Fića za €200: Šta nam nova usluga FCA Srbija govori o budućnosti auto industrije?

Šta nam nova usluga FCA Srbija govori o budućnosti auto industrije?

Počinje li auto industrija u Srbiji da prati model usluge umesto proizvoda? Sa marketing menadžerom FCA Srbija, Borisom Čučkovićem, razgovaramo o novoj usluzi "500 za 200" koju je ova kompanija nedavno predstavila, a u okviru koje korisnici mogu da voze potpuno novi Fiat 500 po ceni od 200 evra mesečno - bez troškova registracije, zimskih guma i servisa.

Nova usluga predstavljena je na nedavno održanom BG Car Show.

Ekonomija deljenja zahvatila je gotovo sve industrije, pa tako i automobilsku. Najveći proizvođači automobila poslednjih godina bore se da definišu šta danas predstavlja vlasništvo nad automobilom i kako nova generacija korisnika (milenijalci) gleda na prevozno sredstvo. Da li je to posed koji se sa ponosom čuva i neguje ili još jedna od usluga koja će već naredne godine biti zamenjena boljom i naprednijom verzijom?

Sa ovim pitanjima suočavaju se i auto kuće u Srbiji koje pored novih poslovnih modela, moraju da misle i o ukupnom broju prodatih automobila tj. veličini tržišta. Naime, u 2017. godini prodato je tek 30.000 novih automobila, dok je broj novoregistrovanih „polovnjaka“ do 1. septembra iste godine iznosio čak 90.000 hiljada. Iako se tržište oporavlja (zabeležen rast u odnosu na prethodne godine), činjenica je da Srbija nije lider u regionu kada su novi četvorotočkaši u pitanju, stavljajući pred proizvođače i trgovce novi set izazova: gde se nalazi prostor za rast?

Novi pogled na pojam ‘vlasništvo’

Odgovor na ovo pitanje stiže iz kompanije FCA Srbija koja je na nedavno održanom BG Car Show predstavila svoju novu uslugu po imenu „500 za 200“. Ukratko, korisnici ove usluge tako su u mogućnosti da za 200 evra mesečno iznajme novi Fiat 500 bez troškova registracije, servisa, kupovine zimskih guma i slično. Drugim rečima – jedino što plaćate jesu gorivo i tečnost za stakla.

„Ideja „500  za  200“ nastala je po ugledu na Be Free program koji već postoji na italijanskom tržištu“, započinje razgovor Boris Čučković koji za Netokraciju kaže da je u pitanju specifična verzija dugoročnog lizinga sa mogućnošću prekida posle 13 meseci i zamenom postojećeg automobila za neku novu verziju. Sam program dobro je prihvaćen na italijanskom tržištu, te je FCA Srbija odlučio da ga primeni i na našem tržištu – naravno, uz manje modifikacije.

Kome je ‘500 za 200’ namenjen?

Vozače automobila možemo podeliti u dve grupe: na one kojima auto predstavlja ljubimca i one koji na svoje četvorotočkaše gledaju sa nešto manje entuzijazma, ali i bez kojih ne bi mogli da funkcionišu u današnjem društvu. Čučković pak kaže da se novi proizvod tj. usluga može posmatrati sa racionalne i sa emocionalne strane:

Racionalno gledano, program „500 za 200“ namenjen je svim onim vozačima koji žele da uživaju u vožnji, a da pri tom nemaju obavezu da poseduju automobil. U eri u kojoj dominiraju usluge, nudimo jedno vrlo pragmatično rešenje kada je mobilnost u pitanju.

Kako kaže, jedina obaveza vozača jeste da plati mesečnu ratu i da se postara da mu rezervoar bude pun kako bi mogao da se doveze na željenu destinaciju. Svi ostali troškovi (kasko osiguranje, registracija, redovan servis i sezonska zamena guma) su uračunati u mesečnu ratu.

Sa druge, emocionalne strane, nova usluga obraća se i svim iskrenim ljubiteljima modela Fiat 500, automobila koji prema rečima našeg sagovornika predstavlja stilsku ikonu u dizajnu automobila i koji na tržištu postoji već punih 60 godina:

Svake godine, ovaj model dobija i novu specijalnu seriju u ograničenim količinama. Upravo za one koji žele da voze uvek novi Fiat 500 i da slede najnovije trendove, koncept „500 za 200“ predstavlja idealnu priliku da ovu želju i ostvare.

Kada se korisnik i odluči na korišćenje ove usluge, sa finansijskim partnerima koji su pružaoci usluge dugoročnog rentiranja, potpisuje se ugovor sa minimalnim zakupom od 13 meseci. Nakon isteka tih 13 meseci, klijent na raspolaganju ima nekoliko mogućnosti:

  • da prekine zakup
  • da zameni postojeći automobil novim i tako krene u novi ciklus
  • ili ako se vlasnik toliko emotivno vezao za postojeći automobil, moguća opcija je da nastavi sa otplatom automobila u periodu od 48 meseci i na kraju stekne pravo preče kupovine (kao što je slučaj kod regularnog operativnog lizinga).

Širenje usluge na kompletnu 500 familiju ukoliko tržište kaže – da

Da li je nova „500 za 200“ usluga namenjena lifestyle ili poslovnim korisnicima? Boris kaže da je FCA Srbija odabrao da komunicira ceo koncept prevashodno kroz digitalne kanale, u saradnji sa odabranim influenserima koji u svojoj sveri poslovanja dele principe „novog Fiće“ – dizajn, umetnost, određeni način života. Tako su za potrebe promocije izabrani Dušica Spasić (@dushicadusha), Aleksandra Erić (@aleksandra.duende) i Braća Burazeri (@bracaburazeri).

„500 za 200“ lansiran je u saradnji sa poznatim dizajnerima i umetnicima koji će se naći u ulozi brend ambasadora.

U svojoj osnovi, novom akcijom FCA Srbija želi da široj ciljnog grupi ponudi jedinstven način za uživanju u automobilu koji mnogi žele, a koji do sada nisu mogli da priušte na tradicionalan način. Međutim, lifestyle segment samo je jedna strana novčića:

To ne znači da posebnu pažnju nismo posvetili upravo ljudima iz sfere biznisa, naročito onima koji možda već poseduju veći, porodični automobil, a Fiat 500 mogu koristiti za vožnju po gradu. Već imamo mnogo dobrih primera raznih preduzetnika i profesionalaca, kao i nekih uslužnih preduzeća koja su prepoznala ovaj koncept kao idealan način da pospeše svoj biznis.

Na pitanje Netokracije da li uskoro možemo očekivati širenje usluge i na druge (veće) modele poput 500X ili 500L, Čučković zaključuje da kompanija ima dosta toga u planu za naredni period, dodavši da je želja da se koncept proširi na kompletnu 500 familiju, ali da će svaki poslovni potez biti reakcija na zahteve i reakcije tržišta.

Ostavi komentar

  1. Nikola

    Nikola

    9. 11. 2018. u 18:51 Odgovori

    Ne razumem potrebu za promocijom? ja pokušao da uzmem Fiat 500 za 200, ali to nijedan diler nema?! Izgleda mi da tu nešto nije u redu!

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.