U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

Iako mi maj nije omiljen mesec zbog polena i alergija, svake godine s ushićenjem čekam Digital Day kako bi bili predstavljeni rezultati AdEx istraživanja koje sprovodi IAB Serbia. Ove godine morali smo da se zadovoljimo webinarima i podkastima umesto konferencije koja nije mogla da bude održana zbog globalne pandemije, ali rezultati su tu – i otkrivaju nam ono što smo mogli da naslutimo: u 2019. godini potrošili smo 47,05 milona evra, ostvarivši rast od 27,09% u odnosu na 2018. godinu.

Predstavljajući ključne segmente, AdEx istraživanje otkriva nam i ukupnu potrošnju:

  • Display (€31,75 miliona / rast 22,8%)
  • Paid Search (€6,7 miliona / rast 26,4%)
  • Classifieds and Directories (€6,2 miliona / rast 71,2%)

Segment Local display zabeležio je pad od 4% te je vrednost ovog tržišta zabeležila ukupnu potrošnju od €9,17 miliona tokom 2019. godine. S druge starne, mobilno oglašavanje zabeležilo je rast od primetnih 60% pri čemu je ukupan utrošak za prethodnu godinu iznosio čak €30,32 miliona. Samo godinu dana pre, ta cifra je iznosila 18,91 miliona evra.

Tržište online video oglašavanja prihodovalo je €7,86 miliona u 2019. godini uz solidan rast od 45,67%. Uporedimo li podatke od 2018. godine i videćemo da je tadašnji ad spend u ovoj kategoriji iznosio €5,39 miliona.

Facebook i dalje dominantan

Ukupno tržište oglašavanja na društvenim mrežama iznosilo je €11,79 miliona od koji je (gle čuda) Facebooku otišlo čak €10,17 miliona. Na Snaphat smo potrošili €42.000 (podaci za TikTok još uvek nisu dostupni), dok je i LinkedIn imao primetan učinak sa ukupnom potrošnjom od €624.000. Posle Facebooka i LinkedIna, najviše smo se oglašavali na Viberu u okviru kojeg je potrošeno €536.000.

Među bitnim zaključcima, organizatori ovog istraživanja ističu još jači dvocifren rast u odnosu na prethodne godine, uz napomenu da je segment mobilnog oglašavanja video i najveći ad spend porast ostvarivši rast od čak 60%. Njega odmah prati video oglašavanje sa 45,67% i social media oglašavanje sa 45%.



Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

E-prime povećao proizvodnju električnih bicikala i proširio proizvodni pogon – sledi dalji izvoz u EU

Priču kompanije E-prime pratimo gotovo od samog početka njihovog poslovanja, od pre nešto više od dve godine kada smo prvu put uradili intervju o ovim e-biciklima. U međuvremenu, kompanija je znatno porasla, zaposlila nove ljude, proširila proizvodnju i počela da izvozi svoje proizvode, a to je bio dovoljan razlog da se sa osnivačima opet nađemo na kafi i popričamo o novitetima.

Gaming

Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Već dvadeset godina organizacija RUR bavi se popularizacijom video igara u Srbiji. Njeni osnivači u velikom intervjuu za Netokraciju otkrivaju kako je RUR postao jedna od najvažnijih esports baza u našoj zemlji i šta novo spremaju ljubiteljima gejminga.

Office Talks Podcast

Šta najbolji programeri traže pored plate?

Kako se kompanije danas trude da privuku kvalitetan kadar, šta podrazumeva presonalizacija benefita i kako tokom pandemije izgleda proces zadržavanja zaposlenih? O ovim temama razgovaramo sa Tanjom Mladenović iz kompanije Nutanix u desetoj epizodi Office Talks podcasta.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Kako napraviti uspešan biznis od trčanja? (gost Veroljub Zmijanac)

Sa osnivačem sajta trcanje.rs, Belgrade running klub i organizacije Serbia Business Run razgovaramo o tome kako je ušao u svet trčanja i zašto su svi njegovi poduhvati na preseku tehnologije, sporta i preduzetništva.

Startapi i poslovanje

Lokalnim biznisima Visa nudi besplatnu edukaciju, marketinšku podršku i održavanje web prodavnice

Početkom jula kompanija Visa je lansirala kampanju #PodržimoLokalno sa namerom da malim i srednjim porodičnim i lokalnim biznisima pomogne u neizvesnim vremenima. Sa Vladimirom Đorđevićem, generalnim direktorom kompanije Visa za jugoistočnu Evropu, detaljnije razgovaramo o nastavku i proširenju ove inicijative.

Društvene mreže

Zašto Facebook preti obustavom poslovanja u Evropi i šta to znači za digitalne biznise?

Tehnološka kompanija iz Menlo Parka zapretila je da će zaustaviti i povući svoje poslovanje u Evropi ukoliko se ne povuče odluka regulatorne komisije o zabrani transfera podataka korisnika sa Starog kontinenta ka SAD-u.

Gaming

Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Već dvadeset godina organizacija RUR bavi se popularizacijom video igara u Srbiji. Njeni osnivači u velikom intervjuu za Netokraciju otkrivaju kako je RUR postao jedna od najvažnijih esports baza u našoj zemlji i šta novo spremaju ljubiteljima gejminga.

Startapi i poslovanje

Vladimir Vulić: Inovacije predstavljaju jedini ‘protivotrov’ za sve jaču konkurenciju i moraju postati DNK vaše kompanije

Uoči #CIC2020 sa Vladimirom Vulićem, menadžment konsultantom i suosnivačem Digitalizuj.Me, razgovaramo o tome kako napraviti 'revoluciju' u menadžmentu koji treba da podstanke na inovacije u svom timu.

Startapi i poslovanje

Predstavite svoj ‘fintech’ projekat na takmičenju Elevator Lab Challenge 2020 i osvojite i do €10.000

Raiffeisen banka i Startit pozivaju sve zainteresovane startape da se prijave na Elevator Lab Challenge 2020. Timovi koji se uključe u takmičenje imaće priliku da predstave svoje inovacije i najnovija rešenja iz oblasti finansijskih tehnologija pred stručnjacima iz industrije i startap ekosistema.