Instagram raste: Spremite se za fotografije visoke rezolucije

Instagram raste: Spremite se za fotografije visoke rezolucije

Ni Instagram nije tako mlad kao što nam se čini. Sada već ‘petogodišnjak’, ova društvena mreža nedavno se ponovila novim dizajnom, a kako saznajemo, ispod haube uveliko se radi na poboljšanju funkcionalnosti. Sve do sada postavljene fotografije bile su poprilično niske rezolucije, a servis se konačno okreće visokoj definiciji.

instagram_1

Šta to zapravo znači? Poslednjih pet godina fotografije koje se nalaze na Instagramu postavljaju se u jednoj veličini – 640 x 640 piksela. U pitanju je format koji je odavno prevazišao potrebe modernih uređaja. Sa pojavom panela visoke definicije pa čak i 4K ekrana, javila se ozbiljna potreba za većim i oštrijim fotografijama.

Čini se da je Instagram konačno uslišio molitve, makar u pozadini. Kako piše The Verge, servis je „ispod haube“ krenuo da upload-uje fotografije u rezoluciji 1080 x 1080 piksela, iako društvena mreža u ovom trenutku ne koristi prikaz visoke definicije. No, gotovo je sigurno da su nove funkcionalnosti na pomolu.

Dobro, a čemu to?

Pored većeg prikaza, oštrijih i detaljnijih fotografija, korisnici će na svojim uređajima moći da sačuvaju značajno kvalitetnije fotografije, ali i da urade više stvari sa njima u offline svetu. Možda i najbolji primer svakako jesu mnogobrojni third-party Instagram servisi, koji nude štampanje i koričenje fotografija sa profila korisnika, a koji sada mogu da iskoriste veće fotografije i ponude bogatije iskustvo.

Pored većeg prikaza, nova 1080px rezolucija nosi i jedan negativan aspekt – potrošnju podataka. Iako ona u realnom svetu ne bi trebala da bude primetna, može se desiti da Instagram potroši koji kilobajt više, učitavajući jasnije i kvalitetnije fotografije. Svakako najviše smisla, novi prikaz imaće upravo na desktop računarima, gde bi ova društvena mreža mogla otići korak dalje i napraviti specijalan full-screen pregled i tako omogućiti milionima korisnika da uživaju u umetnosti koju su njihovi prijatelji i pratioci kreirali tog dana.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.