Opseg plate prva je stvar koju programeri traže u oglasu za posao

Opseg plate prva je stvar koju programeri traže u oglasu za posao

Da, oglasi za posao u IT industriji imaju mane - čak i ako ih i HR-ovi i kompanijski menadžeri pišu i proveravaju po nekoliko puta. Najčešće ne sadrže dovoljno informacija o poziciji, opseg plate uglavnom izostaje, ali su zato marketinški detalji u prvom planu.

Šta je to što domaći softverski inženjeri žele da vide kada na različitim sajtovima i platformama gledaju oglase za posao – bez obzira na to da li aktivno tragaju za poslom ili se jednostavno informišu o aktuelnostima na tržištu rada?

Na prvi pogled, odgovor je jednostavan: informacije o kompaniji, poziciji za koju je raspisan oglas, kakva ih plata očekuje i šta će, pored plate, kompanija nastojati da im obezbedi. Nažalost, neke od ovih stavki nisu ispunjene, čak i ako onaj ko ih je pisao misli suprotno.

To su primetili i softverski inženjeri sa kojima smo imali priliku da razgovaramo, a u nastavku delimo njihove uvide u to kako da oglasi za posao u ovoj industriji budu bolji.

Veljko Petrović, GoDaddy

Čak i kada ne tragam aktivno za poslom, uvek odvojim vreme da se informišem o trenutnoj ponudi poslova i uslovima rada u drugim kompanijama, bar jednom mesečno. Mislim da je to jako bitno, kako bismo bolje procenili svoje trenutno radno mesto, videli šta su mane a šta dobre strane, ne samo zbog nas samih već i zbog poslodavca. Tim putem, dosta dobrih stvari koje postoje u drugim kompanijama, mogu da postanu deo trenutne kompanije, a loše da se reše.

Glavna stvar koju posmatram su uslovi rada – tačnije, koja je tehnologija u pitanju i šta se sve koristi na projetku, da li je firma startap ili baš firma, koliko dugo postoji projekat, koliki je tim ljudi, kakva je kultura firme i naravno plata i pogodnosti koji se nude. To su za mene glavna pitanja. Ono što nedostaje u dosta slučajeva, je detaljniji opis samog posla koji treba da obavljamo. Dosta puta, oglasi su kratki, sa nedovoljno informacija. Prosto, treba za sve da pitate osobu koja je na intervjuu, što nekad zna da bude mukotrpan proces. A kada se desi da je posao sa oglasa opširniji, retki su ti koji kažu konkretno šta sve naše mesto u toj firmi i projetku podrazumeva i nosi sa sobom. To tek vidite kada krenete da radite. Jer dosta puta se stavlja preveliki akcenat na samu firmu: Mi kao firma smo ovo, mi radimo ono… što mislim da je potpuno pogrešan pristup.

Prema mom mišljenju, rešenje bi bilo opširniji opis posla, sa konkretnim stvarima koje su predviđenje za osobu koja dolazi na mesto. Otvoreniji pristup osobe koja vrši intervju, kako bi osoba koja dolazi na razgovor bolje shvatila da li je to prava pozicija za njih. Ima bezbroj primera gde ljudi dođu na određenu poziciju, shvate da to nije to što su im obećali ili budu nezadovoljni sa tim na čemu radi i ubrzo napuste firmu. Time ni firma ni osoba u pitanju nije zadovoljna i oboje su na gubitku. Tako da važna poruka za buduće poslodavce-oglašivače, je da se manje fokusiraju na marketing same firme, a više na uslove rada, detalje u vezi samog radnog mesta i zadovoljstvom ljudi u firmi. Jer na kraju dana, to je stvarno bitno.

Velibor Mandžo, TX Services

Ja imam sreću da sam zadovoljan svojom sadašnjom kompanijom pa ne tražim aktivno posao ali se svakako informišem o ponudi na tržištu. U situaciji kada se sve brzo menja u IT industriji gde se tool-ovi, programski jezici, frejmvorci menjaju maltene stalno, nailazim na potrebu da uvek budem obavešten šta se trenutno traži na tržištu da bi bili konkurentni. Nekoliko puta mesečno pogledam ponudu na nekoj od platformi gde se najčešće i oglašavaju poslodavci.

Iz moje perspektive, uz naravno poneke izuzetke, plate su tu negde. Meni lično je bitno okruženje u kom radim (kako kolege tako i prostor) a što sam stariji sve me više zanimaju i benefiti koje nudi kompanija.

A šta najčešće nedostaje oglasima? Transparentnost po pitanju (opsega) plata kao prvo. Jasno je da za istu poziciju dve različite osobe sa različitim iskustvom i demonstriranim znanjem mogu imati različita primanja ali neki opseg bi unapred trebao biti komuniciran. Druga stvar – opis pozicije. Ne mali broj puta u jedan oglas za konkretnu poziciju se traže znanja koja zahtevaju 3+ ljudi. Takođe, mislim da je u interesu poslodavaca da nađu način da uključe više juniora. Rešenje te situacije ogleda se u tri stavke koje bi kompanije trebalo da poštuju: jasan opis pozicije, jasni platni razredi, education program u sklopu koga bi regrutovali kadar koji smo sami obučili.

Ivana Jokić, Unifiedpost

Kada aktivno ne tražim posao što je slučaj i sada, običaj mi je da možda jednom, dva puta godišnje bacim pogleda na dešavanja. Na taj način sam u toku sa samim dešavanjima na tržištu, a to mi je značajno i važno za moj posao i dalji razvoj. Ispratim trenutne aktuelnosti što je značajno kako za mene, tako i za moj tim sa kojim radim. To je takođe jedna od prilika za sticanje novih znanja.

Što se tiče potencijalnog unapređenja oglasa… nisam baš sigurna. Mogu da kažem šta bi mi bilo važno kada bih sada tražila informacije: važno mi je detaljno komuniciranje o tech detaljima, o samom rešenju na kom se radi, kakvo je okruženje (mada super napisan oglas ne mora nužno da svedoči o kvalitetu okruženja i kolektiva). Dakle, neki moj savet bi bio: što detaljnije informacije na tech polju i sam pristup kroz oglas da bude u skladu onoga kako i šta živite u okviru svoje kompanije.

Miljenko Rebernišak, GoDaddy

Kao neko ko prethodnih godina radi na širenju GoDaddy timova u Beogradu, jako često pratim oglase, moglo bi se reći par puta mesečno. Pratim platforme kao što je Linkedin, Joberty, Startit, HelloWorld. U poslednjih godinu dana, primetan je rast oglašavanja na društvenim mrežama, pa je to još jedan izvor za mene. Zanimljiva je informacija da se pored dosta godina iskustva i stotine pregledanih oglasa, nikada nisam prijavio ni na jedan oglas.

Sa druge strane, kada bih tražio posao, pažnju bih posvetio kulturi kompanije. Pored samog oglasa, pogledao bih careers stranicu kompanije kao i sve eksterne linkove kako bih što više naučio o potencijalnim kolegama. Naravno, proverio bih da li se moje iskustvo poklapa sa traženim znanjima i tehnologija u oglasu. Često u oglasima vidim robotske tekstove u formatu Mi smo lider u XY polju. Tražimo XY. Nudimo YZ. Ovakva formulacija ne daje uvid u razvojni put kompanije, niti oslikava neku buduću sliku za kandidata. Primetio sam da dosta kompanija ne daje informacije da li se radi o zaposlenju u skladu sa zakonom ili ugovornom (agencijskom) zaposlenju. Sa COVID-19 pandemijom, mnoge firme su prešle na remote način rada, ali često takve stvari ne pišu u oglasima. Nedostatak takvih informacija može kandidatima i kompanijama potrošiti dosta vremena, pre nego se dođe do odgovora i eventualnog odustajanja kandidata.

Moj savet kompanijama je da pokušaju da zainteresuju kandidate zašto bi neko trebalo da se prijavi kod njih. Relativno lako se mogu kreirati blog postovi ili video materijali koji dočaravaju život u okviru kompanije i samog tima. Ispričajte neku svoju priču, kako izgleda radni dan, neko vaše dostignuće i slično. U poslednjih godinu dana na domaćem internetu je bilo par zapaženih kampanja. Naravno, potrudite se da imate osnovne informacije o poziciji u samom oglasu.

Ivan Milisavljević, Smallpdf

Volim da pratim šta se dešava na tržištu po pitanju oglasa za posao. Tehnologije stalno idu napred i važno mi je da budem u korak s tim, pa uglavnom prelistam otvorene pozicije dva puta nedeljno i upravo na tehnologije i očekivanja za datu poziciju obraćam najviše pažnje. Zanima me i kakva je kompanija, da li se bavi outsourcingom ili ima svoje proizvode. Preferiram ove druge kompanije jer u njima postoji autonomija i zaposleni vidi end to end proces razvoja. Važno mi je i koliko kompanija ulaže u razvoj zaposlenog, da li u benefitima postoji personal development plan i generalno kakva je kultura.

Ono što nedostaje oglasima na domaćem tržištu, a prilično je uobičajena praksa u svetu, je transparentnost oko opsega plata koje se mogu očekivati na datoj poziciji. Verujem da svi poslodavci imaju planirane budžete za otvorene pozicije tako da je potrebno samo malo transparentnosti kako bi se uštedelo vreme svim stranama ukoliko se novčana očekivanja ne poklapaju.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Disney+ je konačno dostupan i kod nas, ali evo šta korisnici u Srbiji ne dobijaju

Od ovog meseca, korisnici iz Srbije i regiona konačno imaju priliku da se pretplate na Disney+ striming platformu, ali uz određena ograničenja.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Karijere

Nakon 15 godina u medijima Ivan Jelić karijeru nastavlja u kompaniji Sourcefabric

Posle 15 godina rada na domaćem medijskom tržištu kao deo web tima B92, Ivan Jelić nastaviće svoju karijeru u kompaniji Sourcefabric. U intervjuu sa njim otkrivamo kako se odlučio da svoje nove profesionalne korake gradi u firmi koja razvija softver za medije.

Propustili ste

Novost

Uvod u blokčejn: Novi vodič odgovara na pitanja o osnovama ove tehnologije

Ovaj vodič nam donosi osnove blockchain tehnologije, uvod u blockchain ekonomiju, kao i odgovore na pitanja kako ova tehnologija utiče na vaš online identitet i koja je njena budućnost.

Startapi i poslovanje

Florence Healthcare sa velikom kancelarijom u Beogradu obezbedio novih $27 miliona investicije

Cilj ove investicije je da podrži misiju kompanije da u narednoj deceniji udvostruči rezultate kliničkih istraživanja tako što će omogućiti remote pristup njihovoj dokumentaciji.

Internet marketing

Kreativna agencija Redvertex otvara kancelarije u Beogradu – zapošljavaju 3D artiste i arhitekte

Jedna od vodećih svetskih kreativnih agencija iz oblasti arhitektonske vizualizacije i marketinga posvećene svetskoj industriji nekretnina, otvara svoju kancelariju u prestonici Srbije.

Novost

Ximedes sa kancelarijama u Novom Sadu akvizirao holandski Ginger Payments – širenje tima prva stvar na spisku

Ximedes, evropska softverska firma aktivna u fintech oblasti sa kancelarijama u holandskom Harlemu, Hamburgu, Stokholmu i Novom Sadu, akvizirala je kompaniju Ginger Payments koja je vodeći provajder platforme za onlajn plaćanje sa sedištem u Amsterdamu.

Web 3.0

Solana x Jump Hacker House konferencija o web3 tehnologiji dolazi u Beograd početkom jula

'Solana x Jump Hacker House Beograd', konferencija za softverske inženjere i tehnološke biznise zainteresovane za blockchain i web3 tehnologije biće održana u Beogradu od 02. do 06. jula.

Gaming

Highwater nova je igra srpskog Demagog studija koja ove godine dolazi na konzole i PC

Nakon uspeha video igre 'Golf Club: Wasteland' i najave igre 'The Cub', srpski game dev studio Demagog najavio je svoj novi naslov 'Highwater' koji bi uskoro trebalo da bude dostupan za gejmere širom sveta.