‘Korona’ zabeležila 750.000 spominjanja širom ex-Yu Interneta

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

‘Korona’ zabeležila 750.000 spominjanja širom ex-Yu Interneta

Korona virus, trenutno najpopularnija svetska tema, okupirao nas je u potpunosti - i online i offline. Zahvaljujući analizi Mediatoolkita saznali smo koliko smo, u poslednjih mesec i po dana, na Internetu pretraživali o ovom virusu i u regionu i u Srbiji.

Korona virus je u potpunosti obuzeo regionalni medijski prostor – pokazuje analiza koju smo uradili u saradnji sa servisom Mediatoolkit. Od početka krize koja je došla i u naš region, izbrojali smo preko 750.000 spominjanja u lokalnom Internet prostoru raznih reči vezanih za ovu globalnu temu.

Sa druge strane, statistika pokazuje i da je, pored laičkog, izrazito popularan i zvaničan naziv ovog virusa COVID-19, koji se na online prostoru javlja oko 150.000 puta u pomenutom vremenskom razdoblju.

Sledeći grafikon pokazuje jednu zanimljivost: da i jednom i drugom terminu (korona i COVID-19), iako u drugačijim obimima, istovremeno pada i raste broj spominjanja na Internetu.

Pomenuti pojmovi su u najvećoj meri spominjani na web portalima, ali je poprilično veliki broj pretraživanja pomenutih reči i na društvenim mežama Twitter i Facebook. Ovo se najviše  može povezati sa stalnim ažuriranjem situacije vezane za ovaj virus, zbog čega se na portalima faktički svaki minut objavljuje novi članak o korona virusu.

Ukoliko statistiku gledamo sa lokalnog stanovišta, Srbija je u većoj meri uglavnom obuzeta vestima o proglašenom vanrednom stanju. Broj spominjanja je daleko manji, u mesec dana nešto veći od 15.000 spominjanja ovog termina, ali s jasno vidljivim vrhuncem na dan proglašavanja vanrednog stanja – što se može i zaključiti na grafikonu.

I o vanrednom stanju u Srbiji se najviše govori na webu, a nakon toga slede društvene mreže Twitter i Facebook.

Ako se gleda generalan sentiment objava zapravo kako publika na njih gleda da li pozitivno ili negativno, on je očekivano negativan, s obzirom na to da se oko situacija kao što je pandemija virusa teško mogu razvijati posebno pozitivnih konteksti.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

DocsCube iz Srbije efikasno automatizuje dokumentacije za mala i srednja preduzeća

O tome kako je njihov proizvod postao treći proizvod dana na ProductHunt-u i šta im je taj uspeh doneo, razgovarali smo sa suosnivačem DocsCube startapa.

Startapi i poslovanje

Šta posle godine u kojoj se mehur izduvao?

Tema za ovaj, poslednji članak u godini, došla je prirodno. Svakodnevno me prati u razgovorima s kolegama, startapima, investitorima, u sadržajima koje svakodnevno čitam ili slušam.

Novost

NBS: Dodeljene prve dozvole za kripto-menjačnice u Srbiji

Narodna banka Srbije (NBS) je 16. decembra izdala dozvole dvema domaćim kripto-menjačnicama. Šta to sve podrazumeva pitali smo Aleksandra Matanovića, osnivača kompanije (menjačnice) ECD, jedne od dobitnica dozvole.

Propustili ste

Office Talks Podcast

DevRel – Kako se grade dobri odnosi sa programerima?

Gosti 126. epizode Office Talks podkasta bili su Nenad Vitorović (Tenderly) i Lav Leon Hudak (MVP Workshop) koji su nam govorili o značaju dobrih odnosa sa programerima, ali i o kvalitetnoj zajednici i sadržaju usmerenim ka programerima, a koji sve više dolaze do izražaja.

Novost

Shift Miami: Infobipova konferencija posvećena developerima stiže u Ameriku

Ovo je prvi korak ka internacionalizaciji jedne od najvećih evropskih konferencija posvećenih developerima koja se već 10 godina održava u Hrvatskoj.

Novost

Degordian akvizirao Shopycode – srpsku agenciju za e-commerce razvoj

Internacionalna digital-first agencija Degordian akvizirala je Shopycode, srpsku programersku kompaniju specijalizovanu za e-commerce.

Istraživanje

Predstavljamo rezultate ankete o platama dizajnera digitalnih proizvoda i usluga u Srbiji

Prva anketa ovog tipa sprovedena je na uzorku od oko 700 učesnika. Podaci pokazuju da je 71% dizajnera ušlo na tržište u poslednjih 8 godina, dok je 57% ušlo u poslednjih 6 godina.

Društvene mreže

OnlyFans: Kako su poznate ličnosti normalizovale ‘online’ prostituciju?

U ovoj kolumni, otkrivam vam zašto 'girl power' na internetu nije izraz feminističke borbe i zašto se 'online' prodaja vlastite intime ne razlikuje od prostitucije.

Kultura 2.0

Beckoning je animirani film Save Živkovića – Epic Games i 3Lateral bili deo projekta

Kreiranje dugometražnih animiranih filmova je oduvek bilo nedostižno malim timovima kreativaca pre svega zbog produkcijskih ograničenja, ali zahvaljujući novim tehnologijama situacija se znatno promenila.