INKOMPASS praksa i ove godine okuplja mlade talente

INKOMPASS praksa i ove godine okuplja mlade talente koji ulaze u poslovni svet – prijave otvorene do 15. januara

Već četvrtu godinu zaredom Philip Morris International organizuje praksu INKOMPASS. Sa predstavnicima ove kompanije razgovaramo o ovom studentskom programu i tome šta sve studenti mogu da očekuju.

Program plaćene prakse INKOMPASS podrazumeva rad na realnim projektima koji zaista imaju uticaj na poslovanje kompanije Philip Morris International, te tako nije obična praksa već prilika za mlade da upoznaju svoje profesionalne želje i steknu veštine i znanja koja će nadograđivati u daljoj karijeri.

Praktikanti će, napominju organizatori, imati mentora koji će ih usmeravati tokom trajanja projekta, ali i kolegu/koleginicu koji će igrati ulogu buddy-ja i ta osoba će im pomagati da upoznaju kolege i kulturu kompanije i biti podrška u svakodnevnim zadacima. Nakon određenog vremena, kolege će sa praktikantima razgovarati o njegovim/njenim učincima i dogovaraće se naredni koraci za razvoj i mogućnost nastavka karijere u okviru kompanije.

Praksa je namenjena studentima koji su trenutno na završnoj godini osnovnih studija ili su na master studijama, a koji žele da započnu karijeru u sektorima kao što su Marketing, IT, Iskustvo korisnika ili Proizvodnja. Detaljnije o ovom programu razgovaramo sa Natašom Šćepanović, zaduženom za akviziciju talenata u ovoj kompaniji, kao i sa Teodorom Stojković, koja upravo prolazi kroz ovaj program.

Uspešnost INKOMPASS prakse pokazuje njen kontinuitet održavanja

“Ove godine praksa će se odvijati u Beogradu i Nišu, a kako smo se zbog ovogodišnje situacije prebacili na remote način rada, tako će i praksa biti organizovana sve dok ne steknemo uslove za rad u kancelariji”, otkrila nam je Nataša na početku razgovora i dodala da je to od kompanije zahtevalo veću fleksibilnost i konstantno prilagođavanje na nove okolnosti.

Naša sagovornica dodaje da je kompanija u skladu sa situacijom odradila refleksiju na dosadašnji način sprovođenja prakse, zatim su izdvojili ključna zapažanja i na osnovu toga preoblikovali praksu tako da sa jedne strane podržava ispunjenje ključnih poslovnih potreba, dok će sa druge strane ispuniti i potrebe praktikanata. Nataša dodaje:

Raniji ciklusi prakse, na primer, podrazumevali su isto trajanje svih projekata, dok smo ove godine uveli promenu da svaki projekat može imati drugačije trajanje. Takođe, prošle godine je praksa podrazumevala dva projekta između kojih je bila pauza kako bi praktikanti mogli da se posvete ispitima, a sada će biti organizovan samo jedan projekat ali ostaje fleksibilnost oko uzimanja slobodnih dana za ispunjenje obaveza oko fakulteta (i nemamo ograničen broj dana, sve je stvar dogovora sa mentorom).

Na pitanje Netokracije na koji način će izgledati proces selekcije kandidata kao i šta kompanija nudi najboljim kandidatima nakon završetka programa, Nataša nam otkriva da će, u skladu sa trenutnom situacijom, ceo proces selekcije biti organizovan online:

Proces podrazumeva online prijavu nakon koje (ukoliko kandidat ispunjava kriterijume) sledi online test. Ovaj test ispituje opšte sposobnosti kandidata da izvlači logičke zaključke na osnovu podataka koji su mu u zadatku predstavljeni i potrebno je izdvojiti oko 35 minuta za rešavanje. Nakon uspešno rešenog testa, sledi Assessment Day tj. online okupljanje gde će kandidati imati priliku da pokažu svoje znanje i veštine kroz grupnu izradu studije slučaja i upoznati se sa PMI mentorima i kolegama.

Nadovezujući se na prethodno pitanje, Nataša smatra da je u ovakvim trenucima ključno imati mlade talente od kojih možemo čuti različita viđenja i ideje. “Na nama je da pružimo podršku i razvijemo ih na način na koji će oni biti zadovoljni celokupnim iskustvom, ostati u kompaniji i nastaviti da doprinose razvoju poslovanja. Velike kompanije često imaju ustaljene načine rada koje treba preispitati i prilagoditi u odnosu na česte promene koje ovo vreme donosi, a upravo nam te nove perspektive donose mladi ljudi”, dodaje Nataša.

Između ostalog, naša sagovornica nam je otkrila više detalja o tome koliko je kompanija do sada bila zadovoljna prethodnim INKOMPASS praksama, istakavši da sama činjenica da se ovaj program organizuje četvrti put pokazuje koliko je kompanija zadovoljna samom praksom. “Ono što nam je ova praksa do sada donela je svežu perspektivu na postojeće procese, njihovo unapređenje i inovacije. Da bismo došli do toga, ključno je bilo usmeravati praktikante ali im i dati slobodu u radu i podržati drugačije mišljenje i načine rada”, dodaje Nataša i navodi da je PMI i dalje u procesu transformacije, a novi načini rada dovode do potrebe za zapošljavanjem ljudi koji poseduju širok spektar veština:

Ono što nam je ključno u procesu regrutovanja je kontinuitet u mapiranju potreba biznisa i, sa druge strane, tržišta rada i onoga što ono pruža. Ova godina nije dovela do pauze u zapošljavanju, razlika je bila u preciznom targetiranju kandidata koji su nam potrebni s obzirom na to da smo tražili specifične profile. U skladu sa tim, očekujem da će se ovaj trend nastaviti i u narednoj godini.

Praksa kao ključan deo za početak profesionalne karijere

Svoje viđenje ovog programa za Netokraciju je podelila i Teodora Stojković koja upravo prolazi kroz INKOMPASS praksu u sektoru RRP marketinga, a ona nam je otkrila da je kao student menadžmenta želela da vidi kako izgleda jedan poslovni sistem u realnom svetu, a ne samo u knjizi.

Kako kaže, uvek je želela da radi u velikoj internacionalnoj kompaniji i smatra da je INKOMPASS bio pravi izbor za početak profesionalne karijere, kao i da je u posao ušla postepeno uz mnogo učenja i mentorstvo kolega iz tima. Između ostalog, otkrila nam je i sa kojim se najčešće izazovima suočavala tokom ove prakse:

Najveći izazov mi je bio rad na više stvari istovremeno, tzv. multitasking. Iz ove perspektive to smatram i prednošću jer mi je pomoglo da postanem organizovanija i da bolje upravljam vremenom jasno razvrstavajući zadatke po prioritetu. Rad u marketingu je dinamičan i zahteva kreativnost u rešavanju problema i zadataka. U skladu sa tim je i veća satisfakcija kada je neki projekat uspešno završen.

Teodora kaže da je naučila da preuzme odgovornost za određeni deo projekta i izvrši zaduženja od početka do kraja. Ono što je, kako kaže, njoj najviše značilo jeste i usavršavanje komunikacije sa ljudima, kao i da je određeni zadatak potrebno sagledati sa više strana kako bi se došlo do optimalnog rešenja. “Najveća prednost i snaga kompanije PMI kao poslodavca su upravo ljudi u njoj i njena organizaciona kultura. Od prvog dana sam se osećala kao punopravni član tima”, zaključila je Teodora.


Prijave za INKOMPASS praksu kompanije Philip Morris International su otvorene do 15. januara a zainteresovani kandidati mogu da apliciraju putem inkompass.global sajta.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Nenad Milanović (COING): Domaće IT kompanije moraju se boriti za prava LGBTQ+ populacije

Direktor kompanije COING za Netokraciju objašnjava zašto IT kompanije treba da se bore protiv diskriminacije LGBTQ+ populacije u Srbiji i diskriminišu diskriminatore.

Kultura 2.0

Usvojen Zakon o digitalnoj imovini! Šta dalje?

Nakon javno održane rasprave, Narodna skupština je usvojila Zakon o digitalnoj imovini, čime se Srbija svrstala u krug retkih država koje su zakonski regulisale oblast digitalne imovine. U nastavku otkrivamo šta nam to Zakon donosi u odnosu na Nacrt i šta možemo očekivati u budućnosti.

Analiza

Prevare na Internetu naša su svakodnevica – a sada je obogaćena i crypto prevarom koju promovišu domaći YouTuberi

Internet je slobodno mesto i vremenom je postao do te mere slobodan da već par godina unazad ne možemo da razlikujemo istinu od laži i prevaru od realne situacije.

Propustili ste

Novost

Održan prvi sastanak frilensera i države: Situacija je kompleksna i pregovori se nastavljaju

Počeli su pregovori predstavnika vlasti i frilensera, a danas je održan prvi sastanak na kome će se odlučivati o zahtevima koje su u proteklim mesecima državi uputili frilenseri.

Ekskluzivno

E-uprava ekskluzivno za Netokraciju otkriva zašto prati kako građani koriste njene usluge

Kako tačno funkcioniše ova platforma i da li (i zašto) prati ponašanje svojih korisnika?

Startapi i poslovanje

Deceniju kasnije i Centili platformu za digitalna plaćanja koristi 4 milijarde korisnika dok se kompanija sprema za novo poglavlje

Prvi put na Netokraciji predstavljamo kompaniju Centili koja je nastala iz Infobipa, koja u Beogradu zapošljava 50 inženjera i koja aktivno posluje na 80 tržišta širom sveta. Centili ovih dana obeležava 10 godina poslovanja, a sa menadžmentom razgovaramo o daljim planovima i procesu reorganizacije.

Tehnologija

Šta nam je sve od tehnoloških novina doneo ovogodišnji digitalni CES?

I ove godine najveći globalni sajam potrošačke elektronike CES oduševio je sve ljubitelje gedžeta i tehnike, dokazavši da za tehnološki napredak jednostavno nema granica.

Novost

Vučić: Ne pregovara se o tome da li će frilenseri da plate porez ili ne – već od kada

Predsednik se ponovo izjasnio po pitanju frilensera i najavljenih protesta.

Društvene mreže

Facebook u 2020. izbrisao 1,3 milijarde naloga radi suzbijanja lažnih informacija

Full Fact, britanska nezavisna organizacija za proveru informacija i nezavisni partner Faceboka, sprovela je istraživanje glavnih izazova sa kojima se suočavaju 'fekt-čekeri širom sveta prilikom pronalaženja i provere informacija koje se pojavljuju na ovoj društvenoj mreži.