Facebook Watch - novo mesto za TV emisije i zaradu od oglašavanja

Facebook Watch – novo mesto za TV emisije i zaradu od oglašavanja

Poslednjih godina Facebook ne prestaje da ulaže u video sadržaj, a najnoviji poduhvat stiže u vidu redizajniranog interfejsa po nazivu 'Watch' koji služi kao centralno mesto za vaše omiljene TV emisije i kratke priloge kojih bi - kako kažu iz ove kompanije - trebalo da bude sve više.

Početkom maja Facebook je objavio kako kompanija planira čitav niz originalnih emisija koje će se ekskluzivno prikazivati upravo putem ove društvene mreže. Sličnim putem krenuli su i YouTube, Amazon, Netflix, pa čak i Apple, te se odluka o kreiranju originalnog sadržaja čini kao sledeći veliki korak za povećanje broja korisnika koji na Facebooku svakodnevno konzumiraju i video.

U saopštenju za javnost, Facebook kaže da će novi Watch tab uskoro biti dostupan i putem mobilne aplikacije kada će zameniti trenutni interfejs koji se služio kao centralno mesto za video sadržaj na ovoj društvenoj mreži (nešto poput Home sekcije na YouTube-u). Ipak, nova Watch stranica trebalo bi da podseća na Netflix i druge servise budući da će, umesto nasumičmnih video klipova, u fokusu biti različite emisije i njihovi kreatori na čiji će sadržaj korisnici moći da se pretplate.

U ovom trenutku dostupne su emisije u okviru kanala Nas Daily, Gabby Bernstein, Kitchen Little (Tastemade), a korisnici će imati priliku da jednom nedeljno pogledaju i besplatnu utakmicu MLB lige – no, ostaje nam da vidimo hoće li ova opcija biti limitirana samo na korisnike unutar Sjedinjenih Američkih Država.

Facebook Newsroom
Izgled nove ‘Watch’ sekcije na desktop uređajima – u prvom planu nalaze se istaknute emisije koje će se vremenom menjati na osnovu preferencija korisnika.

Ukoliko se, pak, pitate čemu sve to i zašto Zuckerberg nije zadovoljan onim što je Facebook već napravio, odgovor na novu strategiju za video sadržaj poprilično je jednostavan – novac od oglašavanja. Nije tajna da Facebook aktivno promoviše video kako bi oglašivačima stvorio dobru priliku za oglašavanje, ali i ekosistem koji može da parira onom poput YouTube-a.

Facebook video: vrednost leži u našim prijateljima

Da bi se približio „kralju Internet videa“, Facebook je na sebe uzeo zadatak da finansira originalne emisije koje će se prikazivati isključivo na njihovoj video platformi, no kako The Verge otkriva, ideja iza ovog modela čiji se obrisi takođe mogu pronaći kod Netflixa, Amazona i Apple-a ipak je nešto drugačija, budući da je u planu postepeno povlačenje finansijske podrške i prelazak na revenue share model. U prevodu, Facebook će moći da zadrži 45% novca utrošenog na oglašavanje putem kanala koje je u početku podržao.

No, šta je to što Facebook toliko drastično razlikuje od drugih platformi? Prema rečima direktora proizvoda Daniela Dankera, to su naši prijatelji putem kojih dolazimo do novog i „svežeg“ video sadržaja. Kladeći se na ovu strategiju, Facebook je uplatio „tiket“ čija kvota trenutno nije tako velika, ali je dobitak itekako značajan: novi korisnici, još veća zarada od oglašivača i bitka za video preglede. Sudeći po Zuckerbergu, recept za savršen dan.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.