Kako impresionirati kandidate na razgovoru za posao – čak i kada ih odbijete?

Poslovnom ambijentu u kom se akcenat stavlja na želje poslodavca, a ne na potrebe kandidata polako dolazi kraj. Ta 'promena klime' bila je tema drugog Netokracijinog HR Meetup-a, na kom su govorili predstavnici kompanija TalentLyft, Infostud i OneAssessment. Svi učesnici složili su se da iskustvo kandidata postaje jedna od najbitnijih stavki za izgradnju pozitivnog imidža brenda, ali kako ga unaprediti?

Tamara Milić
Branko Vukovac iz Infostuda govorio je i o tome kako kod novozaposlenog probuditi osećaj pripadnosti kompaniji.

Statistika na globalnom nivou pokazuje da je 59% kandidata imalo negativno iskustvo pri prijavljivanju za posao i da je za taj loš doživljaj prvenstveno kriv poslodavac. Takvi kandidati su obično zauvek izgubljeni i prilično „glasni“ (49% njih se nikad ne bi ponovo prijavilo, dok bi 70% svoje loše iskustvo prepričavalo drugima). Šta vi, kao poslodavac, možete učiniti da poboljšate taj Candidate Experience, čak i ako im ne ponudite posao?

Kristina Martić, direktorka marketinga i Employer Branding-a u kompaniji TalentLyft, navela je da je Candidate Experience proces koji se sprovodi kroz faze, te da ima pet tačaka za njegovo unapređenje: istraživanje kandidata o vama, donošenje odluke, prijava na posao, selekcija, uvođenje u posao.

Po čemu se kao poslodavac možete izdvojiti u „moru“ sličnih?

Ako govorimo o prvoj fazi, odn. istraživanju kandidata u budućem poslodavcu, kaže Kristina, sadržaj na društvenim mrežama je jedna od ključnih stvari koja vas može izdvojiti od drugih, pogotovo ako sve trenutno otvorene pozicije poslodavac prikazuje i na svojoj FB stranici.

Pored FB Page-a, tu je i stranica Karijera na zvaničnom sajtu (koju mnogi poslodavci nažalost još uvek nemaju) putem koje bi potencijalnim kandidatima trebalo objasniti da li je to prava firma za njih i kakvi se kandidati zapravo traže. Osim toga, u cilju promovisanja vaših candidate persona, možete organizovati i predavanja i radionice namenjene upravo za njih.

Istovremeno, statistika, pokazuje da oko 60% onih koji započnu proces apliciranja za posao tu istu prijavu ne završi zbog komplikovane i opširne forme i zbog potrebe kreiranja profila. Većina kandidata (59%) kao negativno iskustvo navodi i da nije navedena plata, makar u nekom rasponu, te da nedostaju detalji o opisu posla i o samom procesu selekcije.

Tamara Milić
Kristina Martić o Candidate Experience-u govorila je u ime kompanije TalentLyft.

Jasno navođenje i opis pozicije za koju se aplicira, lokacija kompanije, odgovornosti, kvalifikacije, kultura i benefiti i što jednostavnije aplikacijske forme dovešće do poboljšanja statistike koju je radio Infostud, a koja pokazuje da 86% kandidata nije dobilo potvrdu od poslodavca o rezultatima konkursa i da se 60% njih se ne bi ponovo prijavilo za rad u toj kompaniji.

Personalizovani pristup kandidatu, čak i prilikom odbijanja, kao i davanje feedback-a o tome šta je u procesu selekcije bilo dobro, a šta ne, ocenjuje Kristina, dovešće do toga da vremenom steknete status veoma poželjnog poslodavca.

Nove kolege – ni kandidati, ni deo tima?

Nakon procesa selekcije nastupa za mnoge jedna od najstresnijih poslovnih situacija – prvi dan na poslu. Ne poznajete svoje nove kolege, ne znate kome da se obratite za pomoć, šta su čije nadležnosti i sl. Zato, kako kaže Branko Vukovac, HR Associate u kompaniji Infostud, treba umanjiti taj stres i razviti osećaj pripadnosti koji nedostaje:

To se u Infostudu obavlja kroz četiri principa: samoefikasnost (da se novozaposleni oseća samouvereno da bi došao do svog najboljeg performansa), jasna uloga, saradnja (i ako pogrešiš, to je proces učenja) i kultura.

Proces uvođenja u posao, nastavlja Branko, u Infostudu počinje odmah kada se objavi konkurs, a po prihvatanju ponude od strane kandidata mentor pravi plan obuke za svakog novozaposlenog ponovo. „To ne uključuje samo hard skills, već je i cela organizacija tvoj mentor – organizujemo druženja, obuke, timske sastanke, formalne edukacije i slično“.

Tamara Milić
Nakon zvaničnog dela usledila je breakout sesija.

Najbitnija stvar, kako kaže, jeste pronaći kandidata koji je u skladu sa vrednostima kompanije, onog ko je spreman da uči. Zato se ne insistira odmah na prihvatanju ponude za posao. „Najpre održimo sastanak od 45 minuta na kom je novozaposleni intervjuer„, kaže Branko:

Tada u prvih 10, 15 minuta mu dajemo feedback – i pozitivan i negativan, a zatim prepuštamo vreme kandidatu da pita o formalnoj i neformalnoj strukturi, kakav je biznis plan za narednih godinu dana i sl. Nakon toga on/ona ima dva, tri dana da razmisli da li je to kompanija za njega.

Međutim, najbitniji je kontinuirani rad sa zaposlenima. U tu svrhu Infostud kreirao je i  Vodič za novozaposlene (koji služi svim zaposlenim) i koji ukazuje na očekivano ponašanje, vrednosti kompanije i sl. Vodič pokriva prvi radni dan, prvih šest meseci itd. ali i hard skill-ove: mentorstvo, veštine, sektorska i međusektorska mentorstva, postavljanje dnevnii i nedeljnii ciljeve i upravo zahvaljujući tome Infostud je danas to što jeste, zaključuje Vukovac.

Nakon zvaničnog dela Meetup-a usledila je breakout sesija, kada je publika mogla da bira između dva mini predavanja i diskusije – Content Marketing u HR-u, koji su vodili Kristina Martić i Mario Buntić, i Pre-Employment Assessment and Candidate Feedback, na kom je predavač bila Neda Mirković, ispred kompanije OneAssessment.

 

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

5 automobila renomiranih auto kuća koji su gorivo zamenili strujom

Najpoznatiji i najveći auto brendovi sve više se okreću elektro pogonu. Mercedes i Audi predstavili su na salonu u Parizu svoje prve potpuno električne automobile, dok svoj odgovor tržištu i spremaju i BMW, Jaguar i Porsche.

E-commerce

Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Startapi i poslovanje

Izmene Zakona o prevozu putnika ušle u Skupštinu – ako se usvoje CAR:GO bi mogao postati taxi

Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju ušao je u Narodnu skupštinu. Šta to znači za CAR:GO i slične servise koji bi potencijalno došli na srpsko tržište?

Propustili ste

Nesortirano

5 lekcija koje svaki softverski tim lider mora da savlada

Sama uloga tim lidera u različitim kompanijama ima različito značenje. Neke kompanije posmatraju ovu poziciju kao unapređenje u vidu titule, dok druge vide ovu poziciju kao novu, neizostavnu ulogu u timu. U mnogim kompanijama se ovo razlikuje čak i od projekta do projekta.

Tehnologija

Planirate da posetite Dubai? Tamo vas može voziti novi taksi bez vozača

Pitanje je vremena kada bismo samovozeće automobile mogli da vidimo na ulicama širom sveta. Prvi veliki korak ka tome, pored kompanija iz SAD-a, napravila je uprava za saobraćaj i transport u Dubaiju.

Digitalni mediji

NBA League Pass od danas dostupan u Telenoru!

Uoči predstojeće NBA sezone, Telenor je u svoju ponudu digitalnih servisa od danas uvrstio i aplikaciju NBA League Pass čime je ljubiteljima najveće košarkaške lige omogućeno da gledaju utakmice na svojim pametnim uređajima.

Intervju

Kako započeti svoju (digitalnu) karijeru u korporaciji i zašto baš tu?

Pitali smo mentora i studenta kako je izgledao program prakse i koji su to zadaci i izazovi na kojima su radili.

Upoznajte poslodavce

13 odgovora na vaša pitanja o zapošljavanju u digitalnoj industriji

Pitali smo vas, studente, koja biste pitanja postavili HR menadžerima u vezi sa procesom prijave za posao? Nekoliko desetina pitanja stiglo je na našu adresu, a mi vam u saradnji sa HR-ovcima Infostud Grupe, u okviru koje posluju i sajtovi Polovniautomobili.com i Poslovi.infostud.com, donosimo najbolje odgovore - važne savete koji vam mogu pomoći da se pripremite za razgovor o vašem prvom poslu!

Novost

Od danas moguće plaćanje karticama Poštanske štedionice na portalu eUprava

Banka Poštanska štedionica postala je partner Kancelarije za IT i eUpravu, omogućivši elektronsko plaćanje platnim karticama na Portalu eUprava i posredstvom POS terminala na šalterima javne uprave.