Fića za €200: Šta nam nova usluga FCA Srbija govori o budućnosti auto industrije?

Šta nam nova usluga FCA Srbija govori o budućnosti auto industrije?

Počinje li auto industrija u Srbiji da prati model usluge umesto proizvoda? Sa marketing menadžerom FCA Srbija, Borisom Čučkovićem, razgovaramo o novoj usluzi "500 za 200" koju je ova kompanija nedavno predstavila, a u okviru koje korisnici mogu da voze potpuno novi Fiat 500 po ceni od 200 evra mesečno - bez troškova registracije, zimskih guma i servisa.

Nova usluga predstavljena je na nedavno održanom BG Car Show.

Ekonomija deljenja zahvatila je gotovo sve industrije, pa tako i automobilsku. Najveći proizvođači automobila poslednjih godina bore se da definišu šta danas predstavlja vlasništvo nad automobilom i kako nova generacija korisnika (milenijalci) gleda na prevozno sredstvo. Da li je to posed koji se sa ponosom čuva i neguje ili još jedna od usluga koja će već naredne godine biti zamenjena boljom i naprednijom verzijom?

Sa ovim pitanjima suočavaju se i auto kuće u Srbiji koje pored novih poslovnih modela, moraju da misle i o ukupnom broju prodatih automobila tj. veličini tržišta. Naime, u 2017. godini prodato je tek 30.000 novih automobila, dok je broj novoregistrovanih „polovnjaka“ do 1. septembra iste godine iznosio čak 90.000 hiljada. Iako se tržište oporavlja (zabeležen rast u odnosu na prethodne godine), činjenica je da Srbija nije lider u regionu kada su novi četvorotočkaši u pitanju, stavljajući pred proizvođače i trgovce novi set izazova: gde se nalazi prostor za rast?

Novi pogled na pojam ‘vlasništvo’

Odgovor na ovo pitanje stiže iz kompanije FCA Srbija koja je na nedavno održanom BG Car Show predstavila svoju novu uslugu po imenu „500 za 200“. Ukratko, korisnici ove usluge tako su u mogućnosti da za 200 evra mesečno iznajme novi Fiat 500 bez troškova registracije, servisa, kupovine zimskih guma i slično. Drugim rečima – jedino što plaćate jesu gorivo i tečnost za stakla.

„Ideja „500  za  200“ nastala je po ugledu na Be Free program koji već postoji na italijanskom tržištu“, započinje razgovor Boris Čučković koji za Netokraciju kaže da je u pitanju specifična verzija dugoročnog lizinga sa mogućnošću prekida posle 13 meseci i zamenom postojećeg automobila za neku novu verziju. Sam program dobro je prihvaćen na italijanskom tržištu, te je FCA Srbija odlučio da ga primeni i na našem tržištu – naravno, uz manje modifikacije.

Kome je ‘500 za 200’ namenjen?

Vozače automobila možemo podeliti u dve grupe: na one kojima auto predstavlja ljubimca i one koji na svoje četvorotočkaše gledaju sa nešto manje entuzijazma, ali i bez kojih ne bi mogli da funkcionišu u današnjem društvu. Čučković pak kaže da se novi proizvod tj. usluga može posmatrati sa racionalne i sa emocionalne strane:

Racionalno gledano, program „500 za 200“ namenjen je svim onim vozačima koji žele da uživaju u vožnji, a da pri tom nemaju obavezu da poseduju automobil. U eri u kojoj dominiraju usluge, nudimo jedno vrlo pragmatično rešenje kada je mobilnost u pitanju.

Kako kaže, jedina obaveza vozača jeste da plati mesečnu ratu i da se postara da mu rezervoar bude pun kako bi mogao da se doveze na željenu destinaciju. Svi ostali troškovi (kasko osiguranje, registracija, redovan servis i sezonska zamena guma) su uračunati u mesečnu ratu.

Sa druge, emocionalne strane, nova usluga obraća se i svim iskrenim ljubiteljima modela Fiat 500, automobila koji prema rečima našeg sagovornika predstavlja stilsku ikonu u dizajnu automobila i koji na tržištu postoji već punih 60 godina:

Svake godine, ovaj model dobija i novu specijalnu seriju u ograničenim količinama. Upravo za one koji žele da voze uvek novi Fiat 500 i da slede najnovije trendove, koncept „500 za 200“ predstavlja idealnu priliku da ovu želju i ostvare.

Kada se korisnik i odluči na korišćenje ove usluge, sa finansijskim partnerima koji su pružaoci usluge dugoročnog rentiranja, potpisuje se ugovor sa minimalnim zakupom od 13 meseci. Nakon isteka tih 13 meseci, klijent na raspolaganju ima nekoliko mogućnosti:

  • da prekine zakup
  • da zameni postojeći automobil novim i tako krene u novi ciklus
  • ili ako se vlasnik toliko emotivno vezao za postojeći automobil, moguća opcija je da nastavi sa otplatom automobila u periodu od 48 meseci i na kraju stekne pravo preče kupovine (kao što je slučaj kod regularnog operativnog lizinga).

Širenje usluge na kompletnu 500 familiju ukoliko tržište kaže – da

Da li je nova „500 za 200“ usluga namenjena lifestyle ili poslovnim korisnicima? Boris kaže da je FCA Srbija odabrao da komunicira ceo koncept prevashodno kroz digitalne kanale, u saradnji sa odabranim influenserima koji u svojoj sveri poslovanja dele principe „novog Fiće“ – dizajn, umetnost, određeni način života. Tako su za potrebe promocije izabrani Dušica Spasić (@dushicadusha), Aleksandra Erić (@aleksandra.duende) i Braća Burazeri (@bracaburazeri).

„500 za 200“ lansiran je u saradnji sa poznatim dizajnerima i umetnicima koji će se naći u ulozi brend ambasadora.

U svojoj osnovi, novom akcijom FCA Srbija želi da široj ciljnog grupi ponudi jedinstven način za uživanju u automobilu koji mnogi žele, a koji do sada nisu mogli da priušte na tradicionalan način. Međutim, lifestyle segment samo je jedna strana novčića:

To ne znači da posebnu pažnju nismo posvetili upravo ljudima iz sfere biznisa, naročito onima koji možda već poseduju veći, porodični automobil, a Fiat 500 mogu koristiti za vožnju po gradu. Već imamo mnogo dobrih primera raznih preduzetnika i profesionalaca, kao i nekih uslužnih preduzeća koja su prepoznala ovaj koncept kao idealan način da pospeše svoj biznis.

Na pitanje Netokracije da li uskoro možemo očekivati širenje usluge i na druge (veće) modele poput 500X ili 500L, Čučković zaključuje da kompanija ima dosta toga u planu za naredni period, dodavši da je želja da se koncept proširi na kompletnu 500 familiju, ali da će svaki poslovni potez biti reakcija na zahteve i reakcije tržišta.

Ostavi komentar

  1. Nikola

    Nikola

    9. 11. 2018. u 18:51 Odgovori

    Ne razumem potrebu za promocijom? ja pokušao da uzmem Fiat 500 za 200, ali to nijedan diler nema?! Izgleda mi da tu nešto nije u redu!

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Office Talks Podcast

Gde su naši AliExpress paketi?

Šestu epizodu Netokracijinog Office Talks podcasta obeležio je razgovor o trenutnim dešavanjima sa astronomskim poskupljenjem poštarine sa sajta AliExpress. Mi smo pokušali da analiziramo šta je tačno dovelo do ovog problema koji je u velikoj meri pogodio sve one koji kupuju sa ove poznate online prodavnice.

Propustili ste

Kultura 2.0

Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojem zbližava kolege – ovaj put kroz ‘online’ trku

Peto izdanje Serbia Business Run, serije poslovnih trka i najveći sportsko-kompanijski događaj u Srbiji, održaće se u septembru 2020. godine - ovoga puta 'online'. Kako izgleda trka u ovom potpuno drugačijem formatu, otkriva nam direktor ove organizacije.

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?

Office Talks Podcast

Kako je KK Crvena Zvezda osvojila Evropu najboljom marketing strategijom

Košarkaška Evroliga nije se zasnivala samo na utakmicama u sportskim halama, već i na jednom sasvim drugačijem terenu - u pitanju je digitalni marketing u sportu.

Gaming

Šest godina od Astroids igre i srpski studio Superverse osvaja Steam sa novim naslovom!

Pre šest godina studio Superverse Industries, tada još pod nazivom Industry Entertainment, predstavio je svoju novu igru - Astroids, koja je kasnije postala Superverse, a sa kojom je ovaj game development studio iz Srbije zabeležio uspeh. Mi smo sa osnivačima razgovarali kako je izgledao put od prvog naslova 2002. godine pa sve do jedne uspešne igre na platformi Steam.

E-commerce

Novi vodiči za sigurnu Internet trgovinu pomažu početnicima da kupuju ‘online’

Za potrošače koji još uvek nisu upoznati sa Internet trgovinom, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i USAID obezbedili su digitalne vodiče koji nastoje da korisnicima objasne sve prednosti 'online' kupovine i edukuju ih o toj aktivnosti.

Startapi i poslovanje

City Expert uvodi beskontaktno gledanje nekretnina – direktno sa vlasnikom putem video poziva

Kako bi dodatno osigurali bezbednost svojih korisnika i klijenata usled COVID-19 pandemije, agencija City Expert uvela je mogućnost beskontaktnog pregleda nekretnina putem video poziva između zainteresovanih korisnika i vlasnika.