Kako impresionirati kandidate na razgovoru za posao - čak i kada ih odbijete? - Netokracija.rs

Kako impresionirati kandidate na razgovoru za posao – čak i kada ih odbijete?

Poslovnom ambijentu u kom se akcenat stavlja na želje poslodavca, a ne na potrebe kandidata polako dolazi kraj. Ta 'promena klime' bila je tema drugog Netokracijinog HR Meetup-a, na kom su govorili predstavnici kompanija TalentLyft, Infostud i OneAssessment. Svi učesnici složili su se da iskustvo kandidata postaje jedna od najbitnijih stavki za izgradnju pozitivnog imidža brenda, ali kako ga unaprediti?

Tamara Milić
Branko Vukovac iz Infostuda govorio je i o tome kako kod novozaposlenog probuditi osećaj pripadnosti kompaniji.

Statistika na globalnom nivou pokazuje da je 59% kandidata imalo negativno iskustvo pri prijavljivanju za posao i da je za taj loš doživljaj prvenstveno kriv poslodavac. Takvi kandidati su obično zauvek izgubljeni i prilično „glasni“ (49% njih se nikad ne bi ponovo prijavilo, dok bi 70% svoje loše iskustvo prepričavalo drugima). Šta vi, kao poslodavac, možete učiniti da poboljšate taj Candidate Experience, čak i ako im ne ponudite posao?

Kristina Martić, direktorka marketinga i Employer Branding-a u kompaniji TalentLyft, navela je da je Candidate Experience proces koji se sprovodi kroz faze, te da ima pet tačaka za njegovo unapređenje: istraživanje kandidata o vama, donošenje odluke, prijava na posao, selekcija, uvođenje u posao.

Po čemu se kao poslodavac možete izdvojiti u „moru“ sličnih?

Ako govorimo o prvoj fazi, odn. istraživanju kandidata u budućem poslodavcu, kaže Kristina, sadržaj na društvenim mrežama je jedna od ključnih stvari koja vas može izdvojiti od drugih, pogotovo ako sve trenutno otvorene pozicije poslodavac prikazuje i na svojoj FB stranici.

Pored FB Page-a, tu je i stranica Karijera na zvaničnom sajtu (koju mnogi poslodavci nažalost još uvek nemaju) putem koje bi potencijalnim kandidatima trebalo objasniti da li je to prava firma za njih i kakvi se kandidati zapravo traže. Osim toga, u cilju promovisanja vaših candidate persona, možete organizovati i predavanja i radionice namenjene upravo za njih.

Istovremeno, statistika, pokazuje da oko 60% onih koji započnu proces apliciranja za posao tu istu prijavu ne završi zbog komplikovane i opširne forme i zbog potrebe kreiranja profila. Većina kandidata (59%) kao negativno iskustvo navodi i da nije navedena plata, makar u nekom rasponu, te da nedostaju detalji o opisu posla i o samom procesu selekcije.

Tamara Milić
Kristina Martić o Candidate Experience-u govorila je u ime kompanije TalentLyft.

Jasno navođenje i opis pozicije za koju se aplicira, lokacija kompanije, odgovornosti, kvalifikacije, kultura i benefiti i što jednostavnije aplikacijske forme dovešće do poboljšanja statistike koju je radio Infostud, a koja pokazuje da 86% kandidata nije dobilo potvrdu od poslodavca o rezultatima konkursa i da se 60% njih se ne bi ponovo prijavilo za rad u toj kompaniji.

Personalizovani pristup kandidatu, čak i prilikom odbijanja, kao i davanje feedback-a o tome šta je u procesu selekcije bilo dobro, a šta ne, ocenjuje Kristina, dovešće do toga da vremenom steknete status veoma poželjnog poslodavca.

Nove kolege – ni kandidati, ni deo tima?

Nakon procesa selekcije nastupa za mnoge jedna od najstresnijih poslovnih situacija – prvi dan na poslu. Ne poznajete svoje nove kolege, ne znate kome da se obratite za pomoć, šta su čije nadležnosti i sl. Zato, kako kaže Branko Vukovac, HR Associate u kompaniji Infostud, treba umanjiti taj stres i razviti osećaj pripadnosti koji nedostaje:

To se u Infostudu obavlja kroz četiri principa: samoefikasnost (da se novozaposleni oseća samouvereno da bi došao do svog najboljeg performansa), jasna uloga, saradnja (i ako pogrešiš, to je proces učenja) i kultura.

Proces uvođenja u posao, nastavlja Branko, u Infostudu počinje odmah kada se objavi konkurs, a po prihvatanju ponude od strane kandidata mentor pravi plan obuke za svakog novozaposlenog ponovo. „To ne uključuje samo hard skills, već je i cela organizacija tvoj mentor – organizujemo druženja, obuke, timske sastanke, formalne edukacije i slično“.

Tamara Milić
Nakon zvaničnog dela usledila je breakout sesija.

Najbitnija stvar, kako kaže, jeste pronaći kandidata koji je u skladu sa vrednostima kompanije, onog ko je spreman da uči. Zato se ne insistira odmah na prihvatanju ponude za posao. „Najpre održimo sastanak od 45 minuta na kom je novozaposleni intervjuer„, kaže Branko:

Tada u prvih 10, 15 minuta mu dajemo feedback – i pozitivan i negativan, a zatim prepuštamo vreme kandidatu da pita o formalnoj i neformalnoj strukturi, kakav je biznis plan za narednih godinu dana i sl. Nakon toga on/ona ima dva, tri dana da razmisli da li je to kompanija za njega.

Međutim, najbitniji je kontinuirani rad sa zaposlenima. U tu svrhu Infostud kreirao je i  Vodič za novozaposlene (koji služi svim zaposlenim) i koji ukazuje na očekivano ponašanje, vrednosti kompanije i sl. Vodič pokriva prvi radni dan, prvih šest meseci itd. ali i hard skill-ove: mentorstvo, veštine, sektorska i međusektorska mentorstva, postavljanje dnevnii i nedeljnii ciljeve i upravo zahvaljujući tome Infostud je danas to što jeste, zaključuje Vukovac.

Nakon zvaničnog dela Meetup-a usledila je breakout sesija, kada je publika mogla da bira između dva mini predavanja i diskusije – Content Marketing u HR-u, koji su vodili Kristina Martić i Mario Buntić, i Pre-Employment Assessment and Candidate Feedback, na kom je predavač bila Neda Mirković, ispred kompanije OneAssessment.

 

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Odložen rok za zapošljavanje preduzetnika uz olakšice – novi datum je 60 dana od ukidanja vanrednog stanja

Rok za sticanje statusa kvalifikovanog novozaposlenog lica izmenjen je uredbom Vlade Republike Srbije i sada je će biti moguć 60 dana nakon završetka vanrednog stanja.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Kako srpski talenat treba da se brendira u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?

Kultura 2.0

Kreativni direktori agencija otkrivaju da li je ekonomska kriza ubica kreativnosti – ili ne

Ako se bavite poslom koji počiva na originalnosti i kreativnosti, da li ste u tome u prethodna dva meseca bili uspešni? Ukoliko niste, kreativni direktori marketinških agencija otkrivaju svoje savete.

Novost

Google imenovao svog predstavnika u Srbiji – saopštava SHARE Fondacija

Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti obratio se kompaniji Google i nakon pregovora sa njihovim pravnim timom, ova kompanija odredila je svog predstavnika u Srbiji u skladu sa domaćim Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti.

Gaming

Apple Arcade dovešće više igrača srpskim gejming studijima – samo ako pametno postave strategiju

Servis Apple Arcade sada je i zvanično dostupan u Srbiji, a benefite bi, osim igrača, mogli da imaju i gejming studiji i developeri - kroz dodatni izvor zarade i veću vidljivost njihovih igara. Otkrivamo na koji način izgleda i šta sve donosi saradnja sa kompanijom Apple.

Tehnologija

Ne, hocudaglasam.com ne prikuplja podatke građana jer to nije ‘lažni’ sajt za glasanje

Vlada Srbije upozorila je da se pojavio lažni sajt za glasanje iz inostranstva i apelovala je na građane da budu oprezni u pogledu toga kome ostavljaju svoje podatke budući da postoji mogućnost njihove zloupotrebe. U ekskluzivnom razgovoru sa tvorcem ovog sajta otkrivamo kako servis pomaže našim građanima u dijaspori, šta on jeste - a šta nije.

Startapi i poslovanje

Oslanjajući se na poznanstva i preporuke, Recrooit želi da promeni način na koji zapošljavamo stručne kandidate

Recrooit je nova domaća platforma za regrutovanje kandidata koja ima za cilj da olakša celokupan proces zapošljavanja i postane glavni saveznik poslodavaca i regrutera prilikom zapošljavanja IT kvalifikovanih kadrova - oslanjajući se na zajednicu i preporuke iskusnih profesionalaca u svim industrijama.