U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

Iako mi maj nije omiljen mesec zbog polena i alergija, svake godine s ushićenjem čekam Digital Day kako bi bili predstavljeni rezultati AdEx istraživanja koje sprovodi IAB Serbia. Ove godine morali smo da se zadovoljimo webinarima i podkastima umesto konferencije koja nije mogla da bude održana zbog globalne pandemije, ali rezultati su tu – i otkrivaju nam ono što smo mogli da naslutimo: u 2019. godini potrošili smo 47,05 milona evra, ostvarivši rast od 27,09% u odnosu na 2018. godinu.

Predstavljajući ključne segmente, AdEx istraživanje otkriva nam i ukupnu potrošnju:

  • Display (€31,75 miliona / rast 22,8%)
  • Paid Search (€6,7 miliona / rast 26,4%)
  • Classifieds and Directories (€6,2 miliona / rast 71,2%)

Segment Local display zabeležio je pad od 4% te je vrednost ovog tržišta zabeležila ukupnu potrošnju od €9,17 miliona tokom 2019. godine. S druge starne, mobilno oglašavanje zabeležilo je rast od primetnih 60% pri čemu je ukupan utrošak za prethodnu godinu iznosio čak €30,32 miliona. Samo godinu dana pre, ta cifra je iznosila 18,91 miliona evra.

Tržište online video oglašavanja prihodovalo je €7,86 miliona u 2019. godini uz solidan rast od 45,67%. Uporedimo li podatke od 2018. godine i videćemo da je tadašnji ad spend u ovoj kategoriji iznosio €5,39 miliona.

Facebook i dalje dominantan

Ukupno tržište oglašavanja na društvenim mrežama iznosilo je €11,79 miliona od koji je (gle čuda) Facebooku otišlo čak €10,17 miliona. Na Snaphat smo potrošili €42.000 (podaci za TikTok još uvek nisu dostupni), dok je i LinkedIn imao primetan učinak sa ukupnom potrošnjom od €624.000. Posle Facebooka i LinkedIna, najviše smo se oglašavali na Viberu u okviru kojeg je potrošeno €536.000.

Među bitnim zaključcima, organizatori ovog istraživanja ističu još jači dvocifren rast u odnosu na prethodne godine, uz napomenu da je segment mobilnog oglašavanja video i najveći ad spend porast ostvarivši rast od čak 60%. Njega odmah prati video oglašavanje sa 45,67% i social media oglašavanje sa 45%.



Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Vega IT ulaže €1.000.000 u osnivanje novog startapa Thrivea

Kao nastavak globalnog širenja poslovanja, kompanija Vega IT najavila je novi poslovni poduhvat. Ovog puta, rade na razvoju inovativnog HR SaaS rešenja pod imenom Thrivea.

Startapi i poslovanje

Anygo je novi servis za deljenje vozila u Beogradu putem aplikacije – čija se mreža širi

Na ulicama glavnog grada pojavili su se mali gradski Hyundai automobili sa natpisom 'Anygo car sharing'. Prestonica je konačno dobila jedan ovakav servis, a mi vam u intervjuu sa osnivačem startapa 'Anygo' otkrivamo kako on funkcioniše i na koji način je nastao.

Novost

Sve što treba da znate o aplikaciji Agencije za privredne registre

APR je uveo aplikaciju za sastavljanje i podnošenje finansijskih izveštaja za 2023. godinu, u skladu sa Zakonom o računovodstvu. Za vas smo izdvojili najvažnije pojedinosti vezane za njeno korišćenje.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Novi GapMinder Fond II s kapitalom od €80 miliona targetira i srpske startape!

GapMinder Ventures, VC fond koji je dosad primarno ulagao u tehnološke kompanije iz Rumunije, pokreće GapMinder Fond II, investicioni paket od 80 miliona evra koji će biti alociran i na širem istočnoevropskom regionu, pa tako i Srbiji i Hrvatskoj.

Tehnologija

SEO Spam: Kako su AI generisani advokati pokušali da prevare Netokraciju?

Razvojem veštačke inteligencije cyber kriminalci postaju sve veštiji, a napadi sve maliciozniji. Donosimo vam priču o tome kako smo uspeli da raskrinkamo jedan takav pokušaj ucene.

Office Talks Podcast

Da li će Bitcoin doći do $100.000?

Dolazak Bitcoin ETF-a izazvao je pažnju mnogih u Web3 svetu. Upravo o ovoj temi ali i o stanju na tržištu kriptovaluta, razgovarali smo u novoj epizodi podkasta sa Aleksandrom Matanovićem, direktorom i osnivačem kripto menjačnice ECD.rs.

Mobilno

Uživo praćenje prevoza u Beogradu od danas na Google mapama!

Google je u okviru svoje aplikacije mapa na pametnim telefonima omogućio praćenje javnog prevoza u realnom vremenu za našu prestonicu.

Digitalni mediji

Vladimir Kovač: Iz zajednice se regrutuje radna snaga, zato kompanije treba da budu deo događaja

Zrenjaninski hotel Vojvodina tradicionalno će krajem aprila ugostiti još jednu DigiTalk konferenciju i edukaciju posvećenu e-trgovini. O važnosti održavanja ovakvih događaja za kreativnu, digitalnu i IT zajednicu, razgovaramo sa jednim od osnivača i organizatora konferencije.

Intervju

Bosch inženjerski centar u Srbiji zapošljava IT stručnjake koji razvijaju rešenja za auto industriju

Ubrzani razvoj 'automotive' industrije i okretanje u smeru sve veće integracije digitalnih rešenja, otvorile su jedno sasvim novo poglavlje za tehnološke i IT kompanije. Jedan od lidera u razvoju digitalnih rešenja za auto industriju je i kompanija Bosch, čiji IT sektor u Srbiji zapošljava više od 400 stručnjaka.