U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

Iako mi maj nije omiljen mesec zbog polena i alergija, svake godine s ushićenjem čekam Digital Day kako bi bili predstavljeni rezultati AdEx istraživanja koje sprovodi IAB Serbia. Ove godine morali smo da se zadovoljimo webinarima i podkastima umesto konferencije koja nije mogla da bude održana zbog globalne pandemije, ali rezultati su tu – i otkrivaju nam ono što smo mogli da naslutimo: u 2019. godini potrošili smo 47,05 milona evra, ostvarivši rast od 27,09% u odnosu na 2018. godinu.

Predstavljajući ključne segmente, AdEx istraživanje otkriva nam i ukupnu potrošnju:

  • Display (€31,75 miliona / rast 22,8%)
  • Paid Search (€6,7 miliona / rast 26,4%)
  • Classifieds and Directories (€6,2 miliona / rast 71,2%)

Segment Local display zabeležio je pad od 4% te je vrednost ovog tržišta zabeležila ukupnu potrošnju od €9,17 miliona tokom 2019. godine. S druge starne, mobilno oglašavanje zabeležilo je rast od primetnih 60% pri čemu je ukupan utrošak za prethodnu godinu iznosio čak €30,32 miliona. Samo godinu dana pre, ta cifra je iznosila 18,91 miliona evra.

Tržište online video oglašavanja prihodovalo je €7,86 miliona u 2019. godini uz solidan rast od 45,67%. Uporedimo li podatke od 2018. godine i videćemo da je tadašnji ad spend u ovoj kategoriji iznosio €5,39 miliona.

Facebook i dalje dominantan

Ukupno tržište oglašavanja na društvenim mrežama iznosilo je €11,79 miliona od koji je (gle čuda) Facebooku otišlo čak €10,17 miliona. Na Snaphat smo potrošili €42.000 (podaci za TikTok još uvek nisu dostupni), dok je i LinkedIn imao primetan učinak sa ukupnom potrošnjom od €624.000. Posle Facebooka i LinkedIna, najviše smo se oglašavali na Viberu u okviru kojeg je potrošeno €536.000.

Među bitnim zaključcima, organizatori ovog istraživanja ističu još jači dvocifren rast u odnosu na prethodne godine, uz napomenu da je segment mobilnog oglašavanja video i najveći ad spend porast ostvarivši rast od čak 60%. Njega odmah prati video oglašavanje sa 45,67% i social media oglašavanje sa 45%.



Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Quiet Quitting: Kako je TikTok trend pokrenuo revoluciju na radnom mestu?

Ukoliko ste aktivni na TikTok-u, sigurno vam nije promakao trend o 'tihom otkazu' koji u proteklom periodu preplavljuje svačiji #fyp na ovoj društvenoj mreži.

Gaming

FDU pokrenuo Game Art katedru ― šta to znači za srpsku gejming industriju?

Fakultet dramskih umetnosti, koji je član superklastera Creative Tech Serbia, ove godine prvi put je upisao studente na novi studijski program: Vizuelni efekti, animacija i gejm art. Sve o novom studijskom programu i mogućnostima koje pruža, pročitajte u našem tekstu.

Karijere

Veljko je više od deset godina Java programer u Mozzartu – otkriva nam izazove IT odeljenja u ‘gambling’ industriji

Ukoliko se baviš programiranjem i tragaš za novim profesionalnim izazovima, kako ti se čini mogućnost da razvijaš vlastiti proizvod i da možeš da vidiš svoj kod u produkciji u rekordno kratkom roku?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Patrik Kolins: Ako govorimo o izgradnji startap ekosistema, Srbija je na sjajnom putu

Iskusni mentor u radu sa startapima analizirao je srpski ekosistem i dao korisne savete domaćim osnivačima čiji su tehnološki startapi spremni za osvajanje svetskog tržišta.

Kultura 2.0

Može li veštačka inteligencija ubiti kreativnost?

Kada je Jason Allen, inače dizajner video igara, pobedio na Takmičenju likovne umetnosti Državnog sajma Kolorado u kategoriji Digital Arts/Digitally-Manipulated Photography sa delom 'Théâtre D’opéra Spatial', koje je nastalo uz pomoć najpopularnijeg programa veštačke inteligencije Midjourney, povela se polemika o tome šta je umetnost danas, kakva je njena budućnost i da li to ona zapravo 'umire pred našim očima'?

Tehnologija

Brnabić: Izvoz srpske IT industrije preko €2,5 milijardi u 2022. godini

Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić rekla je da će izvoz IT industrije ove godine premašiti 2,5 milijarde evra, od čega će suficit biti preko 1,5 milijarde evra, a da je u proteklih godinu dana svako drugo novo radno mesto bilo u IT sektoru.

Startapi i poslovanje

500 Emerging Europe: Novih €70 miliona za lokalne startape sa globalnim ambicijama

Istanbulski ogranak poznatog VC fonda 500 startups saopštio je da se sa novim fondom još više fokusira na države Centralne i Istočne Evrope, među kojima je i Srbija.

Intervju

Stvaranje i edukacija novih talenata moraju biti u fokusu domaćih ‘game dev’ kompanija

Ulazak u 'game dev' svet često može da krene od različitih interesovanja. Svoju priču o tome kako više od jedne decenije radi u IT industriji i sada u gaming sektoru iako se za to nije stručno edukovao, otkriva nam Dušan Jovanović, Studio Production Manager kompanije Ubisoft u Beogradu.

Tehnologija

Search On 22: SEO relevantniji nego ikada pre

U nameri da privuče generaciju Z, Google je na 'Search On 22' događaju predstavio novitete u pretrazi, koji su rezultat dugogodišnjeg razvijanja AI tehnologija.