Interventure otvara kancelarije u Nišu i Novom Sadu i traži 80 novih kolega

InterVenture nakon decenije poslovanja zapošljava preko 200 ljudi – otvara kancelarije u Nišu i Novom Sadu i traži 80 novih kolega

Povodom desetog rođendana kompanije InterVenture razgovaramo sa Markom Đurićem, osnivačem i direktorom ove kompanije koji za Netokraciju rezimira njihove dosadašnje uspone i padove, ali i planove za budućnost.

“Bilo je proleće 2011. godine, sedeo sam na sred trading floor-a BNP Paribas banke u Londonu. Piše mi Jan, bivši kolega i pita me da li mogu da mu pomognem da nađe dobrog Ruby inženjera iz Srbije. Kaže da je u Frankfurtu maltene nemoguće naći dobre ljude, a i kada ih nađu, brzo ih preuzmu veće firme. Rekao sam mu da ću se raspitati i javiti”, započinje razgovor Marko Đurić, prisećajući se kako se rodila ideja za pokretanje kompanije InterVenture.

Đurić je poznavao nekoliko inženjera u Beogradu, ali se iznenadio činjenicom da su se oni mahom ili preselili u inostranstvo ili se spremaju za preseljenje u Berlin, Amsterdam i druge gradove, te im je teško da preporuče nekoga iz Srbije. Na njegovo čuđenje, nije dobio nikakvu preporuku ili dobru informaciju i ta situacija je ostavila jak utisak na njega:

Pod utiskom pređašnje priče, nesanica jedne noći dovela je do rađanja ideje i počeo sam u glavi da crtam mogući plan. Pričao sam i razmišljao na tri jezika, imao prijatelje iz tri države i sve je to bilo spakovano u jednu osobu, ali ta osoba je nakon života i rada u Londonu, Štutgartu, Beogradu, Dizeldorfu, Bonu i Cirihu morala da se opredeli za život i rad u jednoj.

Taj letnji odmor sam kao i svaki, delimično provodio u Beogradu i koristio priliku da zajedno sa bratom Mirkom koji je živeo u Cirihu pričam o idejama, trenutnoj situaciji, opcijama, planovima i životnim putevima.

Proverio sam otvorene pozicije kod Jana i 3 Ruby developera i jedan JavaScript inženjer su mu i dalje bili potrebni. Nije napredovao u izgradnji tima, a znao sam pod kakvim je pritiskom. Do septembra sam dao otkaz u banci, dogovorio partnerstvo sa bratom Mirkom i drugom Dejanom, vratio se u Beograd i započeo InterVenture.

Ta ideja vremenom je izrasla u kompaniju koja danas zapošljava preko 200 full-time inženjera unutar Own Team Model™, a tu je i više od 30 kolega u core timu koji obuhvata Operations tim, Talent Management, Comms (Community, Creative & Marketing), prodajni tim i tim koji se bavi finansijama. Pored toga, u okviru Ready Team Model™, InterVenture sarađuje sa više od 15 eksternih partnerskih timova na više desetina projekata.

Marko Đurić, osnivač i CEO InterVenture, sproveo nas je kroz uspone, padove i sve bitne momente koji su obeležili deset godina postojanja ove kompanije.

Inače, InterVenture ima kancelarije na dve lokacije u Beogradu – u Naučno-Tehnološkom parku i poslovnom centru Zira. Kako saznajemo, zaposleni imaju mogućnost da rade od kuće pa su, objašnjava Đurić, u teoriji pristuni u celoj Srbiji. Sa njim se u nastavku teksta prisećamo prvih dana kompanije, njenog razvoja, ali smo se osvrnuli i na buduće planove kao što je otvaranje kancelarija u Nišu i Novom Sadu.

Kako pronaći dobre ljude kad nemaš kancelariju, tim ni tačno određen budžet za platu?

Od Markove početne ideje posao je krenuo da se razvija prilično brzo, a naš sagovornik ističe da je samo ime InterVenture (Inter – kao internacionalno i Venture – kao podvig) od starta govorilo da se radi o spajanju Srbije sa drugim zemljama tako da ta veza bude dobra za obe strane. “Plan je bio da do kraja 2012. godine imamo više od 20 inženjera i da svi mogu da se u potpunosti posvete našem novom poslu”, ističe on i dodaje:

Sa “koleginicom” Anom, mojom tadašnjom devojkom, a današnjom suprugom, sam krenuo u akciju. Registruj firmu, traži prostor, dizajniraj website, diži oglase, intervjuiši kandidate. Mirko i Dejan su takođe bili angažovani, pre svega u pokušajima da pored Janove firme nađemo još nekog partnera i ubrzamo razvoj.

Uz sve zajedničke napore, inicijative, kontakte, pametne i manje pametne, plaćene i gratis marketinške kampanje, posete sajmovima i cold outreach-ovanje, ipak je trebalo još pune 3 godine dok nije došlo do prve osetne stabilizacije.

Iz tog početnog perioda, dodaje on, ostala mu je upečatljiva situacija kada je u ulozi  headhunter-a razgovarao sa jednim Ruby inženjerom. “Zanimalo ga je gde je kancelarija, koliko ima ljudi u timu, kog su senioriteta i kolika je plata. Odgovorio sam da trenutno nemamo ni kancelariju, ni tim, a ni budžet za poziciju i njega zamolio za očekivanja o visini plate. Posle toga se nije javio i mislim da do dan danas veruje da je bila neka prevara u pitanju”, kroz smeh se priseća Marko i dodaje da su nakon nekog vremena uspeli da formiraju prvi tim: dva Aleksandra, Marko, Nikola i Ivan:

Ta imena će mi zauvek ostati u sećanju. Sjajni ljudi i inženjeri.

Naravno, ni tada, kao ni danas, nije bilo lako pozicionirati se na tržištu, a Đurić ističe da je i tih dana bilo zahtevno naći dobre programere. “Verovali ili ne, još uvek su se u to vreme inženjeri prijavljivali na poslovne oglase”, dodaje on. Bilo je, kaže, i kompanija za koje se znalo da ne tretiraju svoje zaposlene na dobar način, pre svega u segmentu klasičnog outsourcing-a – iz tih firmi je bilo relativno lako privući dobre ljude.

Kompanija u ovom trenutku zapošljava više od 200 ljudi u svoje dve beogradske kancelarije – NTP Beograd i poslovni centar Zira.

Ipak, ono što je drugačije je da se poslednjih desetak godina promenila ravnoteža u smislu povećane ponude interesantnih pozicija u odnosu na postojeći talenat:

Dobri programeri mogu da nađu dobar posao u Srbiji, tj. dobre inženjere dobar posao često sam pronađe i mogu da žive isto ili bolje nego u npr. Nemačkoj uzimajući u obzir troškove života. Pre deset godina to nije bio slučaj i iz tog razloga je bio daleko veći odliv talenta, nego što je to slučaj danas. Ja sam veoma zahvalan na tom pozitivnom trendu, zato što su svakoj državi potrebni dobri i pametni ljudi kako bi se razvijala na pravi način.

Kako funkcioniše OTM™ model poslovanja?

InterVenture kao kompanija ima i registrovan Own Team Model™, a Marko nam objašnjava da, kada su razmišljali o mogućem modelu poslovanja, namerno nisu išli na tradicionalni outsourcing već su želeli nešto drugačije, prirodnije, neki setup u kome svi mogu dugoročno da napreduju i da se osećaju vredno:

Hteli smo da stanemo na put trendu da kao dobar developer nisi uspeo ako nisi napustio Srbiju i to je značilo da mi moramo da dovedemo dobre i interesantne prilike u Beograd. Trebalo je napraviti organizacionu strukturu u kojoj su svi članovi jednog tima na istom nivou, nezavisno od toga da li neko sedi u Berlinu, Cirihu, Čikagu ili Beogradu. Znali smo da samo tako možemo da izgradimo jednu novu, svežu i dugoročnu priču. To je bila osnova onoga što danas zovemo InterVenture Own Team Model™ u kome trenutno radi više od 200 izuzetnih inženjera.

Upravo ovaj model inženjerima pruža priliku da iz Srbije rade na razvoju izazovnih proizvoda u fintech, adtech, e-commerce, health i data industrijama. Oni su sa jedne strane punopravni članovi development timova partnerskih kompanija, a sa druge strane integralni deo InterVenture-a. U tom smislu InterVenture je suštinski unija produkt kompanija i trenutno sarađujemo sa brojnim partnerima sa švajcarskog i nemačkog tržišta – od velikih grupacija kao što su Swisscom i Ringier, do manjih ali veoma uspešnih startapa kao što su Everstox i Urban Connect:

Tu je čitava grupa kompanija koje razvijaju najveće švajcarske platforme za online kupovinu i prodaju u raznim domenima. Zatim Redbox, jedan od naših najvećih partnera, a reč je o američkoj online streaming platformi za gledanje filmova i serija.

Zatim kompanije poput Twint-a i ICON-a iz domena fintech industrije, Virtual Minds u oblasti ad tech sfere, a od nedavno su nam se pridružili i TAG (The Aspen Group) i Payoneer sa kojima dodatno povećavamo broj atraktivnih prilika pod našim krovom.

Sa ciljem okretanja ka zajednici, InterVenture organizovao je i mnogobrojne edukacije i radionice namenjene najmlađima.

A kako brojni inženjeri rade u različitim timovima u različitim kompanijama, Đurića smo pitali i kako se u takvom okruženju formira kompanijska kultura. “Imajući u vidu da radimo sa različitim partnerima koji rade na različitim proizvodima i dolaze iz drugačijih sredina, može se reći da svaki tim ima svoju kulturu“, navodi on ali dodaje i da nastoje da godinama neguju InterVenture kulturu koja ih sve povezuje. “Tu se osećate prijatno i dobrodošlo bez obzira na to odakle dolazite i u sklopu kog tima radite”, kaže naš sagovornik i detaljnije objašnjava:

Neguje se otvorena i transparentna komunikacija, slušaju se potrebe zaposlenih, vodi se računa o sadržajima ali i stvaranju dobrog “work-life” balansa.

Pored profesionalnog života i poslovnih obaveza, verujemo da je jako važno da svako ima vremena za privatni život i slobodno vreme da njime raspolaže na način koji želi. Iako sve ove stvari nisu nikakva “topla voda” u brzini i dinamici u kojoj živimo i radimo one počnu da se podrazumevaju, a zatim i preklapaju, a to je nešto što želimo da izbegnemo. Zato se trudimo da se okupljamo oko ideja i vrednosti koje su nam svima važne, pored profesionalnog razvoja vodimo računa o očuvanju životne sredine, pružamo podršku zajednici kroz različite inicijative, sponzorstva, humanitarne akcije ali i podršku kolegama u razvoju sopstvenih ideja koje nisu u vezi sa onim što rade pod InterVenture krovom.

Iako možda ne zvuči skromno, moglo bi se reći da nam je misija “Bringing people together to arrive where no one was before”, a “Growing Together” moto je nešto što nam je mnogo važno od prvog dana i na čemu konstantno radimo, što sa našim kolegama, što sa našim partnerima.

Ključ je u prilagođavanju i otvorenosti za nove poslovne ideje

Iako izgleda kao da su Marko i njegov tim išli samo putem uspeha, on ističe i da je bilo brojnih izazova koje su vremenom ipak uspeli da prevaziđu. “Od 2011. pomerali smo se malo po malo napred, imali teških situacija, čak smo zbog sleda nesrećnih okolnosti u jednom trenutku na kratko bili i pred bankrotom i tek smo od 2015. sa dolaskom našeg prvog ozbiljnijeg partnera (Gogo Air iz Čikaga) po prvi put malo odahnuli po pitanju stabilnosti”, otkriva on.

Vremenom je posao dozvolio i širenje core tima i priključivanje ljudi koji danas čine stub njihovog menadžmenta, a to su Mirko Đurić (Chief Operations Officer), Laetitia Jovanović (Chief People Officer) i Vida Popović (Chief Strategy Officer).

S leva na desno: Mirko Đurić, Vida Popović, Laetita Jovanović i Marko Đurić.

Pritom, kako dodaje naš sagovornik, morali su da nauče i da se prilagođavaju tržištu i to je za njih značilo dve stvari:

Prva stvar je vezana za naš Own Team Model™ pri čemu je naš zadatak da sa jedne strane dogovorimo partnerstva sa kompanijama koje pre svega cene kvalitet, a ne najnižu cenu, koje su spremne da zajedno sa nama ulažu u razvoj i to ne samo znanja iz tehničkih aspekata, već i ličnih odnosa koji u najmanju ruku vrede kao i tehničko znanje, ako ne i više.

Sa druge strane, moramo da imamo reach do odličnih ljudi i da imamo prave argumente za njihov prelazak kod nas. Za obe stvari imamo sreću da nam naš community daje jak vetar u leđa. Dobri partneri nam preporučuju druge dobre partnere, a dobri inženjeri, svoje poznanike dobre inženjere. Našu zajednicu gledamo i pazimo kao zenicu oka i svesni smo da efekti ne dolaze preko noći i da je potrebno puno truda i ulaganja pre svega u poverenje, ali su rezultati sjajni, u mnogo čemu i prevazilaze naša očekivanja.

Druga stvar u vezi sa prilagođavanjem, dodaje on, je fleksibilnost i otvorenost za isprobavanje nekih drugih poslovnih ideja i modela sa manje poznatim kako i rizicima tako i benefitima. “Primer ove tačke je naš Ready Team Model™ koji je za manje od dve godine postao punopravni business line, rame uz rame sa OTM™ modelom, pri čemu tek očekujemo puno širenje krila i potencijala u naredne dve godine. Budite sigurni da je ovo tek početak i da ćemo u ne tako dalekoj budućnosti nastaviti sa širenjem našeg portfolia usluga, a možda i proizvoda, ko zna”, otkriva Đurić.

Za InterVenture sledi širenje – novi gradovi i nove kolege

Kada je reč o budućim planovima, Marko ističe da budućnost posmatraju sa velikim optimizmom – posebno po pitanju sklapanja poslova u njihovom domenu i daljeg razvoja biznisa. “Sa jedne strane imamo naš community koji sam već spomenuo, on raste iz dana u dan i sam po sebi deluje kao magnet za poslovne prilike. Sa druge strane vidimo veliki potencijal u geografskom širenju. Postoje mnogi recepti koje smo pravili, testirali, menjali, nadograđivali dok nismo bili zadovoljni krajnjim rezultatom, i te recepte samo treba primeniti na druga tržišta”, ističe Đurić i navodi:

Nevezano na koja tržišta nas budućnost bude navela, nekoliko principa će uvek ostati isti kao deo naše kulture i kompanijske politike: mi nudimo visok kvalitet i ne želimo da ulazimo u “price dumping” diskusije. Nama je bitno da se u partnerstvu međusobno ophodimo na jednom normalnom ljudskom nivou i na istom eye-level-u, ovde nema kompromisa, niti će ih ikada biti. Uvek ćemo težiti da ubacimo neki X faktor u naša partnerstva i da time ostvarimo “najbolje + 1” kako za naše partnere, tako i za naše kolege.

Posebna pažnja pridaje se klijentima koji ne prave kompromis kada je kvalitet u pitanju i koji ne traže partnerske kompanije isključivo po cenovnom kriterijumu.

A što se tiče promena na lokalnom tržištu rada Đurić kaže da, imajući u vidu veliki broj tech kompanija koje posluju u Srbiji i dolazak novih, zapošljavanje ljudi je izazov imajući u vidu ograničenost lokalnog tržišta. “Kompanije se takmiče ko će ponuditi bolje uslove, proizvode i projekte, dodatne sadržaje. Ono što je ipak na kraju dana presudni faktor je to sa kakvim ljudima radite i izbor tima i atmosfere u kojoj ćete provoditi vaš radni dan. I to je nešto čime se i mi vodimo”, primećuje on i dodaje:

Trenutno imamo preko 80 otvorenih pozicija, uglavnom su u pitanju seniorske pozicije za Frontend, Backend, QA, DevOps inženjere, a tražimo i pojačanja u Core timu za regruterske pozicije u Beogradu i Novom Sadu, koordinatore projekata za Ready Team Model™, kao i pojačanja u Finance timu. Naravno, ostajemo otvoreni i za generalne prijave za core team – ako se prepoznajete u našem okruženju, imate veštine koje nas ojačavaju, preduzetnički duh koji nam je uvek važan i volju da zajedno razvijamo sve ovo, pogledajte koje opcije imamo za vas.

Za sam kraj razgovora, Marko nam je otkrio i da u narednom periodu planiraju da omoguće još atraktivnije inženjerske prilike – bilo da je reč o radu na proizvodima, o projektnom delu posla ili očuvanju njihovog prepoznatljivog duha. “Pregovaramo sa novim partnerima, širimo timove, ali i domene u kojima smo prisutni. Širenje timova je takođe jedna od stvari na kojima naš talent tim vredno radi, a ono što je izvesno jeste prostorno širenje i u drugim gradovima Srbije”, zaključuje on.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Jovan Krička živi i radi u Amsterdamu i otkriva šta čeka programere koji žele da nastave karijeru u Holandiji

Kako funkcioniše IT industrija u Holandiji i šta može da ponudi domaćim developerima?

Gaming

$12,7 milijardi vredna je akvizicija Zynge od strane Take-Two Interactive čiji je Nordeus ključan deo

Take Two Interactive, jedna od najvećih kompanija u globalnoj game dev industriji, najavila je akviziciju kompanije Zynga za 12,7 milijardi dolara. Na ovaj način pomenuti gigant bi mogao da proširi svoj već bogati portfolio firmi u sklopu kog se nalazi i srpski Nordeus.

Kultura 2.0

Inviggo svojim zaposlenima nudi stalnu podršku psihoterapeuta i time demistifikuje psihoterapiju

Kompanija Inviggo svojim zaposlenima omogućila je opciju da, ukoliko žele, mogu imati redovne razgovore sa psihoterapeutom. O tome, ali i značaju mentalnog zdravlja, razgovaramo sa direktorkom ove kompanije.

Propustili ste

Kultura 2.0

Inviggo svojim zaposlenima nudi stalnu podršku psihoterapeuta i time demistifikuje psihoterapiju

Kompanija Inviggo svojim zaposlenima omogućila je opciju da, ukoliko žele, mogu imati redovne razgovore sa psihoterapeutom. O tome, ali i značaju mentalnog zdravlja, razgovaramo sa direktorkom ove kompanije.

Startapi i poslovanje

Bugarski Eleven sa novim fondom vrednim €60 miliona želi da se vrati investiranju u srpske startape

Treći fond deset je puta veći od fonda iz 2018. godine, a u fokusu bugarskog Elevena biće kompanije iz Rumunije, Grčke, Hrvatske i Srbije.

Karijere

Jovan Krička živi i radi u Amsterdamu i otkriva šta čeka programere koji žele da nastave karijeru u Holandiji

Kako funkcioniše IT industrija u Holandiji i šta može da ponudi domaćim developerima?

Društvene mreže

Facebook, Instagram i Twitter planiraju da omasove NFT sadržaj – šta to znači za korisnike?

Kompanija Meta, u ovom slučaju Instagram i Facebook, planiraju da korisnicima omoguće da kreiraju, prikazuju i prodaju NFT sadržaj u okviru svojih sistema. Štaviše, i Twitter je odlučio da počne sa prikazivanjem NFT-a što nas može uvesti u jednu novu eru društvenih mreža.

Karijere

Razgovori sa seniorima: Kako domaću IT industriju vidi Global Infrastructure and Cloud Architect?

Svoja razmišljanja za Netokraciju deli Igor Kosanović iz kompanije STADA IT Solutions (STADA GIS Serbia).

Office Talks Podcast

Od prvog gosta do globalne booking platforme

Prethodne dve godine slušali smo i čitali kako je pandemija pokosila industriju turizma. Može li se ovaj ogromni globalni sektor oporaviti brže zahvaljujući većem uplivu tehnologija? Upravo o tome razgovaramo u 78. epizodi Office Talks podcasta sa Đorđem Jevtićem iz startapa SerbianBookers.