Kako impresionirati kandidate na razgovoru za posao - čak i kada ih odbijete? - Netokracija.rs

Kako impresionirati kandidate na razgovoru za posao – čak i kada ih odbijete?

Poslovnom ambijentu u kom se akcenat stavlja na želje poslodavca, a ne na potrebe kandidata polako dolazi kraj. Ta 'promena klime' bila je tema drugog Netokracijinog HR Meetup-a, na kom su govorili predstavnici kompanija TalentLyft, Infostud i OneAssessment. Svi učesnici složili su se da iskustvo kandidata postaje jedna od najbitnijih stavki za izgradnju pozitivnog imidža brenda, ali kako ga unaprediti?

Tamara Milić
Branko Vukovac iz Infostuda govorio je i o tome kako kod novozaposlenog probuditi osećaj pripadnosti kompaniji.

Statistika na globalnom nivou pokazuje da je 59% kandidata imalo negativno iskustvo pri prijavljivanju za posao i da je za taj loš doživljaj prvenstveno kriv poslodavac. Takvi kandidati su obično zauvek izgubljeni i prilično „glasni“ (49% njih se nikad ne bi ponovo prijavilo, dok bi 70% svoje loše iskustvo prepričavalo drugima). Šta vi, kao poslodavac, možete učiniti da poboljšate taj Candidate Experience, čak i ako im ne ponudite posao?

Kristina Martić, direktorka marketinga i Employer Branding-a u kompaniji TalentLyft, navela je da je Candidate Experience proces koji se sprovodi kroz faze, te da ima pet tačaka za njegovo unapređenje: istraživanje kandidata o vama, donošenje odluke, prijava na posao, selekcija, uvođenje u posao.

Po čemu se kao poslodavac možete izdvojiti u „moru“ sličnih?

Ako govorimo o prvoj fazi, odn. istraživanju kandidata u budućem poslodavcu, kaže Kristina, sadržaj na društvenim mrežama je jedna od ključnih stvari koja vas može izdvojiti od drugih, pogotovo ako sve trenutno otvorene pozicije poslodavac prikazuje i na svojoj FB stranici.

Pored FB Page-a, tu je i stranica Karijera na zvaničnom sajtu (koju mnogi poslodavci nažalost još uvek nemaju) putem koje bi potencijalnim kandidatima trebalo objasniti da li je to prava firma za njih i kakvi se kandidati zapravo traže. Osim toga, u cilju promovisanja vaših candidate persona, možete organizovati i predavanja i radionice namenjene upravo za njih.

Istovremeno, statistika, pokazuje da oko 60% onih koji započnu proces apliciranja za posao tu istu prijavu ne završi zbog komplikovane i opširne forme i zbog potrebe kreiranja profila. Većina kandidata (59%) kao negativno iskustvo navodi i da nije navedena plata, makar u nekom rasponu, te da nedostaju detalji o opisu posla i o samom procesu selekcije.

Tamara Milić
Kristina Martić o Candidate Experience-u govorila je u ime kompanije TalentLyft.

Jasno navođenje i opis pozicije za koju se aplicira, lokacija kompanije, odgovornosti, kvalifikacije, kultura i benefiti i što jednostavnije aplikacijske forme dovešće do poboljšanja statistike koju je radio Infostud, a koja pokazuje da 86% kandidata nije dobilo potvrdu od poslodavca o rezultatima konkursa i da se 60% njih se ne bi ponovo prijavilo za rad u toj kompaniji.

Personalizovani pristup kandidatu, čak i prilikom odbijanja, kao i davanje feedback-a o tome šta je u procesu selekcije bilo dobro, a šta ne, ocenjuje Kristina, dovešće do toga da vremenom steknete status veoma poželjnog poslodavca.

Nove kolege – ni kandidati, ni deo tima?

Nakon procesa selekcije nastupa za mnoge jedna od najstresnijih poslovnih situacija – prvi dan na poslu. Ne poznajete svoje nove kolege, ne znate kome da se obratite za pomoć, šta su čije nadležnosti i sl. Zato, kako kaže Branko Vukovac, HR Associate u kompaniji Infostud, treba umanjiti taj stres i razviti osećaj pripadnosti koji nedostaje:

To se u Infostudu obavlja kroz četiri principa: samoefikasnost (da se novozaposleni oseća samouvereno da bi došao do svog najboljeg performansa), jasna uloga, saradnja (i ako pogrešiš, to je proces učenja) i kultura.

Proces uvođenja u posao, nastavlja Branko, u Infostudu počinje odmah kada se objavi konkurs, a po prihvatanju ponude od strane kandidata mentor pravi plan obuke za svakog novozaposlenog ponovo. „To ne uključuje samo hard skills, već je i cela organizacija tvoj mentor – organizujemo druženja, obuke, timske sastanke, formalne edukacije i slično“.

Tamara Milić
Nakon zvaničnog dela usledila je breakout sesija.

Najbitnija stvar, kako kaže, jeste pronaći kandidata koji je u skladu sa vrednostima kompanije, onog ko je spreman da uči. Zato se ne insistira odmah na prihvatanju ponude za posao. „Najpre održimo sastanak od 45 minuta na kom je novozaposleni intervjuer„, kaže Branko:

Tada u prvih 10, 15 minuta mu dajemo feedback – i pozitivan i negativan, a zatim prepuštamo vreme kandidatu da pita o formalnoj i neformalnoj strukturi, kakav je biznis plan za narednih godinu dana i sl. Nakon toga on/ona ima dva, tri dana da razmisli da li je to kompanija za njega.

Međutim, najbitniji je kontinuirani rad sa zaposlenima. U tu svrhu Infostud kreirao je i  Vodič za novozaposlene (koji služi svim zaposlenim) i koji ukazuje na očekivano ponašanje, vrednosti kompanije i sl. Vodič pokriva prvi radni dan, prvih šest meseci itd. ali i hard skill-ove: mentorstvo, veštine, sektorska i međusektorska mentorstva, postavljanje dnevnii i nedeljnii ciljeve i upravo zahvaljujući tome Infostud je danas to što jeste, zaključuje Vukovac.

Nakon zvaničnog dela Meetup-a usledila je breakout sesija, kada je publika mogla da bira između dva mini predavanja i diskusije – Content Marketing u HR-u, koji su vodili Kristina Martić i Mario Buntić, i Pre-Employment Assessment and Candidate Feedback, na kom je predavač bila Neda Mirković, ispred kompanije OneAssessment.

 

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Netokracija

Kako da unapredite korisničko iskustvo svojih klijenata? Saznajte na ‘Customer Experience’ konferenciji!

Bavite se korisničkim iskustvom ili podrškom, marketingom, IT-jem ili vas jednostavno zanima digitalna transformacija? Netokracijina Customer Experience konferencija u Zagrebu je pravo mesto za vas!

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.