Zašto bi Google uskoro mogao da 'zakorači' u VR i AR*

Zašto bi Google uskoro mogao da ‘zakorači’ u virtuelnu i proširenu realnost?

Kompanija iz Kalifornije mogla bi da u predstojećem periodu predstavi svetskoj javnosti svoj novi 'headset' koji po svemu sudeći kombinuje funkcije virtuelne i augmentovane (proširene) realnosti. Za sada sve ostaje samo u domenu spekulacija, no zainteresovanost jednog od 'velikih 5' za najbrže rastuću granu u tehnologiji jasno je uočljiva.

google-vr
Projekat Daydream kao inspiracija za novi uređaj?

Da su virtuelna, ali i proširena stvarnost sada već ozbiljno zašli u našu svakodnevnicu, uverili smo se i ranije, te ćemo kao digitalno društvo vremenom sve više biti spremniji da prihvatamo nove formate i prikaze pomoću VR kaciga. Upravo iz pomenutih razloga, gigant iz Mountain Viewa, ako je verovati procurelim informacijama već priprema svoje „parče hardevera“ iz navedenih oblasti za korisnike širom sveta.

Ukoliko se osvrnemo na ono što prenosi The Verge nadovezujući se na pojedine izvore, novi uređaj tehnološkog giganta verovatno će se razlikovati od drugih VR kaciga, te bi funkcionisao bez dodatnog povezivanja mobilnog telefona ili hardverski snažnog računara. Međutim, još se ni blizu ne može naslutiti kako bi mogao da izgleda novi headset iz Googlea, te koje bi komponente bile zadužene za prikaz sadržaja na ekranu.

Ono što je do sada realno očekivati jeste da bi uređaj mogao da bude nešto više podređeniji augmentovanoj (proširenoj stvarnosti), a mnogi već sada pretpostavljaju da se sličnosti ove kacige već mogu naslutiti i uporediti sa Microsoftovim Holo Lensom i Oculus Rift VR kacigom. Takođe, drugi izvori navode da se planovi Googlea sa novim uređajem zapravo svode na takmičenje sa samostalnim gaming VR setovima, gde će se kao najjača konkurencija svakako pojaviti PlayStation VR kao i HTC Vive – koji već polako osvajaju zaljubljenike u svet gaminga širom planete.

Globalni hit Pokémon Go kao priprema za ono što sledi?

Podsećanja radi, Google je još ranije predstavio ambiciozne planove kada je u pitanju VR sadržaj, najavivši već početkom ove godine projekat Daydream koji bi se zasnivao na Android platformi, kao nadogradnja na Cardboard VR set koji je na početku zamišljen da bude dostupan za većinu korisnika koji koriste različite modele telefona.

Koliko iz kompanije ozbiljno računaju na proširenu realnost dokazuje nam i startap Magic Leap koji je podržan od strane Google-a, a čiji rad se baziran na kombinovanju ove dve vrste digitalne realnosti. Ipak, da kao društvo postajemo spremniji na tehnologiju koja pomera granice realnog, možda nam i najbolje dokazuje planetarni hit Pokémon Go koji se upravo bazira na ovoj tehnologiji, a koji je za kratko vreme osvojio uređaje miliona korisnika.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Propustili ste

Gaming

Kako je tim beogradskog Ubisofta razvijao ‘Ghost Recon Breakpoint’ – za milione ljudi širom sveta

'Ghost Recon Breakpoint' je nova igra kompanije Ubisoft koja je u globalnoj 'gaming' zajednici već prikupila veliki broj pozitivnih reakcija igrača širom planete. U razgovoru sa jednim od članova tima koji je radio na razvoju ove igre otkrivamo kako je proces tekao 'iza kulisa'.

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.

Kolumna

Digitalna transformacija banaka nije samo kreiranje aplikacije – to je promena načina razmišljanja

Kada se u jednoj rečenici nađu reči digitalizacija i banka, prva asocijacija je, naravno, Internet bankarstvo. I Internet zaista jeste možda i najznačajniji deo infrastrukture digitalizacije. Da li u tim uslovima tradicionalno bankarstvo uopšte može da opstane?

Netokracija

OMGcommerce ponovo u Beogradu: 20. novembra odgovaramo na pitanja koja najviše muče domaće e-trgovce

Treću godinu zaredom Netokracija Srbija organizuje OMGcommerce Beograd. Ove godine bavimo se novom regulativom koja bi trebalo da unapredi poslovanje web trgovaca u Srbiji, ali i novim digitalnim proizvodima koji aktivno oblikuju našu digitalnu ekonomiju.