Facebook zabranjuje oglašavanje ukoliko je sadržaj označen kao neistinit

Facebook zabranjuje oglašavanje ukoliko je sadržaj označen kao neistinit

Cukerbergova taktika da od svoje društvene mreže napravi zajednicu na kojoj neće biti mesta za lažne informacije dodatno je unapređena. Naime, osim provere istinitosti objava od strane trećih lica odnosno organizacija, Facebook će od sada tim stranicama zabranjivati da se oglašavaju ukoliko je njihov sadržaj više puta označen kao neistinit.

Priča o značaju širenja isključivo proverenih informacija posredstvom ovog kanala komunikacije, svoj vrhunac dostigla je 2016, kada je Facebook optužen da je upravo šerovanjem te vrste sadržaja u vidu izjava političara (koje oni u stvari nikad nisu ni rekli) uticao na predsedničke izbore u SAD.

Tada je na snagu stupila odluka menadžera ove društvene mreže da se informacije koje objavljuju FB stranice brendova, poznatih ličnosti, preduzeća i slično, proveravaju od strane nezavisne treće strane ukoliko su ih korisnici pre toga označili kao potencijalno netačne. Tada Facebook oglašivači više nisu mogli da linkuju ka tim sadržajima.

Takođe, u cilju borbe protiv lažnih objava pristupilo se i brisanju miliona spam naloga koji su služili za dalju distribuciju sumnjivog sadržaja.

Ipak, preduzete mere Facebook nisu dovele do mesta na kom se dele isključivo ispravne informacije, te je rešeno da se stranicama koje pokušavaju da objave sadržaj označen kao netačan od sada zabrani reklamiranje. Dakle, lažne vesti se više neće moći postavljati uz kupljene oglase, te će se na taj način sprečiti da ovi oglašivači zarađuju preko Facebook-a.

Facebook kao glavni kanal informisanja

Kako ovu društvenu mrežu na mesečnom nivou koristi oko dve milijarde aktivnih korisnika, ne čudi činjenica da on preti da postane dominantan kanal za informisanje o aktuelnoj društvenoj i političkoj situaciji, i to ne samo među mladima.

Međutim, uprkos cilju da se na ovu društvenu mrežu više ne gleda kao na glavnu tačku distribucije netačnih informacija, sankcije za oglašavanje posredstvom netačnog sadržaja neće biti trajne: ukidaju se čim dotična stranica počne da objavljuje istiniti sadržaj.

Ipak, uprkos sprovedenim merama mnogi korisnici se i dalje pitaju – može li se istina naći na Facebook-u?

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?