nju od kada je ušla u tech svet su joj na neki način pomogli:

Svi mi živimo u nekom našem svetu, svetu naših misli u kom se stalno preispitujemo. Poenta je u tome da iskoračimo iz tog mehura, da vidimo šta se dešava u tuđim glavama. Tada shvatamo da nas sve muče isti strahovi, nedoumice, uglavnom nas sputavaju slične misli i niko nema odgovor za sve. Svi moramo sami da kreiramo sopstveni put.

Na tom putu, dodaje, ako si strastven u vezi sa poslom koji radiš ne možeš da budeš neemotivan i to nije samo karakteristika koja se vezuje za žene. „Ja u sebi imam gomilu osećanja, jednostavno sam čovek. Ipak, u isto vreme sam prilično fokusirana na rešavanje problema koji mi nailaze u susret. Nikad mi pažnja nije usmerena ka tome, već ka rešenju. To nije jednostavan proces, ali jeste onaj koji donosi rezultate, zaključuje Espri.

Ove jeseni Netokracija nastavlja svoju misiju osnaživanja žena u oblasti digitala. Decembarsko izdanje Ladies of New Business konferencije biće posvećeno IT industriji i ženama iz te oblasti (developerkama, HR-ovima, Project Managerima, onima koje se bave marketingom…), ali i svima onima koji u taj sve žele da uđu. Pratite Netokraciju za više informacija.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Tehnologija

5G mreža nas neće štetno ‘ozračiti’, ali širenje dezinformacija i lažnih vesti sigurno hoće

Fizička pojava kao što je štetno zračenje ne mora nužno uvek da dođe iz nuklearnog reaktora, sunca ili radona, već se javlja u različitim oblicima - u čemu bi, prema pisanju pojedinih medija, svoju ulogu mogla da odigra i 5G mreža.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Propustili ste

Karijere

Kako se brendirati na LinkedIn-u i obezbediti veći doseg za vaše objave?

Kako funkcioniše LinkedIn algoritam? Kakve objave voli, a koje kažnjava niskim 'reach'-om? Otkrivamo u nastavku.

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Startapi i poslovanje

CESA 2019: Otvorene prijave za startape u Centralnoj i Istočnoj Evropi

Udruženje The Startup Awards po šesti put okuplja startape različitih faza razvoja i delatnosti iz ovog dela Evrope. Nominacije traju do početka avgusta, dok se zainteresovani mogu prijaviti u 16 različitih kategorija.

Gaming

Humanitarni esport turnir Good Game dolazi u Beograd – prijavite vaš tim i igraje protiv drugih IT kompanija

Dom omladine u Beogradu biće domaćin prvog Good Game B2B esport turnira koji će se održati u prestonici sa ciljem povezivanja većih kompanija i prikupljanja sredstava za mlade preduzetnike. Sa idejnim tvorcem takmičenja razgovaramo o nastanku istog i planovima za naredni period.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Društvene mreže

SHARE Fondacija saopštila: Twitter imenuje predstavnika za Srbiju

Novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti predviđa obavezu gotovo svih velikih IT kompanija da imenuju predstavnike u Srbiji. Prva u nizu koja to čini je Twitter.