O Vučiću i na društvenim mrežama, slede ga Janković i Preletačević

Vučić tema i na društvenim mrežama, slede ga Janković i Preletačević

U noći između 2. i 3. aprila, Srbija je dobila novog predsednika. Pobedu u prvom krugu slavio je Aleksandar Vučić sa osvojenih 55,1 % glasova, dok su drugo i treće mesto zauzeli Saša Janković i Luka Maksimović (Beli) sa 16,3 % i 9,4 %. Izborne rezultate umnogome prati i aktivnost oko kandidata na Internetu, a Netokracija vam u nastavku teksta donosi presek aktivnosti na društvenim mrežama, online portalima i forumima kada su #Izbori2017 u pitanju.

izbori_1

Predsednički izbori konačno su gotovi. Najagresivniju kampanju do sada obeležilo je puno momenata – kako ružnih, tako i onih satiričnih – dok su gotovo svi kandidati i ove godine vodili ozbiljnu kampanju na digitalnim kanalima. Nastup na društvenim mrežama pojedinim kandidatima gotovo da je bio i jedini kanal mass media komunikacije, dok je pomno praćenje izbora od strane Internet zajednice svakako stavilo tačku na još jedno poglavlje političke vladavine u Srbiji.

Uvidom u podatke koje nam je omogućio Buzz Monitor kompanije Ninamedia, došli smo do cifre od 216.176 ukupnih spominjanja predsednika Aleksandra Vučića u periodu od poslednjih 30 dana, kao i u trenutku pisanja ovog teksta. Prateći izborne rezultate, na drugom mestu našao se Saša Janković sa 62.209 spominjanja, dok se na trećem mestu nalazi Luka Maksimović (Ljubiša Preletačević Beli) sa 52.539 spominjanja na društvenim mrežama, online portalima i forumima.

Tokom izborne noći društvene mreže bile su posebno aktuelne. Aleksandar Vučić zabeležio je u prethodnih 24 časa 16.366 spominjanja, dok je Janković spomenut 5.749 puta na digitalnim kanalima. Nešto veći broj komentara u ovom segmentu ostvario je Ljubiša Preletačević Beli sa cifrom od 6.835 spominjajna.

beli
Ljubiša Preletačević Beli svoju kampanju gotovo je u potpunosti vodio na digitalnim kanalima, što su Internet korisnici u Srbiji i prepoznali.

Prateći izborne rezultate, ostali predsednički kandidati takođe su zabeležili manji broj spominjanja od prva tri rezultata. U izbornoj noći Vuk Jeremić spomenut je 3.151 put, Saša Radulović 2.180 puta, dok je Vojislav Šešelj ostvario 2.776 spominjanja na društvenim mrežama i u online medijima.

Na društvenim mrežama o kandidatima, ali i o predizbornim porukama

Deo svake predizborne kampanje svakako su i slogani čije su poruke i ovoga puta bile nezaobilazne. Hešteg #BrzeJaceBolje zabeležio je čak 70.525 spominjanja na društvenim mrežama i to u najvećoj meri na Twitteru (70.106). Samo u proteklih 24 časa ova poruka iskorišćena je 2.781 put.

Sa druge strane, slogan #SamoJako ostvario je 11.313 spominjanja u proteklih mesec dana, dok je od ukupnog broja spominjanja 8.502 ostvareno na Twitteru. Isti ovaj hešteg upotrebljen je 1.521 put za vreme izborne noći od koji je i dalje najveći deo registrovan u tvitovima korisnika. Osim putem online medija i „malih ekrana“, izbornu noć pratili smo i na Twitteru gde je u proteklih 24 časa registrovano 3.871 korišćenja heštega #Izbori2017.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Kako dobiti posao u Guglu na poziciji programera – otkriva nam Darinka Zečević

Profesionalni put i potraga za poslom može nas odvesti na različite krajeve sveta. Međutim, kako izgleda razvijati karijeru i život u Irskoj, zemlji koja važi za drugu državu na svetu po izvozu softverskih usluga?

Tehnologija

Muzički streaming servisi dostupni u Srbiji nude i probni period – ovo su njihove prednosti

Većina korisnika u Srbiji danas svoju omiljenu muziku pušta preko YouTube-a, pametnog telefona ili eksternih memorija. Međutim, muzički 'streaming' servisi nude znatno bolje korisničko iskustvo. Mi vam donosimo spisak onih najpopularnijih ali i njihove prednosti.

Kultura 2.0

Da li su IT firme u Srbiji dovoljno društveno odgovorne?

Kompanija Devtech donirala je 50 računara i propratne opreme neprofitnim organizacijama, što nam je povod da se zapitamo da li na nivou industrije radimo dovoljno da vratimo društvu iz kog potičemo.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Pokrenut startap program za dalji razvoj ‘pametnog’ ugostiteljstva – Metro Xcel čeka vaše prijave

Ovaj program ima za cilj da već formiranim startapima u ugostiteljstvu pomogne da brže napreduju, a prijave traju tokom cele godine.

Društvene mreže

Kupovina pregleda na opciji Instagram Story – nova taktika influensera za rast profila

Rasprave o unosnom biznisu trgovine pratiocima i lajkovima na Instagramu ne jenjavaju, a čim se na horizontu pojavio nagoveštaj rešenja, nastao je novi problem – kupovina pregleda na opciji Story. Znači li to da se ova mreža (a i mi sa njom) bori sa vetrenjačama?

Netokracija

Milena Rašić nova je urednica Netokracije u Srbiji

Došlo je vreme za interne promene, vreme da budemo još bolji u onome što radimo. Kao deo tih promena zadovoljstvo mi je što mogu da vam saopštim da je nova urednica Netokracije u Srbiji upravo naša koleginica Milena Rašić.

Startapi i poslovanje

Startapi, Demo Day u Solunu čeka vaše prijave – otvorene su do 25. avgusta

Peti po redu Thessaloniki Demo Day u organizaciji grčkog stratap haba OK!Thess održaće se 12. septembra u Solunu, a njegov cilj je povezivanje startapa sa investitorima iz Grčke i jogoistočne Evrope.

Startapi i poslovanje

Želite nekog ko će se brinuti o vašem domu? Podržite ‘crowdfunding’ kampanju domaćeg startapa Uradi-zaradi

Tim iza startapa Uradi-zaradi pokrenuo je 'crowdfunding' kampanju na sajtu Indiegogo u okviru koje potražuju sredstva za unapređenje projekta Home Managera - kako bi do kraja godine zaposlili 20 mladih samohranih majki u Beogradu. 

Gaming

Sport Klub Esports novi je TV kanal koji će popularizovati regionalni gejming – kod ‘offline’ publike

Pitali smo osnivača Fortune Esports zašto su pokrenuli televizijski kanal i kako će on pomoći u razvoju regionalne esport scene.