Šta nam nova usluga FCA Srbija govori o budućnosti auto industrije?

Počinje li auto industrija u Srbiji da prati model usluge umesto proizvoda? Sa marketing menadžerom FCA Srbija, Borisom Čučkovićem, razgovaramo o novoj usluzi "500 za 200" koju je ova kompanija nedavno predstavila, a u okviru koje korisnici mogu da voze potpuno novi Fiat 500 po ceni od 200 evra mesečno - bez troškova registracije, zimskih guma i servisa.

Nova usluga predstavljena je na nedavno održanom BG Car Show.

Ekonomija deljenja zahvatila je gotovo sve industrije, pa tako i automobilsku. Najveći proizvođači automobila poslednjih godina bore se da definišu šta danas predstavlja vlasništvo nad automobilom i kako nova generacija korisnika (milenijalci) gleda na prevozno sredstvo. Da li je to posed koji se sa ponosom čuva i neguje ili još jedna od usluga koja će već naredne godine biti zamenjena boljom i naprednijom verzijom?

Sa ovim pitanjima suočavaju se i auto kuće u Srbiji koje pored novih poslovnih modela, moraju da misle i o ukupnom broju prodatih automobila tj. veličini tržišta. Naime, u 2017. godini prodato je tek 30.000 novih automobila, dok je broj novoregistrovanih „polovnjaka“ do 1. septembra iste godine iznosio čak 90.000 hiljada. Iako se tržište oporavlja (zabeležen rast u odnosu na prethodne godine), činjenica je da Srbija nije lider u regionu kada su novi četvorotočkaši u pitanju, stavljajući pred proizvođače i trgovce novi set izazova: gde se nalazi prostor za rast?

Novi pogled na pojam ‘vlasništvo’

Odgovor na ovo pitanje stiže iz kompanije FCA Srbija koja je na nedavno održanom BG Car Show predstavila svoju novu uslugu po imenu „500 za 200“. Ukratko, korisnici ove usluge tako su u mogućnosti da za 200 evra mesečno iznajme novi Fiat 500 bez troškova registracije, servisa, kupovine zimskih guma i slično. Drugim rečima – jedino što plaćate jesu gorivo i tečnost za stakla.

„Ideja „500  za  200“ nastala je po ugledu na Be Free program koji već postoji na italijanskom tržištu“, započinje razgovor Boris Čučković koji za Netokraciju kaže da je u pitanju specifična verzija dugoročnog lizinga sa mogućnošću prekida posle 13 meseci i zamenom postojećeg automobila za neku novu verziju. Sam program dobro je prihvaćen na italijanskom tržištu, te je FCA Srbija odlučio da ga primeni i na našem tržištu – naravno, uz manje modifikacije.

Kome je ‘500 za 200’ namenjen?

Vozače automobila možemo podeliti u dve grupe: na one kojima auto predstavlja ljubimca i one koji na svoje četvorotočkaše gledaju sa nešto manje entuzijazma, ali i bez kojih ne bi mogli da funkcionišu u današnjem društvu. Čučković pak kaže da se novi proizvod tj. usluga može posmatrati sa racionalne i sa emocionalne strane:

Racionalno gledano, program „500 za 200“ namenjen je svim onim vozačima koji žele da uživaju u vožnji, a da pri tom nemaju obavezu da poseduju automobil. U eri u kojoj dominiraju usluge, nudimo jedno vrlo pragmatično rešenje kada je mobilnost u pitanju.

Kako kaže, jedina obaveza vozača jeste da plati mesečnu ratu i da se postara da mu rezervoar bude pun kako bi mogao da se doveze na željenu destinaciju. Svi ostali troškovi (kasko osiguranje, registracija, redovan servis i sezonska zamena guma) su uračunati u mesečnu ratu.

Sa druge, emocionalne strane, nova usluga obraća se i svim iskrenim ljubiteljima modela Fiat 500, automobila koji prema rečima našeg sagovornika predstavlja stilsku ikonu u dizajnu automobila i koji na tržištu postoji već punih 60 godina:

Svake godine, ovaj model dobija i novu specijalnu seriju u ograničenim količinama. Upravo za one koji žele da voze uvek novi Fiat 500 i da slede najnovije trendove, koncept „500 za 200“ predstavlja idealnu priliku da ovu želju i ostvare.

Kada se korisnik i odluči na korišćenje ove usluge, sa finansijskim partnerima koji su pružaoci usluge dugoročnog rentiranja, potpisuje se ugovor sa minimalnim zakupom od 13 meseci. Nakon isteka tih 13 meseci, klijent na raspolaganju ima nekoliko mogućnosti:

  • da prekine zakup
  • da zameni postojeći automobil novim i tako krene u novi ciklus
  • ili ako se vlasnik toliko emotivno vezao za postojeći automobil, moguća opcija je da nastavi sa otplatom automobila u periodu od 48 meseci i na kraju stekne pravo preče kupovine (kao što je slučaj kod regularnog operativnog lizinga).

Širenje usluge na kompletnu 500 familiju ukoliko tržište kaže – da

Da li je nova „500 za 200“ usluga namenjena lifestyle ili poslovnim korisnicima? Boris kaže da je FCA Srbija odabrao da komunicira ceo koncept prevashodno kroz digitalne kanale, u saradnji sa odabranim influenserima koji u svojoj sveri poslovanja dele principe „novog Fiće“ – dizajn, umetnost, određeni način života. Tako su za potrebe promocije izabrani Dušica Spasić (@dushicadusha), Aleksandra Erić (@aleksandra.duende) i Braća Burazeri (@bracaburazeri).

„500 za 200“ lansiran je u saradnji sa poznatim dizajnerima i umetnicima koji će se naći u ulozi brend ambasadora.

U svojoj osnovi, novom akcijom FCA Srbija želi da široj ciljnog grupi ponudi jedinstven način za uživanju u automobilu koji mnogi žele, a koji do sada nisu mogli da priušte na tradicionalan način. Međutim, lifestyle segment samo je jedna strana novčića:

To ne znači da posebnu pažnju nismo posvetili upravo ljudima iz sfere biznisa, naročito onima koji možda već poseduju veći, porodični automobil, a Fiat 500 mogu koristiti za vožnju po gradu. Već imamo mnogo dobrih primera raznih preduzetnika i profesionalaca, kao i nekih uslužnih preduzeća koja su prepoznala ovaj koncept kao idealan način da pospeše svoj biznis.

Na pitanje Netokracije da li uskoro možemo očekivati širenje usluge i na druge (veće) modele poput 500X ili 500L, Čučković zaključuje da kompanija ima dosta toga u planu za naredni period, dodavši da je želja da se koncept proširi na kompletnu 500 familiju, ali da će svaki poslovni potez biti reakcija na zahteve i reakcije tržišta.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

5 automobila renomiranih auto kuća koji su gorivo zamenili strujom

Najpoznatiji i najveći auto brendovi sve više se okreću elektro pogonu. Mercedes i Audi predstavili su na salonu u Parizu svoje prve potpuno električne automobile, dok svoj odgovor tržištu i spremaju i BMW, Jaguar i Porsche.

E-commerce

Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Startapi i poslovanje

Izmene Zakona o prevozu putnika ušle u Skupštinu – ako se usvoje CAR:GO bi mogao postati taxi

Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju ušao je u Narodnu skupštinu. Šta to znači za CAR:GO i slične servise koji bi potencijalno došli na srpsko tržište?

Propustili ste

Tehnologija

SBB predstavio EON Smart Box – pametne funkcije i 4K rezolucija sastavni deo ponude

SBB i United Grupa predstavili su danas u hotelu Metropol u Beogradu prvi 'smart box' u regionu koji spaja televizijske sadržaje sa Android TV digitalnim servisima. Novi uređaj nosi naziv EON i biće dostupan već od sutra.

Novost

Google uvodi naplatu za YouTube, Google Play i druge servise – cenu snose proizvođači u EU?

Pvi put u svojoj istoriji Gugl će naplaćivati licence proizvođačima telefona u Evropi za instalaciju njegovih servisa kao što su Google Play, YouTube ili Gmail.

Analiza

Opel uhvaćen u softverskoj prevari prilikom testiranja štetnih gasova – novi dizelgejt na pomolu?

Očigledno da pojedini proizvođači automobila teškom mukom razvijaju sisteme koji će umanjiti emitovanje štetnih gasova. Nakon ogromnog skandala koji i dalje potresa VW grupaciju, varanju se priključio još jedan veliki igrač - Opel.

Kultura 2.0

Uključite se u raspravu o Centralnom registru stanovništva – bazi podataka građana Srbije

Okrugli sto o Nacrtu zakona o Centralnom registru građana održava se danas, a predstavnici Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave i druge zainteresovane strane raspravljaće o tome da li je sveobuhvatna evidencija o građanima na jednom mestu dobro rešenje.

Nesortirano

5 lekcija koje svaki softverski tim lider mora da savlada

Sama uloga tim lidera u različitim kompanijama ima različito značenje. Neke kompanije posmatraju ovu poziciju kao unapređenje u vidu titule, dok druge vide ovu poziciju kao novu, neizostavnu ulogu u timu. U mnogim kompanijama se ovo razlikuje čak i od projekta do projekta.

Tehnologija

Planirate da posetite Dubai? Tamo vas može voziti novi taksi bez vozača

Pitanje je vremena kada bismo samovozeće automobile mogli da vidimo na ulicama širom sveta. Prvi veliki korak ka tome, pored kompanija iz SAD-a, napravila je uprava za saobraćaj i transport u Dubaiju.