Facebook Marketplace: Dva klika do oglasa - i uspešne prodaje?

Facebook Marketplace: Dva klika do oglasa – i uspešne prodaje?

Posebne Facebook grupe za oglase danas koristi više od 450 miliona korisnika širom sveta. Zuckerbergova želja da 'ukroti' ovaj e-commerce segment tržišta rezultovala je novom mobilnom aplikacijom po imenu Facebook Marketplace koja korisnicima omogućava jednostavno postavljanje oglasa i mogućnost direktne komunikacije između kupaca i prodavaca.

market1

Hajde da se ne zavaravamo – bilo je samo pitanje vremena kada će Facebook ući u e-commerce i ponuditi svojim korisnicima platformu putem koje mogu da prodaju stare stvari ili one predmete od kojih više nemaju koristi. Izazvaši na duel sajtove poput američkog Craiglista te srpkog KupujemProdajem, Facebook je juče predstavio Marketplace – mobilnu aplikaciju za lako postavljanje oglasa, njihovo pretraživanje i direktnu komunikaciju sa prodavcima.

Ukoliko ste pomislili da je ovo prvi korak tehnološkog giganta u svet Internet trgovine, prevarili ste se. Još od pre Facebook je imao opciju kreiranja posebnih grupa za prodaju. Dobar primer je i domaća Foto-berza koja okuplja više od 12.000 ljudi. Ovakve zajednice nisu retkost u svetu – bilo da govorimo o grupama koje okupljaju lokalne prodavce ili manjim zajednicama gde se mogu naći unikatni predmeti.

Oglas digitalan – plaćanje ‘solarno’

Sa novom Marketplace aplikacijom, Facebook želi da omogući još jednostavnije kreiranje oglasa:

  1. Uslikajte predmet koji želite ili dodajte fotografiju iz vaše galerije
  2. Unesite ime proizvoda, opis i cenu
  3. Potvrdite vašu lokaciju i unesite željenu kategoriju
  4. Postavite oglas

Interesantan je i podatak da Facebook oglase prikazuje na osnovu lokacije i različiith kategorija. Ukoliko pretražujete kauč za vašu sobu ili pak neki drugi predmet – prikazaće vam se oni oglasi korisnika koji se nalaze u vašem gradu. Štaviše, omogućeno je i prikazivanje onih oglasa koji se nalaze u širem regionu i to na osnovu lokacijskih parametara koje sami podesite. Drugim rečima, ukoliko vas ne mrzi da se vozite na drugi kraj grada po lampu od 500 dinara, Facebook će vam rado prikazati i taj oglas.

fb111
Direktom komunikacijom, prodavac i kupac dogovaraju se oko plaćanja i preuzimanja robe (Izvor: Facebook)

Ipak, ne očekujte da putem Facebooka i platite za tu istu lampu. Iz kompanije ističu da se razmena novca i robe rešava isključivo između prodavca i kupca, pri čemu Marketplace služi isključivo kao mesto za postavljanje oglasa i komunikaciju. No, poznavajući Facebokove planove za „totalnu dominaciju“, ne bi nas čudilo da vidimo mogućnost online plaćanja u nekoj daljoj budućnosti.

‘Ukoliko su zaista ozbiljni treba im drugi brend’

Upitavši Bojana Lekovića, osnivača i CEO KupujemProdajem, kako komentariše potez Facebooka, on kaže:

Grupe posvećene prodaji postoje već neko vreme ali Facebook nije uspeo da monetizuje njihovo korišćenje. Štaviše, posetioci takvih grupa oglase vide u trenucima kada nisu spremni na kupovinu, dok na KupujemProdajem i slične sajtove dolaze sa izričitom namerom da pronađu željeni predmet i kupe ga.

Ukoliko je Facebook zaista ozbiljan po pitanju izgradnje e-commerce platforme, onda Marketplace moraju odvojiti od njihovog brenda. Facebook je mesto gde ljudi prvenstveno dolaze da komuniciraju i kao takav svima nam je poznat – uspešna Internet trgovina ipak zahteva neke druge veštine.

Dodavši da će svakako pratiti dalji razvoj Facebook Marketplace aplikacije, Bojan kaže da je KupujemProdajem nedavno predstavio i novi mobilni sajt kojim nastoje da još dublje zađu u m-commerce segment tržišta, što se svakako može okarakterisati kao njihov odgovor na sve veći rast kupovine sa mobilnih uređaja.

Aplikacija Facebook Marketplace biće lansirana u predstojećim danima – prvobitno na prostoru Sjedinjenih Američkih Država, Velike Britanije, Australije i Novog Zelanda. Nema sumnje da će aplikacija vremenom pronaći svoj put do globalne korisničke baze, a odatle samo ostaje pitanje kako će oglasni servisi nastaviti svoje dalje poslovanje.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Domaći Teodesk omogućava interno praćenje poslovnih aktivnosti za 1.000 korisnika u Srbiji – od komunikacije do organizacije

I kompanije i mali timovi u digitalnoj industriji gotovo da ne mogu da funkcionišu bez kolaboracionih i menadžerskih aplikacija. U gomili tih softverskih rešenja, beogradski Teodesk u jednoj platformi nudi čitav niz alata koje zadovoljavaju različite poslovne potrebe jedne firme.

Karijere

Devojke, želite praksu u agenciji Namics? Prijavite se za programerski hakaton!

Takmičenje namenjeno svim ženama zainteresovanim za programiranje u organizaciji agencije Namics zakazano je za 14. decembar, a na njega se mogu prijaviti i učesnice koje nemaju profesionalno programersko iskustvo.

Kultura 2.0

Tekst koji treba da pročitate pre odlaska u Kinu

Sve je više ljudi koji me u poslednje vreme pitaju kako da se pripreme za (kratki) put u Kinu. Kapiram da me niko to ne bi pitao da pre dva meseca nisam pomislio da je baš sjajna ideja da odem kao novinar na Svetsko prvenstvo u košarci i provedem tri nedelje u nekoliko kineskih gradova.

Startapi i poslovanje

Najbrže rastuća evropska development agencija dolazi u Srbiju – i u startu zapošljava 20 developera

Q, zagrebačka development i dizajn agencija, na čuvenoj Deloitte Technology Fast 500 EMEA listi zauzela je 20. mesto, što je čini najbrže rastućom development agencijom u Evropi. Uskoro otvaraju i kancelariju u Srbiji, povodom toga razgovaramo sa njihovim osnivačem.

Kultura 2.0

Naš digitalni imunitet je narušen. Ko je kriv za to i kako ga izlečiti?

U okviru ovogodišnjeg Foruma Kreativna Evropa 2019, Desk Kreativna Evropa Srbija u saradnji sa Ministarstvom kulture i informisanja organizovao je panel diskusiju na temu 'Kritičko mišljenje i digitalni imunitet' koja je juče održana u Nordeus Habu.

Startapi i poslovanje

Srpski Hunch postao deo ekskluzivnog ‘ad-tech’ programa koji organizuje Google

Beogradski startap Hunch koji razvija SaaS rešenje za automatizaciju digitalnog oglašavanja, postao je deo programa kompanije Google namenjenog startapima iz oblasti marketinga. O tome šta to znači za njihovo dalje poslovanje, za Netokraciju objašnjava CEO ovog startapa.