Facebook Marketplace: Dva klika do oglasa - i uspešne prodaje?

Facebook Marketplace: Dva klika do oglasa – i uspešne prodaje?

Posebne Facebook grupe za oglase danas koristi više od 450 miliona korisnika širom sveta. Zuckerbergova želja da 'ukroti' ovaj e-commerce segment tržišta rezultovala je novom mobilnom aplikacijom po imenu Facebook Marketplace koja korisnicima omogućava jednostavno postavljanje oglasa i mogućnost direktne komunikacije između kupaca i prodavaca.

market1

Hajde da se ne zavaravamo – bilo je samo pitanje vremena kada će Facebook ući u e-commerce i ponuditi svojim korisnicima platformu putem koje mogu da prodaju stare stvari ili one predmete od kojih više nemaju koristi. Izazvaši na duel sajtove poput američkog Craiglista te srpkog KupujemProdajem, Facebook je juče predstavio Marketplace – mobilnu aplikaciju za lako postavljanje oglasa, njihovo pretraživanje i direktnu komunikaciju sa prodavcima.

Ukoliko ste pomislili da je ovo prvi korak tehnološkog giganta u svet Internet trgovine, prevarili ste se. Još od pre Facebook je imao opciju kreiranja posebnih grupa za prodaju. Dobar primer je i domaća Foto-berza koja okuplja više od 12.000 ljudi. Ovakve zajednice nisu retkost u svetu – bilo da govorimo o grupama koje okupljaju lokalne prodavce ili manjim zajednicama gde se mogu naći unikatni predmeti.

Oglas digitalan – plaćanje ‘solarno’

Sa novom Marketplace aplikacijom, Facebook želi da omogući još jednostavnije kreiranje oglasa:

  1. Uslikajte predmet koji želite ili dodajte fotografiju iz vaše galerije
  2. Unesite ime proizvoda, opis i cenu
  3. Potvrdite vašu lokaciju i unesite željenu kategoriju
  4. Postavite oglas

Interesantan je i podatak da Facebook oglase prikazuje na osnovu lokacije i različiith kategorija. Ukoliko pretražujete kauč za vašu sobu ili pak neki drugi predmet – prikazaće vam se oni oglasi korisnika koji se nalaze u vašem gradu. Štaviše, omogućeno je i prikazivanje onih oglasa koji se nalaze u širem regionu i to na osnovu lokacijskih parametara koje sami podesite. Drugim rečima, ukoliko vas ne mrzi da se vozite na drugi kraj grada po lampu od 500 dinara, Facebook će vam rado prikazati i taj oglas.

fb111
Direktom komunikacijom, prodavac i kupac dogovaraju se oko plaćanja i preuzimanja robe (Izvor: Facebook)

Ipak, ne očekujte da putem Facebooka i platite za tu istu lampu. Iz kompanije ističu da se razmena novca i robe rešava isključivo između prodavca i kupca, pri čemu Marketplace služi isključivo kao mesto za postavljanje oglasa i komunikaciju. No, poznavajući Facebokove planove za „totalnu dominaciju“, ne bi nas čudilo da vidimo mogućnost online plaćanja u nekoj daljoj budućnosti.

‘Ukoliko su zaista ozbiljni treba im drugi brend’

Upitavši Bojana Lekovića, osnivača i CEO KupujemProdajem, kako komentariše potez Facebooka, on kaže:

Grupe posvećene prodaji postoje već neko vreme ali Facebook nije uspeo da monetizuje njihovo korišćenje. Štaviše, posetioci takvih grupa oglase vide u trenucima kada nisu spremni na kupovinu, dok na KupujemProdajem i slične sajtove dolaze sa izričitom namerom da pronađu željeni predmet i kupe ga.

Ukoliko je Facebook zaista ozbiljan po pitanju izgradnje e-commerce platforme, onda Marketplace moraju odvojiti od njihovog brenda. Facebook je mesto gde ljudi prvenstveno dolaze da komuniciraju i kao takav svima nam je poznat – uspešna Internet trgovina ipak zahteva neke druge veštine.

Dodavši da će svakako pratiti dalji razvoj Facebook Marketplace aplikacije, Bojan kaže da je KupujemProdajem nedavno predstavio i novi mobilni sajt kojim nastoje da još dublje zađu u m-commerce segment tržišta, što se svakako može okarakterisati kao njihov odgovor na sve veći rast kupovine sa mobilnih uređaja.

Aplikacija Facebook Marketplace biće lansirana u predstojećim danima – prvobitno na prostoru Sjedinjenih Američkih Država, Velike Britanije, Australije i Novog Zelanda. Nema sumnje da će aplikacija vremenom pronaći svoj put do globalne korisničke baze, a odatle samo ostaje pitanje kako će oglasni servisi nastaviti svoje dalje poslovanje.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Propustili ste

Ekskluzivno

Ako želimo dalji rast srpskog startap ekosistema, potrebna nam je podrška institucija – pokazuje Startap skener

Srpski startap ekosistem, iako je i dalje po veličini, resursima i iskustvu mali i nalazi se tek u prvoj fazi razvoja, jedan je od najbrže rastućih u odnosu na ekosisteme koji se nalaze u istoj fazi - zaključak je istraživanja Startap skener. Šta moramo promeniti kako bismo održali taj rast?

Startapi i poslovanje

Startap Shyft zahvaljujući development timu u Srbiji podigao investiciju od $15 miliona

Kalifornijski startap Shyft podigao je Serija A investiciju u iznosu od 15 miliona dolara što je, gledano sa lokalnog stanovišta, posebno važno jer se njegov kompletan development tim nalazi upravo u Srbiji.

Kultura 2.0

Razumete podatke koji objašnjavaju zašto ljudi odlaze iz Srbije? Prijavite se na konkurs čiji je nagradni fond 40.000 dolara

UNDP i UNFPA su pripremili nagradni fond od 40.000 dolara za timove koji predlože inovativna rešenja koja doprinose razumevanju izazova koje donosi depopulacija.

Startapi i poslovanje

Kako je srpski Agremo od troje ljudi postao kompanija koja digitalizuje poljoprivredu za 2.000 korisnika širom sveta

Imati efikasnu poljoprivredu danas znači imati 'tech' rešenja koja pomažu agronomima da uz pomoć detaljnih analiza preciznije obrađuju i održavaju svoje parcele. Jedno od tih savremenih rešenja dolazi iz kompanije Agremo, o čijem smo poslovanju razgovarali sa osnivačem.

Kultura 2.0

Da li je moguće sprečiti izgaranje na poslu – pitali smo HR-a, psihologa i direktora

Uhvatite li sebe da se osećate umorno, iscrpljeno, nemotivisano, ne spavate dovoljno, opada vam imunitet i sve to samo kada pomislite na posao koji vas čeka? U tekstu koji sledi pokušavamo da odgovorimo na pitanje kako da u 2020. godini ne dozvolite da do toga dođe.

Kultura 2.0

Privatnost na Internetu je nemoguća ali pazite gde i kako ostavljate svoj digitalni ‘otisak’

Kembridž analitika naučila nas je šta može da se desi ako se lični podaci zloupotrebljavaju. Zato na nivou društva moramo naučiti kako mediji i marketing utiču na nas - a naša namera u Laboratoriji za digitalnu sociometriju je upravo to.