HelloWorld slavi 6. rođendan uz rekordnu posetu i najveći broj IT poslova

HelloWorld slavi 6. rođendan uz rekordnu posetu i najveći broj IT poslova u Srbiji

Ako radite u IT industriji ne postoji čak ni teoretska šansa da niste čuli za HelloWorld.rs. Sa Tamarom Prodanović, predstavnicom tima koji stoji iza ovog sajta, razgovaramo o IT Insajderu, odnosu kompanija prema negativnim komentarima i planovima za budućnost.

“Tim koji stoji iza HelloWorld.rs ne voli da o svojim korisnicima misli kao o brojkama u bazi – i ne, to nije demagogija”, započinje razgovor Tamara Prodanović, vođa tima koji stoji iza ovog sajta. Ljude koji ih prate doživljavaju mnogo prisnije ali, ukoliko bismo njihove rezultate ipak morali da predstavimo numerički, oni bi izgledali ovako:

46.000 registrovanih korisnika, 157.000 mesečnih poseta i 1.400 prilika za zaposlenje – što HelloWorld čini najvećom bazom IT oglasa za posao koja, kada govorimo o procentu uspešnosti oglašenih pozicija, značajno prevazilazi regionalni i evropski prosek u IT kategoriji (prema informacijama koje ovaj tim dobija od partnera sa razvijenih evropskih tržišta).

Ovaj sajt nedavno je proslavio i svoj šesti rođendan i, kako kaže Tamara, od njegovog osnivanja do danas proces zapošljavanja se dosta promenio – poslodavcima je više nego ikada pre jasno da regrutacija IT kadrova nije kratkoročna aktivnost, pogotovo na ovako deficitarnom tržištu rada. “Proaktivan i strateški osmišljen nastup ka kandidatima je postao nužnost u upoznavanju i privlačenju ciljne grupe a mi smo prateći tržište razvijali nova regrutaciona rešenja“, objašnjava naša sagovornica i dodaje:

Pre šest godina pokrenuli smo i IT Insajder (platformu za ocenjivanje i komentarisanje poslodavaca na domaćem tržištu koja do sada ima 3.540 verifikovanih recenzija), zatim altTab (platformu za zapošljavanje iskusnih IT-jevaca), povećavali smo bazu korisnika, jačali naše digitalne kanale, donkihotovski se borili za transparentnost rada u IT kompanijama… i uživali na tom putu!

IT Insajder je jedna od najposećenijih sekcija u okviru ovog sajta i konstantno se razvija

Govoreći o sekcijama koje postoje u okviru ovog sajta (kao što su Oglasi, Blog, Deo za poslodavce i drugi), Tamara ističe da je među najpopularnijima upravo IT Insajder koji za cilj ima podizanje transparentnosti tržišta rada i prvi je projekat ovog tipa u Srbiji. “Na ovoj platformi bivši i sadašnji zaposleni komentarišu projekte, timove, mogućnost napredovanja, beneficije koje poslodavac pruža i opisuju pozitivne i eventualne negativne strane rada u kompaniji”, pojašnjava ona.

Pored verifikovanih utisaka o radu, oni koji traže informacije o određenoj kompaniji mogu pronaći i iskustva sa razgovora za posao, gde kandidati imaju priliku da opišu proces selekcije, kao i da navedu pitanja koja su dobili na intervjuu. Zbog značaja ovakvih informacija iz prve ruke, ističe Prodanović, IT Insajder je privukao veliku pažnju IT kandidata, ali i poslodavaca. Ona dodaje:

Prikupljamo i javno dostupne informacije o kompanijama i podatke sa sajta Agencije za privredne registre koji se, pored recenzija i aktivnih oglasa za posao, nalaze objedinjeni u okviru profila poslodavaca.

U duhu neophodnog podizanja transparentnosti domaće IT industrije, prošle godine smo IT Insajderu dodali sekciju “Plate”, gde zaposleni mogu anonimno da napišu neto iznos zarade. Na ovaj način omogućili smo kandidatima da na jednom mestu dobiju sve potrebne informacije o kompaniji.

U okviru IT Insajdera bivši i sadašnji zaposleni komentarišu projekte, timove, mogućnost napredovanja, beneficije koje poslodavac pruža i opisuju pozitivne i eventualne negativne strane rada u kompaniji.

Konstantan rast posete tom delu sajta bio im je pokazatelj da je apetit za ovom vrstom informacija veliki i, kako naša sagovornica ističe, ideje za većinu unapređenja u profilima poslodavaca došle su upravo od korisnika.

“Kako bi lakše pretraživali i poredili poslodavce uveli smo opciju komparacije kompanija, gde mogu da porede opštu ocenu na IT Insajderu, utiske, broj zaposlenih, prihode i profit kompanije, kao i trenutno otvorene pozicije”, navodi ona i dodaje da su se u jednom trenutku čak otisnuli u režiserske vode, pa su snimali videe u kojima su nastojali da demistifikuju proces selekcije u kompanijama.

Pored toga, na profilima kompanija uveli su i mogućnost interakcije između kompanija i zainteresovanih kandidata u realnom vremenu tj. opciju chat koja je rađena in house. “Sećam se da me je programer mrzeo tokom razvoja ove funkcionalnosti, jer smo je baš perfekcionistički gradili”, kroz smeh otkriva Tamara i kaže da su pre dve godine počeli i da arhiviraju sve recenzije starije od dve godine:

Svesni smo dinamike IT tržišta i organizacionih promena u kompanijama, ali stare recenzije se ne uklanjaju, samo se nalaze u arhivi, koja je vidljiva u profilu.

HelloWorld nikada nije uklonio recenziju korisnika sa sajta – čak i kada su klijenti u pitanju

U nastavku razgovora Tamari smo postavili pitanje čiji odgovor nas je, priznajemo, veoma interesovao: kako kompanije gledaju na IT Insajder koji transparentno govori o iskustvu kandidata i sadašnjih i bivših zaposlenih – budući da su neke od njih i aktivni oglašivači na HelloWorld-u?

Tamara otkriva da je njihovom timu integritet apsolutni prioritet i da do sada nijedan profil poslodavca nije uklonjen, niti su recenzije brisane na zahtev kompanije – jer je to kontraproduktivno za kandidate, kompanije, ali i njihov sajt. “Time bismo obesmislili ovaj servis i višegodišnji trud da ovo tržište učinimo transparentnijim i boljim za rad”, ističe ona i dodaje:

Ono što u ovakvim situacijama predložimo kompanijama jeste da odgovore na recenziju i argumentovano je ospore, ukoliko smatraju da je netačna. Njihov odgovor se u tom slučaju nalazi ispod recenzije i nema mogućnosti daljeg nadovezivanja, kako se ne bismo pretvorili u senzacionalistički forum.

Smatramo i da kritika, kao veština ocenjivanja, nije nužno loša, jer njen cilj i jeste da pokrene i podstakne na promene. HelloWorld tim se trudi da poslodavcima ukaže na značaj tih komentara, te je važno ne postaviti se defanzivno, već (pre)ispitati iskustva kandidata i zaposlenih koji su deo ovog lanca. Naglasila bih i činjenicu da je čak 60% od ukupnog broja utisaka o radu pozitivno, odnosno njihovi autori preporučuju tu kompaniju. Nije sve tako crno kao što neki misle.

Korisnici koji ostavljaju komentare mogu izabrati anonimnost, ali moraju verifikovati svoju email adresu.

Ipak, kako ističe naša sagovornica, kako bi se ispoštovale smernice, odnosno pravila objave utisaka, sve recenzije koje im pristižu se ručno proveravaju. “Ne moderiramo ih, ali je ovaj vid provere veoma važan. Na primer, ukoliko uvidimo da je korišćen agresivan ili diskriminatoran rečnik, psovke ili sadržaj koji promoviše rasizam, mržnju ili fizičko povređivanje, taj sadržaj ne objavljujemo”, ističe Prodanović i detaljnije pojašnjava taj proces:

Bazična validacija se radi putem verifikacije email adrese autora recenzije i bez potvrđenog email-a mi recenzije ni ne objavljujemo. Nedugo nakon lansiranja IT Insajdera omogućili smo i validaciju LinkedIn nalozima, koja nije obavezna, ali je poželjna. Trenutno je 27% iskustava o radu validirano na ovaj način i oni su dodatno istaknuti među objavljenim komentarima.

Smatram da je ovo poprilično visok procenat, a ovu vrstu verifikacije smo implementirali upravo kako bismo istakli verodostojnost napisanih recenzija, što naši korisnici i prepoznaju kao korisnu informaciju. Naravno, ukoliko autori komentara odaberu opciju anonimnosti, ona je zagarantovana. Zaštita podataka o ličnosti nam je imperativ i kao kompanija imamo vrlo ozbiljan pristup ovome, u svakoj sferi našeg poslovanja.

Sledeći korak u tom segmentu i ono što ih definitivno čeka u budućnosti, otkriva naša sagovornica, jeste dalji rad na unapređivanju verodostojnosti podataka na IT Insajderu.

Od decembra do danas ovaj sajt beleži 25% godišnjeg rasta broja IT oglasa

Ekipa koja stoji iza ovog sajta u međuvremenu je počela i da se aktivnije bavi Employer Branding-om i da poslodavcima bude partner i u brending izazovima – uz podršku HR Lab Employer Branding Studija, koji nudi široku paletu rešenja za brendiranje poslodavaca. Tamara ističe:

Ako uzmemo u obzir stanje na domaćem IT tržištu, a tu mislim na deficitarnost kadra i veliku konkurenciju, kompanije su maltene prinuđene da strateški pristupe brendiranju sebe kao poslodavca. Pritom, ne mislim samo na privlačenje novog kadra, već i na zadržavanje postojećeg.

Citiraću jednog duhovitog programera: „Vojvodi se na noge dolazi.“ 😊  I to zapravo jeste trenutno stanje u IT-ju. Na poslodavcima je da prvo spoznaju svoje snage i slabosti (a u tome im može pomoći IT Insajder), a potom da iskreno i autentično približe svoj brend odgovarajućim kandidatima. Mi smo im tu kompanjon koji, pored sajta, nudi podršku i snagu naših društvenih mreža i drugih digitalnih kanala kroz koje imamo direktnu komunikaciju sa IT-evcima (newsletter, HelloWorld Viber Community, HelloJunior grupa)

Danas u tu svrhu, pored HelloWorld-a koji je prvi krenuo, na domaćem tržištu postoje slični sajtovi za zapošljavanje i regrutaciju koji se takođe fokusiraju na IT, pa smo Tamaru pitali i kako njihov tim gleda na konkurenciju. Da li je to znak da domaće IT tržište raste?

HelloWorld tim sa kolegama iz HR Lab Employer Branding Studija radi i na brending izazovima poslodavaca.

“Imati konkurenciju je zdrava stvar, a u našem slučaju i veoma korisna, jer je dobar indikator da je potražnja za IT kadrom i dalje velika, ali i da smo kolektivno svesni koliki je značaj transparentnosti i brendiranja u ovoj industriji. Postojanje sličnih sajtova posmatram kao katalizator promena i podsticaj da inoviramo i budemo još bolji u ovome što radimo”, navodi Tamara osvrnuvši se i na uticaj koji je pandemija ostavila na broj oglasa za posao:

Pandemija je zaista u jednom trenutku uspavala domaće IT tržište rada. U aprilu smo bili svedoci sunovrata broja raspisanih konkursa (čak 50% godišnji pad broja IT oglasa), ali i broja konkurisanja na te iste oglase. Prema istraživanju sajta Poslovi.infostud o uticaju pandemije na tržište rada u Srbiji u maju prošle godine, čak 90% anketiranih IT kompanija nije otpustilo nijednog zaposlenog, ali je većina poslodavaca “zamrzla” zapošljavanje novih ljudi.

Međutim, kao i nakon ekonomske krize 2007-2008. godine, tehnološke kompanije su se brže oporavljale od ostatka privrede, pa nakon tmurnog aprila u narednim mesecima beležimo sve manji pad, da bismo se u septembru vratili na broj oglasa iz istog perioda 2019. godine. Ovome je zasigurno doprinela i svest kompanija iz drugih industrija o potrebi za digitalizacijom i digitalnom transformacijom, kako bi se što pre odgovorilo na novonastalu situaciju. Od decembra do danas uočavamo 25% godišnjeg rasta broja IT oglasa, što oslikava značaj i stamenost ove industrije.

Naša sagovornica dodaje i da im je prošla godina pokazala da su agilnost i prilagodljivost na dinamične zahteve tržišta ključne za opstanak. “Novi trendovi u zapošljavanju donose modifikacije postojećih metoda, ali i neka nova rešenja – razvoj baza aktivnih i pasivnih kandidata i matching modele, automatizaciju HR procesa, unapređivanje softvera za regrutaciju i selekciju kandidata, data driven regrutaciju, kao i neizostavno brendiranje poslodavaca”, kaže ona.

Na kraju razgovora, Tamara nam je otkrila i da HelloWorld, u sinergiji sa sajtom Poslovi.infostud.com, nastavlja da efikasno povezuje kandidate i poslodavce, pružajući adekvatna rešenja za obe strane. Ona zaključuje:

Kada su kandidati u pitanju, tu prvenstveno mislim na obezbeđivanje što veće ponude prilika za zaposlenje, informacija o tržištu rada i građenju karijere, kao i unapređenje korisničkog iskustva na svim uređajima.

Sa druge strane, da bismo poslodavcima omogućili što lakši pristup adekvatnom kadru, nastavljamo da gradimo najveću bazu IT kandidata, povećavamo vidljivost i efekte oglašavanja, ali ćemo raditi i na alternativnim regrutacijskim rešenjima, koja će upotpuniti postojeća. Vrlo smo altruistički definisali našu dugoročnu viziju, a to je da činimo Srbiju boljim mestom za rad.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Wonder Dynamics Nikole Todorovića otvara studio u Novom Sadu – podrška stigla i od Stivena Spilberga!

U savetodavnom odboru ovog startapa nalaze se poznati američki investitori, vodeći stručnjaci za razvoj veštačke inteligencije i neka od najvećih imena svetske kinematografije među kojima su Stiven Spilberg i Džo Ruso. Sa Nikolom Todorovićem, koji je jedan od osnivača, razgovaramo o njegovom odlasku u SAD, građenju karijere u Holivudu i pokretanju startapa sa glumcem Tajem Šeridanom, zvezdom filma Ready Player One.

Novost

Nebojša Radović je novi direktor za akviziciju korisnika u kompaniji Zynga koja stoji iza igre FarmVille

Američka kompanija Zynga, pored čuvene mobile igre FarmVille, stoji iza velikog broja svetski popularnih igara koje igraju milioni igrača širom sveta. Njen novi direktor za akviziciju korisnika je Nebojša Radović.

Novost

Kompanija Quantox Technology organizuje novi humanitarni CS:GO turnir – početni fond 1.000.000 dinara

Od 3. do 4. aprila kompanija Quantox Technology organizovaće drugi po redu humanitarni turnir u popularnoj video igri CS:GO. Cilj je da se prikupe novčana sredstva za sve one koji se bore sa zdravstvenim poteškoćama.

Propustili ste

Karijere

Razgovori sa seniorima: Kako domaću IT industriju vidi softverski inženjer?

Jelena Lazić iz kompanije Centili deli svoja razmišljanja.

Office Talks Podcast

Planovi Playrixa za studio u Srbiji

Gost redakcije Netokracije u novog epizodi Office Talks podcasta bio je Mirko Topalski, CEO game dev kompanije PlayrixRS. Sa njim nakon prošlogodišnjeg intervjua po drugi put detaljno razgovaramo o poslovanju u industriji razvoja igara u Srbiji nakon akvizicije Eipixa od strane ruskog giganta Playrixa.

Startapi i poslovanje

Listty kao ‘Instagram za muziku’ otkriva nam šta naši prijatelji slušaju i zašto je muzika bolja kada se deli sa drugima

Ako čujete dobru pesmu verovatno želite da je podelite sa svojim prijateljima. Startap iz Srbije sa servisom Listty omogućava upravo to i nastoji da objedini najbolje od poznatih muzičkih servisa u okviru jedne aplikacije.

Startapi i poslovanje

Otvoren poziv za startape iz Srbije za ViennaUP konferenciju, prijavite se već sada

Grad Beč nekoliko godina unazad organizuje niz događaja za startape koji su se kroz različita izdanja pretvorili u jedan od najvećih inovacijskih festivala u regionu - Vienna UP. Ove godine počinje 27. aprila i trajaće do 12. maja.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Startapi i poslovanje

€1.000.000 privredi Srbije iz SAD kroz projekat Tesla Nation

Ovaj projekat nastoji da razvije privredne veze Srbije i sveta uz pomoć dijaspore i kompanija koje su se udružile da ga podrže, a cilj mu je da promoviše Srbiju u inostranstvu kao zemlju inovatora i izuzetnih IT profesionalaca.