U narednoj deceniji Facebook investira $3 milijarde za virtuelnu realnost

U narednoj deceniji Facebook investira $3 milijarde za virtuelnu realnost

Sve veća ekspanzija virtuelne realnosti ali i uređaja uz pomoć koji korisnici mogu da zavire u novi digitalni svet, podstakla je čelne ljude Facebooka ka novim ulaganjima u ovaj vide tehnologije. Tako je CEO kompanije Mark Zuckerberg već najavio da će ova društvena mreže u narednih deset godina uložiti čak 3 milijarde dolara u ovu tehnologiju, sa ciljem da se VR dodatno unapredi i obezbedi korisnicima širom sveta.

facebook-1

Naime, osnivač pomenute kompanije, bio je i više nego iskren kada je su u pitanju buduće projekcije na polju virtuelne realnosti, pomenuvši VR uređaje poput HTC Vive-a, Sony PlayStation VR-a i Oculusa, koji je inače u vlasništvu Facebooka. On dodaje da su upravo oni zaslužni za to što iskustvo na desktop računarima jednostavno više nije dovoljno dobro za nešto naprednije ali i obične korisnike, ukoliko na primer uzmemo u obzir neke grafički zahtevnije radnje za potrebe velikih kompanija ili organizacija.

Štaviše, izjava CEO-a Facebooka dolazi upravo sa federalnog suda Sjedinjenih Američkih Država, na kome je svedočio u slučaju tužbe sa kojom se suočava Oculus još od 2014. godine kada je ova društvena mreža kupila kompaniju koja stoji iza Rift VR naočara – što je sa sobom povuklo niz pravnih prepreka koje su završile na sudu.

Kako prenosi Digital Trends, tužbu je pokrenuo studio za izradu video igara ZeniMax, koji optužuje CTO-a Oculusa Džona Karmaka za krađu intelektualne svojine, kako od svog bivšeg zaposlenog tako i od pomenutog studija, a koja se zasniva na određenom softveru koji je predstavljao bazu za izgradnju pomenutog VR headseta zajedno sa osnivačem Oculusa Palmerom Lakijem.

Cilj je obezbediti naprednu tehnologiju svima

Ipak, Zuckerberg je dodatno uticao da cela priča brže kulminira izjavivši kako veruje da su proizvodi Oculusa izgrađeni upravo na tehnologiji ove kompanije, te da je bilo koja druga ideja zapravo pogrešna.

Iako za sada nema naznaka kada bi ceo sudski proces mogao da dobije svoj epilog, Zuckerberg temu okreće ka drugom smeru, navevši da kvalitetna i dobra virtuelna realnost još nije u potpunosti prisutna, te da je potrebno da prođe od 5 do 10 godina razvoja kako bi dobili naprednu VR tehnologiju. Upravo iz tih razloga, on dodaje kako će Facebook biti spreman da uloži 3 milijarde dolara za razvoj VR-a i još većeg podizanja korisničkog iskustva – a sve zarad cilja koji podrazumeva omasovljenje ove tehnologije i dostupnost velikom broju korisnika širom planete.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Propustili ste

Gaming

Kako predstaviti vašu igru publici kada su svi događaji otkazani – je li spas u pitchevima na daljinu?

Svetska zdravstvena kriza sa jedne strane doprinela je popularizaciji video igara, ali je druge strane uskratila šansu mnogim gejming studijima da izlažu svoje projekte pred publikom na konferencijama i događajima koji su u potpunosti otkazani.

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

Tehnologija

Šta nam donose srpski AppStore i Apple Pay? (gost Ivan Jelić)

Moglo bi se reći da je ova godina za korisnike Apple uređaja u Srbiji konačno donela lepe stvari poput srpskog App Store-a, ali i drugih servisa ove kompanije. U novoj epizodi Netokracijinog podcasta govorili smo upravo o tome, ali i šta ova 'tech' kompanija sprema od novina za čitav svet.

Kultura 2.0

Serbian Bookers: Turizam je i dalje u lošem stanju, ali izdavači računaju na domaće turiste

Kako su se domaći digitalni iznajmljivači snašli tokom pandemije i kakva su im očekivanja za naredni period? Istraživanje platforme Serbian-Bookers ima odgovor.

Intervju

Kako je pandemija uticala na globalno tržište digitalnih usluga i koje pouke se mogu izvući

Ceo svet se preko noći promenio izbijanjem COVID-19 pandemije, a ovaj virus uticao je na sve segmente poslovanja, posebno na globalno tržište IT usluga. Ono je moralo da se prilagodi novonastaloj situaciji i zaposlenima u ovom sektoru nametne potpuno novi izazov - izgradnju internih resursa u cilju što boljeg odgovora na krizu.

Kultura 2.0

Da li i dalje čitamo stripove ili će ovaj kulturološki fenomen ostati u senci digitalizacije?

Ako želiš pobediti, ne smeš izgubiti! Da li i vi često citirate omiljene junake iz stripova, poput čuvenog Alana Forda i jesu li stripovi i dalje deo pop-kulture koji rado konzumirate? Oni su, zapravo, kult koji se ne da tako lako izgubiti u zaboravu, a mi smo analizirali da li će ove male, crtane knjižice i dalje nalaziti put do korisnika - čak i u vreme digitalizacije pisanog i crtanog sadržaja.