Kako impresionirati kandidate na razgovoru za posao - čak i kada ih odbijete? - Netokracija.rs

Kako impresionirati kandidate na razgovoru za posao – čak i kada ih odbijete?

Poslovnom ambijentu u kom se akcenat stavlja na želje poslodavca, a ne na potrebe kandidata polako dolazi kraj. Ta 'promena klime' bila je tema drugog Netokracijinog HR Meetup-a, na kom su govorili predstavnici kompanija TalentLyft, Infostud i OneAssessment. Svi učesnici složili su se da iskustvo kandidata postaje jedna od najbitnijih stavki za izgradnju pozitivnog imidža brenda, ali kako ga unaprediti?

Tamara Milić
Branko Vukovac iz Infostuda govorio je i o tome kako kod novozaposlenog probuditi osećaj pripadnosti kompaniji.

Statistika na globalnom nivou pokazuje da je 59% kandidata imalo negativno iskustvo pri prijavljivanju za posao i da je za taj loš doživljaj prvenstveno kriv poslodavac. Takvi kandidati su obično zauvek izgubljeni i prilično „glasni“ (49% njih se nikad ne bi ponovo prijavilo, dok bi 70% svoje loše iskustvo prepričavalo drugima). Šta vi, kao poslodavac, možete učiniti da poboljšate taj Candidate Experience, čak i ako im ne ponudite posao?

Kristina Martić, direktorka marketinga i Employer Branding-a u kompaniji TalentLyft, navela je da je Candidate Experience proces koji se sprovodi kroz faze, te da ima pet tačaka za njegovo unapređenje: istraživanje kandidata o vama, donošenje odluke, prijava na posao, selekcija, uvođenje u posao.

Po čemu se kao poslodavac možete izdvojiti u „moru“ sličnih?

Ako govorimo o prvoj fazi, odn. istraživanju kandidata u budućem poslodavcu, kaže Kristina, sadržaj na društvenim mrežama je jedna od ključnih stvari koja vas može izdvojiti od drugih, pogotovo ako sve trenutno otvorene pozicije poslodavac prikazuje i na svojoj FB stranici.

Pored FB Page-a, tu je i stranica Karijera na zvaničnom sajtu (koju mnogi poslodavci nažalost još uvek nemaju) putem koje bi potencijalnim kandidatima trebalo objasniti da li je to prava firma za njih i kakvi se kandidati zapravo traže. Osim toga, u cilju promovisanja vaših candidate persona, možete organizovati i predavanja i radionice namenjene upravo za njih.

Istovremeno, statistika, pokazuje da oko 60% onih koji započnu proces apliciranja za posao tu istu prijavu ne završi zbog komplikovane i opširne forme i zbog potrebe kreiranja profila. Većina kandidata (59%) kao negativno iskustvo navodi i da nije navedena plata, makar u nekom rasponu, te da nedostaju detalji o opisu posla i o samom procesu selekcije.

Tamara Milić
Kristina Martić o Candidate Experience-u govorila je u ime kompanije TalentLyft.

Jasno navođenje i opis pozicije za koju se aplicira, lokacija kompanije, odgovornosti, kvalifikacije, kultura i benefiti i što jednostavnije aplikacijske forme dovešće do poboljšanja statistike koju je radio Infostud, a koja pokazuje da 86% kandidata nije dobilo potvrdu od poslodavca o rezultatima konkursa i da se 60% njih se ne bi ponovo prijavilo za rad u toj kompaniji.

Personalizovani pristup kandidatu, čak i prilikom odbijanja, kao i davanje feedback-a o tome šta je u procesu selekcije bilo dobro, a šta ne, ocenjuje Kristina, dovešće do toga da vremenom steknete status veoma poželjnog poslodavca.

Nove kolege – ni kandidati, ni deo tima?

Nakon procesa selekcije nastupa za mnoge jedna od najstresnijih poslovnih situacija – prvi dan na poslu. Ne poznajete svoje nove kolege, ne znate kome da se obratite za pomoć, šta su čije nadležnosti i sl. Zato, kako kaže Branko Vukovac, HR Associate u kompaniji Infostud, treba umanjiti taj stres i razviti osećaj pripadnosti koji nedostaje:

To se u Infostudu obavlja kroz četiri principa: samoefikasnost (da se novozaposleni oseća samouvereno da bi došao do svog najboljeg performansa), jasna uloga, saradnja (i ako pogrešiš, to je proces učenja) i kultura.

Proces uvođenja u posao, nastavlja Branko, u Infostudu počinje odmah kada se objavi konkurs, a po prihvatanju ponude od strane kandidata mentor pravi plan obuke za svakog novozaposlenog ponovo. „To ne uključuje samo hard skills, već je i cela organizacija tvoj mentor – organizujemo druženja, obuke, timske sastanke, formalne edukacije i slično“.

Tamara Milić
Nakon zvaničnog dela usledila je breakout sesija.

Najbitnija stvar, kako kaže, jeste pronaći kandidata koji je u skladu sa vrednostima kompanije, onog ko je spreman da uči. Zato se ne insistira odmah na prihvatanju ponude za posao. „Najpre održimo sastanak od 45 minuta na kom je novozaposleni intervjuer„, kaže Branko:

Tada u prvih 10, 15 minuta mu dajemo feedback – i pozitivan i negativan, a zatim prepuštamo vreme kandidatu da pita o formalnoj i neformalnoj strukturi, kakav je biznis plan za narednih godinu dana i sl. Nakon toga on/ona ima dva, tri dana da razmisli da li je to kompanija za njega.

Međutim, najbitniji je kontinuirani rad sa zaposlenima. U tu svrhu Infostud kreirao je i  Vodič za novozaposlene (koji služi svim zaposlenim) i koji ukazuje na očekivano ponašanje, vrednosti kompanije i sl. Vodič pokriva prvi radni dan, prvih šest meseci itd. ali i hard skill-ove: mentorstvo, veštine, sektorska i međusektorska mentorstva, postavljanje dnevnii i nedeljnii ciljeve i upravo zahvaljujući tome Infostud je danas to što jeste, zaključuje Vukovac.

Nakon zvaničnog dela Meetup-a usledila je breakout sesija, kada je publika mogla da bira između dva mini predavanja i diskusije – Content Marketing u HR-u, koji su vodili Kristina Martić i Mario Buntić, i Pre-Employment Assessment and Candidate Feedback, na kom je predavač bila Neda Mirković, ispred kompanije OneAssessment.

 

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Internet marketing

Šta je korisnička persona i zašto je presudna za uspeh vašeg digitalnog proizvoda?

Često imam priliku da vidim kako se proizvod oblikuje u odnosu na pretpostavke o tome šta korisnicima treba. U najvećem broju slučajeva pokaže se da su one pogrešne, ali tek kada proizvod izađe na tržište. Ipak, ta situacija se može izbeći.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Startapi i poslovanje

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.

Startapi i poslovanje

Domaći Teodesk omogućava interno praćenje poslovnih aktivnosti za 1.000 korisnika u Srbiji – od komunikacije do organizacije

I kompanije i mali timovi u digitalnoj industriji gotovo da ne mogu da funkcionišu bez kolaboracionih i menadžerskih aplikacija. U gomili tih softverskih rešenja, beogradski Teodesk u jednoj platformi nudi čitav niz alata koje zadovoljavaju različite poslovne potrebe jedne firme.