O Vučiću i na društvenim mrežama, slede ga Janković i Preletačević

Vučić tema i na društvenim mrežama, slede ga Janković i Preletačević

U noći između 2. i 3. aprila, Srbija je dobila novog predsednika. Pobedu u prvom krugu slavio je Aleksandar Vučić sa osvojenih 55,1 % glasova, dok su drugo i treće mesto zauzeli Saša Janković i Luka Maksimović (Beli) sa 16,3 % i 9,4 %. Izborne rezultate umnogome prati i aktivnost oko kandidata na Internetu, a Netokracija vam u nastavku teksta donosi presek aktivnosti na društvenim mrežama, online portalima i forumima kada su #Izbori2017 u pitanju.

izbori_1

Predsednički izbori konačno su gotovi. Najagresivniju kampanju do sada obeležilo je puno momenata – kako ružnih, tako i onih satiričnih – dok su gotovo svi kandidati i ove godine vodili ozbiljnu kampanju na digitalnim kanalima. Nastup na društvenim mrežama pojedinim kandidatima gotovo da je bio i jedini kanal mass media komunikacije, dok je pomno praćenje izbora od strane Internet zajednice svakako stavilo tačku na još jedno poglavlje političke vladavine u Srbiji.

Uvidom u podatke koje nam je omogućio Buzz Monitor kompanije Ninamedia, došli smo do cifre od 216.176 ukupnih spominjanja predsednika Aleksandra Vučića u periodu od poslednjih 30 dana, kao i u trenutku pisanja ovog teksta. Prateći izborne rezultate, na drugom mestu našao se Saša Janković sa 62.209 spominjanja, dok se na trećem mestu nalazi Luka Maksimović (Ljubiša Preletačević Beli) sa 52.539 spominjanja na društvenim mrežama, online portalima i forumima.

Tokom izborne noći društvene mreže bile su posebno aktuelne. Aleksandar Vučić zabeležio je u prethodnih 24 časa 16.366 spominjanja, dok je Janković spomenut 5.749 puta na digitalnim kanalima. Nešto veći broj komentara u ovom segmentu ostvario je Ljubiša Preletačević Beli sa cifrom od 6.835 spominjajna.

beli
Ljubiša Preletačević Beli svoju kampanju gotovo je u potpunosti vodio na digitalnim kanalima, što su Internet korisnici u Srbiji i prepoznali.

Prateći izborne rezultate, ostali predsednički kandidati takođe su zabeležili manji broj spominjanja od prva tri rezultata. U izbornoj noći Vuk Jeremić spomenut je 3.151 put, Saša Radulović 2.180 puta, dok je Vojislav Šešelj ostvario 2.776 spominjanja na društvenim mrežama i u online medijima.

Na društvenim mrežama o kandidatima, ali i o predizbornim porukama

Deo svake predizborne kampanje svakako su i slogani čije su poruke i ovoga puta bile nezaobilazne. Hešteg #BrzeJaceBolje zabeležio je čak 70.525 spominjanja na društvenim mrežama i to u najvećoj meri na Twitteru (70.106). Samo u proteklih 24 časa ova poruka iskorišćena je 2.781 put.

Sa druge strane, slogan #SamoJako ostvario je 11.313 spominjanja u proteklih mesec dana, dok je od ukupnog broja spominjanja 8.502 ostvareno na Twitteru. Isti ovaj hešteg upotrebljen je 1.521 put za vreme izborne noći od koji je i dalje najveći deo registrovan u tvitovima korisnika. Osim putem online medija i „malih ekrana“, izbornu noć pratili smo i na Twitteru gde je u proteklih 24 časa registrovano 3.871 korišćenja heštega #Izbori2017.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Kultura 2.0

Za 600 dinara mesečno UčiSlobodno.com pomoći će vašem osnovcu da savlada matematiku i fiziku

'E-learning' za osnovce u Srbiji ne postoji? Onda niste čuli za platformu Uči Slobodno.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Nike, IBM i McDonald’s koriste srpski Vacation Tracker kako bi pratili godišnje odmore svojih zaposlenih

Praćenje godišnjih odmora, bolovanja i slobodnih dana u kompanijama sa velikim brojem zaposlenih često ume da bude komplikovan i zamoran proces. Rešenje ovog izazova u vidu digitalnog servisa Vacation Tracker ponudio je razvojni tim kompanije Cloud Horizon u Srbiji.

Kultura 2.0

Za 600 dinara mesečno UčiSlobodno.com pomoći će vašem osnovcu da savlada matematiku i fiziku

'E-learning' za osnovce u Srbiji ne postoji? Onda niste čuli za platformu Uči Slobodno.

Gaming

Kako je tim beogradskog Ubisofta razvijao ‘Ghost Recon Breakpoint’ – za milione ljudi širom sveta

'Ghost Recon Breakpoint' je nova igra kompanije Ubisoft koja je u globalnoj 'gaming' zajednici već prikupila veliki broj pozitivnih reakcija igrača širom planete. U razgovoru sa jednim od članova tima koji je radio na razvoju ove igre otkrivamo kako je proces tekao 'iza kulisa'.

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.