Sve više zahteva da ih Google 'zaboravi' u Evropskoj uniji

Sve više zahteva da ih Google ‘zaboravi’ u Evropskoj uniji

Nije tajna da velike tehnološke kompanije 'ne mirišu' legislativu Evropske unije, ali dok god posluju na njenom području one će morati da poštuju propisane zakone. Jedan od njih kaže da građani EU imaju pravo da 'budu zaboravljeni' od strane tehnoloških giganata, a broj ljudi koji se pozivaju na njega sve je veći.

g1

Kako piše The Verge, Google je u zakonskoj obavezi da Evropskoj komisiji dva puta godišnje podnosi detaljan izveštaj o broju zahteva za uklanjanje ličnih i privatnih podataka iz njihove pretrage. Ovog puta, broj zahteva skočio je na 348.085 pri čemu se traži uklanjanje više od 1,2 miliona URL-ova. U ovom trenutku već je uklonjeno 42% sadržaja koji se dovodi u pitanje, dok su drugi slučajevi i dalje u procesu.

Iznesene brojke pokazuju stabilan rast zahteva u odnosu na maj kada je Google izbacio prethodni izveštaj, a koji je zabeležio 280.000 zahteva. Oko 95% njih potraživalo je uklanjanje privatnih i ličnih podataka iz Google-ove pretrage, dok je ostatak baziran na nepoželjnim informacijama koje pojedinci (u ovom slučaju javne ličnosti) ne žele da Google indeksira – a koje Google pažljivo razmatra, ali u većini slučajeva ne uklanja jer ne predstavljaju lične podatke koji podležu zaštiti privatnosti ili copyright-u.

Društvene mreže glavni krivci

Kada su sajtovi sa kojih se potražuje uklanjanje u pitanju, prednjače društvene mreže i servisi za pretragu ljudi poput Profile Engine, 192.com, a tu su i Google+ kao i YouTube. Goruće pitanje u ovom trenutku jeste na koji način Google uklanja podatke: dok su informacije o jednoj ženi iz Italije uklonjene bez problema, blamantne izjave poznate javne ličnosti nisu se našle na listi za brisanje.

Google i druge velike tehnološke kompanije kao što su Facebook i Twitter, iako posluju na teritoriji Evropske unije čije zakone moraju da poštuju, nastavljaju da se bore protiv istih lobirajući u svoju korist, rušeći granicu između javnog i privatnog života na Internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.

Internet marketing

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Internet marketing

Najčešće greške pri izradi ‘content marketing’ strategije

Sasvim je razumno da želite da investirate u kvalitetan sadržaj kako biste unapredili svoj biznis, ali stvari nisu baš tako jednostavne. Evo koje greške marketari najčešće prave pri izradi content marketing strategije.