Facebook zabranjuje oglašavanje ukoliko je sadržaj označen kao neistinit

Facebook zabranjuje oglašavanje ukoliko je sadržaj označen kao neistinit

Cukerbergova taktika da od svoje društvene mreže napravi zajednicu na kojoj neće biti mesta za lažne informacije dodatno je unapređena. Naime, osim provere istinitosti objava od strane trećih lica odnosno organizacija, Facebook će od sada tim stranicama zabranjivati da se oglašavaju ukoliko je njihov sadržaj više puta označen kao neistinit.

Priča o značaju širenja isključivo proverenih informacija posredstvom ovog kanala komunikacije, svoj vrhunac dostigla je 2016, kada je Facebook optužen da je upravo šerovanjem te vrste sadržaja u vidu izjava političara (koje oni u stvari nikad nisu ni rekli) uticao na predsedničke izbore u SAD.

Tada je na snagu stupila odluka menadžera ove društvene mreže da se informacije koje objavljuju FB stranice brendova, poznatih ličnosti, preduzeća i slično, proveravaju od strane nezavisne treće strane ukoliko su ih korisnici pre toga označili kao potencijalno netačne. Tada Facebook oglašivači više nisu mogli da linkuju ka tim sadržajima.

Takođe, u cilju borbe protiv lažnih objava pristupilo se i brisanju miliona spam naloga koji su služili za dalju distribuciju sumnjivog sadržaja.

Ipak, preduzete mere Facebook nisu dovele do mesta na kom se dele isključivo ispravne informacije, te je rešeno da se stranicama koje pokušavaju da objave sadržaj označen kao netačan od sada zabrani reklamiranje. Dakle, lažne vesti se više neće moći postavljati uz kupljene oglase, te će se na taj način sprečiti da ovi oglašivači zarađuju preko Facebook-a.

Facebook kao glavni kanal informisanja

Kako ovu društvenu mrežu na mesečnom nivou koristi oko dve milijarde aktivnih korisnika, ne čudi činjenica da on preti da postane dominantan kanal za informisanje o aktuelnoj društvenoj i političkoj situaciji, i to ne samo među mladima.

Međutim, uprkos cilju da se na ovu društvenu mrežu više ne gleda kao na glavnu tačku distribucije netačnih informacija, sankcije za oglašavanje posredstvom netačnog sadržaja neće biti trajne: ukidaju se čim dotična stranica počne da objavljuje istiniti sadržaj.

Ipak, uprkos sprovedenim merama mnogi korisnici se i dalje pitaju – može li se istina naći na Facebook-u?

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Tehnologija

5G mreža nas neće štetno ‘ozračiti’, ali širenje dezinformacija i lažnih vesti sigurno hoće

Fizička pojava kao što je štetno zračenje ne mora nužno uvek da dođe iz nuklearnog reaktora, sunca ili radona, već se javlja u različitim oblicima - u čemu bi, prema pisanju pojedinih medija, svoju ulogu mogla da odigra i 5G mreža.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Propustili ste

Karijere

Kako se brendirati na LinkedIn-u i obezbediti veći doseg za vaše objave?

Kako funkcioniše LinkedIn algoritam? Kakve objave voli, a koje kažnjava niskim 'reach'-om? Otkrivamo u nastavku.

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Startapi i poslovanje

CESA 2019: Otvorene prijave za startape u Centralnoj i Istočnoj Evropi

Udruženje The Startup Awards po šesti put okuplja startape različitih faza razvoja i delatnosti iz ovog dela Evrope. Nominacije traju do početka avgusta, dok se zainteresovani mogu prijaviti u 16 različitih kategorija.

Gaming

Humanitarni esport turnir Good Game dolazi u Beograd – prijavite vaš tim i igraje protiv drugih IT kompanija

Dom omladine u Beogradu biće domaćin prvog Good Game B2B esport turnira koji će se održati u prestonici sa ciljem povezivanja većih kompanija i prikupljanja sredstava za mlade preduzetnike. Sa idejnim tvorcem takmičenja razgovaramo o nastanku istog i planovima za naredni period.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Društvene mreže

SHARE Fondacija saopštila: Twitter imenuje predstavnika za Srbiju

Novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti predviđa obavezu gotovo svih velikih IT kompanija da imenuju predstavnike u Srbiji. Prva u nizu koja to čini je Twitter.