Facebook zabranjuje oglašavanje ukoliko je sadržaj označen kao neistinit

Facebook zabranjuje oglašavanje ukoliko je sadržaj označen kao neistinit

Cukerbergova taktika da od svoje društvene mreže napravi zajednicu na kojoj neće biti mesta za lažne informacije dodatno je unapređena. Naime, osim provere istinitosti objava od strane trećih lica odnosno organizacija, Facebook će od sada tim stranicama zabranjivati da se oglašavaju ukoliko je njihov sadržaj više puta označen kao neistinit.

Priča o značaju širenja isključivo proverenih informacija posredstvom ovog kanala komunikacije, svoj vrhunac dostigla je 2016, kada je Facebook optužen da je upravo šerovanjem te vrste sadržaja u vidu izjava političara (koje oni u stvari nikad nisu ni rekli) uticao na predsedničke izbore u SAD.

Tada je na snagu stupila odluka menadžera ove društvene mreže da se informacije koje objavljuju FB stranice brendova, poznatih ličnosti, preduzeća i slično, proveravaju od strane nezavisne treće strane ukoliko su ih korisnici pre toga označili kao potencijalno netačne. Tada Facebook oglašivači više nisu mogli da linkuju ka tim sadržajima.

Takođe, u cilju borbe protiv lažnih objava pristupilo se i brisanju miliona spam naloga koji su služili za dalju distribuciju sumnjivog sadržaja.

Ipak, preduzete mere Facebook nisu dovele do mesta na kom se dele isključivo ispravne informacije, te je rešeno da se stranicama koje pokušavaju da objave sadržaj označen kao netačan od sada zabrani reklamiranje. Dakle, lažne vesti se više neće moći postavljati uz kupljene oglase, te će se na taj način sprečiti da ovi oglašivači zarađuju preko Facebook-a.

Facebook kao glavni kanal informisanja

Kako ovu društvenu mrežu na mesečnom nivou koristi oko dve milijarde aktivnih korisnika, ne čudi činjenica da on preti da postane dominantan kanal za informisanje o aktuelnoj društvenoj i političkoj situaciji, i to ne samo među mladima.

Međutim, uprkos cilju da se na ovu društvenu mrežu više ne gleda kao na glavnu tačku distribucije netačnih informacija, sankcije za oglašavanje posredstvom netačnog sadržaja neće biti trajne: ukidaju se čim dotična stranica počne da objavljuje istiniti sadržaj.

Ipak, uprkos sprovedenim merama mnogi korisnici se i dalje pitaju – može li se istina naći na Facebook-u?

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Karijere

Kako je AI revolucija promenila IT tržište rada: Osam novih zanimanja u fokusu Fenix HR istraživanja

S ciljem da kompanijama pruži sveobuhvatniji uvid u tržište rada, kompanija Fenix HR i ove godine sprovodi istraživanje koje će im pomoći u donošenju strateških odluka o zapošljavanju i zadržavanju talenata.

Startapi i poslovanje

ICT Hub: Osmislite najbolje rešenje za inovacije u pravosuđu i osvojite vredne nagrade

ICT Hub je lansirao novi projekat 'Inovacije u Pravosuđu' koji ima za cilj da unapredi pristup pravdi za osetljive i marginalizovane grupe u Srbiji kroz razvoj inovativnih digitalnih alata.

Intervju

Trusted Advisor uz pomoć inovativnog softvera unapređuje procese regrutacije

Trusted Advisor je prva agencija u Srbiji koja nudi relokaciju inženjera iz IT-ja u Evropu i SAD i prva agencija koja se bavi ljudskim resursima na strateški način, koristeći pravu metodologiju projektnog menadžmenta.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

ICT Hub: Osmislite najbolje rešenje za inovacije u pravosuđu i osvojite vredne nagrade

ICT Hub je lansirao novi projekat 'Inovacije u Pravosuđu' koji ima za cilj da unapredi pristup pravdi za osetljive i marginalizovane grupe u Srbiji kroz razvoj inovativnih digitalnih alata.

Intervju

Trusted Advisor uz pomoć inovativnog softvera unapređuje procese regrutacije

Trusted Advisor je prva agencija u Srbiji koja nudi relokaciju inženjera iz IT-ja u Evropu i SAD i prva agencija koja se bavi ljudskim resursima na strateški način, koristeći pravu metodologiju projektnog menadžmenta.

Startapi i poslovanje

Hipokratija: Izaberi lekara uz preko 6.000 recenzija pacijenata iz Srbije

Na platformi Hipokratija, pacijenti ostavljaju iskrene recenzije o medicinskim uslugama širom Srbije kako bi pomogli drugim ljudima u odabiru pravog lekara.

Office Talks Podcast

Više rada a manje povišica za programere

U novoj epizodi Office Talks podkasta razgovarali smo o stanju na IT tržištu koje je i dalje uzdrmano otkazima i smanjenom broju zapošljavanja stručnih kadrova.

Digitalni mediji

Social Serbia 2024: Ljudi u Srbiji se plaše AI alata i manje veruju influenserima!

Kakvo je stanje u digitalu, koje platforme koristimo, kome verujemo i šta se u navikama korisnika promenilo u poslednjih godinu dana – pitanja su na koja odgovara upravo objavljeno istraživanje Social Serbia 2024.

Karijere

Na koji ćeš faks? Poseti Metaverse sajam obrazovanja koji je okupio 128.000 studenata

Predstavljamo vam virtuelni 3D sajam obrazovanja zasnovan na Metaverse tehnologiji, koji mladima u Srbiji i regionu značajno olakšava potragu za idealnim izborom fakulteta i budućim zaposlenjem!