Google Search dobio 'fact checker' za borbu protiv lažnih vesti

Google Search dobio ‘fact checker’ za borbu protiv lažnih vesti

Lažne vesti iliti 'FAKE NEWS' postale su profitabilan biznis krajem 2016. godine - štaviše, moglo bi se reći da su doprinele izboru američkog predsednika Donalda Trampa, ali i nekih drugih - nama geografski bližih političara. Kako se izboriti sa lažima i neistinama? Google misli da ima rešenje.

googlenews

Činjenica je da ljudi danas ne vole činjenice. Naučni podaci i analize zamenjeni su ljudskim osećanjima i pretpostavkama, dok stvari koje se nisu desile dospevaju u udarne termine svetski poznatih medija. Facebook i Google tako su izbili u prvi plan kao dva najzastupljenija online kanala na kojima se mogao videti veliki broj lažnih vesti – štaviše, korisnici širom sveta saglasni su da obe kompanije moraju uraditi više kada je borba protiv neistine u pitanju.

Pravo iz gradića Mountain View stiže najnovija funkcija koja je integrisana direktno u Google Searchfact checker za koji se ova Kalifornijska kompanija nada da će pomoći u otklanjanju neistina i nedoumica oko aktuelnih tema. Iako je prvobitna verzija prikazivanja činjenica prilikom pretrage bila dostupna samo na pojedinim tržištima i u okviru pojedinih proizvoda, Google je danas otvorio mogućnost provere i na svom najkorišćenijem alatu – pretrazi.

fotkicaTechCrunch
Pored upita od sada se nalazi i provera činjenice koja se pretražuje.

Prilikom postavljanja određenih upita, korisnicima će se pored standardnih odgovora od sada prikazivati i poseban deo sa linkovima ka najpoznatijim fact checking sajtovima, kao i konkretan podatak da li je neka vest istinita ili lažna. Na ovaj način, kompanija se nada da će stati na put većem broju neistina za koje se Internet pokazao kao savršen katalizator.

Iako u ovom trenutku dostupan isključivo za pretrage na engleskom jeziku, nadamo se da će sa porastom lažnih vesti na drugim tržištima Google proširiti svoj program i na druga jezička podneblja. Naravno, zdrav razum ne može vam ni najvrednija kompanija na svetu usaditi.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.