Zašto bi Google uskoro mogao da 'zakorači' u VR i AR*

Zašto bi Google uskoro mogao da ‘zakorači’ u virtuelnu i proširenu realnost?

Kompanija iz Kalifornije mogla bi da u predstojećem periodu predstavi svetskoj javnosti svoj novi 'headset' koji po svemu sudeći kombinuje funkcije virtuelne i augmentovane (proširene) realnosti. Za sada sve ostaje samo u domenu spekulacija, no zainteresovanost jednog od 'velikih 5' za najbrže rastuću granu u tehnologiji jasno je uočljiva.

google-vr
Projekat Daydream kao inspiracija za novi uređaj?

Da su virtuelna, ali i proširena stvarnost sada već ozbiljno zašli u našu svakodnevnicu, uverili smo se i ranije, te ćemo kao digitalno društvo vremenom sve više biti spremniji da prihvatamo nove formate i prikaze pomoću VR kaciga. Upravo iz pomenutih razloga, gigant iz Mountain Viewa, ako je verovati procurelim informacijama već priprema svoje „parče hardevera“ iz navedenih oblasti za korisnike širom sveta.

Ukoliko se osvrnemo na ono što prenosi The Verge nadovezujući se na pojedine izvore, novi uređaj tehnološkog giganta verovatno će se razlikovati od drugih VR kaciga, te bi funkcionisao bez dodatnog povezivanja mobilnog telefona ili hardverski snažnog računara. Međutim, još se ni blizu ne može naslutiti kako bi mogao da izgleda novi headset iz Googlea, te koje bi komponente bile zadužene za prikaz sadržaja na ekranu.

Ono što je do sada realno očekivati jeste da bi uređaj mogao da bude nešto više podređeniji augmentovanoj (proširenoj stvarnosti), a mnogi već sada pretpostavljaju da se sličnosti ove kacige već mogu naslutiti i uporediti sa Microsoftovim Holo Lensom i Oculus Rift VR kacigom. Takođe, drugi izvori navode da se planovi Googlea sa novim uređajem zapravo svode na takmičenje sa samostalnim gaming VR setovima, gde će se kao najjača konkurencija svakako pojaviti PlayStation VR kao i HTC Vive – koji već polako osvajaju zaljubljenike u svet gaminga širom planete.

Globalni hit Pokémon Go kao priprema za ono što sledi?

Podsećanja radi, Google je još ranije predstavio ambiciozne planove kada je u pitanju VR sadržaj, najavivši već početkom ove godine projekat Daydream koji bi se zasnivao na Android platformi, kao nadogradnja na Cardboard VR set koji je na početku zamišljen da bude dostupan za većinu korisnika koji koriste različite modele telefona.

Koliko iz kompanije ozbiljno računaju na proširenu realnost dokazuje nam i startap Magic Leap koji je podržan od strane Google-a, a čiji rad se baziran na kombinovanju ove dve vrste digitalne realnosti. Ipak, da kao društvo postajemo spremniji na tehnologiju koja pomera granice realnog, možda nam i najbolje dokazuje planetarni hit Pokémon Go koji se upravo bazira na ovoj tehnologiji, a koji je za kratko vreme osvojio uređaje miliona korisnika.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?