Jasno je da bez programera širom sveta, ponuda danas najpoznatijih mobilnih prodavnica iz Googlea i Applea ne bi obilovala velikim brojem aplikacija i igara. Upravo iz tih razloga, dve velike tehnološke kompanije ulažu napore kako bi developeri bili zadovoljni zaradom od svojih proizvoda. Tako su i iz Googlea otišli korak dalje, te bi programerima mogli uskoro da ponude čak 85% prihoda od kupovine aplikacije, dok bi ostatak uzela ova kompanija.

Naime, za razliku od trenutnih 70% udela od kupovine aplikacija na Google Playu, jasno je da će novom odlukom tehnološkog giganta kada ista stupi na snagu, programeri koji stvaraju proizvode za Android platformu biti zadovoljni. Sa druge strane, iako ih dele različiti sistemi, postavlja se pitanje koliko nova strategija Googlea zapravo može uticati na Apple?
Kako prenosi Digital Trends, iz Mountain Viewa su još pre godinu dana započeli sa testiranjem pomenutih raspodela prihoda, međutim još nije jasno kada bi novi sistem isplate mogao da bude trajno lansiran za sve developere. Ipak, kada govorimo o Appleu, bitno je napomenuti da je i ova kompanija odlučila da krene sa ozbiljnim promenama na AppStoreu, te je u planu da se programerima takođe ponudi zapravo identičan procenat udela od 85% – međutim, dve kompanije u ovom segmentu deli jedna razlika.
Google i Apple moraju da prate jedni druge
Zapravo, dok bi Apple ponudio povećanu stopu programerima samo ako se korisnik pretplati za određenu aplikaciju na 12 meseci, Google bi izvršio isplatu određenog iznosa programerima od samog početka. Takođe, tu je još jedna razlika koja deli ove dve kompanije, a koja se verovatno neće ni promeniti. Naime, na nezadovoljstvo mnogih programera, Apple će ostati pri odluci da korisnici pretplatu za određene aplikacije izvršavaju putem sopstvenih sistema naplate, obezbeđujući tako da ova kompanija zaradi od svake prodaje aplikacija u svom ekosistemu.
Google se ipak vodi drugačijom filozofijom, te omogućava developerima da ako žele, sami kontrolišu svoje naplate i tako zadrže 100% prihoda. I dok su AppStore i Google Play i dalje najveće prodavnice sa preko 1,5 miliona aplikacija i igara, veoma važna činjenica za oba servisa jeste da se nastavi proces privlačenja developera novim ponudama, nudeći najbolje uslove kako bi isti mogli da naplate svoj rad. Ipak, ostaje nam da sačekamo neko vreme i sami se uverimo da li su najavljene promene blizu – do tada, čini se da će trenutni odnos podele prihoda od aplikacija (70-30) i dalje ostati na snazi za prodavnice obe kompanije.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!