Facebook Marketplace: Dva klika do oglasa - i uspešne prodaje?

Facebook Marketplace: Dva klika do oglasa – i uspešne prodaje?

Posebne Facebook grupe za oglase danas koristi više od 450 miliona korisnika širom sveta. Zuckerbergova želja da 'ukroti' ovaj e-commerce segment tržišta rezultovala je novom mobilnom aplikacijom po imenu Facebook Marketplace koja korisnicima omogućava jednostavno postavljanje oglasa i mogućnost direktne komunikacije između kupaca i prodavaca.

market1

Hajde da se ne zavaravamo – bilo je samo pitanje vremena kada će Facebook ući u e-commerce i ponuditi svojim korisnicima platformu putem koje mogu da prodaju stare stvari ili one predmete od kojih više nemaju koristi. Izazvaši na duel sajtove poput američkog Craiglista te srpkog KupujemProdajem, Facebook je juče predstavio Marketplace – mobilnu aplikaciju za lako postavljanje oglasa, njihovo pretraživanje i direktnu komunikaciju sa prodavcima.

Ukoliko ste pomislili da je ovo prvi korak tehnološkog giganta u svet Internet trgovine, prevarili ste se. Još od pre Facebook je imao opciju kreiranja posebnih grupa za prodaju. Dobar primer je i domaća Foto-berza koja okuplja više od 12.000 ljudi. Ovakve zajednice nisu retkost u svetu – bilo da govorimo o grupama koje okupljaju lokalne prodavce ili manjim zajednicama gde se mogu naći unikatni predmeti.

Oglas digitalan – plaćanje ‘solarno’

Sa novom Marketplace aplikacijom, Facebook želi da omogući još jednostavnije kreiranje oglasa:

  1. Uslikajte predmet koji želite ili dodajte fotografiju iz vaše galerije
  2. Unesite ime proizvoda, opis i cenu
  3. Potvrdite vašu lokaciju i unesite željenu kategoriju
  4. Postavite oglas

Interesantan je i podatak da Facebook oglase prikazuje na osnovu lokacije i različiith kategorija. Ukoliko pretražujete kauč za vašu sobu ili pak neki drugi predmet – prikazaće vam se oni oglasi korisnika koji se nalaze u vašem gradu. Štaviše, omogućeno je i prikazivanje onih oglasa koji se nalaze u širem regionu i to na osnovu lokacijskih parametara koje sami podesite. Drugim rečima, ukoliko vas ne mrzi da se vozite na drugi kraj grada po lampu od 500 dinara, Facebook će vam rado prikazati i taj oglas.

fb111
Direktom komunikacijom, prodavac i kupac dogovaraju se oko plaćanja i preuzimanja robe (Izvor: Facebook)

Ipak, ne očekujte da putem Facebooka i platite za tu istu lampu. Iz kompanije ističu da se razmena novca i robe rešava isključivo između prodavca i kupca, pri čemu Marketplace služi isključivo kao mesto za postavljanje oglasa i komunikaciju. No, poznavajući Facebokove planove za „totalnu dominaciju“, ne bi nas čudilo da vidimo mogućnost online plaćanja u nekoj daljoj budućnosti.

‘Ukoliko su zaista ozbiljni treba im drugi brend’

Upitavši Bojana Lekovića, osnivača i CEO KupujemProdajem, kako komentariše potez Facebooka, on kaže:

Grupe posvećene prodaji postoje već neko vreme ali Facebook nije uspeo da monetizuje njihovo korišćenje. Štaviše, posetioci takvih grupa oglase vide u trenucima kada nisu spremni na kupovinu, dok na KupujemProdajem i slične sajtove dolaze sa izričitom namerom da pronađu željeni predmet i kupe ga.

Ukoliko je Facebook zaista ozbiljan po pitanju izgradnje e-commerce platforme, onda Marketplace moraju odvojiti od njihovog brenda. Facebook je mesto gde ljudi prvenstveno dolaze da komuniciraju i kao takav svima nam je poznat – uspešna Internet trgovina ipak zahteva neke druge veštine.

Dodavši da će svakako pratiti dalji razvoj Facebook Marketplace aplikacije, Bojan kaže da je KupujemProdajem nedavno predstavio i novi mobilni sajt kojim nastoje da još dublje zađu u m-commerce segment tržišta, što se svakako može okarakterisati kao njihov odgovor na sve veći rast kupovine sa mobilnih uređaja.

Aplikacija Facebook Marketplace biće lansirana u predstojećim danima – prvobitno na prostoru Sjedinjenih Američkih Država, Velike Britanije, Australije i Novog Zelanda. Nema sumnje da će aplikacija vremenom pronaći svoj put do globalne korisničke baze, a odatle samo ostaje pitanje kako će oglasni servisi nastaviti svoje dalje poslovanje.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

E-prime povećao proizvodnju električnih bicikala i proširio proizvodni pogon – sledi dalji izvoz u EU

Priču kompanije E-prime pratimo gotovo od samog početka njihovog poslovanja, od pre nešto više od dve godine kada smo prvu put uradili intervju o ovim e-biciklima. U međuvremenu, kompanija je znatno porasla, zaposlila nove ljude, proširila proizvodnju i počela da izvozi svoje proizvode, a to je bio dovoljan razlog da se sa osnivačima opet nađemo na kafi i popričamo o novitetima.

Gaming

Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Već dvadeset godina organizacija RUR bavi se popularizacijom video igara u Srbiji. Njeni osnivači u velikom intervjuu za Netokraciju otkrivaju kako je RUR postao jedna od najvažnijih esports baza u našoj zemlji i šta novo spremaju ljubiteljima gejminga.

Mobilno

Izabrali smo za vas 40 najboljih telefona u ovom trenutku – od €250 do preko €1.000

Da li se i vi često zbunite kada planirate da kupite novi mobilni telefon, posebno sada kada je tržište prezasićeno raznim modelima? Ponuda mobilnih telefona nije nikada bila bogatija za sve ciljne grupe korisnika. Mi smo se potrudili da vam te ponude detaljnije približimo kroz cenovne kategorije najinteresantnijih modela za kupovinu.

Propustili ste

Netokracija

Generacije razdvojene galaksijom

Tokom vikenda IT zajednicu zahvatila je vest da su pojedine kompanije povukle svoju podršku za realizaciju filma o prvom srpskom računaru Galaksija.

Startapi i poslovanje

Dev Shopper Lazara Stojkovića pomoći će vam da pronađete tim vrhunskih developera

Pandemija korona virusa bila je inicijalna kapisla Lazaru Stojkoviću da u svoj startap portfolio doda još jedan projekat pod nazivom 'Dev Shopper' - servis za brže nalaženje partnerske firme za softverske projekte.

Gaming

Državni fakulteti u Beogradu i Kragujevcu dobijaju gejming programe na master studijama

U okviru projekta Master 4.0 studenti master studija nekih od državnih fakulteta uskoro će moći da biraju dva nova programa koji će povezati svet tehnologije i svet umetnosti. Sredstva za realizaciju dobili su beogradski Univerzitet umetnosti u saradnji sa Matematičkim fakultetom i fakulteti Univerziteta u Kragujevcu, koji su nosioci programa.

Kolumna

Digitalizacija obrazovnog sektora je vreme u kome uče i studenti i profesori

Tokom avgusta i septembra celokupan nastavni i nenastavni kadar visokoškolskih ustanova u Srbiji imao je priliku da unapredi svoja znanja i veštine na polju online nastave - uz pomoć kompanije Microsoft i trening centra Semos Education.

Startapi i poslovanje

Novogradnja osvaja Beograd, a City Expert širi marketing tim kako bi odgovorio na potrebe industrije

Sa Igorom Jovićem iz beogradskog City Experta razgovaram o tržištu nekretnina u Srbiji u vreme globalne pandemije, novim projektima poput specijalizovanog oglašavanja za novogradnju, te razlozima zašto ovaj tim intenzivno širi svoj marketing sektor.

Novost

‘Freelance hours rate’ anketa: Frilenseri treba više da cene svoj rad

Ova anketa nastala je kao rezultat diskusije na drušvenim mrežama u vezi angažovanja frilensera po veoma niskim cenama, a nastoji da detaljnije približi stanje kada je reč o zaradi na tržištu slobodnog rada. Organizator ankete je srpski IT preduzetnik koji je želeo da ostane anoniman.