U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

Iako mi maj nije omiljen mesec zbog polena i alergija, svake godine s ushićenjem čekam Digital Day kako bi bili predstavljeni rezultati AdEx istraživanja koje sprovodi IAB Serbia. Ove godine morali smo da se zadovoljimo webinarima i podkastima umesto konferencije koja nije mogla da bude održana zbog globalne pandemije, ali rezultati su tu – i otkrivaju nam ono što smo mogli da naslutimo: u 2019. godini potrošili smo 47,05 milona evra, ostvarivši rast od 27,09% u odnosu na 2018. godinu.

Predstavljajući ključne segmente, AdEx istraživanje otkriva nam i ukupnu potrošnju:

  • Display (€31,75 miliona / rast 22,8%)
  • Paid Search (€6,7 miliona / rast 26,4%)
  • Classifieds and Directories (€6,2 miliona / rast 71,2%)

Segment Local display zabeležio je pad od 4% te je vrednost ovog tržišta zabeležila ukupnu potrošnju od €9,17 miliona tokom 2019. godine. S druge starne, mobilno oglašavanje zabeležilo je rast od primetnih 60% pri čemu je ukupan utrošak za prethodnu godinu iznosio čak €30,32 miliona. Samo godinu dana pre, ta cifra je iznosila 18,91 miliona evra.

Tržište online video oglašavanja prihodovalo je €7,86 miliona u 2019. godini uz solidan rast od 45,67%. Uporedimo li podatke od 2018. godine i videćemo da je tadašnji ad spend u ovoj kategoriji iznosio €5,39 miliona.

Facebook i dalje dominantan

Ukupno tržište oglašavanja na društvenim mrežama iznosilo je €11,79 miliona od koji je (gle čuda) Facebooku otišlo čak €10,17 miliona. Na Snaphat smo potrošili €42.000 (podaci za TikTok još uvek nisu dostupni), dok je i LinkedIn imao primetan učinak sa ukupnom potrošnjom od €624.000. Posle Facebooka i LinkedIna, najviše smo se oglašavali na Viberu u okviru kojeg je potrošeno €536.000.

Među bitnim zaključcima, organizatori ovog istraživanja ističu još jači dvocifren rast u odnosu na prethodne godine, uz napomenu da je segment mobilnog oglašavanja video i najveći ad spend porast ostvarivši rast od čak 60%. Njega odmah prati video oglašavanje sa 45,67% i social media oglašavanje sa 45%.



Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.

E-commerce

Kako do Internet prodavnice za manje od 24 časa?

Vladan Dobrenov pokrenuo je Cartizz kao odgovor na komplikovan i dugotrajan proces izrade web prodavnice. U razgovoru za Netokraciju otkriva nam kako servis funkcioniše i kome je namenjen.

Gaming

Otvorene nacionalne kvalifikacije za internacionalni IeSF šampionat – najboljima put u Izrael i vredne nagrade

U nedelju 25. aprila u organizaciji Srpskog Saveza E-sporta zvanično su otvorene nacionalne kvalifikacije za 13. IeSF Svetski e-sports šampionat čiji je domaćin Eilat, grad u Izraelu.