Facebook Watch - novo mesto za TV emisije i zaradu od oglašavanja

Facebook Watch – novo mesto za TV emisije i zaradu od oglašavanja

Poslednjih godina Facebook ne prestaje da ulaže u video sadržaj, a najnoviji poduhvat stiže u vidu redizajniranog interfejsa po nazivu 'Watch' koji služi kao centralno mesto za vaše omiljene TV emisije i kratke priloge kojih bi - kako kažu iz ove kompanije - trebalo da bude sve više.

Početkom maja Facebook je objavio kako kompanija planira čitav niz originalnih emisija koje će se ekskluzivno prikazivati upravo putem ove društvene mreže. Sličnim putem krenuli su i YouTube, Amazon, Netflix, pa čak i Apple, te se odluka o kreiranju originalnog sadržaja čini kao sledeći veliki korak za povećanje broja korisnika koji na Facebooku svakodnevno konzumiraju i video.

U saopštenju za javnost, Facebook kaže da će novi Watch tab uskoro biti dostupan i putem mobilne aplikacije kada će zameniti trenutni interfejs koji se služio kao centralno mesto za video sadržaj na ovoj društvenoj mreži (nešto poput Home sekcije na YouTube-u). Ipak, nova Watch stranica trebalo bi da podseća na Netflix i druge servise budući da će, umesto nasumičmnih video klipova, u fokusu biti različite emisije i njihovi kreatori na čiji će sadržaj korisnici moći da se pretplate.

U ovom trenutku dostupne su emisije u okviru kanala Nas Daily, Gabby Bernstein, Kitchen Little (Tastemade), a korisnici će imati priliku da jednom nedeljno pogledaju i besplatnu utakmicu MLB lige – no, ostaje nam da vidimo hoće li ova opcija biti limitirana samo na korisnike unutar Sjedinjenih Američkih Država.

Facebook Newsroom
Izgled nove ‘Watch’ sekcije na desktop uređajima – u prvom planu nalaze se istaknute emisije koje će se vremenom menjati na osnovu preferencija korisnika.

Ukoliko se, pak, pitate čemu sve to i zašto Zuckerberg nije zadovoljan onim što je Facebook već napravio, odgovor na novu strategiju za video sadržaj poprilično je jednostavan – novac od oglašavanja. Nije tajna da Facebook aktivno promoviše video kako bi oglašivačima stvorio dobru priliku za oglašavanje, ali i ekosistem koji može da parira onom poput YouTube-a.

Facebook video: vrednost leži u našim prijateljima

Da bi se približio „kralju Internet videa“, Facebook je na sebe uzeo zadatak da finansira originalne emisije koje će se prikazivati isključivo na njihovoj video platformi, no kako The Verge otkriva, ideja iza ovog modela čiji se obrisi takođe mogu pronaći kod Netflixa, Amazona i Apple-a ipak je nešto drugačija, budući da je u planu postepeno povlačenje finansijske podrške i prelazak na revenue share model. U prevodu, Facebook će moći da zadrži 45% novca utrošenog na oglašavanje putem kanala koje je u početku podržao.

No, šta je to što Facebook toliko drastično razlikuje od drugih platformi? Prema rečima direktora proizvoda Daniela Dankera, to su naši prijatelji putem kojih dolazimo do novog i „svežeg“ video sadržaja. Kladeći se na ovu strategiju, Facebook je uplatio „tiket“ čija kvota trenutno nije tako velika, ali je dobitak itekako značajan: novi korisnici, još veća zarada od oglašivača i bitka za video preglede. Sudeći po Zuckerbergu, recept za savršen dan.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Odložen rok za zapošljavanje preduzetnika uz olakšice – novi datum je 60 dana od ukidanja vanrednog stanja

Rok za sticanje statusa kvalifikovanog novozaposlenog lica izmenjen je uredbom Vlade Republike Srbije i sada je će biti moguć 60 dana nakon završetka vanrednog stanja.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Propustili ste

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?

Kultura 2.0

Kreativni direktori agencija otkrivaju da li je ekonomska kriza ubica kreativnosti – ili ne

Ako se bavite poslom koji počiva na originalnosti i kreativnosti, da li ste u tome u prethodna dva meseca bili uspešni? Ukoliko niste, kreativni direktori marketinških agencija otkrivaju svoje savete.

Novost

Google imenovao svog predstavnika u Srbiji – saopštava SHARE Fondacija

Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti obratio se kompaniji Google i nakon pregovora sa njihovim pravnim timom, ova kompanija odredila je svog predstavnika u Srbiji u skladu sa domaćim Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti.

Gaming

Apple Arcade dovešće više igrača srpskim gejming studijima – samo ako pametno postave strategiju

Servis Apple Arcade sada je i zvanično dostupan u Srbiji, a benefite bi, osim igrača, mogli da imaju i gejming studiji i developeri - kroz dodatni izvor zarade i veću vidljivost njihovih igara. Otkrivamo na koji način izgleda i šta sve donosi saradnja sa kompanijom Apple.

Tehnologija

Ne, hocudaglasam.com ne prikuplja podatke građana jer to nije ‘lažni’ sajt za glasanje

Vlada Srbije upozorila je da se pojavio lažni sajt za glasanje iz inostranstva i apelovala je na građane da budu oprezni u pogledu toga kome ostavljaju svoje podatke budući da postoji mogućnost njihove zloupotrebe. U ekskluzivnom razgovoru sa tvorcem ovog sajta otkrivamo kako servis pomaže našim građanima u dijaspori, šta on jeste - a šta nije.