Više od 50% stranica na HTTPS protokolu - povećana sigurnost podataka

Više od 50% stranica na HTTPS protokolu – povećana sigurnost razmene podataka

Više od polovine učitanih stranica putem Chrome pretraživača sa desktop uređaja danas koristi sigurnosni HTTPS protokol koji predstavlja korak više u zaštiti razmene podataka između sajta i korisnika. Čak dve trećine vremena provedenog na Internetu zaštićeno je ovim oblikom sigurnosti, ukazujući na veliki iskorak ka bezbednijem pretraživanju.

g11

Kada je Gugl krenuo da analizira podatke vezane za korišćenje Chrome pretraživača od strane svojih korisnika u 2015. godini, procenat korišćenja zaštićenog HTTPS protokola za komunikaciju tj. razmenu podataka od strane sajtova iznosio je manje od 50% ukupno indeksiranih stranica. Godinu dana kasnije, podaci kažu da taj broj iznosi daleko više od jedne polovine, pri čemu se pretraživanje na Windows uređajima može pohvaliti rekordnom upotrebom ovog protokola.

Prema Google Transparency izveštaju koji je objavljen danas, navodi se kako je primetan rast upotrebe HTTPS protokola na Windows, Chrome OS, Linux i Mac operativnim sistemima. Mobilni operativni sistemi i dalje su par koraka iza „starije braće“ – koristeći Android kao testni uzorak, primetan je tek mali porast: sa 30 procenata sigurne razmene podataka u aprilu 2015. na 40 odsto u oktobru 2016. godine.

prikaz

Ukoliko se pak i dalje pitate šta je to HTTPS, u pitanju je komunikacioni protokol koji pruža dodatni sloj enkripcije razmeni informacija na relaciji web sajt – korisnik (otuda i S za sigurnost).

Jednostavno rečeno, podaci koji se razmenjuju između vas i sajta koji posećujete bolje su zaštićeni i trećoj strani je teže da ih prikupi ukoliko to želi. HTTPS protokol postao je popularan zahvaljujući bankama i web uslugama koje one nude (poput e-bankinga), dok se danas ovaj nivo zaštite može naći i na društvenim mrežama i drugim web servisima – Twitter je HTTPS uveo još 2012. godine kako bi svojim korisnicima omogućio bezbednije korišćenje njihovih usluga.

Dve trećine vremena na HTTPS

Pogledamo li vreme provedeno krstareći sajtovima sa HTTPS enkripcijom, dolazimo do podataka koji nam kažu da čak dve trećine vremena pretražujemo one sajtove koji su zaštićeni i koji pružaju viši stepen sigurnosti.

screen-shot-2016-11-04-at-13-05-03
Sigurna konekcija i dalje izostaje na Android uređajima (Izvor: Google Transparicy Report)

U blogpostu objavljenom od strane Gugla, predstavnici ove kompanije zaduženi za web pretragu ističu kako pomenuti sigurnosni protokol u ovom trenutku omogućava najbolje performanse koje web pruža, ali i mnogobrojne funkcije među kojima su bolje konverzije, bolja offline podrška i web push notifikacije, kao i mogućnost automatskog ispunjavanja polja za unos podataka o platnim karticama prilikom kupovine.

Vesti o većoj upotrebi HTTPS protokola stižu tačno godinu dana nakon što je Gugl objavio kako se sajtovi koji pružaju ovu mogućnost bolje rangiraju na rezultatima pretrage, stavljajući korisnike u jedno bezbednije web okruženje.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Gaming

Kako objaviti video igru ili aplikaciju na Google Play i AppStore – korak po korak

Imate ideju za video igru na pametnim telefonima, razradili ste biznis plan, krenuli u razvoj, došli do finalne verzije i sledeći korak je plasiranje proizvoda na AppStore i Google Play. U nastavku vam objašnjavamo kako da prevaziđete poslednji izazov i uspešno lansirate svoju igru ili aplikaciju u 'svet'.

Propustili ste

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane je priča drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.

Internet marketing

Kako je PornHub najprljavijim pornićem napravio najčistiju marketinšku kampanju ove godine

Marketari, sledeći put kada se budete žalili na svog klijenta setite se da ima i onih čiji se naziv ili (ne daj bože) delatnost ne mogu promovisati putem društvenih mreža, klasičnih medija i drugih platformi. Pa ipak, oni pronađu način da uzbude javnost. Naravno, pričamo o sajtu PornHub.

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Startapi i poslovanje

Google bi mogao da akvizira Nutanix – šta to znači za Srbiju?

Poslednjih dana u svetskim medijima kruže glasine kako bi kompanija Alphabet koja stoji iza Google-a mogla akvizirati Nutanix kao deo strategije za dalje unapređenje svoje 'cloud' platforme. Da li će se to odraziti na srpski ogranak ove kompanije?