Facebook Watch - novo mesto za TV emisije i zaradu od oglašavanja

Facebook Watch – novo mesto za TV emisije i zaradu od oglašavanja

Poslednjih godina Facebook ne prestaje da ulaže u video sadržaj, a najnoviji poduhvat stiže u vidu redizajniranog interfejsa po nazivu 'Watch' koji služi kao centralno mesto za vaše omiljene TV emisije i kratke priloge kojih bi - kako kažu iz ove kompanije - trebalo da bude sve više.

Početkom maja Facebook je objavio kako kompanija planira čitav niz originalnih emisija koje će se ekskluzivno prikazivati upravo putem ove društvene mreže. Sličnim putem krenuli su i YouTube, Amazon, Netflix, pa čak i Apple, te se odluka o kreiranju originalnog sadržaja čini kao sledeći veliki korak za povećanje broja korisnika koji na Facebooku svakodnevno konzumiraju i video.

U saopštenju za javnost, Facebook kaže da će novi Watch tab uskoro biti dostupan i putem mobilne aplikacije kada će zameniti trenutni interfejs koji se služio kao centralno mesto za video sadržaj na ovoj društvenoj mreži (nešto poput Home sekcije na YouTube-u). Ipak, nova Watch stranica trebalo bi da podseća na Netflix i druge servise budući da će, umesto nasumičmnih video klipova, u fokusu biti različite emisije i njihovi kreatori na čiji će sadržaj korisnici moći da se pretplate.

U ovom trenutku dostupne su emisije u okviru kanala Nas Daily, Gabby Bernstein, Kitchen Little (Tastemade), a korisnici će imati priliku da jednom nedeljno pogledaju i besplatnu utakmicu MLB lige – no, ostaje nam da vidimo hoće li ova opcija biti limitirana samo na korisnike unutar Sjedinjenih Američkih Država.

Izgled nove ‘Watch’ sekcije na desktop uređajima – u prvom planu nalaze se istaknute emisije koje će se vremenom menjati na osnovu preferencija korisnika. Facebook Newsroom

Ukoliko se, pak, pitate čemu sve to i zašto Zuckerberg nije zadovoljan onim što je Facebook već napravio, odgovor na novu strategiju za video sadržaj poprilično je jednostavan – novac od oglašavanja. Nije tajna da Facebook aktivno promoviše video kako bi oglašivačima stvorio dobru priliku za oglašavanje, ali i ekosistem koji može da parira onom poput YouTube-a.

Facebook video: vrednost leži u našim prijateljima

Da bi se približio “kralju Internet videa”, Facebook je na sebe uzeo zadatak da finansira originalne emisije koje će se prikazivati isključivo na njihovoj video platformi, no kako The Verge otkriva, ideja iza ovog modela čiji se obrisi takođe mogu pronaći kod Netflixa, Amazona i Apple-a ipak je nešto drugačija, budući da je u planu postepeno povlačenje finansijske podrške i prelazak na revenue share model. U prevodu, Facebook će moći da zadrži 45% novca utrošenog na oglašavanje putem kanala koje je u početku podržao.

No, šta je to što Facebook toliko drastično razlikuje od drugih platformi? Prema rečima direktora proizvoda Daniela Dankera, to su naši prijatelji putem kojih dolazimo do novog i “svežeg” video sadržaja. Kladeći se na ovu strategiju, Facebook je uplatio “tiket” čija kvota trenutno nije tako velika, ali je dobitak itekako značajan: novi korisnici, još veća zarada od oglašivača i bitka za video preglede. Sudeći po Zuckerbergu, recept za savršen dan.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Kolumna

Po čemu srpski Zakon o digitalnoj imovini podseća na Azarov transfer iz Čelsija u Real?

Advokati Ilija Rilaković i dr Minja Đokić u zajedničkoj kolumni razjasnili su (ne)mogućnost plaćanja usluga stranih kompanija kripto valutom!

Intervju

Kompanija Proximus u Srbiji zapošljava IT stručnjake i gradi inženjering timove

Proximus je došao na tržište Srbije još 2017. godine kada je preko svoje kompanije BICS postao vlasnik Telesigna. Ovom akvizicijom, Proximus počinje da zapošljava prve Market Development specijaliste, čime mladi talenti stiču mogućnost brzog učenja i razvoja u internacionalnom okruženju.

Office Talks Podcast

LinkedIn za šahiste broji 10.000 korisnika

Gošća 188. epizode Office Talks podkasta bila je Lena Miladinović, osnivačica OutpostChess platforme namenjene umrežavanju svih ljubitelja šaha — kako profesionalaca, tako i entuzijasta.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

DSI investirao u Veli — kripto platformu za finansijske savetnike

Najnovija investicija DSI mreže poslovnih anđela otišla je startapu Veli, iza kojeg stoje Stevan Radonjanin i Marko Selaković. Ova platforma omogućava profesionalcima da investiraju u kriptovalute za svoje klijente i upravljaju njihovim portfeljima.

Office Talks Podcast

Trickest: Etičko hakovanje i ofanzivni cybersecurity

U 190. epizodi Office Talks podkasta razgovarali smo sa Nenadom Zarićem i Mihailom Tomićem, osnivačima startapa Trickest, koji su nam govorili o njegovom nastanku, cybersecurity industriji i etičkom hakovanju.

Startapi i poslovanje

Američki Autodesk akvizirao je novosadski Wonder Dynamics!

Wonder Dynamics akviziran je od strane američkog giganta za 3D animaciju, koji je ovaj potez objavio u jučerašnjem saopštenju na svom zvaničnom sajtu.

Internet marketing

AdEx 2023: Na digitalno oglašavanje u Srbiji potrošeno je €106,6 miliona

U sklopu Digital Day konferencije koju organizuje IABSerbia tradicionalno su predstavljeni rezultati AdEx istraživanja za 2023. godinu.

Intervju

NextSilicon razvija moćni čip za mnoge industrije i zapošljava nove IT stručnjake u Srbiji

Današnji svet počiva na hardverskim i softverskim sistemima i sigurno je da će budućnost modernog društva nastaviti da se bazira na sofisticiranim čipovima koji će pokretati globalnu industriju. Jedno od takvih rešenja razvija se i u Srbiji, tačnije u kompaniji NextSilicon.

Novost

Druga ETH Belgrade konferencija: Srbija ponovo centar okupljanja Web3 zajednice

Nakon velikog uspeha prve konferencije održane 2023. godine, druga po redu konferencija ETH Belgrade će se održati od 3. do 5. juna 2024.