Film 'Knez Lazar' prikuplja 20.000 evra za dokumentovanje srpske istorije

Film ‘Knez Lazar’ prikuplja 20.000 evra za dokumentovanje srpske istorije

Kraći filmovi idealna su prilika za ekranizaciju kulture i bogate istorije jedne zemlje. Srbija, zahvaljujući burnoj prošlosti ima čime da se pohvali, a mladi tim Kruševljana rešen je da kroz 45 minutni film predstavi život Kneza Lazara. Za to im je potrebna velika finansijska pomoć zbog čega su pokrenuli Indiegoog kampanju. Više o projektu sa rediteljem Markom Marinkovićem.

Ovaj igrano-edukativni film prati život kneza Lazara Hrebeljanovića od rođenja, odrastanja na dvoru cara Dušana, preko venčanja s Milicom i napredovanja do kneza, gradnje prestonog grada Kruševca, sve do same Kosovske bitke. Plan autora jeste da se film snimi u formatu od 45 minuta koji nalikuje na dokumentarne filmove koje radi History kanal.

Prema rečima Marka Marinkovića, mladog reditelja iz Kruševca, njegov tim već tri godine radi na ovom projektu i sa nešto prikupljenog novca do sada je snimljen promotivni video kako bi se potencijalnim donatorima pokazalo na koji način tim želi da prikaže čitavu priču:

23. oktobra pokrenuli smo crowdfunding kampanju i s obzirom na to da nismo sakupili kompletan budžet za film, polovinu tražimo putem Indiegogoa. Za ceo film nam treba minimum 40.000 evra, dok u Indiegogo kampanji prikupljanja novca tražimo 20.000 evra. Plan je da ukoliko sakupimo novac da sledeće godine krenemo u pripreme za snimanje i krajem 2018. godine da imamo premijeru filma.

Kada je reč o finansiranju, Marko kaže da je potraga za budžetom podeljena na dva dela – jedan deo prikupljaju putem crowdfunding kampanje, a drugi deo očekuju od opštine Kruševac, Eparhije kruševačke i lokalnih sponzora. „Ceo budžet biće uložen u pripreme za snimanje (izviđanje lokacija, pravljenje kostima, scenografije i rekvizita, kasting za glumce itd.), samo snimanje filma, kao i za postprodukciju koja uzima trećinu budžeta s obzirom na to da je potrebno što vernije uraditi tadašnje tvrđave, gradove, bitke i ostale detalje“, dodaje je Marinković.

Naša istorija, vredna dokumentovanja

Sagovornik Netokracija otkriva nam da je od inicijalne ideje za ovaj film do snimanja promotivnog videa prošlo godinu i po dana, dok je za to vreme ceo tim pokušavao da animira čelnike grada i potencijalne sponzore. Međutim, kako Marko kaže, na početku nije stizalo dovoljno podrške, kako finansijske, tako i moralne:

 Primetili smo da svi pitaju da li mi to zaista možemo da izvedemo, pogotovu što ja nisam završio režiju i što sam mlad za jedan takav poduhvat. Onda sam se odlučio da sa to nešto novca što smo skupili, plus nešto iz svog džepa, snimimo promotivni video koji bi bio pokazatelj donatorima i sponzorima da mi to možemo da iznesemo do kraja.

Vojin Ćetković će biti u glavnoj ulozi kneza Lazara, dok je naracija filma prepuštena novinaru Goranu Dimitrijeviću.

Prezentovavši promotivni video čelnicima grada, ekipa filma dobija zeleno svetlo da bi deo projekta mogao biti jednim delom finansiran. Međutim, Marko otkriva da njegov tim još uvek ne zna da li će do toga doći i sa koliko novca bi grad mogao da pomogne – kao i da je ovo samo jedan od razloga zašto su se odlučili da ne čekaju odluku čelnika i obrate se građanima Srbije za pomoć putem platforme za grupno finansiranje.

Premijera filma krajem sledeće godine?

Na pitanje Netokracije da li se planira i serijal koji bi mogao biti emitovan na javnom servisu, Marinković ističe kako tim za sada nije razmišljao o tome, budući da je kompletan fokus na animaciji ljudi za ovaj 45-minutni film:

Radio televizija Srbije ima tu moć i sredstva da radi serije o srednjevekovnoj istoriji. Mi to nemamo. Zato gledamo da sa ovim prođemo u javnost, dovoljno ispromovišemo projekat, dobijemo podršku šire javnosti i čelnih ljudi i uradimo ovaj film o knezu Lazaru. Onda ćemo sigurno lakše nastupiti sa nekom drugom idejom slične tematike.

Marko na kraju otkriva da planovi za naredni period obuhvataju završetak ove kampanje do kraja novembra, te skupljanje dovoljno sredstava za taj početak. „Ukoliko sve bude kako treba, na proleće ćemo krenuti sa pripremama za snimanje, a tokom leta u samo snimanje, dok bi do kraja sledeće godine trebalo da imamo premijeru filma“, zaključio je na kraju Marinković. Više o projektu Knez Lazar pogledajte na zvaničnoj stranici Indiegogo kampanje.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Regruteri nam otkrivaju koje su trenutno najtraženije pozicije u IT-ju

Kako bismo saznali koji kadrovi su trenutno najpotrebniji domaćoj tehnološkoj industriji kontaktirali smo predstavnike agencija FatCat Coders, ManpowerGroup i Omnes Group. U nastavku teksta slede njihova iskustva.

Startapi i poslovanje

Poreska uprava poziva građane da prijave svoje inostrane prilive – posebno ističu programere i influensere

Poreska uprava Republike Srbije poziva sva fizička lica koja su propustila da podnesu poreske prijave priliva iz inostranstva, da to samoinicijativno urade kako bi izbegli prekršajnu odgovornost.

Kultura 2.0

Stiže nam nova Vlada – koliko će se ona baviti digitalizacijom i IT industrijom u Srbiji?

Mnogo je toga urađeno u protekle četiri godine, mahom zbog kontinuiteta prethodne Vlade sa kojim se one pre nje i ne mogu baš pohvaliti. Analiziramo koje su to stvari koje bi se mogle naći u novom ekspozeu, a koje se tiču digitalizacije i IT industrije u Srbiji.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Pobednici OTP Generator konkursa Zanateria i Your Pet World otkrivaju dalje svoje poslovne planove

Pre nešto više od nedelju dana završen je još jedan Generator Gamechanger konkurs, ovaj put u 'online' izdanju. Žiri je i ove godine izabrao najbolje digitalne projekte, a njihove priče vam otkrivamo u nastavku.

Internet marketing

Budućnost digitalnog marketinga se ‘kladi’ na mlade ljude – i zato pazite kako birate praktikante

Da li zaista mladima više nije toliko sexy raditi u marketing agencijama ili situacija nije toliko tragična kakvom je predstavljaju?

Startapi i poslovanje

Kanadski startap Autoklose sa kancelarijama u Beogradu akviziran od strane kompanije VanillaSoft

Autoklose nastaviće svoje poslovanje kao deo kompanije VanillaSoft, jedne od vodećih 'sales engagement' tehnoloških kompanija na svetu.

Startapi i poslovanje

LearnUpon sa kancelarijama u Beogradu osigurao $56 miliona investicije

LearnUpon, kompanija koja u Beogradu zapošljava preko 40 developera, osigurala je manjinsku investiciju od 56 miliona dolara od kompanije za globalni rast Summit Partners.

Gaming

Gejming studio Miracle Dojo ušao u svet gejmifikacije likova igrom PopStar Adventure – glavni junak je Željko Joksimović

Miracle Dojo, beogradski gejming studio, uspešno je objavio svoju drugu video igru - PopStar Adventure. Ovaj poduhvat realizovan je u saradnji sa producentom i pevačem Željkom Joksimovićem, o čemu smo razgovarali sa osnivačem ovog studija. 

Kultura 2.0

Spotify imenovao Httpool kao ekskluzivnog zastupnika za oglasna rešenja na Balkanu

Ova agencija biće na raspolaganju brendovima iz Srbije, Hrvatske, Slovenije, Severne Makedonije, Crne Gore, Albanije i BiH koji žele da se oglašavaju na platformi Spotify.