Srpski startap Glober razvija rešenje za lakše donošenje strateških odluka

Glober razvija rešenje za lakše donošenje strateških odluka – i time unapređuje bankarski sektor u Srbiji

Startap iz Srbije Glober nastoji da poslovnim korisnicima omogući lakše operativno i strateško upravljanje mrežama organizacija sa velikim brojem 'retail' ispostava. U ovom intervjuu govorimo o tome kako je projekat nastao i kako teče poslovanje ovog startapa.

Poslovnu pozadinu servisa Glober, ideju za njegov nastanak i planove za naredni period, otkrila nam je Jelena Petković, COO u ovoj firmi. Kako smo u razgovoru sa njom uspeli da saznamo, osnivač i izvršni direktor ovog startapa, Miša Lazović, završio je master iz ekonomije na Univerzitetu u Nišu kao i MBA studije na Univerzitetu u Oksfordu 2016. godine, a pored toga ima dugogodišnje iskustvo u bankarskom sektoru.

Lazović je kroz rad sa velikim organizacijama, koje u svom poslovnom okviru imaju razgranatu prodajnu i uslužnu mrežu, primetio da postoje određene poteškoće i propusti u optimizaciji i alokaciji resursa i donošenju operativnih i strateških odluka, koje se odnose na upravljanje prodajnim i uslužnim mrežama.

Često, odluke nisu donošene na osnovu rezultata opsežnih i preciznih kriterijuma i pretraga, već na osnovu individualne interne procene organizacije ili preporuke eksterno angažovanih savetnika, a što je za posledicu imalo nedostatak u tačnosti i potpunosti podataka te neefikasnost u upravljanju organizacijom na osnovu istih.

Upravo zato, jedna od odluka pomenutog osnivača ovog startapa bila je da se krajem 2020. godine okupi tim ljudi sa dugogodišnjim iskustvom u oblasti bankarstva, konsaltinga, različitih proizvodnih i prodajnih industrija, geo-analitike, programiranja, robotike i UI/UX dizajna. Rezultat toga rada je i osnivanje servisa Glober u okviru kojeg je upravljanje mrežama organizacije zasnovano na pouzdanim i ažurnim podacima, i omogućava organizacijama da lakše donose odluke koje utiču na operativnu efikasnost.

Pobeda na takmičenju ‘Serbia to China’ značajna za dalji razvoj poslovanja

Pojašnjavajući nam u nastavku razgovora po kojim tačno principima Glober funkcioniše, kao i kojim korisnicima je on tačno namenjen, Jelena objašnjava da je ova platforma u svom konačnom rešenju globalna jer iz ovog startapa smatraju da organizacijama više nisu potrebni samo alati ili samo podaci, ili skupi jednokratni konsultanti, već sveobuhvatno i pristupačno rešenje:

Platforma, koristeći naprednu tehnologiju veštačke inteligencije i robotizovanih web indeksera (Web crawler robot), omogućava automatsko prikupljanje, filtriranje i izbor dostupnih podataka na osnovu zadatih kriterijuma, i pruža mogućnost kontinuirane optimizacije resursa i “pametnog” i lako prilagodljivog modela odlučivanja.

Prema rečima naše sagovornice, u prvoj fazi razvoja u konsultacijama sa menadžerima najvećih banaka u regionu, razvijeno je rešenje namenjeno bankarskom tržištu Srbije i regiona, i kao takvo već funkcionalno i dato određenim bankama na testiranje i korišćenje. Upravo zato, Globeru kao proizvodu se pristupa lako i brzo, sa bilo kog uređaja i sa bilo koje lokacije, a pristup je definisan na registraciji korisnika i pretplati.

Ovaj startap uskoro očekuje važan put u Kinu gde će jednom ogromnom tržištu imati priliku da predstavi svoje napredno tehničko rešenje.

Na pitanje Netokracije na koji način je projektiovan biznis model startapa i na koji način se čitav projekat do sada finansirao, Jelena objašnjava da je celokupan razvoj do ovog trenutka finansiran sredstvnima samog osnivača, Miše Lazovića. Ipak, kada već govorimo o finansijama, plan tima koji stoji iza Globera jeste da u nekom trenutku započne prikupljanje sredstava od strane poslovnih anđela, organizacije koje nude grantove, a potom i od investicionih fondova.

Ali, pre nego što se to desi, ovaj startap očekuje poslovni i važan put u Kinu koji su osvojili kao jedni od pobednika takmičenja Serbia to China. Jelena nam je upravo govorila o tome šta ovaj tim očekuje od puta u Aziju i koliko bi predstavljanje na tamošnjem tržištu moglo da bude značajno za tim iz Srbije:

Izbor Globera u top 3 startap kompanije na ovom takmičenju omogućava priliku da upoznamo kinesko tržište, prilagodimo rešenje potrebama tog tržišta i da rešenje predstavimo kineskim investitorima, u saradnji sa ekspertima iz Kine. Kinesko tržište je zbog svoje veličine svakako jedno od najatraktivnijih na svetu. Ako uspemo da dođemo do product-market fita na ovom tržištu, potencijal za rast Globera je ogroman.

Unapređenje servisa za bankarsko tržište Srbije i regiona kao sledeći veliki plan

Takođe, imali smo priliku razgovaramo i o tome da li je startap za sada u potrazi za investicijom ako da, gde bi u ovom trenutku uložili potencijalna sredstva za dalji rast i razvoj poslovanja. Naša sagovornica otkriva da sledeća faza investicije podrazumeva dalji razvoj tehničkog dela tima, kao i razvoj korisničkog dela tima za analizu tržišta, marketing i prodaju, kako bi se, kao krajnji cilj, postigla operativna izvrsnost.

Jelena nam otkriva da je tim koji stoji iza Globera spreman za investiciju koje će uticati na dalji razvoj rešenja i približavanje istog krajnjim korisnicima, u cilju unapređenja njihovog poslovanja na polju agilnosti, automatizacije, sigurnosti i skalabilnosti. Za sam kraj, ona nam je otkrila planove startapa za ostatak godine, kao i šta sve možemo očekivati od Globera u narednom periodu:

Za kontinuirani rast i razvoj neophodno je duboko razumevanje i današnje stvarnosti i sutrašnjih mogućnosti, kao i praćenje tržišnih sila koje pokreću promene. Dosadašnji proces kreiranja i razvoja Globera, kao i povratna informacija koju smo dobili od korisnika koji testiraju i koriste postojeće rešenje, validirali su ideju uz zaključak da je Glober potreban tržištu. Rešenje kombinuje dostupne alate za prikupljanje, skladištenje i selekciju podataka, koji su u stalnom procesu kretanja, i čini da Glober bude primenjiv u različitim industrijama, na globalnom nivou.

U narednom periodu pomenuti startap iz Srbije očekuje unapređenje rešenja namenjeno bankarskom tržištu Srbije i regiona, kao i razvoj rešenja za druge industrije koje imaju razvijenu mrežu proizvoda i usluga na tržištu jugoistočne Evrope i na kineskom tržištu. “Put od današnje stvarnosti do sutrašnjih mogućnosti biće dug i pun izazova, a mi smo spremni da velikim koracima koračamo tim putem”, zaključila je Jelena na kraju.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

E-commerce

Pošta Srbije i eCommerce Asocijacija potpisale Memorandum o razumevanju

Saradnja sa Poštom Srbije u programskim sadržajima eCommerce Asocijacije ključna je za razvoj i unapređenje internet poslovanja u Srbiji - pre svega kroz razmenu iskustva radi edukacije mikro i malih preduzeća.

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.

E-commerce

Kako do Internet prodavnice za manje od 24 časa?

Vladan Dobrenov pokrenuo je Cartizz kao odgovor na komplikovan i dugotrajan proces izrade web prodavnice. U razgovoru za Netokraciju otkriva nam kako servis funkcioniše i kome je namenjen.