Facebook zabranjuje oglašavanje ukoliko je sadržaj označen kao neistinit

Facebook zabranjuje oglašavanje ukoliko je sadržaj označen kao neistinit

Cukerbergova taktika da od svoje društvene mreže napravi zajednicu na kojoj neće biti mesta za lažne informacije dodatno je unapređena. Naime, osim provere istinitosti objava od strane trećih lica odnosno organizacija, Facebook će od sada tim stranicama zabranjivati da se oglašavaju ukoliko je njihov sadržaj više puta označen kao neistinit.

Priča o značaju širenja isključivo proverenih informacija posredstvom ovog kanala komunikacije, svoj vrhunac dostigla je 2016, kada je Facebook optužen da je upravo šerovanjem te vrste sadržaja u vidu izjava političara (koje oni u stvari nikad nisu ni rekli) uticao na predsedničke izbore u SAD.

Tada je na snagu stupila odluka menadžera ove društvene mreže da se informacije koje objavljuju FB stranice brendova, poznatih ličnosti, preduzeća i slično, proveravaju od strane nezavisne treće strane ukoliko su ih korisnici pre toga označili kao potencijalno netačne. Tada Facebook oglašivači više nisu mogli da linkuju ka tim sadržajima.

Takođe, u cilju borbe protiv lažnih objava pristupilo se i brisanju miliona spam naloga koji su služili za dalju distribuciju sumnjivog sadržaja.

Ipak, preduzete mere Facebook nisu dovele do mesta na kom se dele isključivo ispravne informacije, te je rešeno da se stranicama koje pokušavaju da objave sadržaj označen kao netačan od sada zabrani reklamiranje. Dakle, lažne vesti se više neće moći postavljati uz kupljene oglase, te će se na taj način sprečiti da ovi oglašivači zarađuju preko Facebook-a.

Facebook kao glavni kanal informisanja

Kako ovu društvenu mrežu na mesečnom nivou koristi oko dve milijarde aktivnih korisnika, ne čudi činjenica da on preti da postane dominantan kanal za informisanje o aktuelnoj društvenoj i političkoj situaciji, i to ne samo među mladima.

Međutim, uprkos cilju da se na ovu društvenu mrežu više ne gleda kao na glavnu tačku distribucije netačnih informacija, sankcije za oglašavanje posredstvom netačnog sadržaja neće biti trajne: ukidaju se čim dotična stranica počne da objavljuje istiniti sadržaj.

Ipak, uprkos sprovedenim merama mnogi korisnici se i dalje pitaju – može li se istina naći na Facebook-u?

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Jovan Krička živi i radi u Amsterdamu i otkriva šta čeka programere koji žele da nastave karijeru u Holandiji

Kako funkcioniše IT industrija u Holandiji i šta može da ponudi domaćim developerima?

Gaming

$12,7 milijardi vredna je akvizicija Zynge od strane Take-Two Interactive čiji je Nordeus ključan deo

Take Two Interactive, jedna od najvećih kompanija u globalnoj game dev industriji, najavila je akviziciju kompanije Zynga za 12,7 milijardi dolara. Na ovaj način pomenuti gigant bi mogao da proširi svoj već bogati portfolio firmi u sklopu kog se nalazi i srpski Nordeus.

Kultura 2.0

Inviggo svojim zaposlenima nudi stalnu podršku psihoterapeuta i time demistifikuje psihoterapiju

Kompanija Inviggo svojim zaposlenima omogućila je opciju da, ukoliko žele, mogu imati redovne razgovore sa psihoterapeutom. O tome, ali i značaju mentalnog zdravlja, razgovaramo sa direktorkom ove kompanije.

Propustili ste

Kultura 2.0

Inviggo svojim zaposlenima nudi stalnu podršku psihoterapeuta i time demistifikuje psihoterapiju

Kompanija Inviggo svojim zaposlenima omogućila je opciju da, ukoliko žele, mogu imati redovne razgovore sa psihoterapeutom. O tome, ali i značaju mentalnog zdravlja, razgovaramo sa direktorkom ove kompanije.

Startapi i poslovanje

Bugarski Eleven sa novim fondom vrednim €60 miliona želi da se vrati investiranju u srpske startape

Treći fond deset je puta veći od fonda iz 2018. godine, a u fokusu bugarskog Elevena biće kompanije iz Rumunije, Grčke, Hrvatske i Srbije.

Karijere

Jovan Krička živi i radi u Amsterdamu i otkriva šta čeka programere koji žele da nastave karijeru u Holandiji

Kako funkcioniše IT industrija u Holandiji i šta može da ponudi domaćim developerima?

Društvene mreže

Facebook, Instagram i Twitter planiraju da omasove NFT sadržaj – šta to znači za korisnike?

Kompanija Meta, u ovom slučaju Instagram i Facebook, planiraju da korisnicima omoguće da kreiraju, prikazuju i prodaju NFT sadržaj u okviru svojih sistema. Štaviše, i Twitter je odlučio da počne sa prikazivanjem NFT-a što nas može uvesti u jednu novu eru društvenih mreža.

Karijere

Razgovori sa seniorima: Kako domaću IT industriju vidi Global Infrastructure and Cloud Architect?

Svoja razmišljanja za Netokraciju deli Igor Kosanović iz kompanije STADA IT Solutions (STADA GIS Serbia).

Office Talks Podcast

Od prvog gosta do globalne booking platforme

Prethodne dve godine slušali smo i čitali kako je pandemija pokosila industriju turizma. Može li se ovaj ogromni globalni sektor oporaviti brže zahvaljujući većem uplivu tehnologija? Upravo o tome razgovaramo u 78. epizodi Office Talks podcasta sa Đorđem Jevtićem iz startapa SerbianBookers.