Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.
Iako mi maj nije omiljen mesec zbog polena i alergija, svake godine s ushićenjem čekam Digital Day kako bi bili predstavljeni rezultati AdEx istraživanja koje sprovodi IAB Serbia. Ove godine morali smo da se zadovoljimo webinarima i podkastima umesto konferencije koja nije mogla da bude održana zbog globalne pandemije, ali rezultati su tu – i otkrivaju nam ono što smo mogli da naslutimo: u 2019. godini potrošili smo 47,05 milona evra, ostvarivši rast od 27,09% u odnosu na 2018. godinu.
Predstavljajući ključne segmente, AdEx istraživanje otkriva nam i ukupnu potrošnju:
- Display (€31,75 miliona / rast 22,8%)
- Paid Search (€6,7 miliona / rast 26,4%)
- Classifieds and Directories (€6,2 miliona / rast 71,2%)
Segment Local display zabeležio je pad od 4% te je vrednost ovog tržišta zabeležila ukupnu potrošnju od €9,17 miliona tokom 2019. godine. S druge starne, mobilno oglašavanje zabeležilo je rast od primetnih 60% pri čemu je ukupan utrošak za prethodnu godinu iznosio čak €30,32 miliona. Samo godinu dana pre, ta cifra je iznosila 18,91 miliona evra.
Tržište online video oglašavanja prihodovalo je €7,86 miliona u 2019. godini uz solidan rast od 45,67%. Uporedimo li podatke od 2018. godine i videćemo da je tadašnji ad spend u ovoj kategoriji iznosio €5,39 miliona.
Facebook i dalje dominantan
Ukupno tržište oglašavanja na društvenim mrežama iznosilo je €11,79 miliona od koji je (gle čuda) Facebooku otišlo čak €10,17 miliona. Na Snaphat smo potrošili €42.000 (podaci za TikTok još uvek nisu dostupni), dok je i LinkedIn imao primetan učinak sa ukupnom potrošnjom od €624.000. Posle Facebooka i LinkedIna, najviše smo se oglašavali na Viberu u okviru kojeg je potrošeno €536.000.
Među bitnim zaključcima, organizatori ovog istraživanja ističu još jači dvocifren rast u odnosu na prethodne godine, uz napomenu da je segment mobilnog oglašavanja video i najveći ad spend porast ostvarivši rast od čak 60%. Njega odmah prati video oglašavanje sa 45,67% i social media oglašavanje sa 45%.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!