‘Korona’ zabeležila 750.000 spominjanja širom ex-Yu Interneta

‘Korona’ zabeležila 750.000 spominjanja širom ex-Yu Interneta

Korona virus, trenutno najpopularnija svetska tema, okupirao nas je u potpunosti - i online i offline. Zahvaljujući analizi Mediatoolkita saznali smo koliko smo, u poslednjih mesec i po dana, na Internetu pretraživali o ovom virusu i u regionu i u Srbiji.

Korona virus je u potpunosti obuzeo regionalni medijski prostor – pokazuje analiza koju smo uradili u saradnji sa servisom Mediatoolkit. Od početka krize koja je došla i u naš region, izbrojali smo preko 750.000 spominjanja u lokalnom Internet prostoru raznih reči vezanih za ovu globalnu temu.

Sa druge strane, statistika pokazuje i da je, pored laičkog, izrazito popularan i zvaničan naziv ovog virusa COVID-19, koji se na online prostoru javlja oko 150.000 puta u pomenutom vremenskom razdoblju.

Sledeći grafikon pokazuje jednu zanimljivost: da i jednom i drugom terminu (korona i COVID-19), iako u drugačijim obimima, istovremeno pada i raste broj spominjanja na Internetu.

Pomenuti pojmovi su u najvećoj meri spominjani na web portalima, ali je poprilično veliki broj pretraživanja pomenutih reči i na društvenim mežama Twitter i Facebook. Ovo se najviše  može povezati sa stalnim ažuriranjem situacije vezane za ovaj virus, zbog čega se na portalima faktički svaki minut objavljuje novi članak o korona virusu.

Ukoliko statistiku gledamo sa lokalnog stanovišta, Srbija je u većoj meri uglavnom obuzeta vestima o proglašenom vanrednom stanju. Broj spominjanja je daleko manji, u mesec dana nešto veći od 15.000 spominjanja ovog termina, ali s jasno vidljivim vrhuncem na dan proglašavanja vanrednog stanja – što se može i zaključiti na grafikonu.

I o vanrednom stanju u Srbiji se najviše govori na webu, a nakon toga slede društvene mreže Twitter i Facebook.

Ako se gleda generalan sentiment objava zapravo kako publika na njih gleda da li pozitivno ili negativno, on je očekivano negativan, s obzirom na to da se oko situacija kao što je pandemija virusa teško mogu razvijati posebno pozitivnih konteksti.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Milica Čalija: Pokrenuli smo ‘Kupujmo iz Srbije’ jer želimo da mali proizvođači prežive pandemijsku krizu

Akcija 'Kupujmo iz Srbije' pokrenuta je sa ciljem da se kroz predstavljanje malih proizvođača putem društvenih mreža doprinese borbi da njihovi biznisi prežive aktuelnu pandemiju. U tekstu koji sledi, sa inicijatorkom projekta razgovaramo o samoj akciji i daljim koracima za pomoć malim preduzetnicima u Srbiji.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.