Facebook Marketplace: Dva klika do oglasa - i uspešne prodaje?

Facebook Marketplace: Dva klika do oglasa – i uspešne prodaje?

Posebne Facebook grupe za oglase danas koristi više od 450 miliona korisnika širom sveta. Zuckerbergova želja da 'ukroti' ovaj e-commerce segment tržišta rezultovala je novom mobilnom aplikacijom po imenu Facebook Marketplace koja korisnicima omogućava jednostavno postavljanje oglasa i mogućnost direktne komunikacije između kupaca i prodavaca.

market1

Hajde da se ne zavaravamo – bilo je samo pitanje vremena kada će Facebook ući u e-commerce i ponuditi svojim korisnicima platformu putem koje mogu da prodaju stare stvari ili one predmete od kojih više nemaju koristi. Izazvaši na duel sajtove poput američkog Craiglista te srpkog KupujemProdajem, Facebook je juče predstavio Marketplace – mobilnu aplikaciju za lako postavljanje oglasa, njihovo pretraživanje i direktnu komunikaciju sa prodavcima.

Ukoliko ste pomislili da je ovo prvi korak tehnološkog giganta u svet Internet trgovine, prevarili ste se. Još od pre Facebook je imao opciju kreiranja posebnih grupa za prodaju. Dobar primer je i domaća Foto-berza koja okuplja više od 12.000 ljudi. Ovakve zajednice nisu retkost u svetu – bilo da govorimo o grupama koje okupljaju lokalne prodavce ili manjim zajednicama gde se mogu naći unikatni predmeti.

Oglas digitalan – plaćanje ‘solarno’

Sa novom Marketplace aplikacijom, Facebook želi da omogući još jednostavnije kreiranje oglasa:

  1. Uslikajte predmet koji želite ili dodajte fotografiju iz vaše galerije
  2. Unesite ime proizvoda, opis i cenu
  3. Potvrdite vašu lokaciju i unesite željenu kategoriju
  4. Postavite oglas

Interesantan je i podatak da Facebook oglase prikazuje na osnovu lokacije i različiith kategorija. Ukoliko pretražujete kauč za vašu sobu ili pak neki drugi predmet – prikazaće vam se oni oglasi korisnika koji se nalaze u vašem gradu. Štaviše, omogućeno je i prikazivanje onih oglasa koji se nalaze u širem regionu i to na osnovu lokacijskih parametara koje sami podesite. Drugim rečima, ukoliko vas ne mrzi da se vozite na drugi kraj grada po lampu od 500 dinara, Facebook će vam rado prikazati i taj oglas.

fb111
Direktom komunikacijom, prodavac i kupac dogovaraju se oko plaćanja i preuzimanja robe (Izvor: Facebook)

Ipak, ne očekujte da putem Facebooka i platite za tu istu lampu. Iz kompanije ističu da se razmena novca i robe rešava isključivo između prodavca i kupca, pri čemu Marketplace služi isključivo kao mesto za postavljanje oglasa i komunikaciju. No, poznavajući Facebokove planove za „totalnu dominaciju“, ne bi nas čudilo da vidimo mogućnost online plaćanja u nekoj daljoj budućnosti.

‘Ukoliko su zaista ozbiljni treba im drugi brend’

Upitavši Bojana Lekovića, osnivača i CEO KupujemProdajem, kako komentariše potez Facebooka, on kaže:

Grupe posvećene prodaji postoje već neko vreme ali Facebook nije uspeo da monetizuje njihovo korišćenje. Štaviše, posetioci takvih grupa oglase vide u trenucima kada nisu spremni na kupovinu, dok na KupujemProdajem i slične sajtove dolaze sa izričitom namerom da pronađu željeni predmet i kupe ga.

Ukoliko je Facebook zaista ozbiljan po pitanju izgradnje e-commerce platforme, onda Marketplace moraju odvojiti od njihovog brenda. Facebook je mesto gde ljudi prvenstveno dolaze da komuniciraju i kao takav svima nam je poznat – uspešna Internet trgovina ipak zahteva neke druge veštine.

Dodavši da će svakako pratiti dalji razvoj Facebook Marketplace aplikacije, Bojan kaže da je KupujemProdajem nedavno predstavio i novi mobilni sajt kojim nastoje da još dublje zađu u m-commerce segment tržišta, što se svakako može okarakterisati kao njihov odgovor na sve veći rast kupovine sa mobilnih uređaja.

Aplikacija Facebook Marketplace biće lansirana u predstojećim danima – prvobitno na prostoru Sjedinjenih Američkih Država, Velike Britanije, Australije i Novog Zelanda. Nema sumnje da će aplikacija vremenom pronaći svoj put do globalne korisničke baze, a odatle samo ostaje pitanje kako će oglasni servisi nastaviti svoje dalje poslovanje.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Kako dobiti posao u Guglu na poziciji programera – otkriva nam Darinka Zečević

Profesionalni put i potraga za poslom može nas odvesti na različite krajeve sveta. Međutim, kako izgleda razvijati karijeru i život u Irskoj, zemlji koja važi za drugu državu na svetu po izvozu softverskih usluga?

Tehnologija

Muzički streaming servisi dostupni u Srbiji nude i probni period – ovo su njihove prednosti

Većina korisnika u Srbiji danas svoju omiljenu muziku pušta preko YouTube-a, pametnog telefona ili eksternih memorija. Međutim, muzički 'streaming' servisi nude znatno bolje korisničko iskustvo. Mi vam donosimo spisak onih najpopularnijih ali i njihove prednosti.

Kultura 2.0

Da li su IT firme u Srbiji dovoljno društveno odgovorne?

Kompanija Devtech donirala je 50 računara i propratne opreme neprofitnim organizacijama, što nam je povod da se zapitamo da li na nivou industrije radimo dovoljno da vratimo društvu iz kog potičemo.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Pokrenut startap program za dalji razvoj ‘pametnog’ ugostiteljstva – Metro Xcel čeka vaše prijave

Ovaj program ima za cilj da već formiranim startapima u ugostiteljstvu pomogne da brže napreduju, a prijave traju tokom cele godine.

Društvene mreže

Kupovina pregleda na opciji Instagram Story – nova taktika influensera za rast profila

Rasprave o unosnom biznisu trgovine pratiocima i lajkovima na Instagramu ne jenjavaju, a čim se na horizontu pojavio nagoveštaj rešenja, nastao je novi problem – kupovina pregleda na opciji Story. Znači li to da se ova mreža (a i mi sa njom) bori sa vetrenjačama?

Netokracija

Milena Rašić nova je urednica Netokracije u Srbiji

Došlo je vreme za interne promene, vreme da budemo još bolji u onome što radimo. Kao deo tih promena zadovoljstvo mi je što mogu da vam saopštim da je nova urednica Netokracije u Srbiji upravo naša koleginica Milena Rašić.

Startapi i poslovanje

Startapi, Demo Day u Solunu čeka vaše prijave – otvorene su do 25. avgusta

Peti po redu Thessaloniki Demo Day u organizaciji grčkog stratap haba OK!Thess održaće se 12. septembra u Solunu, a njegov cilj je povezivanje startapa sa investitorima iz Grčke i jogoistočne Evrope.

Startapi i poslovanje

Želite nekog ko će se brinuti o vašem domu? Podržite ‘crowdfunding’ kampanju domaćeg startapa Uradi-zaradi

Tim iza startapa Uradi-zaradi pokrenuo je 'crowdfunding' kampanju na sajtu Indiegogo u okviru koje potražuju sredstva za unapređenje projekta Home Managera - kako bi do kraja godine zaposlili 20 mladih samohranih majki u Beogradu. 

Gaming

Sport Klub Esports novi je TV kanal koji će popularizovati regionalni gejming – kod ‘offline’ publike

Pitali smo osnivača Fortune Esports zašto su pokrenuli televizijski kanal i kako će on pomoći u razvoju regionalne esport scene.