Facebook Marketplace: Dva klika do oglasa - i uspešne prodaje?

Facebook Marketplace: Dva klika do oglasa – i uspešne prodaje?

Posebne Facebook grupe za oglase danas koristi više od 450 miliona korisnika širom sveta. Zuckerbergova želja da 'ukroti' ovaj e-commerce segment tržišta rezultovala je novom mobilnom aplikacijom po imenu Facebook Marketplace koja korisnicima omogućava jednostavno postavljanje oglasa i mogućnost direktne komunikacije između kupaca i prodavaca.

market1

Hajde da se ne zavaravamo – bilo je samo pitanje vremena kada će Facebook ući u e-commerce i ponuditi svojim korisnicima platformu putem koje mogu da prodaju stare stvari ili one predmete od kojih više nemaju koristi. Izazvaši na duel sajtove poput američkog Craiglista te srpkog KupujemProdajem, Facebook je juče predstavio Marketplace – mobilnu aplikaciju za lako postavljanje oglasa, njihovo pretraživanje i direktnu komunikaciju sa prodavcima.

Ukoliko ste pomislili da je ovo prvi korak tehnološkog giganta u svet Internet trgovine, prevarili ste se. Još od pre Facebook je imao opciju kreiranja posebnih grupa za prodaju. Dobar primer je i domaća Foto-berza koja okuplja više od 12.000 ljudi. Ovakve zajednice nisu retkost u svetu – bilo da govorimo o grupama koje okupljaju lokalne prodavce ili manjim zajednicama gde se mogu naći unikatni predmeti.

Oglas digitalan – plaćanje ‘solarno’

Sa novom Marketplace aplikacijom, Facebook želi da omogući još jednostavnije kreiranje oglasa:

  1. Uslikajte predmet koji želite ili dodajte fotografiju iz vaše galerije
  2. Unesite ime proizvoda, opis i cenu
  3. Potvrdite vašu lokaciju i unesite željenu kategoriju
  4. Postavite oglas

Interesantan je i podatak da Facebook oglase prikazuje na osnovu lokacije i različiith kategorija. Ukoliko pretražujete kauč za vašu sobu ili pak neki drugi predmet – prikazaće vam se oni oglasi korisnika koji se nalaze u vašem gradu. Štaviše, omogućeno je i prikazivanje onih oglasa koji se nalaze u širem regionu i to na osnovu lokacijskih parametara koje sami podesite. Drugim rečima, ukoliko vas ne mrzi da se vozite na drugi kraj grada po lampu od 500 dinara, Facebook će vam rado prikazati i taj oglas.

fb111
Direktom komunikacijom, prodavac i kupac dogovaraju se oko plaćanja i preuzimanja robe (Izvor: Facebook)

Ipak, ne očekujte da putem Facebooka i platite za tu istu lampu. Iz kompanije ističu da se razmena novca i robe rešava isključivo između prodavca i kupca, pri čemu Marketplace služi isključivo kao mesto za postavljanje oglasa i komunikaciju. No, poznavajući Facebokove planove za „totalnu dominaciju“, ne bi nas čudilo da vidimo mogućnost online plaćanja u nekoj daljoj budućnosti.

‘Ukoliko su zaista ozbiljni treba im drugi brend’

Upitavši Bojana Lekovića, osnivača i CEO KupujemProdajem, kako komentariše potez Facebooka, on kaže:

Grupe posvećene prodaji postoje već neko vreme ali Facebook nije uspeo da monetizuje njihovo korišćenje. Štaviše, posetioci takvih grupa oglase vide u trenucima kada nisu spremni na kupovinu, dok na KupujemProdajem i slične sajtove dolaze sa izričitom namerom da pronađu željeni predmet i kupe ga.

Ukoliko je Facebook zaista ozbiljan po pitanju izgradnje e-commerce platforme, onda Marketplace moraju odvojiti od njihovog brenda. Facebook je mesto gde ljudi prvenstveno dolaze da komuniciraju i kao takav svima nam je poznat – uspešna Internet trgovina ipak zahteva neke druge veštine.

Dodavši da će svakako pratiti dalji razvoj Facebook Marketplace aplikacije, Bojan kaže da je KupujemProdajem nedavno predstavio i novi mobilni sajt kojim nastoje da još dublje zađu u m-commerce segment tržišta, što se svakako može okarakterisati kao njihov odgovor na sve veći rast kupovine sa mobilnih uređaja.

Aplikacija Facebook Marketplace biće lansirana u predstojećim danima – prvobitno na prostoru Sjedinjenih Američkih Država, Velike Britanije, Australije i Novog Zelanda. Nema sumnje da će aplikacija vremenom pronaći svoj put do globalne korisničke baze, a odatle samo ostaje pitanje kako će oglasni servisi nastaviti svoje dalje poslovanje.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Kako Digitalna zajednica vidi efekte zakonskih izmena paušala – i šta predlaže kao rešenje?

Sa Aleksandrom Lugonjom, predsednikom Upravnog odbora Digitalne zajednice, razgovaramo o potencijalnim negativnim efektima koje će izmene paušalnog preduzetništva ostaviti na domaću IT industriju, njihovim saniranjem i budućim planovima ove organizacije.

Gaming

Humanitarni CS:GO turnir obezbediće 1.000.000+ dinara za organizacije koje pomažu medicinske radnike

Kompanija Quantox Technology organizuje online CS:GO humanitarni turnir od 4. do 5. aprila za domaće IT kompanije sa ciljem da se pomogne medicinskim radnicima u borbi protiv pandemije korona virusa.

Mobilno

Potvrđeno: App Store stiže u Srbiju početkom aprila!

Momenat koji smo toliko dugo čekali konačno je tu. Obrativši se iOS developerima, Apple je potvrdio dolazak App Store prodavnice za 20 novih zemalja među kojima je (konačno) i Srbija.

Propustili ste

Kultura 2.0

Pandemija nije ‘sahranila’ naše konferencije iako su organizatori svesni da neće biti lako

Organizatori konferencija poručuju da prate razvoj situacije i da se nadaju pozitivnijem ishodu u drugoj polovini godine. Za najveći broj virtuelne konferencije jednostavno nisu opcija.

Tehnologija

Više od 80 rešenja stiglo na adresu Ministarstva inovacija u okviru inicijative ‘Budi I TI heroj’

Ministarstvo inovacija i tehnološkog razvoja prošle nedelje pozvalo je IT kompanije, organizacije i preduzetnike da se priključe inicijativi 'Budi I Ti Heroj' sa ciljem da se razviju visoko tehnološka rešenja za borbu protiv COVD-19 pandemije.

E-commerce

Upoznajte Yemoru, beogradsku e-commerce agenciju koja globalno iskustvo želi da primeni i na domaće klijente

Da li ste čuli za ime Yemora? Ukoliko je vaš posao e-commerce, možda znate za beogradsku agenciju koja razvija Magento rešenja za neke od najvećih globalnih klijenata.

Društvene mreže

TikTok postaje El Dorado za brendove – hoće li ga domaće agencije i kompanije iskoristiti?

Ako vas TikTok manija još uvek nije uhvatila, spremite se - pogotovo ukoliko dolazite iz oblasti marketinga. Jer, kako nam otkrivaju popularni TikTokeri (koji pritom rade u agencijama), ovo je velika prilika za mnoge brendove da se približe novoj publici.

Gaming

U vreme pandemije domaće iGaming kompanije beleže značajan rast – do 2025. industrija bi mogla da vredi $103 milijarde

Ograničeno vreme kretanja tokom pandemije otvorilo je nove aktivnosti za ljude širom sveta. Značajan rast beleži i 'online gambling' o čijem smo rastu i stanju na tržištu razgovarali sa predstavnicima domaćih iGaming kompanija.

Startapi i poslovanje

Sada nije vreme za strahove jer najbolja prilika za oporavak SME sektora leži u digitalnim servisima

Svedoci smo instant digitalizacije mnogobrojnih poslova i zanimanja izazvanih pandemijom COVID-19 virusa. O tome kako se mali i srednji biznisi mogu uspešno nositi sa ovim promenama - razgovaramo sa osnivačem kompanije SuperHosting.rs.