O Vučiću i na društvenim mrežama, slede ga Janković i Preletačević

Vučić tema i na društvenim mrežama, slede ga Janković i Preletačević

U noći između 2. i 3. aprila, Srbija je dobila novog predsednika. Pobedu u prvom krugu slavio je Aleksandar Vučić sa osvojenih 55,1 % glasova, dok su drugo i treće mesto zauzeli Saša Janković i Luka Maksimović (Beli) sa 16,3 % i 9,4 %. Izborne rezultate umnogome prati i aktivnost oko kandidata na Internetu, a Netokracija vam u nastavku teksta donosi presek aktivnosti na društvenim mrežama, online portalima i forumima kada su #Izbori2017 u pitanju.

izbori_1

Predsednički izbori konačno su gotovi. Najagresivniju kampanju do sada obeležilo je puno momenata – kako ružnih, tako i onih satiričnih – dok su gotovo svi kandidati i ove godine vodili ozbiljnu kampanju na digitalnim kanalima. Nastup na društvenim mrežama pojedinim kandidatima gotovo da je bio i jedini kanal mass media komunikacije, dok je pomno praćenje izbora od strane Internet zajednice svakako stavilo tačku na još jedno poglavlje političke vladavine u Srbiji.

Uvidom u podatke koje nam je omogućio Buzz Monitor kompanije Ninamedia, došli smo do cifre od 216.176 ukupnih spominjanja predsednika Aleksandra Vučića u periodu od poslednjih 30 dana, kao i u trenutku pisanja ovog teksta. Prateći izborne rezultate, na drugom mestu našao se Saša Janković sa 62.209 spominjanja, dok se na trećem mestu nalazi Luka Maksimović (Ljubiša Preletačević Beli) sa 52.539 spominjanja na društvenim mrežama, online portalima i forumima.

Tokom izborne noći društvene mreže bile su posebno aktuelne. Aleksandar Vučić zabeležio je u prethodnih 24 časa 16.366 spominjanja, dok je Janković spomenut 5.749 puta na digitalnim kanalima. Nešto veći broj komentara u ovom segmentu ostvario je Ljubiša Preletačević Beli sa cifrom od 6.835 spominjajna.

beli
Ljubiša Preletačević Beli svoju kampanju gotovo je u potpunosti vodio na digitalnim kanalima, što su Internet korisnici u Srbiji i prepoznali.

Prateći izborne rezultate, ostali predsednički kandidati takođe su zabeležili manji broj spominjanja od prva tri rezultata. U izbornoj noći Vuk Jeremić spomenut je 3.151 put, Saša Radulović 2.180 puta, dok je Vojislav Šešelj ostvario 2.776 spominjanja na društvenim mrežama i u online medijima.

Na društvenim mrežama o kandidatima, ali i o predizbornim porukama

Deo svake predizborne kampanje svakako su i slogani čije su poruke i ovoga puta bile nezaobilazne. Hešteg #BrzeJaceBolje zabeležio je čak 70.525 spominjanja na društvenim mrežama i to u najvećoj meri na Twitteru (70.106). Samo u proteklih 24 časa ova poruka iskorišćena je 2.781 put.

Sa druge strane, slogan #SamoJako ostvario je 11.313 spominjanja u proteklih mesec dana, dok je od ukupnog broja spominjanja 8.502 ostvareno na Twitteru. Isti ovaj hešteg upotrebljen je 1.521 put za vreme izborne noći od koji je i dalje najveći deo registrovan u tvitovima korisnika. Osim putem online medija i „malih ekrana“, izbornu noć pratili smo i na Twitteru gde je u proteklih 24 časa registrovano 3.871 korišćenja heštega #Izbori2017.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Propustili ste

Kultura 2.0

Kako da zatvorite svoju paušalnu agenciju?

Knjigovođa Milan Trbojević u nastavku teksta otkriva nam šta morate preduzeti ne biste li zatvorili svoju agenciju.

Internet marketing

Neil Skehel: Želimo da podignemo svest o značaju CX-a u Srbiji kroz dodelu nagrada

Kompanija 'Awards International' koja dodeljuje biznis nagrade širom sveta otvara prve 'Customer Experience' nagrade i za naš region - u Beogradu. Direktor i osnivač ove firme otkriva nam više detalja o predstojećem događaju i daljim planovima za poslovanje u Srbiji i regionu.

Kultura 2.0

Da li je vaša AliExpress porudžbina bezbedna od korona virusa?

Sve oči svetske javnosti okrenute su ka Kini koja se, u ovom trenutku, bori sa širenjem smrtonosnog korona virusa. I dok čekamo da saznamo da li postoji rešenje za ovaj ozbiljan globalni zdravstveni problem, zapitali smo se - da li virus koji je par hiljada kilometara daleko može da se prenese i robom sa AliExpress-a?

Kultura 2.0

CM-ovi su oči, uši i glas vaših brendova i kompanija na Internetu – i neće skoro nestati

Danas se obeležava dan Community Manager-a i zato smo se zapitali dokle ćemo slaviti ovu profesiju i gde su uopšte CM seniori.

Tehnologija

Kako paušalci mogu pristupiti svom eSandučetu i poreskom rešenju za 2020. godinu?

Januar 2020. za preduzetnike paušalce doneo je još jednu novost – rešenje o porezu direktno u njihovo eSanduče. Međutim, sudeći po reakcijama preduzetnika, taj proces nije jednostavan kao što izgleda. O tome šta vam je sve potrebno kako biste pristupili rešenju o prispelim obavezama analiziramo u nastavku teksta.

Gaming

Igre niškog gaming studija Peaksel preuzete su više od 300 miliona puta, a njihov kvalitet prepoznao je i Google

Niški gejming studio Peaksel može se pohvaliti sa čak 330 miliona preuzimanja svojih igara sa poznatih prodavnica kao što su App Store i Google Play. Ovo je njihova priča.